Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • cornel_b

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 20 seh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2005

  • Mesaj Privat
vreau sa-mi echipez masina cu anvelope de iarna ,si nu stiu ce dimensiuni ar fi mai indicate.
Acum am 195/60/15.
masina este Vectra 2,0 i 4x4
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
de obicei se folosesc dimensiuni mai mici decat cele pe care le ai...
  • zafycom

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2005

  • Mesaj Privat
de preferat sa fie mai mici jantele, ceva pe 13-14" , dar daca e 4x4 te-ai scos eu am avut un subaru 4x4 si kand ii puneam 155/80/13 era cel m ai bine iarna , dar la tine e alta treaba cred ka un 175/65/13 sau ceva pe 14" 15"


Ultima modificare făcută de zafycom la Dum 30 Oct, 2005 3:49 pm
  • cornel_b

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 20 seh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2005

  • Mesaj Privat
in talon scrie 175/70/14.
se pot pune R14 daca am genti pe 15?
  • vectra16

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
da, poti sa pui roti de iarna 175/70/14 dar implica o cheltuiala mai mare (gume+jante).
mai ieftin cred ca ar fi sa-ti iei doar gume de iarna 195/60/15
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In mod normal daca sunt mai mari ar trebui sa te ajute ianra .
Suprfata de contact cu solul este mai mare => aderenta mai mare.
Si oricum daca pui mai mici ( nu faci decat sa obtii o rotire mai mare a rotii). Si iarna nu stiu cat de bine e sa turezi o roata ( in zapada sau pe gheata ) Very Happy
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Suprfata de contact cu solul este mai mare => aderenta mai mare.

Aici trebuie sa te contrazic. Aderenta nu depinde deloc de suprafata de contact.

Revenind la problema initiala - performante mai bune pe zapada si noroi se obtin cu roti cu circumferinta cat mai mare si cu latimea cat mai mica. Avantajul obtinut este insa prea mic pentru a compensa dezavantajele (deocamdata nu le enumar). Asta fara sa punem la socoteala tractiunea 4x4...
Sfatul meu este sa iti iei un set de anvelope de iarna sau M+S (denumite gresit de unii ca vara-iarna, de fapt sunt mud+snow = noroi+zapada), de dimensiunile prevazute in cartea tehnica a masinii. Daca ai jante mai mari, incearca sa respecti latimea si circumferinta (exista niste tabele de echivalenta). Nu uita sa le montezi odata cu aparitia poleiului sau a zapezii si sa le dai jos la primavara, inainte ca temperaturile sa treaca de 10 grade celsius.


Ultima modificare făcută de kapix la Lun 31 Oct, 2005 8:26 am
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
kapix a scris:
dgxshpe a scris:Suprfata de contact cu solul este mai mare => aderenta mai mare.

Aderenta nu depinde deloc de suprafata de contact.



Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Asa ziceam si eu.
Adik cum ??
Eu zic ca se contrazic niste legi ale fizicii.
Dar ma rog .. poate ca sunt eu mai nestiutor.. Oricum eu nu vorbeam de cauciucuri vara/iarna ci de 2 cauciucuri identice dar unul mai mic care are o aderenta mai mica si unul mai mare care are o aderenta mai mare.
Si cred ca nu ma insel. Cool
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
[quote="kapix"]
dgxshpe a scris:Sfatul meu este sa iti iei un set de anvelope de iarna sau M+S (denumite gresit de unii ca vara-iarna, de fapt sunt mug+snow = noroi+zapada), de dimensiunile prevazute in cartea tehnica a masinii.


Kapix,corect este mud & snow ... Wink
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Juristule, m-ai prins... M-am corectat Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed


Ultima modificare făcută de kapix la Lun 31 Oct, 2005 8:26 am
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Probabil va referiti la legile frecarii. Care depinde de coeficientul de frecare al suprafetelor care vin in contact si de forta de apasare (in cazul nostru greutatea) care sunt constante. Nicidecum de suprafata de contact.
Si puteti verifica asta imaginar, reducand suprafata de contact la un varf de ac, moment in care forta de frecare ar trebui sa tinda la zero. Si cred ca sunteti de acord ca nu e asa...
Experimentul de la fizica prin care se evidentiaza acest fenomen este simplu, dar necesita un dinamometru. Se "tracteaza" cu ajutorul dinamometrului doua paralelipipede legate unul de altul si se retine valoarea indicata de acesta. Apoi se suprapun cele doua paralelipipede (reducand astfel la jumatate suprafata de contact, pastrand greutatea) si se "tracteaza" din nou pe aceeasi suprafata. Unii vor fi surprinsi sa constate ca forta indicata de dinamometru este exact aceeasi...
Asa ca:
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Problema:
Paralilipipedele sunt tractate direct pe suprafata si aceasta este lina. Masina merge pe roti, care trebuie sa se "infiga in zapada". Nu contrazic absolut nimic din ce ai spus (chiar mi-a placut explicatia Wink ), dar la masina e altceva.
Pana si materialul cauciucurilor este fff important. (ex: cauciucuri moi, aderenta mai mare).
Deci, nu e acelasi lucru ca si cu paralelipide.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
eu a scris:Problema:
Paralilipipedele sunt tractate direct pe suprafata si aceasta este lina. Masina merge pe roti, care trebuie sa se "infiga in zapada". Nu contrazic absolut nimic din ce ai spus (chiar mi-a placut explicatia Wink ), dar la masina e altceva.
Pana si materialul cauciucurilor este fff important. (ex: cauciucuri moi, aderenta mai mare).
Deci, nu e acelasi lucru ca si cu paralelipide.


Singura diferenta este modul in care se produce frecarea dar legile sunt aceleasi. Frecarea nu stie daca e vorba de un paralelipiped sau de o masina. Se pot pune paralelipipedele pe roti mai mari, pe roti mai mici, mai putine, mai multe, pot fi tractate pe nisip, pe zapada pe orice.
Lasand asta, pe noroi si zapada tractiune mai buna se obtine cu cauciucuri mai inguste, care "taie" zapada (noroiul) ajungand in contact cu suprafete mai putin alunecoase. Practic se schimba nu suprafata de contact dintre anvelopa si drum ci coeficientul de frecare al drumului.
In ce priveste materialul cauciucurilor, nu este foarte important, este cel mai important. Intrucat nu prea putem influenta coeficientul de frecare al suprafetei pe care circulam (decat aruncand nisip, sare etc) singurele metode viabile raman cresterea fortei de apasare (incarcand suplimentar masina - metoda folosita mai des la camionete cu tractiune spate) sau marirea coeficientului de frecare al anvelopelor (=montarea unor anvelope de iarna). Aceasta din urma este evident solutia optima.
Iar in ce priveste cauciucurile noi, datorita crampoanelor acestea au un coeficient de frecare mai ridicat decat cel al anvelopelor similare uzate. Cu toate acestea o anvelopa de iarna are un coeficient de frecare mult mai mare, chiar fara crampoane. Si aici se aplica exemplul pantofilor cu talpa tare si crampoane mari comparativ cu pantofii cu talpa crep fara crampoane. Testati si vedeti cu care alunecati mai usor.
  • barzaune

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Impresia mea e ca ar fi doua feluri de frecari una statica si una dinamica, iar rotile de la masina de obicei sunt in regim static. Coeficientul de frecare static e mai mare ca ala dinamic (de-aia sania porneste mai greu la inceput), si asa ar functiona ABS-ul: incearca sa pastreze frecarea in regim static. alfel, daca rotile se freaca de asfalt ca paralelipipedul, aluneca mult mai usor.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Question Question Question Question Question
Frecare in regim static... Sania si ABS-ul... Rotile aluneca mai usor daca se freaca de asfalt... Probabil vrei sa spui ceva, dar eu cel putin nu inteleg nimic. Te rog detaliaza, chiar cu riscul de a lungi postul.

Singurul lucru pe care l-am inteles este exemplul cu sania, insa motivul pentru care ea "porneste mai greu la inceput" este inertia care trebuie invinsa (pe langa forta de frecare). Adica viteza ei fiind zero trebuie accelerata pana la o valoare x (sa zicem 5 km/ora, o viteza apropiata de viteza de deplasare a unui om). Dupa ce s-a accelerat pana la 5 km/ora, pentru a mentine aceasta viteza constanta, trebuie invinsa numai forta de frecare. Deci nici vorba de frecare statica cand sania sta pe loc.
  • cornel_b

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 20 seh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2005

  • Mesaj Privat
ce parere aveti de oferta de la Carrefour ?
anvelope de iarna DEBICA 195/60/15 LA 220 RON,cumperi trei si primesti 4.
ps: iarna in general circul foarte putin cu masina.
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
dar la ce pret le cumperi pe cele 3 ? Eu am schimbat 4 buc. 185/65/15 - Kleber crisalp Hp = 900 Ron.
  • barzaune

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Question Question Question Question Question
Frecare in regim static... Sania si ABS-ul... Rotile aluneca mai usor daca se freaca de asfalt... Probabil vrei sa spui ceva, dar eu cel putin nu inteleg nimic. Te rog detaliaza, chiar cu riscul de a lungi postul.

Link catre lucrare de laborator de universitate care enunta "legile" frecarii.
http://physics.clarku.edu/c.../110labs/Lab4.pdf
Ceva de felul asta vreau sa spun coef de frecare static>=coeficientul de frecare cinetic.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Pentru comparatii de pret poti cauta oferte pe net. Dar trebuie cantarita si oferta altor producatori - poate renteaza sa platesti putin mai mult si sa iti cumperi niste anvelope de marca.
Eu am avut ceva experiente neplacute cu niste cauciucuri ieftine (nu ar fi corect sa le dau numele) si de atunci prefer anvelopele sh de marca. Doar ca toamna sunt mai greu de gasit cele de iarna, primavara in schimb nu ai loc de ele.
Anvelopele care le am acum pe masina le-am montat in primavara lui 2004. M-au tinut doua veri - bat in lemn - fara nici o pana, acum insa mai au foarte putin pana la martorul de uzura. Nu fac mai mult de 12000 km/an, dar eu zic ca si-au facut din plin datoria, tinand cont ca le-am luat la 200.000 buc, cu montat si echilibrat. Cele de iarna nici nu mai stiu de cand sunt - anul trecut mi-am promis sa le arunc in primavara, dar nu s-au uzat prea mult, asa ca le voi incalta si iarna asta...
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR