dancraciun a scris:Baieti am si eu o intrebare :
In imaginea de mai jos ce inseamna
Mode : U
U-Term30: 14.3 V
Eu cred ca este valoarea alternatorului .... care la mine cand dau drumul la AC variaza intruna iar daca aprind si luniminile si mai misc si volanul Mode: U se transforma in Mode: None iar U-Term30: scade pana la 12.2 V bineinteles variaza dar e jos...... este normal? Inseamna ca are ceva pb aleternatorul? sa stiu ce le zic la aia de la service ... am mai spus pe aici ... directia se ingreuneaza
http://img233.imageshack.us...0002_filtered.jpg
Dane, vad ca nu s-a gasit nimeni sa-ti raspunda pana acum asa ca intru si eu in scena ...
Am un Astra H din 2005 si-ti pot spune ca U-Term este tensiunea masurata la bornele bateriei
in timp ce incarca !
Mode - U inseamna ca bateria e sub incarcare, iar Mode-NONE apare cand alternatorul da curent in alte parti si nu mai poate sa incarce bateria ; de asemenea daca ,, consumul este prea mare bateria si alternatorul vor furniza ambele curent la instalatie .
U-reference reprezinta tensiunea la care releul va opri incarcarea (lucru care in mers nu se prea intampla, deoarece consumatori exista in orice moment ).
Intr-adevar in momentul in care pornesti o galagie de consumatori la Mode automat iti va aparea NONE deoarece alternatorul nu va mai putea face fatza sa incarce bateria ! Este cat se poate de normal, asa imi apare si mie insa numai dupa ce activez (la ralanti) dezaburirea (cel putin 200W), farurile, aeroterma la maxim, stergatoarele, etc .
Dar tu spui ca iti apare asa doar prin simpla pornire a farurilor si utilizarea servomotoarelor ... cam da de gandit faza asta ; presupunand ca testul l-ai facut la ralanti, mai incearca o data si cand iti va aparea NONE accelereaza motorul ; daca nici dupa 4.000 RPM n-o sa ai Mode-U (doar cu farurile si rotind de volan) cu siguranta ori bateria nu mai face fatza ori mai grav, alternatorul .
Spor !