- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
M-am enervat. Imi scartaie toate geamurile si cum m-am nascut in zodia Cusurgiului, am luat atitudine. Respectiv, m-am pus cu toporul pe ea .
Am inceput deocamdata cu usa din spate, de pe partea soferului. Masina este Opel Vectra, motor X25XE, an fabricatie 2000. Are toate cele 4 geamuri electrice, cu impuls.
Sa purcedem ...
1. Se desfac cele 2 suruburi de sub buzunarul usii
2. Se scoate "triunghiul" de plastic din coltul de deasupra manerului de inchidere ( e trage cu mana, are o urechiusa de plastic in care e prins )
3. Cu grija,ajutat de un briceag ascutit, se scot, pe rand :
- capacelul din maner
- butonul de comanda a geamului
- capacul de pe tweeter
NB! Aceste componente sunt din plastic, incercati sa le scoate cu mare grija si sa nu lasati urme .
4. Se scot cele 3 suruburi mascate de capacele mentionate mai sus
5. Butonul de comanda este alimentat de un cablu mufat - se deconecteaza cu grija. Nu va lasati pacaliti - butonul se desface si el in sine, dar nu ajuta la nimic, nu puteti scoate manerul daca nu desfaceti cablul.
6. Se deconecteaza si tweeterul, in acelasi mod
7. Cu grija , se trage usor de fata de usa. Aceasta este prinsa de metal in butoni de plastic. Luati-o usor, roata, si se desprinde . NU FORTATI.
8. Dupa ce ati desprins fata de usa din butoni, trebui sa o ridicati , pentru a o scoate definitiv.
ATENTIE !! Pt cei care au bec de iluminare in usa, mare grija ! Daca va bucurati ca in sfarsit ati scos fata, riscati sa rupeti cablul de alimentare ! Eu am fost la un pas sa-l smulg, deci grija ...
9. Fata interioara ( tabla ) e invelita intr-un celofan ciudat, lipit pe laturi. Lipitura e marcata cu rosu. Eu zic ca trebuie desprins cu grija , incet - incet, doar in partea de jos , ca pe acolo aveti acces in interiorul usii ( ce ne intereseaza de fapt )
10. Ideala ar fi o lanterna mica sa puteti vedea cam cum e mecanismul si pe unde sa stergeti. In principiu, tija de metal pe care culiseaza o piesa de plastic tb stearsa de murdarie si unsa - eu am dat cu WD40.
11. Se pun la loc piesele - cu atentie , sa nu uitati ceva . Mie mi-a folosit faptul ca am facut poze - daca aveti un aparat digital va recomand acelasi lucru. Ca mentiune, acel celofan il puteti lipi ( asa cum am facut eu ) cu Bison dublu adeziv buretat, din loc in loc. E un scotch excelent, special pt masini, eu l-am mai folosit cu succes ( la lipit plasa de tantari pe termopan si tine de 2 ani deja , afara, in soare / ger ). Se gaseste in orice hypermarket la aprox 65k rola de 4m.
Cam asta ar fi. Mie mi-a luat ~ 2 ore, fara sa stiu ce tb sa fac. As adauga : incredibil cum a lucrat neamtu masina asta, totul e logic, legat, eficient. Tratati-o ca pe o domnisoara educata, nu va grabiti cu ea
Sper sa va ajute, o sa continui acest post cu demontarea geamurilor fata, cand o sa am timp sa le desfac ...
Am inceput deocamdata cu usa din spate, de pe partea soferului. Masina este Opel Vectra, motor X25XE, an fabricatie 2000. Are toate cele 4 geamuri electrice, cu impuls.
Sa purcedem ...
1. Se desfac cele 2 suruburi de sub buzunarul usii
2. Se scoate "triunghiul" de plastic din coltul de deasupra manerului de inchidere ( e trage cu mana, are o urechiusa de plastic in care e prins )
3. Cu grija,ajutat de un briceag ascutit, se scot, pe rand :
- capacelul din maner
- butonul de comanda a geamului
- capacul de pe tweeter
NB! Aceste componente sunt din plastic, incercati sa le scoate cu mare grija si sa nu lasati urme .
4. Se scot cele 3 suruburi mascate de capacele mentionate mai sus
5. Butonul de comanda este alimentat de un cablu mufat - se deconecteaza cu grija. Nu va lasati pacaliti - butonul se desface si el in sine, dar nu ajuta la nimic, nu puteti scoate manerul daca nu desfaceti cablul.
6. Se deconecteaza si tweeterul, in acelasi mod
7. Cu grija , se trage usor de fata de usa. Aceasta este prinsa de metal in butoni de plastic. Luati-o usor, roata, si se desprinde . NU FORTATI.
8. Dupa ce ati desprins fata de usa din butoni, trebui sa o ridicati , pentru a o scoate definitiv.
ATENTIE !! Pt cei care au bec de iluminare in usa, mare grija ! Daca va bucurati ca in sfarsit ati scos fata, riscati sa rupeti cablul de alimentare ! Eu am fost la un pas sa-l smulg, deci grija ...
9. Fata interioara ( tabla ) e invelita intr-un celofan ciudat, lipit pe laturi. Lipitura e marcata cu rosu. Eu zic ca trebuie desprins cu grija , incet - incet, doar in partea de jos , ca pe acolo aveti acces in interiorul usii ( ce ne intereseaza de fapt )
10. Ideala ar fi o lanterna mica sa puteti vedea cam cum e mecanismul si pe unde sa stergeti. In principiu, tija de metal pe care culiseaza o piesa de plastic tb stearsa de murdarie si unsa - eu am dat cu WD40.
11. Se pun la loc piesele - cu atentie , sa nu uitati ceva . Mie mi-a folosit faptul ca am facut poze - daca aveti un aparat digital va recomand acelasi lucru. Ca mentiune, acel celofan il puteti lipi ( asa cum am facut eu ) cu Bison dublu adeziv buretat, din loc in loc. E un scotch excelent, special pt masini, eu l-am mai folosit cu succes ( la lipit plasa de tantari pe termopan si tine de 2 ani deja , afara, in soare / ger ). Se gaseste in orice hypermarket la aprox 65k rola de 4m.
Cam asta ar fi. Mie mi-a luat ~ 2 ore, fara sa stiu ce tb sa fac. As adauga : incredibil cum a lucrat neamtu masina asta, totul e logic, legat, eficient. Tratati-o ca pe o domnisoara educata, nu va grabiti cu ea
Sper sa va ajute, o sa continui acest post cu demontarea geamurilor fata, cand o sa am timp sa le desfac ...
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
Continuam cu geamurile din fata ... mai precis cel de la sofer :
Se scot in maniera asemanatoare :
1 . controlul de la oglinzi
2. capacul de la tweeter :
3. suruburile de sub usa :
4. Acum un pic de atentie : manerul de la usa este protejat de un cauciuc dur, care se scoate cu atentie ( folositi un briceag sau o surubelnita subtire). Ramane un bloc de plastic, care are in partea de sus o fanta ; cu o surubelnita, il deblocati si il trageti afara. Mare atentie : este exclusiv din plastic, trageti ferm, dar nu la stilul smuls ca se poate rupe.
Restul e cam la fel : desfaceti cu grija panoul, scotch-ul ala special si ungeti mecanismul de culisare. Va este ff folositoare o lanterna buna, precum si un spray de ungere cu pai ( am folosit evident WD 40 ) . De ce ? - pai pt ca roata zimtata care misca tot angrenajul n-a putut fi unsa decat cu geamul coborat , de sus. Si sa luati si niste Rivex ceva de geam ... ca inveitabil o sa-l umpleti de smecleu .
Spor la treaba !
Se scot in maniera asemanatoare :
1 . controlul de la oglinzi
2. capacul de la tweeter :
3. suruburile de sub usa :
4. Acum un pic de atentie : manerul de la usa este protejat de un cauciuc dur, care se scoate cu atentie ( folositi un briceag sau o surubelnita subtire). Ramane un bloc de plastic, care are in partea de sus o fanta ; cu o surubelnita, il deblocati si il trageti afara. Mare atentie : este exclusiv din plastic, trageti ferm, dar nu la stilul smuls ca se poate rupe.
Restul e cam la fel : desfaceti cu grija panoul, scotch-ul ala special si ungeti mecanismul de culisare. Va este ff folositoare o lanterna buna, precum si un spray de ungere cu pai ( am folosit evident WD 40 ) . De ce ? - pai pt ca roata zimtata care misca tot angrenajul n-a putut fi unsa decat cu geamul coborat , de sus. Si sa luati si niste Rivex ceva de geam ... ca inveitabil o sa-l umpleti de smecleu .
Spor la treaba !
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
ScOOp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2006
- Mesaj Privat
DJ34KLA a scris:la vectar mea geamul din drepata fata face figuri la ridicare nu se opreste in pozitia inkis ci mai coboara cativa cm, luat din aprope in aproape merge
avetzi idee ce poate fi? exista un senzor de presiune sau doara un timp in care sa exista un ciclu de ridicare-coborare?
avetzi idee ce poate fi? exista un senzor de presiune sau doara un timp in care sa exista un ciclu de ridicare-coborare?
Incearca sa resetezi geamurile
baga un ochi aici https://www.clubopel.com/vie...65&highlight=
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- biker
- **
- 173 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
biker
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
- adrian80
- **
- 289 mesaje
- din 13 Aug 2007
- Vectra 1997 X20DTL
- Alta tara
adrian80
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Ciuca Bogdan
- **
- 94 mesaje
- din 11 Mar 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ciuca Bogdan
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2007
- Mesaj Privat
- marius007zo2
- ***
- 734 mesaje
- din 23 Feb 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
marius007zo2
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
vreau sa stiu si eu cum pot da jos "fata de usa" din spate la un astra g in 2 usi hatchback, nu bertone!
am tot incercat ... are cateva cleme care ies relativ usor ... vreo 2 reglaje de directie din plastic si 4 cleme din plastic in partea de sus catre geam! dar nu pot sa o scot de acolo!
cum pot sa o scot ? trebuie sa dau si bancheta jos? cum ?
am tot incercat ... are cateva cleme care ies relativ usor ... vreo 2 reglaje de directie din plastic si 4 cleme din plastic in partea de sus catre geam! dar nu pot sa o scot de acolo!
cum pot sa o scot ? trebuie sa dau si bancheta jos? cum ?
- starter666
- **
- 334 mesaje
- din 22 Jun 2006
- Astra 2001 Z20LEx
- Bucuresti
starter666
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LEx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
sa iti spulber mitul marius007zo2 .. este la fel si la hatchback si la bertone
trebuie sa dai spatarul jos, pentru ca panoul acela se prelungeste pana dupa lacasul in care este prins in partea de jos.
am pus o poza ca sa iti dai seama mai usor .. am incercuit cu rosu locul pe unde ajunge "fata de usa"
trebuie sa dai spatarul jos, pentru ca panoul acela se prelungeste pana dupa lacasul in care este prins in partea de jos.
am pus o poza ca sa iti dai seama mai usor .. am incercuit cu rosu locul pe unde ajunge "fata de usa"
- marius007zo2
- ***
- 734 mesaje
- din 23 Feb 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
marius007zo2
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
nu am stiut daca este sau nu la fel ca la bertone!
ma gandeam eu ca tre` sa dau si bancheta jos! dar cum o dau ? din cate vad in poza facuta de tine ar trebui sa trag de ea in sus!
nu am inteles mecanismul ala cu care e prinsa bancheta ... tre` sa apas pe acel ax pe care e pus si arcul ... sau cum sa o scot de acolo ?
ma gandeam eu ca tre` sa dau si bancheta jos! dar cum o dau ? din cate vad in poza facuta de tine ar trebui sa trag de ea in sus!
nu am inteles mecanismul ala cu care e prinsa bancheta ... tre` sa apas pe acel ax pe care e pus si arcul ... sau cum sa o scot de acolo ?
- starter666
- **
- 334 mesaje
- din 22 Jun 2006
- Astra 2001 Z20LEx
- Bucuresti
starter666
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LEx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
iti trebuie o surubelnita ca sa tii contra arcului
dai arcu inspre spatar si tragi in sus .. iese imediat .. arcul acela prin forta exercitata practic tine spatarul acolo, e si un mic cant in tabla acolo.
stai calm ca nu ai cum sa strici nimic ..
dupa ce te uiti atent acolo o sa iti dai seama ce si cum ..
dai arcu inspre spatar si tragi in sus .. iese imediat .. arcul acela prin forta exercitata practic tine spatarul acolo, e si un mic cant in tabla acolo.
stai calm ca nu ai cum sa strici nimic ..
dupa ce te uiti atent acolo o sa iti dai seama ce si cum ..
- marius007zo2
- ***
- 734 mesaje
- din 23 Feb 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
marius007zo2
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat