- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
De cind am luat masina (noua) am observat o chestie:
cind bag in viteza 1 (la plecare de pe loc) trebuie sa inving un a anumit hop ca sa zic asa; in prima luna aparea rar, din cind in cind, acum face mereu asa...
dupa un timp a inceput sa faca la fel si cind bag in a doua, e un punct in cursa schimbatorului in care tre sa imping un pic mai tare; cind bag in a 2 citeodata se aude si se simte asa ca un fel de scrisnet de fiare ca atunci cind nu calci bine ambreiajul si schimbi viteza.
la celelalte viteze cursa schimbatorului e lina si constanta, nu se simt puncte in care tre sa imping un pic mai tare
mi-a zis cineva ca la toate opel-urile e un fel de blocaj cind bagi in viteza 1 in mers ca sa nu bagi din greseala, dar la mine se intimpla cind plec de pe loc.
intotdeauna apas ambreiajul pina la capat, deci nu e cazul ca nu decuplez motorul bine;
cind plec de pe loc schimb vitezle 1 si 2 incet si cu grija daca as schimba repede cum fac in a 3 sau a 4 sau a 5 as simti mai clar 'hurducaielile' in maneta schimbatorului...
sa fie de la vremea rece si faptul ca nu e cutia incalzita?
asta vara cind am luat-o tot cam asa facea...
m-am suit intr-un logan si in comparatie cu astra mea la el zici ca e 'electronica' schimbarea de viteze... in alt astra nu am avut ocazia sa ma urc sa vad cum este
aveti idee ce poate fi? a mai intilnit cineva asa ceva?
o sa ma duc si pe la service macar sa ii intreb pe aia, ca dor e in garantie
cind bag in viteza 1 (la plecare de pe loc) trebuie sa inving un a anumit hop ca sa zic asa; in prima luna aparea rar, din cind in cind, acum face mereu asa...
dupa un timp a inceput sa faca la fel si cind bag in a doua, e un punct in cursa schimbatorului in care tre sa imping un pic mai tare; cind bag in a 2 citeodata se aude si se simte asa ca un fel de scrisnet de fiare ca atunci cind nu calci bine ambreiajul si schimbi viteza.
la celelalte viteze cursa schimbatorului e lina si constanta, nu se simt puncte in care tre sa imping un pic mai tare
mi-a zis cineva ca la toate opel-urile e un fel de blocaj cind bagi in viteza 1 in mers ca sa nu bagi din greseala, dar la mine se intimpla cind plec de pe loc.
intotdeauna apas ambreiajul pina la capat, deci nu e cazul ca nu decuplez motorul bine;
cind plec de pe loc schimb vitezle 1 si 2 incet si cu grija daca as schimba repede cum fac in a 3 sau a 4 sau a 5 as simti mai clar 'hurducaielile' in maneta schimbatorului...
sa fie de la vremea rece si faptul ca nu e cutia incalzita?
asta vara cind am luat-o tot cam asa facea...
m-am suit intr-un logan si in comparatie cu astra mea la el zici ca e 'electronica' schimbarea de viteze... in alt astra nu am avut ocazia sa ma urc sa vad cum este
aveti idee ce poate fi? a mai intilnit cineva asa ceva?
o sa ma duc si pe la service macar sa ii intreb pe aia, ca dor e in garantie
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o semnalez si eu la masina mea. Verificati locul in care parghia care schimba vitezele intra in cutia de viteze daca nu exista acolo ceva prelingeri de ulei; defectul este semeringul ala care cedeaza destul de usor (se pare alta boala opel); rezultatul e ca pe acolo se pierde ulei si de aceea va recomand sa completati uleiul din cutia de viteze daca vreti sa scapati de agatarile schimbatorului in treptele 1 si/sau 2.
Eu am completat cu fff putin (ca n-am avut in momentul respectiv) si se misca deja mai bine.
Succes.
P.S. - Topicul cu semeringul: https://www.clubopel.com/vie...ighlight=semering
Eu am completat cu fff putin (ca n-am avut in momentul respectiv) si se misca deja mai bine.
Succes.
