Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • clasic

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1983
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
din ce am cautat pe forum,nu am gasit nici o explicatie concludenta referitoare la schimbarea lichidului de racire din motor...am luat 1L antigel si as vrea sa stiu cum se procedeaza exact cu schimbul/golirea lichidului vechi cu cel nou.sint sigur ca a schimbat careva la kadett lichidul de racire si o explicatie pas cu pas nu ar strica.mersi.
Skip ads

  • Suller Istvan

  • Mesaje scrise: 434
  • Locatie: turda
  • Masina: Kadett 1986 1,3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu am desfacut furtunul inferior de la radiator, dupa care am si pornit motorul ca pompa de apa sa scoata apa din motor, dar nu stiu daca m-i s-a scurs in total 2 l de lichid, eu banuiesc ca ar trebui sa fie cel putin vreo 4 l. Dupa aceea am desfacut motorul, si blocul motor era plin de apa (partea unde tre sa fie apa, nu a intrat in cilindrii) , dar este adevarat ca eu aveam garnitura de chiuloasa dusa si imi consuma mai multa apa ca si benzina, deci posibil ca numai atata apa mi-a ramas in instalatie..
  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu unul nu prea am inteles de ce vrei sa-l schimbi atata timp cat se poate face f usor completarea. Se masoara concentratia lichidului existent in vasul masinii cu o sonda speciala si apoi se completeaza cu lichid concentrat in situatia in care este prea diluat sau cu apa distilata daca este prea concentrat....In felul acesta iti faci pregatirea pt iarna...
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai nu prea inteleg ce vrei sa faci cu 1 litru de antigel..In motor intra cam5-6 l,depinde de tip.Eu desfaceam furtunul dindr.,cel mai de jos,curgea ce era de curs,dupa care il astupam cu podul palmei si suflam din toti plamanii in vasul de expansiune...Cand simti ca te ia ameteala inseamna ca ai golit cam70% din instalatie.Daca vrei inca fo`20%,scoti radiatorul si-l scurgi bine,ocazie cu care poti sa-l si speli int/ext.Montezi totul la loc,pui 2l de antigel,2l apa(distilata,de preferat),si continui asa pana s-a umplut vasul,adica jumate antigel,jumate apa.Cand s-a umplut vasul,ii dai o cheie,si vezi ce se intampla.Vasul tb.sa stea cam pana la jumate,in mod normal,dar poti sa treci vreo 3 degete peste,ca se mai duce la inceput.
  • ady_marinescu

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
la un kadett D cam cati litri de lichid de racire intra? ca sa stiu si eu cati litri de antigel sa cumpar si cati de apa distilata.
fiind din '84 banuiesc ca trebuie sa fie antigel albastru cu silicati. corect?
  • clasic

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1983
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am reusit in cele din urma sa fac schimbul si au intrat aproximativ 5,5l de antigel preparat.
  • ady_marinescu

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca 3 litri de antigel si 3 de apa ar fi de ajuns?
si sa fie CU silicati? albastru?
  • clasic

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1983
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ady_marinescu a scris:sa inteleg ca 3 litri de antigel si 3 de apa ar fi de ajuns?
si sa fie CU silicati? albastru?
legat de silicati sau albastru nu stiu ce sa spun...eu am pus albastru.
  • ady_marinescu

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
bagat weeknedul trecut antigel. albastru. au intrat 5,5Litri.
procedura:
1. scos capac vas de expansiune
2. desfacut furtunul gros de la radiator, cel mai de jos. a curs ce era de curs.
3. am astupat cu mana furtunul (tot ala) si am suflat in vas pana mi-au iesit ochii. a mai curs ceva din radiator.
4. am desfacut senzorul de temperatura de pe galeria de admisie (ala cu fir albastru si papuc prins de el). e nevoie de cheie de 13. ramande o gaura.cu furtunul (tot ala gros) astupat am suflat iar in vas pana n-am mai putut. a iesit mult lichid pe acolo. la faza asta nu ar strica sa puneti o carpa deasupra gaurii respective ca tasneste mai rau ca la arteziana. eu m-am udat tot + tot motorul. sufli pana nu mai iese nimic.
5. se toarna antigel + apa in vas. din cand in cand mai suflam in vas (foarte usor) sa trimit lichidul in motor. torni si sufli pana cand iese lichid pe gaura de la senzorul de temp fara bule de aer.
6. in felul asta au intrat 4 litri.
7. se monteaza senzorul de temp. pe galerie si se conecteaza firul lui. (cu papucul care culiseaza pe capatul senzorului).
8. se monteaza furtunul ala gros la loc si se strange colierul.
9. se pune capacul de la vasul de expansiune, fara sa strangi pana se rade filetul.
10. in urmatoarele 2-3 zile am mai completat intai cu 1 litru si dupa aia cu inca jumate de litru.
11. verificat ieri si nivelul e tot ala.o sa mai verific dar nu cred ca mai scade.pentru orice eventualitate mai am mai mult de jumate de litru de antigel preparat la mine.
12. GATA! Razz
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Prieteni eu am un kadett e 13nb si vreau sa ii schimb lichidul de racire. M-am pregatit cu 3 l d antigel albastru plus 3 de apa distilata. Pe unde dau drumu la apa. Asi prefera sa scot cat mai multa apa din instalatia de racire. Kadettul meu este hidramat si are un radiator mai mare. Se aplica la kadett e ce s-a spus mai sus la kadett d?
  • ady_marinescu

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai motorul e tot ala. doar marimea radiatorului e alta. verifica daca gasesti tot p-acolo senzorul ala de temperatura. in rest nu vad de ce ar fi ceva diferit. furtun gros la radiator ai, senzor de temperatura ai, vas expansiune ai....
PS: procedura e scoasa din Haynes, pt motor 1.3. nu zicea daca Kadett D sau E. deci...
uite si pagina din manual.


  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am facut intocmai dar eu am prins furtunul la loc si am lasat doar senzorul, am turnat 3 litri de antigel si 2 litri apa distilata( nu poti sa scoti toata apa din sitem oricat ai sufla in buson, tot ramane in jur de 1 L de apa si ca sa fie proportia cat de cat corecta am ales sa pun asa) Am umplut ochi vasul si am lasat sa mearga motorul pana a pornit termocupla(semn s-a deshis termostatul si apa circula si prin radiator). Am mai completat cu 500 de ml apa plus antigel si urmeaza sa vad in ziele urmatoare cat mai trebuie sa completez.
  • ady_marinescu

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
are careva idee pe unde gasesc de cumparat senzorul de temperatura de pe galeria de admisie?
era cheia decalibrata si am cam bulit senzorul. as vrea sa-l schimb. daca are careva unu sau stie de unde sa cumpere?
sau sa cumpere el si sa mi-l trimita ramburs...
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
al padrino, bennett sau auto karma pot avea asa ceva. daca iti iei, zi sim ie te rog. si eu as avea nevoie in viitor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR