- ionutptrsc
- OP
- 30 mesaje
- din 31 Jul 2005
- Craiova
ionutptrsc
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
vezi ca pt instalatia de spalat tre' sa ai si rezervorul de lichid mai mare...
(si mai mare bine... cam aproape dublu...) deci trebuie si ala schimbat, iar pt asta trebuie sa dai jos bara.
probabil ca s-ar putea si fara asta dar nu vrei sa stii cit de repede se consuma apa din rezervorasul ala...(o spun din propria experienta, am spalator si uneori, din cauza mizeriei de pe sosele, consum tot rezervorul ala in 100 km...)
(si mai mare bine... cam aproape dublu...) deci trebuie si ala schimbat, iar pt asta trebuie sa dai jos bara.
probabil ca s-ar putea si fara asta dar nu vrei sa stii cit de repede se consuma apa din rezervorasul ala...(o spun din propria experienta, am spalator si uneori, din cauza mizeriei de pe sosele, consum tot rezervorul ala in 100 km...)
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- ionutptrsc
- OP
- 30 mesaje
- din 31 Jul 2005
- Craiova
ionutptrsc
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2005
- Mesaj Privat
- cipo
- **
- 192 mesaje
- din 04 Nov 2005
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
cipo
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2005
- Mesaj Privat
spalatoarele de faruri se actioneaza in acelasti mod ca si cele de parbriz, singura conditie este sa ai cel putin pozitiile aprinse.
repet ce s-a mai zis: se consuma foarte repede lichidul. eu am asa ceva si de multe ori regret tocmai din acest motiv.
era bine daca se putea actiona doar cand vroiai, cum este si la vw.
repet ce s-a mai zis: se consuma foarte repede lichidul. eu am asa ceva si de multe ori regret tocmai din acest motiv.
era bine daca se putea actiona doar cand vroiai, cum este si la vw.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- cipo
- **
- 192 mesaje
- din 04 Nov 2005
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
cipo
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2005
- Mesaj Privat
problema nu este de rezervor ci de modalitatea de actionare. era chiar asa greu sa ofere posibilitatea sa poti opta cand sa speli si farurile si cand nu?
in conditiile in care eu merg mai tot timpul cu luminile aprinse si vine iarna (solutia e mai scumpa), ajung sa dau pe lichidul de spalat aproape, daca nu mai mult ca pe motorina , asta daca tin sa am geamurile impecabile. (sau mai pot apela la un truc: sting luminile cand vreau sa spal geamurile - aplicabil doar ziua )
deci raspuns la intrebarea lui ionut: mai bine renunti
in conditiile in care eu merg mai tot timpul cu luminile aprinse si vine iarna (solutia e mai scumpa), ajung sa dau pe lichidul de spalat aproape, daca nu mai mult ca pe motorina , asta daca tin sa am geamurile impecabile. (sau mai pot apela la un truc: sting luminile cand vreau sa spal geamurile - aplicabil doar ziua )
deci raspuns la intrebarea lui ionut: mai bine renunti
- ionutptrsc
- OP
- 30 mesaje
- din 31 Jul 2005
- Craiova
ionutptrsc
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Readuc atentiei dumneavoastra aceasta problema, datorita faptului ca nu a fost explicat intregul proces de montare, cat si unele amanunte care ar tb stiute inainte de demontarea masinii. Eu vreau sa montez asa ceva pe astra G.
stie cineva daca pentru montarea acestor spalatoare (pentru faruri) trebuie montata inca o pompa?
Daca nu, unde trebuie intepat furtunul pentru montarea teului ?
De unde se pot achizitiona furtunasele acestor spalatoare? Se gasesc in comert?
Ma intereseaza aceste lucruri pentru ca am cumparat spalatoarele dar nu au celelalte accesorii ( furtune, coliere, pompa, etc)
Si inca ceva: daca trebuie doar intepat furtunul inseamna ca nu se verifica teoria lui Cipo (functioneaza doar cu luminile aprinse), asta insemnand ca toate stopitoarele functioneaza simultan. Exista o alta iesire speciala pt faruri? Sau poate ca difera in functie de model, Cipo avand Astra H ?
stie cineva daca pentru montarea acestor spalatoare (pentru faruri) trebuie montata inca o pompa?
Daca nu, unde trebuie intepat furtunul pentru montarea teului ?
De unde se pot achizitiona furtunasele acestor spalatoare? Se gasesc in comert?
Ma intereseaza aceste lucruri pentru ca am cumparat spalatoarele dar nu au celelalte accesorii ( furtune, coliere, pompa, etc)
Si inca ceva: daca trebuie doar intepat furtunul inseamna ca nu se verifica teoria lui Cipo (functioneaza doar cu luminile aprinse), asta insemnand ca toate stopitoarele functioneaza simultan. Exista o alta iesire speciala pt faruri? Sau poate ca difera in functie de model, Cipo avand Astra H ?
- cipo
- **
- 192 mesaje
- din 04 Nov 2005
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
cipo
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2005
- Mesaj Privat
eu am astra G si toti cu acest model mi-au descris acelasi mod de functionare: actionand stropitoarele de parbriz, daca ai cel putin pozitiile aprinse va spala si farurile, altfel doar parbrizul.
nu stiu cum este la astra H.
n-am studiat traseul furtunelor si instalatia pentru a da mai multe detalii.
nu stiu cum este la astra H.
n-am studiat traseul furtunelor si instalatia pentru a da mai multe detalii.
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
la o prima vedere pare ca pompita are numai o iesire. Din aceasta cauza cred ca mai exista ceva (o electrovalva sau alceva) care are rolul de a deschide circuitul atunci cand se aprind luminile. In caz contrar toate stropitoarele ar functiona simultan
Ramane sa o desfac si o sa studiez principiul de functionare
Ramane sa o desfac si o sa studiez principiul de functionare
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pentru spalatoarele farurilor ar trebui sa mai existe un motoras dispus tot pe rezervorul de apa pt parbriz.
Acest motoras este comandat de un releu temporizator comandat la randul lui de parghia de comanda a spalatorului parbrizului .
Deci cand stropesti parbrizul , porneste si stropelnitza pentru faruri si sta pornita atat timp cat vrea releul de temporizare .
Acest motoras este comandat de un releu temporizator comandat la randul lui de parghia de comanda a spalatorului parbrizului .
Deci cand stropesti parbrizul , porneste si stropelnitza pentru faruri si sta pornita atat timp cat vrea releul de temporizare .
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
interesant. Eu totusi o sa montez stropitoarele dar o sa fac o modificare.
Asa cum spunea si Cipo vreau ca cele pentru faruri sa stropeasca doar cand aprind luminile. Nu o sa cumpar alta pompa, pentru ca a mea fuctioneaza bine, si banuiesc ca una cu 2 iesiri e destul de scumpa.
Deci o sa-i pun un teu de derivatie pe furtunul pompa-stropitoare parbriz si ulterior o sa montez o electrovalva care sa deschida circuitul pentru faruri atunci cand aprind pozitia. Oricum topicul a fost de ajutor.
Multumiri tuturor!
Asa cum spunea si Cipo vreau ca cele pentru faruri sa stropeasca doar cand aprind luminile. Nu o sa cumpar alta pompa, pentru ca a mea fuctioneaza bine, si banuiesc ca una cu 2 iesiri e destul de scumpa.
Deci o sa-i pun un teu de derivatie pe furtunul pompa-stropitoare parbriz si ulterior o sa montez o electrovalva care sa deschida circuitul pentru faruri atunci cand aprind pozitia. Oricum topicul a fost de ajutor.
Multumiri tuturor!
- florin ctin
- *
- 1 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2005 Z 17 DTH
florin ctin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 2005 Z 17 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
vreau sa readuc acest subiect in timp real si sa-l inteb pe octav daca a reusit sa monteze acele stropitori pentru faruri pe astra g care nu avea
cum ai facut sa iti mearga sptropitorile de far cand ai lumina aprinsa,sau le-ai pus pe direct cand dai la parbriz dai si la far
vreau si eu sa imi pun ca acum am si xenon cu lupa si as vrea sa nu deranjez in trafic
uite la ce m-am gandit eu sa mai pun o pompa(pe care o am deja de la alta masina) pe vas ,am si stropitori reglabile de la alta masina mai finute decat cele de opel,si ma gandeam sa leg pompa pe circuitul electric al pompei existente
adica cand actionez maneta pt parbriz sa mearga si la far,nu conteaza ca se consuma repede,pentru asta ma pot gandi sa pun un alt bidon mai mare
pune si tu un tutorial ,daca nu cu poze macar cu vorbe,cum ai facut sa iti mearga,multumesc anticipat
cum ai facut sa iti mearga sptropitorile de far cand ai lumina aprinsa,sau le-ai pus pe direct cand dai la parbriz dai si la far
vreau si eu sa imi pun ca acum am si xenon cu lupa si as vrea sa nu deranjez in trafic
uite la ce m-am gandit eu sa mai pun o pompa(pe care o am deja de la alta masina) pe vas ,am si stropitori reglabile de la alta masina mai finute decat cele de opel,si ma gandeam sa leg pompa pe circuitul electric al pompei existente
adica cand actionez maneta pt parbriz sa mearga si la far,nu conteaza ca se consuma repede,pentru asta ma pot gandi sa pun un alt bidon mai mare
pune si tu un tutorial ,daca nu cu poze macar cu vorbe,cum ai facut sa iti mearga,multumesc anticipat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
O sugestie (poate nu tocmai nimerita) : daca ati monta un rezervor de dacie cu tot cu motaras , iar ,,+"pentru alimentare ati lua din becul de pozitie . Ar fi o problema montarea bidonului de dacie ?
Apoi furtunase cu teu se gasesc la orice magazin de pise auto.
La vechea Dacie montasem duze duble(2 jeturi) pentru spalare parbriz in locul duzei simple , iar presiunea apei aruncata pe parbriz scazuse dramatic , abia mai arunca
Apoi furtunase cu teu se gasesc la orice magazin de pise auto.
La vechea Dacie montasem duze duble(2 jeturi) pentru spalare parbriz in locul duzei simple , iar presiunea apei aruncata pe parbriz scazuse dramatic , abia mai arunca
- raducrisstian
- **
- 489 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Si eu studiez problema tot pentru ca am pux xenon si far cu lupa si vreau sa functioneze si spalarea din doua motive: pentru a nu avea eventuale probleme cu politia sau la I.T.P si pentru ca lumina data de xenon atunci cand farul e murdar devine foarte slaba si in plus ii orbeste pe cei care vin din fata.
Din cate am inteles eu din schemele electrice de prin TIS si Etzold daca pui un releu in blocul ala de relee din compartimentul motor si probabil o siguranta este deja un fir acolo pe care vine + atunci cand ai pozitia aprinsa si actionezi spalarea parbrizului. Nu am demontat inca bara sa verific daca exista firul pentru ca deocamdata nu am stropitorile care sunt destul de scumpe (100 de ron bucata).
Ce mai stiu este ca pe spatele barii e semnat locul care trebuie gaurit pentru montarea spalatoarelor...
Din cate am inteles eu din schemele electrice de prin TIS si Etzold daca pui un releu in blocul ala de relee din compartimentul motor si probabil o siguranta este deja un fir acolo pe care vine + atunci cand ai pozitia aprinsa si actionezi spalarea parbrizului. Nu am demontat inca bara sa verific daca exista firul pentru ca deocamdata nu am stropitorile care sunt destul de scumpe (100 de ron bucata).
Ce mai stiu este ca pe spatele barii e semnat locul care trebuie gaurit pentru montarea spalatoarelor...
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
Mai trebuie rezervor pt lichid special pt. instalatie de spalat faruri, deoarece pe langa faptul ca este mai mare are si locasul in care se monteaza pompa pt spalat farurile.
Pompa pt. spalat farurile este mult mai mare decat cea pt. spalat parbrizul, grosimea furtunului pe care scoate apa, fiind cam cat degetul mic.
Firul care alimenteaza pompa, il gasesti cu siguranta langa vasul pt lichid si mai trebuie doar releul.
Referitor la ce spunea cineva mai sus, spunand ca s-ar putea pune un teu pe furtunasul care duce apa pt. parbriz: in acest fel nu veti putea spala nici farurile si NICI PARBRIZUL, deci ... nu va merge.
Bafta tuturor!
Pompa pt. spalat farurile este mult mai mare decat cea pt. spalat parbrizul, grosimea furtunului pe care scoate apa, fiind cam cat degetul mic.
Firul care alimenteaza pompa, il gasesti cu siguranta langa vasul pt lichid si mai trebuie doar releul.
Referitor la ce spunea cineva mai sus, spunand ca s-ar putea pune un teu pe furtunasul care duce apa pt. parbriz: in acest fel nu veti putea spala nici farurile si NICI PARBRIZUL, deci ... nu va merge.
Bafta tuturor!
Nivelu'2- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
raducrisstian a scris:Si eu studiez problema tot pentru ca am pux xenon si far cu lupa si vreau sa functioneze si spalarea din doua motive: pentru a nu avea eventuale probleme cu politia sau la I.T.P si pentru ca lumina data de xenon atunci cand farul e murdar devine foarte slaba si in plus ii orbeste pe cei care vin din fata.
Din cate am inteles eu din schemele electrice de prin TIS si Etzold daca pui un releu in blocul ala de relee din compartimentul motor si probabil o siguranta este deja un fir acolo pe care vine + atunci cand ai pozitia aprinsa si actionezi spalarea parbrizului. Nu am demontat inca bara sa verific daca exista firul pentru ca deocamdata nu am stropitorile care sunt destul de scumpe (100 de ron bucata).
Ce mai stiu este ca pe spatele barii e semnat locul care trebuie gaurit pentru montarea spalatoarelor...
Din cate am inteles eu din schemele electrice de prin TIS si Etzold daca pui un releu in blocul ala de relee din compartimentul motor si probabil o siguranta este deja un fir acolo pe care vine + atunci cand ai pozitia aprinsa si actionezi spalarea parbrizului. Nu am demontat inca bara sa verific daca exista firul pentru ca deocamdata nu am stropitorile care sunt destul de scumpe (100 de ron bucata).
Ce mai stiu este ca pe spatele barii e semnat locul care trebuie gaurit pentru montarea spalatoarelor...
Dupa mult timp si bani in piese am reusit sa montez spalator faruri precum cel din fabrica pe masina mea.
Pentru cei interesati ofer sfaturi sau montaj contra cost.