- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
La sfatul si indemnurile lui Dan Cuciureanu m-am decis sa fac un mic tutorial care are mare legatura cu cel facut de el la sectiunea Agila
Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Eu sunt posesor de Astra z14xe si am oarece probleme cu relanti-ul.
Asadar, eu, om fara mari aptitudini tehnice si fara multe scule am purces la aceasta operatiune care poate fi simpla...si cu rezultate spectaculoase.
Cauzele care va pot determinasa faceti o asemenea curatare sunt enumerate aici in forum de n ori...vedeti postul lui Dan
Rezultatele sunt, dupa cum va spuneam, usor sesizabile...e vorba despre o mai mare promptitudine la apasarea pedalei, si, foarte sesizabil (in cazul meu) o revenire in turele de relanti mult mai rapida. De asemenea, relantiul este mai stabil.
Ceea ce am facut eu este o operatiune pentru amatori, in cazul unei posibilitati si disponibilitati mai mari, se poate face si o curatare mai profunda, prin detasarea completa a corpului clapetei si curatarea in interior mult mai temeinica...eu nu am avut (inca) curajul, dar am constatat ca nu e ceva foarte complicat.
Dar, iata pozele..
1.Aici am desfacut cu o cheie Torx? cred (noroc ca am gasit iuntr-o trusa uitata de lume un cap de acest tip) cele 2 suruburi care tin ornamentul acela cu Ecotec, dupa scoaterea busobului de ulei, desigur..(sagetile negre)
2.Am slabit colierele(sagetile caramizii) care tin tubulatura de aer (la mine erau niste coliere de otel cred cu autostrangere) si am scos tubul de pe corpul clapetei si l-am tras deoparte cu expunerea clapetei de acceleratie
Iata cum arata motorul cu capacul desfacut..
Dupa indepartarea tubului deasupra clapetei iata ce s-a vazut la mine..
Partea superioara a clapetei cat si peretele interior sunt murdare cu o substanta uleioasa, de o consistenta destul de scazuta, asa ca la mine s-a putut curata destul de usor cu o carpa curata si inmuiata cu putin WD40...altceva nu am avut la indemana..dar exista in comert si cam asa ceva se foloseste spray carb@throttle cleaner...
Am curatat bine-bine peretii si partea superioara a clapetei, dupa care, cu grija si cu atentie, ca sa nu scap nimic in corp, am apasat usor clapeta pe latura dinspre mine. aceasta se misca destul de usor, si revine la pozitia initiala, fiind in legatura cu un resort-arc?....aici trebuie tinut contra la clapeta pentru a curata si partea ei inferioara (fata cealalta) cat si peretii interiori aflati sub clapeta.
NOTA! NU SE FOLOSESTE NICI UN OBIECT METALIC!
Eu am infasurat pe deget carpa si am curatat cat de bine am putut...si am mai folosit vreo 10 betigase de urechi pentru curatarea in locurile mai inaccesibile degetului meu (si le am destul de groase )
Dupa aceasta operatiune, iata cum arata clapeta si corpul..
Nu v-am spus ca am mai curatat cu carpa curata si partea terminala a tubulaturii de aer (cea care vine peste corpul clapetei)- dar de aici nu a iesit cine stie ce mizerie, tubul care duce gazele de carter (cred) in corpul clapetei (avea ceva mizerie chair si putina spuma si asta, dar cred ca e ceva normal...) cat si faptul ca am desfacut clemele de la filtrul de aer (sagetile roz) si am inspectat, scuturat putin si filtrul de aer.
Inca odata fac trimiterea la postul lui Dan de la Agila unde el va arata de aici incolo ce trebuie facut in cazul in care il desfaceti de tot si bagati carburol, gumcutter, etc..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
No Dane, ii bine asa?
Te rog sa corectezi, editezi si ce mai vrei tu aici...ma inclin in fata ta "maestre"!
Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Eu sunt posesor de Astra z14xe si am oarece probleme cu relanti-ul.
Asadar, eu, om fara mari aptitudini tehnice si fara multe scule am purces la aceasta operatiune care poate fi simpla...si cu rezultate spectaculoase.
Cauzele care va pot determinasa faceti o asemenea curatare sunt enumerate aici in forum de n ori...vedeti postul lui Dan
Rezultatele sunt, dupa cum va spuneam, usor sesizabile...e vorba despre o mai mare promptitudine la apasarea pedalei, si, foarte sesizabil (in cazul meu) o revenire in turele de relanti mult mai rapida. De asemenea, relantiul este mai stabil.
Ceea ce am facut eu este o operatiune pentru amatori, in cazul unei posibilitati si disponibilitati mai mari, se poate face si o curatare mai profunda, prin detasarea completa a corpului clapetei si curatarea in interior mult mai temeinica...eu nu am avut (inca) curajul, dar am constatat ca nu e ceva foarte complicat.
Dar, iata pozele..
1.Aici am desfacut cu o cheie Torx? cred (noroc ca am gasit iuntr-o trusa uitata de lume un cap de acest tip) cele 2 suruburi care tin ornamentul acela cu Ecotec, dupa scoaterea busobului de ulei, desigur..(sagetile negre)
2.Am slabit colierele(sagetile caramizii) care tin tubulatura de aer (la mine erau niste coliere de otel cred cu autostrangere) si am scos tubul de pe corpul clapetei si l-am tras deoparte cu expunerea clapetei de acceleratie
Iata cum arata motorul cu capacul desfacut..
Dupa indepartarea tubului deasupra clapetei iata ce s-a vazut la mine..
Partea superioara a clapetei cat si peretele interior sunt murdare cu o substanta uleioasa, de o consistenta destul de scazuta, asa ca la mine s-a putut curata destul de usor cu o carpa curata si inmuiata cu putin WD40...altceva nu am avut la indemana..dar exista in comert si cam asa ceva se foloseste spray carb@throttle cleaner...
Am curatat bine-bine peretii si partea superioara a clapetei, dupa care, cu grija si cu atentie, ca sa nu scap nimic in corp, am apasat usor clapeta pe latura dinspre mine. aceasta se misca destul de usor, si revine la pozitia initiala, fiind in legatura cu un resort-arc?....aici trebuie tinut contra la clapeta pentru a curata si partea ei inferioara (fata cealalta) cat si peretii interiori aflati sub clapeta.
NOTA! NU SE FOLOSESTE NICI UN OBIECT METALIC!
Eu am infasurat pe deget carpa si am curatat cat de bine am putut...si am mai folosit vreo 10 betigase de urechi pentru curatarea in locurile mai inaccesibile degetului meu (si le am destul de groase )
Dupa aceasta operatiune, iata cum arata clapeta si corpul..
Nu v-am spus ca am mai curatat cu carpa curata si partea terminala a tubulaturii de aer (cea care vine peste corpul clapetei)- dar de aici nu a iesit cine stie ce mizerie, tubul care duce gazele de carter (cred) in corpul clapetei (avea ceva mizerie chair si putina spuma si asta, dar cred ca e ceva normal...) cat si faptul ca am desfacut clemele de la filtrul de aer (sagetile roz) si am inspectat, scuturat putin si filtrul de aer.
Inca odata fac trimiterea la postul lui Dan de la Agila unde el va arata de aici incolo ce trebuie facut in cazul in care il desfaceti de tot si bagati carburol, gumcutter, etc..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
No Dane, ii bine asa?
Te rog sa corectezi, editezi si ce mai vrei tu aici...ma inclin in fata ta "maestre"!
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
dat fiind faptul ca am ajuns intr-un service cu scule (adevarate) din alte motive am vazut in fata ochilor modul in care se curata cu adevarat un throttle body..
din pacate pot sa va spun ca modul de curatare descris de mine in postul anterior este doar unul de suprafata, neavand un efect scontat in cazul in care corpul este cu adevarat murdar. Problema murdariei acumulate se repercuteaza in special asupra partilor sitate sub nivelul clapetei, loc in care nu poti ajunge prin ceea ce am descris eu.
din pacate nu am avut aparatul foto la mine, asa ca incerc sa descriu ceea ce am vazut.
cele 4 suruburi care prind corpul de galeria de admisie...acolo...negreala nu alta...
omul a desfacut toate furtunele ce leaga corpul (inclusiv cele de racire-atentie e posibil ca sa tasneasca ceva lichid)
omul a luat corpul, a pulverizat pe el ceva solutie de la winns (avea stand de curatat injectoare si valve) si a inceput sa curete cu o periuta intai in interior, a mai pulverizat muuulta solutie...treaba incepea sa arate mai curata.
dupa ce a curatat partea interioara a mai pulverizat in asa fel incat solutia sa intre in toate cotloanele...apoi a trecut la un tratament serios de aer comprimat...din nou solutie...din nou aer...din nou solutie..din nou aer...privit i lumina...din nou aer..ma rog...totul a tinut cam 30 minute de pulverizat, suflat..etc.
dupa ce l-a uscat bine-bine a repus garnitura si toate furtunele...si bataie..
dupa repunerea tuturor trebuie facuta o recalibrare a pozitiei clapetei...masina va porni pe un relanti mult mai inalt decat cel normal..la mie a pornit pe 2800 de ture..asta se face punand contactul fara demaror vreme de 30 de secunde (dupa cum spun specialistii) si gata..
rezultatul|: relanti uniform, fara zvacnituri, reveniri in ture rapide si aceelarari rapide
din pacate pot sa va spun ca modul de curatare descris de mine in postul anterior este doar unul de suprafata, neavand un efect scontat in cazul in care corpul este cu adevarat murdar. Problema murdariei acumulate se repercuteaza in special asupra partilor sitate sub nivelul clapetei, loc in care nu poti ajunge prin ceea ce am descris eu.
din pacate nu am avut aparatul foto la mine, asa ca incerc sa descriu ceea ce am vazut.
cele 4 suruburi care prind corpul de galeria de admisie...acolo...negreala nu alta...
omul a desfacut toate furtunele ce leaga corpul (inclusiv cele de racire-atentie e posibil ca sa tasneasca ceva lichid)
omul a luat corpul, a pulverizat pe el ceva solutie de la winns (avea stand de curatat injectoare si valve) si a inceput sa curete cu o periuta intai in interior, a mai pulverizat muuulta solutie...treaba incepea sa arate mai curata.
dupa ce a curatat partea interioara a mai pulverizat in asa fel incat solutia sa intre in toate cotloanele...apoi a trecut la un tratament serios de aer comprimat...din nou solutie...din nou aer...din nou solutie..din nou aer...privit i lumina...din nou aer..ma rog...totul a tinut cam 30 minute de pulverizat, suflat..etc.
dupa ce l-a uscat bine-bine a repus garnitura si toate furtunele...si bataie..
dupa repunerea tuturor trebuie facuta o recalibrare a pozitiei clapetei...masina va porni pe un relanti mult mai inalt decat cel normal..la mie a pornit pe 2800 de ture..asta se face punand contactul fara demaror vreme de 30 de secunde (dupa cum spun specialistii) si gata..
rezultatul|: relanti uniform, fara zvacnituri, reveniri in ture rapide si aceelarari rapide
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ce a facut Alex este extraordinar pentru cineva care nu are tangente cu tehnica si nici nu are prea multe scule. Nu mai spun de curajul lui de a apasa pe clapeta, eu unul am incercat dar cind am vazut ca nu se misca nu am insistat de frica sa nu rup ceva.
Povestea lui Alex o aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
Imi pare rau de EGR dar nu l-am "prins" din timp. Si Ovidiu a schimbat EGR degeaba... L-am batut la cap mult pe Alex cu throttle body si bujii dar se pare ca nu a fost degeaba.
Un throttle body asemanator dar facut bucatele de mine :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Problemele date de el sunt chiar bizare, de coduri eroare nici nu mai vor vorbesc :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Ca sfat general, fara frica va apucati de curatat, este usor si rezultatele spectaculoase !
ovidium exact alea, ai 4 suruburi si 2 coliere. Nu uita sa faci poze si explicatii. Tare imi mai place sa lucrez cu unii ! Citeste si trimiterile date de mine. Nu reseta din prima, da contact si vezi si tu daca creste turatia la ralanti, dupa asta faci reset 30 sec. Nu fa si alte interventii ca sa stii manifestarea de dinainte si de dupa operatiune.
Vreau si de la tine un post . Succes si tie !
Daca ai nevoie de ceva info pm sau mail.
Dan
Povestea lui Alex o aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
Imi pare rau de EGR dar nu l-am "prins" din timp. Si Ovidiu a schimbat EGR degeaba... L-am batut la cap mult pe Alex cu throttle body si bujii dar se pare ca nu a fost degeaba.
Un throttle body asemanator dar facut bucatele de mine :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Problemele date de el sunt chiar bizare, de coduri eroare nici nu mai vor vorbesc :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Ca sfat general, fara frica va apucati de curatat, este usor si rezultatele spectaculoase !
ovidium exact alea, ai 4 suruburi si 2 coliere. Nu uita sa faci poze si explicatii. Tare imi mai place sa lucrez cu unii ! Citeste si trimiterile date de mine. Nu reseta din prima, da contact si vezi si tu daca creste turatia la ralanti, dupa asta faci reset 30 sec. Nu fa si alte interventii ca sa stii manifestarea de dinainte si de dupa operatiune.
Vreau si de la tine un post . Succes si tie !
Daca ai nevoie de ceva info pm sau mail.
Dan
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Care-i chestia:
deocamdata nu imi arde buza de un curatat throttle, nu am problemele lui alex.
Am de schimbat EGR-ul mai intai (da in nas la trecerea din mers neaccelerat la cel accelerat, dar numai cu motorul cald si numai in secunda aia, cand accelerez foarte usor, iar cand EGR-ul era blocat nu am avut aceste probleme: se aprindea becul in bord dar masina mergea unsa) Eu suspectez ca axul de la supapa EGR este gripat un pic si nu mai poate deschide treptat: isi da drumul brusc si de aici datul in nas. Am curatat EGR-ul de 2 ori pana acum si de la ultima curatare nu mi s-a mai aprins becul in bord in schimb a inceput sa dea in nas.
As avea totusi unele neregularitati la relanti. Dar foarte usoare.
Dar cand am vazut ce smacuri avea alex pe clapeta m-am speriat! Si nu cred ca are a-i strica o curatare.
Promit ca o sa iau si aparatul foto la mine cand m-oi apuca de throttle.
deocamdata nu imi arde buza de un curatat throttle, nu am problemele lui alex.
Am de schimbat EGR-ul mai intai (da in nas la trecerea din mers neaccelerat la cel accelerat, dar numai cu motorul cald si numai in secunda aia, cand accelerez foarte usor, iar cand EGR-ul era blocat nu am avut aceste probleme: se aprindea becul in bord dar masina mergea unsa) Eu suspectez ca axul de la supapa EGR este gripat un pic si nu mai poate deschide treptat: isi da drumul brusc si de aici datul in nas. Am curatat EGR-ul de 2 ori pana acum si de la ultima curatare nu mi s-a mai aprins becul in bord in schimb a inceput sa dea in nas.
As avea totusi unele neregularitati la relanti. Dar foarte usoare.
Dar cand am vazut ce smacuri avea alex pe clapeta m-am speriat! Si nu cred ca are a-i strica o curatare.
Promit ca o sa iau si aparatul foto la mine cand m-oi apuca de throttle.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dupa ce cureti throttle cum am facut eu ai sa ai numai surprize placute. Toti au spus ca nu are legatura tabla aia...
Pai cum sa traga aer motorul ? Postul meu nu este gata, mai am si citiri de facut si pus.... Vezi sa ungi numai in spate axul ma motoras, in fata eu nu prea am reusit..., iar la pinion nu strica vaselina subtire. Freci clapeta aia deschis-inchis cu solutie pina te dor degetele, sa revina repede si lin inapoi. Cursorii aia sunt oteliti ca niste greble si sa nu dai decit cu spray de contacte pe ei, dar fara ulei.
Datul in nas se intimpla mai des de la throttle decit de la EGR, cel putin asa a fost la mine. Nu am scapat de ezitari la accelerare decit numai dupa ce am curatat clapeta. Am mai scris ca apasam acceleratia si vaca nu vroia sa plece, se gindea uneori si 3 secunde ca sa se tureze.
Pai cum sa traga aer motorul ? Postul meu nu este gata, mai am si citiri de facut si pus.... Vezi sa ungi numai in spate axul ma motoras, in fata eu nu prea am reusit..., iar la pinion nu strica vaselina subtire. Freci clapeta aia deschis-inchis cu solutie pina te dor degetele, sa revina repede si lin inapoi. Cursorii aia sunt oteliti ca niste greble si sa nu dai decit cu spray de contacte pe ei, dar fara ulei.
Datul in nas se intimpla mai des de la throttle decit de la EGR, cel putin asa a fost la mine. Nu am scapat de ezitari la accelerare decit numai dupa ce am curatat clapeta. Am mai scris ca apasam acceleratia si vaca nu vroia sa plece, se gindea uneori si 3 secunde ca sa se tureze.
- Blanka2all
- **
- 59 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2002 z16se
- Giurgiu
Blanka2all
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare am citit si eu pe forum cateva chestii ,care m-au impresionat, aici pe forum si anume: CURATRE EGR si as vrea sa incerc si eu o asemenea curatare numai k am vazut k unii recomanda si curatarea clapetei de acceleratei sau throttle body dak am inteles eu bine. Ei bine dak la egr am inteles cum se face as vrea sa ma ajutati si pe mine in legatura cu curatarea clapetei de acceleratie k nu stiu unde se afla la motorul meu z16se astra g.
Astept raspunsurile voastre pt k merg de ceva timp cu "check engine" aprins si nu as vrea sa am probleme mai ales k sunt un proaspat posesor de opel (aprox. 6 luni) si tin foarte mult la masina mea.
Va multumesc!
Astept raspunsurile voastre pt k merg de ceva timp cu "check engine" aprins si nu as vrea sa am probleme mai ales k sunt un proaspat posesor de opel (aprox. 6 luni) si tin foarte mult la masina mea.
Va multumesc!
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
@Blanka2all
Daca te uiti la pozele de mai sus, throttle se afla tot acolo si la motoarele noastre.
Se desface bateria, tubulatura de aer, furtunele de lichid de racire (motorul rece, scos busonul de la vasul de expansiune sa nu aibe presiune in sistem ca te uzi ) Se desfac mufele electrice si cele 4 suruburi marcate mai sus. se scoate throttle si se curata de voie cu grija la toate orificiile de acolo...
Nu mai stiu - chiar nu este nici un tutorial pt. Z16SE? Ca spre rusinea mea imi uitasem aparatul foto acasa cand am facut operatiunea. Dar ma ofer sa o fac cui o vrea in Ploiesti si poate facem si poze - Lui Ovidiucro i-am facut si poze - nu stiu daca a apucat sa posteze pozele...numa ca el are 2.0 parca
Daca vrei mai multe detalii putem intra pe PM si mai vedem acolo....
Daca te uiti la pozele de mai sus, throttle se afla tot acolo si la motoarele noastre.
Se desface bateria, tubulatura de aer, furtunele de lichid de racire (motorul rece, scos busonul de la vasul de expansiune sa nu aibe presiune in sistem ca te uzi ) Se desfac mufele electrice si cele 4 suruburi marcate mai sus. se scoate throttle si se curata de voie cu grija la toate orificiile de acolo...
Nu mai stiu - chiar nu este nici un tutorial pt. Z16SE? Ca spre rusinea mea imi uitasem aparatul foto acasa cand am facut operatiunea. Dar ma ofer sa o fac cui o vrea in Ploiesti si poate facem si poze - Lui Ovidiucro i-am facut si poze - nu stiu daca a apucat sa posteze pozele...numa ca el are 2.0 parca
Daca vrei mai multe detalii putem intra pe PM si mai vedem acolo....
aionel04
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Ce a facut Alex este extraordinar pentru cineva care nu are tangente cu tehnica si nici nu are prea multe scule. Nu mai spun de curajul lui de a apasa pe clapeta, eu unul am incercat dar cind am vazut ca nu se misca nu am insistat de frica sa nu rup ceva.
Povestea lui Alex o aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
Imi pare rau de EGR dar nu l-am "prins" din timp. Si Ovidiu a schimbat EGR degeaba... L-am batut la cap mult pe Alex cu throttle body si bujii dar se pare ca nu a fost degeaba.
Un throttle body asemanator dar facut bucatele de mine :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Problemele date de el sunt chiar bizare, de coduri eroare nici nu mai vor vorbesc :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Ca sfat general, fara frica va apucati de curatat, este usor si rezultatele spectaculoase !
ovidium exact alea, ai 4 suruburi si 2 coliere. Nu uita sa faci poze si explicatii. Tare imi mai place sa lucrez cu unii ! Citeste si trimiterile date de mine. Nu reseta din prima, da contact si vezi si tu daca creste turatia la ralanti, dupa asta faci reset 30 sec. Nu fa si alte interventii ca sa stii manifestarea de dinainte si de dupa operatiune.
Vreau si de la tine un post . Succes si tie !
Daca ai nevoie de ceva info pm sau mail.
Dan
Povestea lui Alex o aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
Imi pare rau de EGR dar nu l-am "prins" din timp. Si Ovidiu a schimbat EGR degeaba... L-am batut la cap mult pe Alex cu throttle body si bujii dar se pare ca nu a fost degeaba.
Un throttle body asemanator dar facut bucatele de mine :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Problemele date de el sunt chiar bizare, de coduri eroare nici nu mai vor vorbesc :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Ca sfat general, fara frica va apucati de curatat, este usor si rezultatele spectaculoase !
ovidium exact alea, ai 4 suruburi si 2 coliere. Nu uita sa faci poze si explicatii. Tare imi mai place sa lucrez cu unii ! Citeste si trimiterile date de mine. Nu reseta din prima, da contact si vezi si tu daca creste turatia la ralanti, dupa asta faci reset 30 sec. Nu fa si alte interventii ca sa stii manifestarea de dinainte si de dupa operatiune.
Vreau si de la tine un post . Succes si tie !
Daca ai nevoie de ceva info pm sau mail.
Dan
sunt un opleist mai nou. am o opel astra benzinar 1,4 cc cu AC.ce mi se intimpla?cind accelerez atit la relantii cit si in mers se accelereaza uniform pina la 2200-2500 rpm, apoi se accelereaza in hopuri.mentionez ca am schimbat toate filtrele si uleiul de citeva zile. si lata neplacere care nu stiu daca are vreo legatura cu accelerarea in hopuri e ca luminile la faruri si de la bord scad in intesitate cind rotesc de volan.sa verific incarcarea , bateria? din ce cauza se accelereaza in opuri? si scade intesitatea luminoasa la miscarea volnaului?............dar problema cu accelerarea neuniforma ma framinta cel mai tare.scuze dan si iti multu
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Blanka2all
- **
- 59 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2002 z16se
- Giurgiu
Blanka2all
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
Asa cum am mai spus sunt proaspat posesor de opel si nu prea ma pricep la unele chestii! Nu vreau sa intru in contradictoriu cu nimeni si mai ales sa supar pe nimeni cu intrebarile mele! Personal nu am gasit nici un tutorial exclusiv pentru throtle body pt tipul motorului meu z16se am gasit numai pt agila unde m-am uitat si nu prea seamana cu ce am io sub capota cat despre egr lucrurile au fost simple si am reusit sa pricep! Dak am suparat pe cineva imi cer scuze iar cat despre suspendare temporara nu stiu ce sa zic nu cred k am gresit asa de rau doar incerc sa ma integrez si io pe aici cat de cat!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
aionel04
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
crilups a scris:Cine nu a curatat trottle body sa o faca cat mai repede. Garatat nu veti recunoaste masina. Personal am curatat doar cu WD-40 si carpa dar atentie sa nu lase scame. Se umezeste cu WD-40 si se freaca cu carpa. Foarte important este sa curatati marginea clapei, acolo unde se deschide.Grija ca clapeta se deschide intr-un singur sens sa nu fortati s-o dati peste cap. O sa vedeti rezultatul dupa curatare. La mine se observa.Cand plec de pe loc din intersectie pot sa ma bag linistit fara sa mai tin foarte mult ambreajul si sa turez motorul. Tin ambreajul putin, turez din acceleratie putin. Inainte trebuie sa turez mai mult sa ma asigur ca ma pot baga.Acum nu mai e cazul.Succes.
Buna
vreau si eu sa curat clapeta dar fara sa demontez corpul clapetei. in ce sens se deschide clapeta?in sensul catre radiator.si am ople z14xe.benzinar.
mersi
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- dancraciun
- **
- 274 mesaje
- din 23 Mai 2006
- Corsa 2007
- Bucuresti
dancraciun
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2006
- Mesaj Privat
salutare dragi colegi.
am in curte o bucata de z16xe cu vreo 100 si ceva de mii de km la bord. Cand am cumparat-o la 84 mii dadea in nas si smucea. Dupa ceva cautari pe forum am ajuns la concluzia ca trebuie sa curat clapeta de acceleratie si egr. Le-am demontat amandoua erau aproape blocate : throttle cu aproximativ 2mm de jeg pe ea iar la egr capul pistonasului era uniform plin de depuneri. Am muncit ceva la ele si le-am curatat. S-a simtit clar o imbunatatire a functionarii motorului insa din cauza ca era si bobina de inductie dusa masina inca intrerupea. S-a rezolvat si bobina cu vreo 300 lei.
Bun.... de atunci am patit diverse ... consum imens de ulei aproape 1 litru la 500 km . Am resegmentat-o , mi s-a stricat simeringul de la distributie am pierdut ulei, s-a manjit tot motorul. In fine pana la urma s-au rezolvat toate mai putin consumul de ulei.
Acum dupa 20 mii km parcursi de la curatarea pieselor, dintr-o data masina a inceput sa smuceasca la trecerea de la mersul neaccelerat la cel accelerat si doar in secunda aceea cand apasam acceleratia. Am mers asa vreo 2000 km pana ieri cand s-a aprins becul cu motorasul cu elice si dintr-o data masina nu mai smucea. M-am apucat si am desfacut throttle si egr. Jeg si mizerie la greu in special ceva uleios negru. Deci clar de la ulei cu mizerie si fum s-au blocat. Le-am curatat si au disparut toate simptomele . As vrea totusi sa schimb si bujiile.
dancuciureanu parca tu recomandasei niste bujii pentru z16xe la un moment dat dar nu mai reusesc sa gasesc.
inca o intrebare : dupa ce am dat jos clapeta de acceleratie corpul motorului in interior era fffffffff murdar ( ingrozitor de murdar ) la fel si galeria de sub egr. Acelea se pot curata cumva? E mare bataie de cap cu demontarea lor?
Va multumesc pentru toate sfaturile.
am in curte o bucata de z16xe cu vreo 100 si ceva de mii de km la bord. Cand am cumparat-o la 84 mii dadea in nas si smucea. Dupa ceva cautari pe forum am ajuns la concluzia ca trebuie sa curat clapeta de acceleratie si egr. Le-am demontat amandoua erau aproape blocate : throttle cu aproximativ 2mm de jeg pe ea iar la egr capul pistonasului era uniform plin de depuneri. Am muncit ceva la ele si le-am curatat. S-a simtit clar o imbunatatire a functionarii motorului insa din cauza ca era si bobina de inductie dusa masina inca intrerupea. S-a rezolvat si bobina cu vreo 300 lei.
Bun.... de atunci am patit diverse ... consum imens de ulei aproape 1 litru la 500 km . Am resegmentat-o , mi s-a stricat simeringul de la distributie am pierdut ulei, s-a manjit tot motorul. In fine pana la urma s-au rezolvat toate mai putin consumul de ulei.
Acum dupa 20 mii km parcursi de la curatarea pieselor, dintr-o data masina a inceput sa smuceasca la trecerea de la mersul neaccelerat la cel accelerat si doar in secunda aceea cand apasam acceleratia. Am mers asa vreo 2000 km pana ieri cand s-a aprins becul cu motorasul cu elice si dintr-o data masina nu mai smucea. M-am apucat si am desfacut throttle si egr. Jeg si mizerie la greu in special ceva uleios negru. Deci clar de la ulei cu mizerie si fum s-au blocat. Le-am curatat si au disparut toate simptomele . As vrea totusi sa schimb si bujiile.
dancuciureanu parca tu recomandasei niste bujii pentru z16xe la un moment dat dar nu mai reusesc sa gasesc.
inca o intrebare : dupa ce am dat jos clapeta de acceleratie corpul motorului in interior era fffffffff murdar ( ingrozitor de murdar ) la fel si galeria de sub egr. Acelea se pot curata cumva? E mare bataie de cap cu demontarea lor?
