cornel_b
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 20 seh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2005
- Mesaj Privat
de ce se aud detonatii in evacuare,cand o turez pe loc brusc?
masina este o Vectra A motor 2000cc.
Tobele sunt noi dar nu i-am mai pus catalizator.
PS.I-am curata injectoarele.
King : Bun venit!
Te rog ca data viitoare cand deschizi un subiect nou, sa fi cat mai explicit cand completezi titlul subiectului respectiv. Citeste si regulile forumului(vezi link in semnatura mea)
Sedere placuta!
masina este o Vectra A motor 2000cc.
Tobele sunt noi dar nu i-am mai pus catalizator.
PS.I-am curata injectoarele.
King : Bun venit!
Te rog ca data viitoare cand deschizi un subiect nou, sa fi cat mai explicit cand completezi titlul subiectului respectiv. Citeste si regulile forumului(vezi link in semnatura mea)
Sedere placuta!
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
cornel_b
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 20 seh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Sonda lambda analizeaza cantitatea de oxigen din gazele de esapament. In functie de aceasta se regleaza amestecul aer-benzina. Catalizatorul este amplasat dupa sonda (la masinile cu o singura sonda) si are rolul de a rearde gazele de esapament. Unii spun ca sonda nu functioneaza corect fara catalizator deoarece gazele ar trece mai repede. Nu cunosc parearea specialistilor (ma refer la inginerii de motoare termice, nu la nea Gica mecanicu') dar personal zambesc cand aud asta. Eu zic ca nu are nici o legatura una cu alta.
Ca sa iti dai seama daca este defecta cea mai simpla si sigura metoda este testerul. Daca este doar imbacsita (mecanicii nu iti vor spune asta) se poate curata cu apa tare (da un search si vei gasi mai multe detalii, s-a vorbit despre sonda de mai multe ori).
Una second nu are sens, durata ei de viata este de cca 60.000 km, daca iei una uzata nu ai facut nimic. Nu merita nici "universala" deoarece aceasta mai mult iti va "pacali" motorul ca este totul in regula (e buna daca vrei sa vinzi masina). Indicat e sa iei una mufata (cele universale nu au mufa) pentru masina ta (cele universale nu au mufa), de preferat de firma, chiar daca e mai scumpa.
Ca sa iti dai seama daca este defecta cea mai simpla si sigura metoda este testerul. Daca este doar imbacsita (mecanicii nu iti vor spune asta) se poate curata cu apa tare (da un search si vei gasi mai multe detalii, s-a vorbit despre sonda de mai multe ori).
Una second nu are sens, durata ei de viata este de cca 60.000 km, daca iei una uzata nu ai facut nimic. Nu merita nici "universala" deoarece aceasta mai mult iti va "pacali" motorul ca este totul in regula (e buna daca vrei sa vinzi masina). Indicat e sa iei una mufata (cele universale nu au mufa) pentru masina ta (cele universale nu au mufa), de preferat de firma, chiar daca e mai scumpa.
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Pai sondele de oxigen sunt considerate consumabile auto ca si catalizatoarele.
- Eu recomand una noua, nu stiu cit e de buna spalarea lor.
- Catalizatorul nu are influenta asupra sondei (amonte).
- verificarea lor se face cu ajutorul unui osciloscop sau tester cu osciloscop incorporat sau posibilitate de vizualizare informati UCE sub forma de cartograma.
- sonda se verifica prin raspunsul la inbogatire brusca, respectiv saracire brusca, corectitudinea tensiunilor produse(limite superioare si inferioare).
Concluzie la nivel de amator nu se poate stabili cu precizie functionarea corecta a sondei.
Multe dintre serviceuri nu stiu sa dignosticheze corect o sonda.
- Eu recomand una noua, nu stiu cit e de buna spalarea lor.
- Catalizatorul nu are influenta asupra sondei (amonte).
- verificarea lor se face cu ajutorul unui osciloscop sau tester cu osciloscop incorporat sau posibilitate de vizualizare informati UCE sub forma de cartograma.
- sonda se verifica prin raspunsul la inbogatire brusca, respectiv saracire brusca, corectitudinea tensiunilor produse(limite superioare si inferioare).
Concluzie la nivel de amator nu se poate stabili cu precizie functionarea corecta a sondei.
Multe dintre serviceuri nu stiu sa dignosticheze corect o sonda.
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ar mai putea fi o problema... galeria de evacuare nu e bine legata la masa, apare diferenta de potential, pentru ca sonda lambda este incalzita. Am citit asta undeva. D-aia are si 3 fire. 2 sunt tensiunea de incalzire, una e semnalu, iar semnalul il da ca referinta cu masa masinii, nu cu minusul pe care e alimentata ea pt incalzire.
Asta pentru ca boltzurile de la evacuare nu fac bine contact la imbinarea catre catalizator, iar sonda sta DUPA acea imbinare. ori dai jos suruburile si cureti bine cu o perie de sarma, nu uita ca din galerie exista o garnitura, iar contactul cu chiuloasa se face prin suruburile de prindere. De aceea galeria de evacuare, partea cu sonda lambda , mai are o chestie sudata ca un suport, care se prinde de motor (motorul este legat la MINUS cu un cablu gros, prin cutia de viteze).
Deasemenea, verifica traseul de la mufa pana la ECU daca poti, daca nu ia un spray de contact si da in mufe, pe amandoua. ar putea si un contact imperfect acolo. Si eu patesc cam acelasi lucru, mi se aprinde check engine la turatii mari, iar codul este lambda sensor open circuit, adica e ca si cum n-ar fi acolo. La mine cred ca e ea busita, nu am fost la teste
Asta pentru ca boltzurile de la evacuare nu fac bine contact la imbinarea catre catalizator, iar sonda sta DUPA acea imbinare. ori dai jos suruburile si cureti bine cu o perie de sarma, nu uita ca din galerie exista o garnitura, iar contactul cu chiuloasa se face prin suruburile de prindere. De aceea galeria de evacuare, partea cu sonda lambda , mai are o chestie sudata ca un suport, care se prinde de motor (motorul este legat la MINUS cu un cablu gros, prin cutia de viteze).
Deasemenea, verifica traseul de la mufa pana la ECU daca poti, daca nu ia un spray de contact si da in mufe, pe amandoua. ar putea si un contact imperfect acolo. Si eu patesc cam acelasi lucru, mi se aprinde check engine la turatii mari, iar codul este lambda sensor open circuit, adica e ca si cum n-ar fi acolo. La mine cred ca e ea busita, nu am fost la teste
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Amestec sarac, ardere prelungita si dupa deschiderea supapei de evacuare, simptomele sunt clasice...
Cauta in ordinea asta:
- sonda lambda decalibrata (cel mai probabil)
- injectoare infundate (mai putin probabil, dat fiind feed-back-ul dat de sonda care ar corija fenomenul, pana la un punct)
- presiune mica in circuitul de benzina (regulator sau lipsa etanseitate)
Acuma... nici nenea doctoru' nu da sfaturi prin corespondenta... vezi si tu la fata locului ce se potriveste de la mine si ceilalti si incearca sa remediezi...
Cauta in ordinea asta:
- sonda lambda decalibrata (cel mai probabil)
- injectoare infundate (mai putin probabil, dat fiind feed-back-ul dat de sonda care ar corija fenomenul, pana la un punct)
- presiune mica in circuitul de benzina (regulator sau lipsa etanseitate)
Acuma... nici nenea doctoru' nu da sfaturi prin corespondenta... vezi si tu la fata locului ce se potriveste de la mine si ceilalti si incearca sa remediezi...
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat