- alexe.marius
- OP
- 9 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
alexe.marius
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Astazi m-am trezit dis-de-dimineata sa verific nivelul la ulei dupa ce in ultima saptama am facut ceva mai mult de 1000km.1 problema a fost ca uleiul deja nu mai atingea joja. 2 am facut rost fiind la tara si cam speriat, de ulei. 3 uleiul pe care l-am pus era ptr motoare diesel. 4 am mers "pe barba mea" 70 km (60km/h) cu acel ulei pana in buc. Intrebare de baza: cam ce s-ar fi putut intampla din cauza prostiei mele? masina este un 1.6 16v din 2001.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
zamolxe7
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2008 H 5 usi 1.4 16v TWINPORT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
Orice motor consuma ulei indiferent daca este nou sau nu !
Uleiul are o componenta de ungere si o componenta de aditivare care mentine proprietatea de ungere la diferite temperaturi. Cea care dispare in primul rand este componenta de aditivare. In acest caz este normal sa se reduca cantitatea de "ulei" din baie si din aceasta cauza constructorul are o marja (de aprox. 1L) intre min. si max..
Consumul este mai mic sau mai mare prin uzura motorului. Cu cat uzura este mai mare se arde si componenta de ungere.
In cartea tehnica chiar constructorul Opel da un consum de 0,6L la 1000Km !
Asa ca uleiul trebuie verificat cel putin la fiecare 100Km
Uleiul are o componenta de ungere si o componenta de aditivare care mentine proprietatea de ungere la diferite temperaturi. Cea care dispare in primul rand este componenta de aditivare. In acest caz este normal sa se reduca cantitatea de "ulei" din baie si din aceasta cauza constructorul are o marja (de aprox. 1L) intre min. si max..
Consumul este mai mic sau mai mare prin uzura motorului. Cu cat uzura este mai mare se arde si componenta de ungere.
In cartea tehnica chiar constructorul Opel da un consum de 0,6L la 1000Km !
Asa ca uleiul trebuie verificat cel putin la fiecare 100Km
zamolxe7
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2008 H 5 usi 1.4 16v TWINPORT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
In general este bine sa se utilizeze tipul de ulei specificat de constructor si sa se schimbe la intervalele recomandate de acesta.
Schimbarea prea deasa a uleiului poate duce la corodarea motorului deoarece aditivii amestecati in ulei au proprietati corzive !
Daca pui alt tip de ulei - in caz de forta majora - nu se intampla nimic deoarece asigura ungerea necesara numai ca tebuie schimbat cat mai repede posibil. Pentru asta golesti indtalatia de ungere, pui ulei pana la nivel minim (la motoarele vechi ulei + motorina dar la astea noi nu stiu daca mai merge), pornesti motorul cca 10 minute eventual faci "o tura de bloc" ca sa "speli" motorul, golesti baia, schimbi obligatoriu filtrul de ulei si pui ulei normal.
Schimbarea prea deasa a uleiului poate duce la corodarea motorului deoarece aditivii amestecati in ulei au proprietati corzive !
Daca pui alt tip de ulei - in caz de forta majora - nu se intampla nimic deoarece asigura ungerea necesara numai ca tebuie schimbat cat mai repede posibil. Pentru asta golesti indtalatia de ungere, pui ulei pana la nivel minim (la motoarele vechi ulei + motorina dar la astea noi nu stiu daca mai merge), pornesti motorul cca 10 minute eventual faci "o tura de bloc" ca sa "speli" motorul, golesti baia, schimbi obligatoriu filtrul de ulei si pui ulei normal.
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
zamolxe7 a scris:
In cartea tehnica chiar constructorul Opel da un consum de 0,6L la 1000Km !
Asa ca uleiul trebuie verificat cel putin la fiecare 100Km
In cartea tehnica chiar constructorul Opel da un consum de 0,6L la 1000Km !
Asa ca uleiul trebuie verificat cel putin la fiecare 100Km
Am auzit si eu asta, dar daca ajungi sa completezi 6 litri de ulei intre schimburi cred ca ceva nu e in ordine la motorul ala. La mine a fost nevoie sa completez 100-150ml in ultimii 8000km
luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alexe.marius
- OP
- 9 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
alexe.marius
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
- alexe.marius
- OP
- 9 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
alexe.marius
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alexe.marius
- OP
- 9 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
alexe.marius
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
zamolxe7
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2008 H 5 usi 1.4 16v TWINPORT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
zamolxe7
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2008 H 5 usi 1.4 16v TWINPORT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
- costin202004
- *
- 12 mesaje
- din 10 Nov 2008
- Insignia 2009 A20DTH
- Buzau
costin202004
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
tocmai am fost la mecanic pentru o verificare de rutina- schimb antigel, lichide diverse...verificat directie. ei bine, omul imi spune ca a trebuit sa puna mult ulei la completare.peste 1 litru! si ca treaba mi se trage de la segmenti si ca intr-un viitor ma asteapta o segmentare. omul m-a asigurat ca inca nu e o problema atata vreme cat completez si sunt atent la nivelul uleiului pe joja dar....
de la ultimul schimb (in luna mai) am facut peste 6000 km (concediu...) si acuma este posibil ca sa am un drumulet pana in Austria...si mi-e un pic teama....masina trage bine, nu scoate fum..am incercat sa o forjez destul de mult si nu am observat nimic suspect. azi dimineata (erau 0 grade!) am facut o poza la esapament si el arata cam asa...(motorul mergand)
doresc sa ma sfatuiti si voi cam ce ar fi de facut...
multumesc,
Alex
PS. folosesc Aral Bluetronic 10w40
de la ultimul schimb (in luna mai) am facut peste 6000 km (concediu...) si acuma este posibil ca sa am un drumulet pana in Austria...si mi-e un pic teama....masina trage bine, nu scoate fum..am incercat sa o forjez destul de mult si nu am observat nimic suspect. azi dimineata (erau 0 grade!) am facut o poza la esapament si el arata cam asa...(motorul mergand)
doresc sa ma sfatuiti si voi cam ce ar fi de facut...
multumesc,
Alex
PS. folosesc Aral Bluetronic 10w40
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
1.Dimineata (si la temperatura scazuta) este normal sa scoata putin fum alb pana se incalzeste...
2. Mie mi se pare destul de curata teava de esapament, ceea ce-i un lucru bun
3. Ai grija la nivelul de ulei, daca-ti consuma pt ca risti sa-ti fiarba motorul, daca nu esti atent si nu faci completarea la timp si cu acelasi tip de ulei...
4. Completarea se face dupa ce ai oprit motorul si l-ai lasat cateva minute bune nefunctional. Timpul dat in carte ca uleiul sa coboare in baie (in jur de 15 minute) mie mi se pare cam mic. Trebuie sa astepti, dupa parerea mea, cateva ore ....
5. Daca motorul are ulei pt ungere nu-i nici un bai daca mergi cu masina. Numai sa nu uiti sa masori din cand in cand nivelul uleiului pt a nu ramane fara ulei....
2. Mie mi se pare destul de curata teava de esapament, ceea ce-i un lucru bun
3. Ai grija la nivelul de ulei, daca-ti consuma pt ca risti sa-ti fiarba motorul, daca nu esti atent si nu faci completarea la timp si cu acelasi tip de ulei...
4. Completarea se face dupa ce ai oprit motorul si l-ai lasat cateva minute bune nefunctional. Timpul dat in carte ca uleiul sa coboare in baie (in jur de 15 minute) mie mi se pare cam mic. Trebuie sa astepti, dupa parerea mea, cateva ore ....
5. Daca motorul are ulei pt ungere nu-i nici un bai daca mergi cu masina. Numai sa nu uiti sa masori din cand in cand nivelul uleiului pt a nu ramane fara ulei....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Teava de esapament la alxgudea nu este curata decit la iesire, eu vad in poza ca mai adinc este neagra.
Motoarele Z14XE si mai ales Z16XE sunt renumite pentru consum de ulei, mai rar la Z16SE. Cauzele sunt de contructie, interval mare de schimb ulei si forja pe autostrazile din Germania.
Fa schimb ulei dar pune Mobil 5W40 sau maxim 10W40 cu norma GM pe el, Aral este slab ca si eu am avut si aveam toba neagra si uleiul curat ca nu curata nimic in motor. Iti iei cu tine ulei de completare si drum bun ! Nu uita sa curete mecanicul throttle si EGR (mai ales asta, neaparat impulsuri).
Sa schimbi segemntii sau simering supape, se verifica de unde este problema (mai discutam) ca altfel se inbicseste catalizator si sonde lambda.
Motoarele Z14XE si mai ales Z16XE sunt renumite pentru consum de ulei, mai rar la Z16SE. Cauzele sunt de contructie, interval mare de schimb ulei si forja pe autostrazile din Germania.
Fa schimb ulei dar pune Mobil 5W40 sau maxim 10W40 cu norma GM pe el, Aral este slab ca si eu am avut si aveam toba neagra si uleiul curat ca nu curata nimic in motor. Iti iei cu tine ulei de completare si drum bun ! Nu uita sa curete mecanicul throttle si EGR (mai ales asta, neaparat impulsuri).
Sa schimbi segemntii sau simering supape, se verifica de unde este problema (mai discutam) ca altfel se inbicseste catalizator si sonde lambda.
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
ca intotdeauna domnul Dan...jos cu clopul cum se spune pe la noi...
imi pusesem in cap oricum schimb de ulei inainte de plecare, cu throttle si egr sunt veteran...stii bine Dane ca doar deja ma duc la mecanic si le curat "preventiv" 1 x pe an...
am sa schimb si brandul de ulei..stii care e culmea..cei de la atelierul de schimb mi-au dat de inteles ca aral ar fi singurul pentru care ei baga mana in foc ca vine de la el de acasa (De)....si nu e cel mai scump ca sa isi faca oamenii vanzarea pe spatele meu ca altfel imi recomandau unul mai scump...
imi pusesem in cap oricum schimb de ulei inainte de plecare, cu throttle si egr sunt veteran...stii bine Dane ca doar deja ma duc la mecanic si le curat "preventiv" 1 x pe an...
am sa schimb si brandul de ulei..stii care e culmea..cei de la atelierul de schimb mi-au dat de inteles ca aral ar fi singurul pentru care ei baga mana in foc ca vine de la el de acasa (De)....si nu e cel mai scump ca sa isi faca oamenii vanzarea pe spatele meu ca altfel imi recomandau unul mai scump...
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Uleiurile Aral, Mobil, Castrol sunt uleiuri destul de bune...Cam made in UE, dar sunt bune....
Din cate am calculat eu: ai vreo 6000km si vei mai face, sa zicem, inca max 6000 cu drumul in Austria (e cam exagerat 6000, dar sa zicem) si ajungi astfel la 12.000km. Asa ca abia cand te vei intoarce va fi musai nevoie sa schimbi uleiul.
Nu-i rau insa sa o faci si mai repede, depinde de finante (la ulei trebuie sa se adauge si filtrele)...
Cu problemele tehnice (daca mai ai si asa ceva) iti recomand sa nu te pornesti la drum lung cu ele si sa le remediezi aici. Daca da ghinionul si se defecteaza masina prin Austria, atunci vei vedea si tu care sunt costurile service adevarate.....
Din cate am calculat eu: ai vreo 6000km si vei mai face, sa zicem, inca max 6000 cu drumul in Austria (e cam exagerat 6000, dar sa zicem) si ajungi astfel la 12.000km. Asa ca abia cand te vei intoarce va fi musai nevoie sa schimbi uleiul.
Nu-i rau insa sa o faci si mai repede, depinde de finante (la ulei trebuie sa se adauge si filtrele)...
Cu problemele tehnice (daca mai ai si asa ceva) iti recomand sa nu te pornesti la drum lung cu ele si sa le remediezi aici. Daca da ghinionul si se defecteaza masina prin Austria, atunci vei vedea si tu care sunt costurile service adevarate.....