P.S. - Topicul cu semeringul: https://www.clubopel.com/vie...ighlight=semering
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
nu ca sa fiu solidar cu voi, dar si mie imi lasa impresia ca "ar cam agata" cand intra in viteze .. in special 2, dar si 1 (la treapta a2-a, mai mult cand schimb din 3 in 2). nu am verificat uleiul la cutie ... mea culpa ...
am 2.0 DTI si vreau sa stiu daca stie cineva pe unde tre' sa umblu sa pot verifica nivelul de ulei de la cutie ... a zis cineva ca poate ar trebui completat ... mentionez ca nu ramane ulei sub masina in dreptul unde parchez ...
am 2.0 DTI si vreau sa stiu daca stie cineva pe unde tre' sa umblu sa pot verifica nivelul de ulei de la cutie ... a zis cineva ca poate ar trebui completat ... mentionez ca nu ramane ulei sub masina in dreptul unde parchez ...
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
nu e din plastic la astra desi are si elemente din plastic, ideea e ca timoneria are tendinta sa-si "mai dea drumul" pe masura ce se uzeaza, rezolvarea e sa se faca un mic reglaj, prin desfacerea surubului ce strange colierul timoneriei pe tija ce vine de la maneta (cu maneta in punct mort) si deplasarea manetei mai la stanga sau dreapta cu 5-10 mm dupa care se strange la loc. Oricum ideal e sa stiti exact ce faceti inainte sa va apucati de chestia asta pentru ca riscati sa faceti imposibila intrarea intr-a doua, a doua si a 5-a si/sau mers inapoi.
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Confirm aceeasi comportare cu a lui 'bogdanene' : intra mai greu in a 2-a, mai ales cand dai din 3 in 2. In prima treapta intra aproape perfect.
Fratele meu a avut un Opel Astra din 95 cu care avea 280mii km si incepuse sa-i intre destul de greu in prima treapta, in a doua era ok. Asta e una din bolile Astrei, dar nu cred ca in timp va duce la defectare, adica sa nu mai intre in viteza.
Oricum merita incercata completarea uleiului din cutie, daca obtine cineva un rezultat bun sa ne spuna.
Fratele meu a avut un Opel Astra din 95 cu care avea 280mii km si incepuse sa-i intre destul de greu in prima treapta, in a doua era ok. Asta e una din bolile Astrei, dar nu cred ca in timp va duce la defectare, adica sa nu mai intre in viteza.
Oricum merita incercata completarea uleiului din cutie, daca obtine cineva un rezultat bun sa ne spuna.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
mai oamenilor lasati problemele complicate gen cutie, ulei si mai stiu eu ce
Problemele de obicei apar de la chestii simple, care (zic eu) sunt facute pt a se strica si sa dai 2 mil pe un kkt de plastic din timonerie sau mai stiu eu ce.
Daca era masina personala, puneam o saiba de fier ceva si ar fi tinut forever. Asa, de firma am schimbat timoneria si dupa 1-1.5 ani iar o sa faca figuri
Problemele de obicei apar de la chestii simple, care (zic eu) sunt facute pt a se strica si sa dai 2 mil pe un kkt de plastic din timonerie sau mai stiu eu ce.
Daca era masina personala, puneam o saiba de fier ceva si ar fi tinut forever. Asa, de firma am schimbat timoneria si dupa 1-1.5 ani iar o sa faca figuri
- Marian79
- **
- 114 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Astra 2007 C16XEP
- Bucuresti
Marian79
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 C16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu cu treapta 1 si 2. O sa ii schimb uleiul la cutie weekendul asta si o sa va spun daca se cunoaste vreo diferenta.
Cert ca imi face probleme ( intra greu in 1 si 2 ) numai dupa vreo 15-20 min de mers in trafic . Presupun ca in momentul in care uleiul devine mai fluid.
M-am uitat sub masina la cutia de viteze si imi scapa ulei p-acolo. Chestia e ca , mecanicul nu imi schimba uleiul daca nu cumpar garnitura. Asa ca de unde as putea sa cumpar garnitura ptr cutia de viteze ? La Augsburg nu aveau. O sa mai incerc la Di Bas dar poate imi dati o alta alternativa. Di Bas au preturi fffffff mari.
Cert ca imi face probleme ( intra greu in 1 si 2 ) numai dupa vreo 15-20 min de mers in trafic . Presupun ca in momentul in care uleiul devine mai fluid.
M-am uitat sub masina la cutia de viteze si imi scapa ulei p-acolo. Chestia e ca , mecanicul nu imi schimba uleiul daca nu cumpar garnitura. Asa ca de unde as putea sa cumpar garnitura ptr cutia de viteze ? La Augsburg nu aveau. O sa mai incerc la Di Bas dar poate imi dati o alta alternativa. Di Bas au preturi fffffff mari.
Gavriil
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Marian79 a scris:Aceeasi problema o am si eu cu treapta 1 si 2. O sa ii schimb uleiul la cutie weekendul asta si o sa va spun daca se cunoaste vreo diferenta.
Cert ca imi face probleme ( intra greu in 1 si 2 ) numai dupa vreo 15-20 min de mers in trafic . Presupun ca in momentul in care uleiul devine mai fluid.
M-am uitat sub masina la cutia de viteze si imi scapa ulei p-acolo. Chestia e ca , mecanicul nu imi schimba uleiul daca nu cumpar garnitura. Asa ca de unde as putea sa cumpar garnitura ptr cutia de viteze ? La Augsburg nu aveau. O sa mai incerc la Di Bas dar poate imi dati o alta alternativa. Di Bas au preturi fffffff mari.
Cert ca imi face probleme ( intra greu in 1 si 2 ) numai dupa vreo 15-20 min de mers in trafic . Presupun ca in momentul in care uleiul devine mai fluid.
M-am uitat sub masina la cutia de viteze si imi scapa ulei p-acolo. Chestia e ca , mecanicul nu imi schimba uleiul daca nu cumpar garnitura. Asa ca de unde as putea sa cumpar garnitura ptr cutia de viteze ? La Augsburg nu aveau. O sa mai incerc la Di Bas dar poate imi dati o alta alternativa. Di Bas au preturi fffffff mari.
Auto Karma 021 210 72 10
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
am facut rost de TIS Martie 2004 si ia uitati ce am gasit intimplator in el:
"Field Remedy: 1653
Subject: F23 transmission - Bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear
Models: Astra-G 1998...2004,Zafira 1999...2004,Speedster 2001...2004,
VX220 2001...2004,Vectra-B 1998...2004,Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004
Engines: All,All,All,All,All,All,All
Option: F23 Transmission
Complaint:
Some customer complain about bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear.
The gearshift mechanism is correctly adjusted and clutch system is bleeded.
Cause:
Tolerances of toothing of the sliding gear.
Production:
Introduction of transmission with modified siding gear as of transmission
number Gxx03240969 in calendar week 41 / 2003.
Remedy:
In case of customer complaint the sliding gear has to be replaced by
using the Repair Kit, Partno.: 9201451 / Catalogno.: 16 07 013. There
is no need to replace the entire transmission.
FunctionalGroup: K - Clutch/Transmission
Complaint Group: 08 - Hard to operate
Trouble Code: None
"
nu pricep ce e "sliding gear" adica care e piesa, cum arata, unde vine in ansamblu...
iarasi nu am prea priceput cauza, dau si astia niste explicatii asa laconice ca sa fie siguri ca nu o repari...
nu am reusit sa-mi instalez si EPC iar in TIS e o nebulozitate totala...
"Field Remedy: 1653
Subject: F23 transmission - Bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear
Models: Astra-G 1998...2004,Zafira 1999...2004,Speedster 2001...2004,
VX220 2001...2004,Vectra-B 1998...2004,Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004
Engines: All,All,All,All,All,All,All
Option: F23 Transmission
Complaint:
Some customer complain about bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear.
The gearshift mechanism is correctly adjusted and clutch system is bleeded.
Cause:
Tolerances of toothing of the sliding gear.
Production:
Introduction of transmission with modified siding gear as of transmission
number Gxx03240969 in calendar week 41 / 2003.
Remedy:
In case of customer complaint the sliding gear has to be replaced by
using the Repair Kit, Partno.: 9201451 / Catalogno.: 16 07 013. There
is no need to replace the entire transmission.
FunctionalGroup: K - Clutch/Transmission
Complaint Group: 08 - Hard to operate
Trouble Code: None
"
nu pricep ce e "sliding gear" adica care e piesa, cum arata, unde vine in ansamblu...
iarasi nu am prea priceput cauza, dau si astia niste explicatii asa laconice ca sa fie siguri ca nu o repari...
nu am reusit sa-mi instalez si EPC iar in TIS e o nebulozitate totala...