Va multumesc pentru toate sfaturile.
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
din cate stiu galeria de sub egr nu s-a scos la curatat..insa corpul clapetei a fost dat jos (iclusiv scoaterea furtunelor de lichid de racire care trece prin corpul calpetei) si curatarea temeinica cu solutie si suflat cu aer comprimat. acolo se pare ca sunt micile orificii care dau multa bataie de cap....
- claudiudragan
- *
- 8 mesaje
- din 23 Oct 2007
- Astra 2001 1.6 16V z16xe
- Cluj
claudiudragan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 1.6 16V z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2007
- Mesaj Privat
Buna
Sunt si eu nou pe aici si am si eu o problema asemenatoare oarecum. Am un opel astra z16xe din 2001 si de ceva vreme cand opresc motorul se aude timp de 1-2 secunde o huruiala care vine de la clapeta de acceleratie. Am desfacut furtul de aer si era jeg mare. Am dat jos tot ansamblul si l-am curatat. Dupa curatare la fel facea.Am crezut ca se blocheaza clapeta si am pus pe un prieten sa pornrasca motorul, cu furtunul de ar dat jos ca sa vad ce face clapeta, si cand a oprit motorul clapeta revine la pozitia inchis fara smucuturi dar se aude haraitul ala.
La mine am vazut ca pe corpul clapetie scrie DELPHI. Problema mea e ca nu pot sa desfac sa ajung la motoras pt. ca este capsat tot subansamblul. Intrebarea mea este ce pot sa fac in cazul acesta? Mi-e frica sa nu ma lase pe drum, mentionez ca fac des drumuri lungi de 1000-1500 km prin toata tara. Daca a mai patit cineva asa ceva va rog sa ma ajutati.
Va multumesc.
Sunt si eu nou pe aici si am si eu o problema asemenatoare oarecum. Am un opel astra z16xe din 2001 si de ceva vreme cand opresc motorul se aude timp de 1-2 secunde o huruiala care vine de la clapeta de acceleratie. Am desfacut furtul de aer si era jeg mare. Am dat jos tot ansamblul si l-am curatat. Dupa curatare la fel facea.Am crezut ca se blocheaza clapeta si am pus pe un prieten sa pornrasca motorul, cu furtunul de ar dat jos ca sa vad ce face clapeta, si cand a oprit motorul clapeta revine la pozitia inchis fara smucuturi dar se aude haraitul ala.
La mine am vazut ca pe corpul clapetie scrie DELPHI. Problema mea e ca nu pot sa desfac sa ajung la motoras pt. ca este capsat tot subansamblul. Intrebarea mea este ce pot sa fac in cazul acesta? Mi-e frica sa nu ma lase pe drum, mentionez ca fac des drumuri lungi de 1000-1500 km prin toata tara. Daca a mai patit cineva asa ceva va rog sa ma ajutati.
Va multumesc.
georgex2
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005 1.6twinport
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2009
- Mesaj Privat
sintome la astra mea 1.6 benzina z16xep....da in nas la viteza constanta..dus la reprezentanta ..cica e debitmetru de aer..l-am schimbat degeaba:D...api cica e egr..curatat sau schimbat..imi recomada eii....am consum la relanti 1.6.-1.7....la relanti fara ac....inainte aveam 0.6.....si miroase a gaze..sa fie egr? murdar? acum e decuplat...si masina merge frumos dar consuma enorm si miroase a gaze ,daca il cuplez ...da in nas si aceleasi sintome
kokoink2
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Nu stiu daca am postat bine(este pentru prima data ca scriu pe forum).Am si eu o intrebare.De o saptamana tot caut pe forum probleme de accelerare intirziata dar nu am gasit pentru motorul pe care o am eu,si nu stiu sigur daca seamana cu cele descrise aici,motorul meu este X18XE 16V vectra b 96.ecotec.As face si eu o curatenie la clapeta dar sincer nu stiu de unde sa incep,dar am curajul sa incerc daca ma ajutati un pic cu ceva sfaturi.Multumesc anticipat
ghebriel
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat