- deleted-763
- OP
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daniel a scris:sonda lambda nu e inainte de catalizator...? eu cel putin asa stiu.
Intr-adevar, dar tocmai asta sustin unii, ca luand catalizatorul gazele ar fi evacuate mai usor si sonda lambda nu le mai analizeaza concret. Personal nu cred in poveste, faptul ca trec prin catalizator nu inseamna ca stau in jurul sondei lambda asteptand cu calm sa fie analizate...
Cu siguranta insa nu s-au facut teste in acest sens, cred ca numai noi romanii suntem tentati sa renuntam la el. Motivele sunt clare - evacuare mai facila si costuri reduse (multi isi pun o simpla toba in locul catalizatorului si il pastreaza ca nou pentru verificarile tehnice).
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Toata problema e una de temperatura a gazelor , disparand catalizatorul dispare si fenomenul de stagnare care mentine temperatura in parametrii la care unctioneaza corect sonda lambda.
In functie de model eroarea poate fi mai mare sau mai mica.
Evacuarea facila nu aduce oricum nici un plus de putere la motoarele de serie aspirate, sunt doar povesti.
In functie de model eroarea poate fi mai mare sau mai mica.
Evacuarea facila nu aduce oricum nici un plus de putere la motoarele de serie aspirate, sunt doar povesti.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Senator a scris:Toata problema e una de temperatura a gazelor , disparand catalizatorul dispare si fenomenul de stagnare care mentine temperatura in parametrii la care unctioneaza corect sonda lambda.
Eu tocmai acest fenomen nu il inteleg. Cum adica stagnare? Adica gazele stau si asteapta la intrarea in catalizator sau pur si simplu trec prin el si ies afara? Nu vad de ce ar stagna cand intalnesc catalizatorul, doar vin altele din spate care le imping... Indiferent daca au in fata un catalizator sau doar o toba de esapament. Poate eventual sa creasca putin presiunea pe acea portiune, dar cred ca diferenta este nesemnificativa. Iar daca aceasta diferenta ar fi semnificativa s-ar castiga mult prin eliminarea catalizatorului.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
SI EU O CONSIDER PERTINENTA. De aceea vreau sa o inteleg si cer argumente. Poate nu sunt suficient de diplomat, dar chiar vreau sa ma convingeti. Sincer nu am vazut un catalizator desfacut, dar sunt convins 100% ca nu seamana deloc cu o toba. Dar cand il elimini cu asta il inlocuiesti.
Fenomenul pe care nu il inteleg nu are legatura nici cu forma catalizatorului, nici cu materialul din care este confectionat, nici macar cu principiul lui de functionare.
Ipoteza de la care pornim este urmatoarea - intercaland un catalizator in instalatia de evacuare acesta va ingreuna intr-o oarecare masura trecerea gazelor. De unde se trag doua concluzii:
1. Evacuarea se face mai greu prin catalizator.
2. Gazele stagneaza intre motor si catalizator, crescand astfel temperatura in acea zona.
In ce priveste concluzia 1, evacuarea facila sigur va aduce unele avantaje, deoarece este mult mai usor sa impingi gazele printr-o teava groasa decat prin niste orificii mult mai mici. Indiferent de principiu, se va consuma mai multa energie. Subscriu insa la parerea lui Senator, aceste avantaje sunt nesemnificative. Chiar si eliminand complet esapamentul nu cred ca se obtine un plus de putere masurabil.
In ce priveste concluzia a doua, parerea mea difera de a lui Senator. Parerea mea este ca gazele nu vor stagna deloc in fata catalizatorului ci isi vor pastra viteza, fiind continuu impinse din spate. Cum am mai spus, va creste usor presiunea intre motor si catalizator. Viteza insa ramane constanta, a.i. nu vad motivele pentru care ar creste temperatura.
Mai mult, cred ca in conditiile in care Senator ar avea dreptate in aceasta privinta, nu am avea nici unul dreptate in cealalta.
Ideal ar fi sa se pronunte cineva mai priceput in mecanica fluidelor, mai ales ca am citit unele aberatii pe forum sustinute de doua-trei formule aruncate de ochii lumii care pentru neavizati pareau date de vreun mini-Einstein.
Fenomenul pe care nu il inteleg nu are legatura nici cu forma catalizatorului, nici cu materialul din care este confectionat, nici macar cu principiul lui de functionare.
Ipoteza de la care pornim este urmatoarea - intercaland un catalizator in instalatia de evacuare acesta va ingreuna intr-o oarecare masura trecerea gazelor. De unde se trag doua concluzii:
1. Evacuarea se face mai greu prin catalizator.
2. Gazele stagneaza intre motor si catalizator, crescand astfel temperatura in acea zona.
In ce priveste concluzia 1, evacuarea facila sigur va aduce unele avantaje, deoarece este mult mai usor sa impingi gazele printr-o teava groasa decat prin niste orificii mult mai mici. Indiferent de principiu, se va consuma mai multa energie. Subscriu insa la parerea lui Senator, aceste avantaje sunt nesemnificative. Chiar si eliminand complet esapamentul nu cred ca se obtine un plus de putere masurabil.
In ce priveste concluzia a doua, parerea mea difera de a lui Senator. Parerea mea este ca gazele nu vor stagna deloc in fata catalizatorului ci isi vor pastra viteza, fiind continuu impinse din spate. Cum am mai spus, va creste usor presiunea intre motor si catalizator. Viteza insa ramane constanta, a.i. nu vad motivele pentru care ar creste temperatura.
Mai mult, cred ca in conditiile in care Senator ar avea dreptate in aceasta privinta, nu am avea nici unul dreptate in cealalta.
Ideal ar fi sa se pronunte cineva mai priceput in mecanica fluidelor, mai ales ca am citit unele aberatii pe forum sustinute de doua-trei formule aruncate de ochii lumii care pentru neavizati pareau date de vreun mini-Einstein.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
kapix a scris:Chiar si eliminand complet esapamentul nu cred ca se obtine un plus de putere masurabil.
Mai mult decat atat eliminand complet esapamentul va rezulta o scadere considerabila a puterii , cine a incercat asa ceva stie ca masina abia se tareste fara tobe. Diferente exista si daca coloana de evacuare nu e etansa , fiind cu atat mai mari cu cat bresa este mai mare si mai aproape de motor. Acest lucru se intampla pentru ca motoarele de serie sunt proiectate sa functioneze optim doar cu o evacuare usor fortata impusa de esapament.
Ca sa revenim la problema catalizatorului , interiorul acestuia e ca un fagure acoperit de metale nobile : platina , paladiu , rodiu. Suportul acestora , fagurele , are o structura filigrana avand pentru catalizatorul unui autoturism o suprafata totala medie echivalenta cu cea a 3-4 terenuri de fotbal.
Actiunea de catalizare se realizeaza la o temperatura superioara valorii de 450 de grade Celsius putand insa fuctiona si la regimuri de peste 1000 de grade.
Gazele trec prin catalizator fortat ceea ce creeaza acel fenomen de stagnare (care cred ca e de fapt doar o scadere a vitezei) si favorizeaza un transfer de caldura crescut intre gaze si conducta+catalizator. Temperatura cea mai mare se realizeaza in catalizator lucru favorizat de suprafata de contact enorma intre gaze si fagure. Caldura catalizatorului se transfera bineinteles si conductei.
Daca cineva are explicatii stiintifice e binevenit.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Senator a scris:Diferente exista si daca coloana de evacuare nu e etansa , fiind cu atat mai mari cu cat bresa este mai mare si mai aproape de motor. Acest lucru se intampla pentru ca motoarele de serie sunt proiectate sa functioneze optim doar cu o evacuare usor fortata impusa de esapament.
In acest caz intervine si sonda lambda, care va da informatii eronate sau in cel mai fericit caz va fi ignorata de calculator, caz in care se aprinde martorul check engine si motorul intra intr-un regim de avarie.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
n-are a face sonda lambda. ea este inaintea catalizatorului. Nu este prea afectata de scoatere aacestuia.
Si catalizatorul nu poate scade viteza gazelor, fiindca s-ar creea acumulare de gaze si ar exploda
Gazele trec prin catalizator cu aceiasi viteza cu care trec si prin restul instalatiei, nu se poate altfel.
Si catalizatorul nu poate scade viteza gazelor, fiindca s-ar creea acumulare de gaze si ar exploda
Gazele trec prin catalizator cu aceiasi viteza cu care trec si prin restul instalatiei, nu se poate altfel.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
-La motoare "vechi" (provenite direct dintr-un motor ne-catalizat la origine si la care catalizatorul s-a adaugat ca sa se respecte normele intrate in vigoare) puterea acestuia creste iar consumul scade prin de-catalizare.
-La motoare mai "noi" puterea creste, ORICUM dar mult mai putin, consumul este practic stabil, dar NU are cum sa creasca la un motor normal, o golire mai complecta la un motor pe benzina aspirat neavand nici o influenta (sa, ma rog +-200g/100 km...)
-Intr-adevar un motor fara toba merge destul de rau (mai ales la relanti) TOCMAI datorita faptului ca este proiectat pentru a folosi fenomenele de unda in galeria de evacuare, deci TOCMAI pentru ca este ajutata sa evacueze mai bine (exact ca si catalizatorul scos...) Numai ca lungimea optima este de 1,5 - 2 metri si nu include elemente care opun rezistenta sporita (toba, de ex.)
- Motoarele cu "euro" mare au doua sonde lambda, a doua DUPA catalizator...
-La motoare mai "noi" puterea creste, ORICUM dar mult mai putin, consumul este practic stabil, dar NU are cum sa creasca la un motor normal, o golire mai complecta la un motor pe benzina aspirat neavand nici o influenta (sa, ma rog +-200g/100 km...)
-Intr-adevar un motor fara toba merge destul de rau (mai ales la relanti) TOCMAI datorita faptului ca este proiectat pentru a folosi fenomenele de unda in galeria de evacuare, deci TOCMAI pentru ca este ajutata sa evacueze mai bine (exact ca si catalizatorul scos...) Numai ca lungimea optima este de 1,5 - 2 metri si nu include elemente care opun rezistenta sporita (toba, de ex.)
- Motoarele cu "euro" mare au doua sonde lambda, a doua DUPA catalizator...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
kapix a scris:In acest caz intervine si sonda lambda, care va da informatii eronate sau in cel mai fericit caz va fi ignorata de calculator, caz in care se aprinde martorul check engine si motorul intra intr-un regim de avarie.
Demontarea coloanei are aceleasi efecte si la motoarele mai vechi fara catalizator , facand abstractie de zgomot e un chin sa conduci masina in aceste conditii.
4EST a scris:n-are a face sonda lambda. ea este inaintea catalizatorului.
Tocmai asta e problema , ca e inainte.
sorin666 a scris:-La motoare "vechi" (provenite direct dintr-un motor ne-catalizat la origine si la care catalizatorul s-a adaugat ca sa se respecte normele intrate in vigoare) puterea acestuia creste iar consumul scade prin de-catalizare.
E corect , aceste motoare nu au fost proiectate sa functioneze in regim catalizat , de aceea prin catalizare randamentul lor scade usor.
Exista motoare cu euro "mare" care au chiar 4 sonde lambda.
Ca sa revenim la subiect , din experienta mea practica , prin eliminarea catalizatorului ECU va realiza un amestec mai sarac in urma informatiilor usor eronate primite de la sonda lambda , lucru care in mod logic ar trebui sa insemne un consum mai scazut.
Cine e curios sa vada (facand abstractie de masina in cauza ) cat de tare se incalzesc catalizatoarele in cateva secunde in timpul testului dinamic poate sa o faca: www.autothority.com/vide...6-stage5-high.wmv .
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
So ... un pic offtopic.
Daca nu ai sistemul de evacuare complet etans .. adik intre galerie si tzeava de esapament sa nu existe nici o gaurica .. Nu functioneaza bine la relanti, eventual scade si un pic puterea.
Am inteles corect ?
Ca daca este asa .. am rezolvat o problema, sau mai multe.
Si poate stiti cu ce solutie se poate etanseiza sistemul de evacuare a gazelor.
Daca nu ai sistemul de evacuare complet etans .. adik intre galerie si tzeava de esapament sa nu existe nici o gaurica .. Nu functioneaza bine la relanti, eventual scade si un pic puterea.
Am inteles corect ?
Ca daca este asa .. am rezolvat o problema, sau mai multe.
Si poate stiti cu ce solutie se poate etanseiza sistemul de evacuare a gazelor.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Deocamdata doar ai identificat o problema, nu ai rezolvat-o
Nu stiu ce se intampla cu motorul, dar sonda lambda va da valori eronate in cazul in care portiunea dintre motor si catalizator nu este etansa, putand chiar sa se aprinda martorul check engine , moment din care calculatorul o ignora. Am vazut chestia cu ochii mei si singura explicatie care am gasit-o eu este ca astfel se absoarbe aer din atmosfera crescand implicit proportia de oxigen. Dar este doar parerea mea...
Exista un adeziv pt. etanseizarea esapamentului, am vazut eu intr-o benzinarie, dar nu mai stiu cum se numea nici solutia, nici benzinaria (eu cautam altceva). Dar cred ca cea mai buna ramane sudura.
Nu stiu ce se intampla cu motorul, dar sonda lambda va da valori eronate in cazul in care portiunea dintre motor si catalizator nu este etansa, putand chiar sa se aprinda martorul check engine , moment din care calculatorul o ignora. Am vazut chestia cu ochii mei si singura explicatie care am gasit-o eu este ca astfel se absoarbe aer din atmosfera crescand implicit proportia de oxigen. Dar este doar parerea mea...
Exista un adeziv pt. etanseizarea esapamentului, am vazut eu intr-o benzinarie, dar nu mai stiu cum se numea nici solutia, nici benzinaria (eu cautam altceva). Dar cred ca cea mai buna ramane sudura.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
nu am cum sa sudez saxofonul in galerie.
El se etanseaza ( sau asa ar trebui) in galerie prin 2 suruburi cu arc pe ele. In capat acesta are o garnitura din pilitura de fier .. ma rog metal si eu stiu ce plastice ... ma rog, in forma de con(trunchi de con). Aceasta ar trebui sa etanseze saxofonul in galerie astfel incat sa nu iasa gaze pe langa el, ceea ce la mine nu face. Cand pun mana in jurul acestei jonctiuni se simte un jet de gaz fierbinte, acesta se simte si cand stau pe loc, in masina(un pic) mai ales daca am dat drumul la ventilator. O alta gaura in sistemul de evacuare este intre catalizator si toba mijloc de esapament, tot pe la imbinarea acestora(la garnitura-care cred ca nic nu mai e la mine). Toble sunt noi, din aluminiu si saxofonul, catalizatorul este tot ala vechi.
Am luat niste chit 2+2 EPOXY REPAIR PUTTY ( e ca o plastelina ) care zic ei ca se face ca otelul (14 RON) un tubulet (vo 100-150g).
Sa vad daca tine drept garnitura.
El se etanseaza ( sau asa ar trebui) in galerie prin 2 suruburi cu arc pe ele. In capat acesta are o garnitura din pilitura de fier .. ma rog metal si eu stiu ce plastice ... ma rog, in forma de con(trunchi de con). Aceasta ar trebui sa etanseze saxofonul in galerie astfel incat sa nu iasa gaze pe langa el, ceea ce la mine nu face. Cand pun mana in jurul acestei jonctiuni se simte un jet de gaz fierbinte, acesta se simte si cand stau pe loc, in masina(un pic) mai ales daca am dat drumul la ventilator. O alta gaura in sistemul de evacuare este intre catalizator si toba mijloc de esapament, tot pe la imbinarea acestora(la garnitura-care cred ca nic nu mai e la mine). Toble sunt noi, din aluminiu si saxofonul, catalizatorul este tot ala vechi.
Am luat niste chit 2+2 EPOXY REPAIR PUTTY ( e ca o plastelina ) care zic ei ca se face ca otelul (14 RON) un tubulet (vo 100-150g).
Sa vad daca tine drept garnitura.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat