- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
am cautat o explicatie pe forum si nu am gasit din pacate.daca cineva a mai patit asa ceva va rog sa ma ajutati cu un sfat.deci simptomele sint urmatoarele:azi baga cald,maine cald iar poimaine rece.fara sa ating butonul de reglaj aer,rece sau cald!cind vrea baga cind nu vrea nu vine gram de caldurica si deja vremea sa stricat si tremur ca boul in masina si nu stiu ce are.cind rotesc de buton clapetele se aud actionind iar furtunul care iese din calorifer este la fel de fierbinte ca cel care intra[exclus calorifer infundat]
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
ulee
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cam aceeasi problema o am si eu si anume:
Cand rotesc de butonul care comuta cald/rece se aude un tacanit cateva secunde sub bord in dreptul volanului. Sunetul dureaza cateva secunde ca si cum ar merge ceva in gol si se intampla de fiecare data cand actionez butonul! or fi cumva clapetele ce inchid/deschid circuitul de afara? rece baga clima merge dar nu comuta pe cald!
va rog mult sa mi sugerati ce asi putea face .
Vectra C 2004
Multumesc mult!
Cand rotesc de butonul care comuta cald/rece se aude un tacanit cateva secunde sub bord in dreptul volanului. Sunetul dureaza cateva secunde ca si cum ar merge ceva in gol si se intampla de fiecare data cand actionez butonul! or fi cumva clapetele ce inchid/deschid circuitul de afara? rece baga clima merge dar nu comuta pe cald!
va rog mult sa mi sugerati ce asi putea face .
Vectra C 2004
Multumesc mult!
BAZGANM a scris:am cautat o explicatie pe forum si nu am gasit din pacate.daca cineva a mai patit asa ceva va rog sa ma ajutati cu un sfat.deci simptomele sint urmatoarele:azi baga cald,maine cald iar poimaine rece.fara sa ating butonul de reglaj aer,rece sau cald!cind vrea baga cind nu vrea nu vine gram de caldurica si deja vremea sa stricat si tremur ca boul in masina si nu stiu ce are.cind rotesc de buton clapetele se aud actionind iar furtunul care iese din calorifer este la fel de fierbinte ca cel care intra[exclus calorifer infundat]
- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
la astra G si zafira A legatura intre radiator si calorifer se face printr-o piesa in forma de H (cu cele 4 binecunoscute o-ringuri care se coc in timp si incep problemele "pierd antigel si presurile sint ude")
Exista 2 tipuri de "H"-uri, unul "chior", cum am eu si prin care circula tot timpul lichidul de racire indiferent de anotimp si de pozitia clapetei. Vara chiar cu aerul conditionat se simte oarece caldura in dreptul picioarelor, in zona caloriferului.
Celalalt tip de "H" e cu un robinet care inchide circuitul dinspre calorifer functie de pozitia clapetei (deci vara, pe rece, nu mai circula lichid de racire prin calorifer)
Astea sint mai predispuse defectiunilor si -printr-o statistica empirica facuta de mine privind problemele o-ringurilor de pe forum- duc si la o uzura mai rapida a o-ringurilor care se coc mai repede.
E deci posibil sa se fi busit robinetul din acel H
Ceea ce simti tu ca si furtun de iesire si de intrare in calorifer sint exact cele 2 brate ale H-ului (dinspre calorifer) si care e normal sa fie incalzite oarecum la fel.
Daca se blocheaza din cind in cind pe pozitia "de vara" nu mai trece nimic prin calorifer, insa "H"-ul se incalzeste suficient cit sa te induca in eroare.
Parerea mea...
Exista 2 tipuri de "H"-uri, unul "chior", cum am eu si prin care circula tot timpul lichidul de racire indiferent de anotimp si de pozitia clapetei. Vara chiar cu aerul conditionat se simte oarece caldura in dreptul picioarelor, in zona caloriferului.
Celalalt tip de "H" e cu un robinet care inchide circuitul dinspre calorifer functie de pozitia clapetei (deci vara, pe rece, nu mai circula lichid de racire prin calorifer)
Astea sint mai predispuse defectiunilor si -printr-o statistica empirica facuta de mine privind problemele o-ringurilor de pe forum- duc si la o uzura mai rapida a o-ringurilor care se coc mai repede.
E deci posibil sa se fi busit robinetul din acel H
Ceea ce simti tu ca si furtun de iesire si de intrare in calorifer sint exact cele 2 brate ale H-ului (dinspre calorifer) si care e normal sa fie incalzite oarecum la fel.
Daca se blocheaza din cind in cind pe pozitia "de vara" nu mai trece nimic prin calorifer, insa "H"-ul se incalzeste suficient cit sa te induca in eroare.
Parerea mea...
- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
zafirul a avut dreptate.intradevar am modelul cu robinet,de fapt un motoras electric.am desfacut la sfatul unor meseriasi si am constata ca oringurile erau perfecte ,motorasul de la robinet ok doar ca nu primea comanda din bord,raminea pe inchis adica pe rece si nu mai circula apa prin calorifer.din pacate nu am stiut sa le mai bag la loc toate piesele respective si am rupt h-ul in doua.acum incerc sa il lipesc
stellian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2015
- Mesaj Privat
Va salut. Am o astra g,benzina,1.4 si am probleme cu clapeta de caldura care,cred ca este blocata,acum pe rece. Cand dau de buton spre cald nu vine aer cald si se aude o tacaneala pe undeva la mijloc,in spatele consolei,jos. As vrea sa stiu daca este o cale mai usoara de a ajunge la clapeta aia fara sa fie dat bordul jos.
- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
stellian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2015
- Mesaj Privat