raines
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
sal tuturor iubitorilor de opel
recent am facut instalatia ac (mai precis o supapa la compresor)problema este ca in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92 si in afara fara ac la 80....e normal sa am diferentele astea mari ?
in motor am combinatia antigel+apa distilata
multumesc!
vectra b '98 ; 1.6 16v;74 kw (x16xel)
recent am facut instalatia ac (mai precis o supapa la compresor)problema este ca in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92 si in afara fara ac la 80....e normal sa am diferentele astea mari ?
in motor am combinatia antigel+apa distilata
multumesc!
vectra b '98 ; 1.6 16v;74 kw (x16xel)
ionut25- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina: Omega 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2006
- Mesaj Privat
sal..si eu am aceeasi problema la un opel omega b.....cand dau drumul ac. se incalzeste motorul...si chiar nici ac nu mai baga bine....am vb. cu cei de la o firma de climatizare(de unde am pus freon)..si cica...are niste senzori....cand depisteaza...presiune sau caldura prea mare parca....il opreste automat....cam aiurea...!Iar acum seara....la 33-34 de grade daca dau drumiul la ac. ..baga destul de bine...in fine....cred ca trebuie verificate si schimbate:termostat,termocupla,curatat radiator....deocamdata....!
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
raines
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
raines
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Am trecut si eu prin problema asta cu temperatura aproape de 100 cu AC pornit. Si am rezolvat-o cu succes. Acum temperatura e 88-90 grade cu AC pornit (chiar si la 40 grade afara, in soarele cel mai puternic) si 90-92 grade fara AC. Eu am o Vectra B din 2001 cu Z18XE, dar racirea (radiatoare, ventilatoare, termocuple, etc) e la fel ca la X16XEL, exceptind modelul termostatului. Cred ca difera doar forma si prinderea, eventual putin temperatura de deschidere, principiul de functionare neavind cum sa difere.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
sal.
am schimbat termostatul de curand la opel omega b 2,2 din 2001
si vreau sa precizez faptul ca temp sta constant la 88-90 de grade..dar acum ca sa mai incalzit azi find 12 grade afara...in oras bara la bara mi-a urcat la 95 de grade unde sa cuplat automat termocupla..
asa cu clima pornita n-am incercat inca dar intrebarea mea este daca e bine sa se infoace asa de tare..tinand cont ca abia vine primavara...
ce voi face la vara?oi praji gratare pe cand voi ajunge in centru?si nu inteleg ce rol are faptul ca AC e pornit..si scade temp apei..asa cum a precizat colegul mai sus?
am schimbat termostatul de curand la opel omega b 2,2 din 2001
si vreau sa precizez faptul ca temp sta constant la 88-90 de grade..dar acum ca sa mai incalzit azi find 12 grade afara...in oras bara la bara mi-a urcat la 95 de grade unde sa cuplat automat termocupla..
asa cu clima pornita n-am incercat inca dar intrebarea mea este daca e bine sa se infoace asa de tare..tinand cont ca abia vine primavara...
ce voi face la vara?oi praji gratare pe cand voi ajunge in centru?si nu inteleg ce rol are faptul ca AC e pornit..si scade temp apei..asa cum a precizat colegul mai sus?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
shaftt24, verifica ca-ti merg toate vitezelele ventilatoarelor. Am scris cum se face asta pe un Vectra B Y22DTR aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=169322#169322
La tine procedura e la fel, doar sigurantele sint altele si pozitionate in alta parte. Revino aici cu rezultatele testului si vedem daca e vreo problema.
La tine procedura e la fel, doar sigurantele sint altele si pozitionate in alta parte. Revino aici cu rezultatele testului si vedem daca e vreo problema.
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- biker
- **
- 173 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
biker
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
si al mine de o perioada creste cam mult temperatura apei,cu toate ca vremea e rece la mers in afara orasului apa sta la 95 C in oras creste pana la 105 C si intra in functiune ventilatoarele pe vitezi intai si nu pe a doua .Am verificat circuitul electric ,am scos mufa de la sonda si am suntat contactele conf mai sus si e ok,am pornit la rece si am stat pana a urcat apa la 90 C si sa deschis termostatul,am simtit ca sa incalzit furtunul dupa termostat catre radiator.
Problema e ca nu stiu de ce a pornit tarziu ventilatoarele,la 105 C -viteza I
Oare e defecta sonda ?
CUM pot verifica sonda ,in cazul in care restul e bun ,zic eu.
Problema e ca nu stiu de ce a pornit tarziu ventilatoarele,la 105 C -viteza I
Oare e defecta sonda ?
CUM pot verifica sonda ,in cazul in care restul e bun ,zic eu.
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
salutare,
eu am alta problema cu astra fratelui meu ('96, 4 usi, c14nz - 60 cp, 200k + in bord). la drum intins (Rm.Vilcea-Bucuresti sau Cluj-Rm.Vilcea) temperatura apei nu sare de 92-95 grade (banuiesc ca se face racirea "naturala" si pompa de apa are "multe turatii" _ 70-110 kmph). cum ajung intr-un oras (Cluj,Rm.Vilcea,Pitesti,Bucuresti), adica semafoare-blocaje-trafic congestionat, iar viteza medie nu depaseste 20-40 kmph, temperatura apei o ia razna si ajunge la ~101-102 grade (daca interpretez la sange indicatorul din bord). abia atunci intra in functiune ventilatorul (lucru testat intr-o parcare) - la ~101 grade - si merge pret de ~30-40 secunde maxim, timp in care temperatura apei ajunge la ~98-99 grade. se opreste apoi temperatura ajunge din nou la ~101 grade, ventilatorul porneste si se repeta istoria.
vreau sa precizez ca incalzirea motorului dimineata "de la rece" se face intr-un timp normal as zice de ~5-10 minute (dupa acest interval de timp acul termometrului se misca din loc si peste ceva timp temperatura ajunge la ~92 grade; timpul la care temperatura ajunge la ~92 grade nu l-am masurat exact). apoi scot masina prin oras..in scurt timp temp. ajunge la ~101-102 grade si de aici stiti povestea. temperatura in habitaclu baga bine (daca selectez ultima treapta a aerotermei eu personal ma sufoc; nu sunt un fan foarte mare al caldurii excesive in masina).
care ar fi putea fi cauzele ?
termocupla (care in acceptiunea mea este un "temporizator" termoelectric care inchide circuitul ventilatorului la o temp. X si il deschide la o temp. X-y) ?
ventilatorul in sine ?
releul ventilatorului (mai precis ce rol are acesta..) ?
garnitura de chiuloasa (cum pot detecta simptomele acestei defectiuni; nu ma luati cu "urmareste nu stiu ce bolboroseli in vasul de expansiune"..) ?
termostatul (am observat ca furtunul gros care intra in radiator face o bucla inainte de a intra in acesta; furtunul pare a fi prea lung iar solutia gasita a fost o "bucla" care sa compenseze lungimea excesiva) blocat pe pozitia inchis-deschis-intredeschis (din simptomele totale nu s-ar potrivi nici una din "pozitii") ?
ce altceva...
multumesc anticipat pt rabdarea de a citi tot "romanul" meu. am incercat sa detaliez problema astfel incat posibilitatea gasirii unei solutii sa fie mai mare.
eu am alta problema cu astra fratelui meu ('96, 4 usi, c14nz - 60 cp, 200k + in bord). la drum intins (Rm.Vilcea-Bucuresti sau Cluj-Rm.Vilcea) temperatura apei nu sare de 92-95 grade (banuiesc ca se face racirea "naturala" si pompa de apa are "multe turatii" _ 70-110 kmph). cum ajung intr-un oras (Cluj,Rm.Vilcea,Pitesti,Bucuresti), adica semafoare-blocaje-trafic congestionat, iar viteza medie nu depaseste 20-40 kmph, temperatura apei o ia razna si ajunge la ~101-102 grade (daca interpretez la sange indicatorul din bord). abia atunci intra in functiune ventilatorul (lucru testat intr-o parcare) - la ~101 grade - si merge pret de ~30-40 secunde maxim, timp in care temperatura apei ajunge la ~98-99 grade. se opreste apoi temperatura ajunge din nou la ~101 grade, ventilatorul porneste si se repeta istoria.
vreau sa precizez ca incalzirea motorului dimineata "de la rece" se face intr-un timp normal as zice de ~5-10 minute (dupa acest interval de timp acul termometrului se misca din loc si peste ceva timp temperatura ajunge la ~92 grade; timpul la care temperatura ajunge la ~92 grade nu l-am masurat exact). apoi scot masina prin oras..in scurt timp temp. ajunge la ~101-102 grade si de aici stiti povestea. temperatura in habitaclu baga bine (daca selectez ultima treapta a aerotermei eu personal ma sufoc; nu sunt un fan foarte mare al caldurii excesive in masina).
care ar fi putea fi cauzele ?
termocupla (care in acceptiunea mea este un "temporizator" termoelectric care inchide circuitul ventilatorului la o temp. X si il deschide la o temp. X-y) ?
ventilatorul in sine ?
releul ventilatorului (mai precis ce rol are acesta..) ?
garnitura de chiuloasa (cum pot detecta simptomele acestei defectiuni; nu ma luati cu "urmareste nu stiu ce bolboroseli in vasul de expansiune"..) ?
termostatul (am observat ca furtunul gros care intra in radiator face o bucla inainte de a intra in acesta; furtunul pare a fi prea lung iar solutia gasita a fost o "bucla" care sa compenseze lungimea excesiva) blocat pe pozitia inchis-deschis-intredeschis (din simptomele totale nu s-ar potrivi nici una din "pozitii") ?
ce altceva...
multumesc anticipat pt rabdarea de a citi tot "romanul" meu. am incercat sa detaliez problema astfel incat posibilitatea gasirii unei solutii sa fie mai mare.
- thrill
- ***
- 861 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 861
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
daca spui ca in afara orasului temperatura este de 92-95 grade e ok. in oras ajunge si la 100 e ok! deci nu ai termostatul blocat parerea mea
termocupla o poti schimba, ele se mai decalibreaza costa ~50 de lei. poti gasi una cu interval mai rapid si anume sa intre pe la 98-99 de grade si sa iti scada temperatura aproape de 95. depinde cum vrei tu! si eu am avut una la fel si am schimbat-o..pornea electro-ventilatorul pe la ~103 grade si racea pana la aproape 97-98. este normal sa ti se ridice temperatura in ambuteiaje.
daca vrei sa verifici garnitura de chiulasa si nu vrei sa te iau cu "uita-te la bolboroseli" sau mai stiu eu ce.. desfa motorul si vezi daca are ceva...
termocupla o poti schimba, ele se mai decalibreaza costa ~50 de lei. poti gasi una cu interval mai rapid si anume sa intre pe la 98-99 de grade si sa iti scada temperatura aproape de 95. depinde cum vrei tu! si eu am avut una la fel si am schimbat-o..pornea electro-ventilatorul pe la ~103 grade si racea pana la aproape 97-98. este normal sa ti se ridice temperatura in ambuteiaje.
daca vrei sa verifici garnitura de chiulasa si nu vrei sa te iau cu "uita-te la bolboroseli" sau mai stiu eu ce.. desfa motorul si vezi daca are ceva...
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
LE :
dupa alte documentari am ajuns la urmatoarele concluzii :
-temperatura optima de functionare a motorului (cel putin C14NZ '96) am dedus a fi ~88-90 grade.
-daca inlocuiesc termostatul cu unul care deschide la 89-92 (exisa termostate care sa deschida in jurul valorii de 89 grade +- 1 grad ?..) grade si daca inlocuiesc si termocupla cu una care porneste ventilatorul la 95 de grade si il opreste la 90, totul ar trebui sa fie in regula.
-pt mai multa siguranta voi schimba si sonda de temperatura.
-toate astea fiind indeplinite, temperatura se va pastra in intervalul 90-95 de grade CHIAR si in timpul anotimpului estival (la temperaturi exterioare de 35-40 de grade si aglomeratie in trafic) ?!...
Tin sa precizez ca, indiferent de parerile celorlalti, nu consider ca motorul functioneaza normal la temperaturi de peste 95 de grade.
dupa alte documentari am ajuns la urmatoarele concluzii :
-temperatura optima de functionare a motorului (cel putin C14NZ '96) am dedus a fi ~88-90 grade.
-daca inlocuiesc termostatul cu unul care deschide la 89-92 (exisa termostate care sa deschida in jurul valorii de 89 grade +- 1 grad ?..) grade si daca inlocuiesc si termocupla cu una care porneste ventilatorul la 95 de grade si il opreste la 90, totul ar trebui sa fie in regula.
-pt mai multa siguranta voi schimba si sonda de temperatura.
-toate astea fiind indeplinite, temperatura se va pastra in intervalul 90-95 de grade CHIAR si in timpul anotimpului estival (la temperaturi exterioare de 35-40 de grade si aglomeratie in trafic) ?!...
Tin sa precizez ca, indiferent de parerile celorlalti, nu consider ca motorul functioneaza normal la temperaturi de peste 95 de grade.