barbar
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- suleacosti
- **
- 91 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Corsa 2002 Z10XE
- Dolj
suleacosti
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- hoinarel
- **
- 264 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Buzau
hoinarel
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
aTom-CoRy
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- lbadaca
- **
- 168 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Valcea
lbadaca
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mirceafrandes
- *
- 1 mesaje
- din 21 Oct 2008
- Corsa 2002 z10ce
- Hunedoara
mirceafrandes
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2002 z10ce
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ovidiu.SB
- **
- 462 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Corsa 2007 Z12XEP
- Sibiu
ovidiu.SB
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- lbadaca
- **
- 168 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Valcea
lbadaca
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
ovidiu.SB a scris:
Ma intereseaza si pe mine cum as putea vedea temperatura apei la Corsa D.
lbadaca a scris:Oare de ce pe Corsa D au scos indicatorul de temperatura ? Bine, stiu ca exista o functie ascunsa prin computerul de bord care arata temperatura, dar e destul de complicat ca sa ajungi la ea.
Ma intereseaza si pe mine cum as putea vedea temperatura apei la Corsa D.
Pornesti radio - tii apasat pe setings vreo 15 sec pana se aude un beep - apoi apesi succesiv pe butonul BC. O sa ti se deruleze mai multe ecrane cu informatii printre care si "Coolant". Banuiesc ca asta e temp. apei.
Dupa ce iesi la ecranul principal apesi din nou 15 sec pe Settings (altfel se deregleaza ceva pe acolo unde afiseaza frecventele radio).
- ovidiu.SB
- **
- 462 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Corsa 2007 Z12XEP
- Sibiu
ovidiu.SB
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- lbadaca
- **
- 168 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Valcea
lbadaca
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ovidiu.SB
- **
- 462 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Corsa 2007 Z12XEP
- Sibiu
ovidiu.SB
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
salutare,
eu am alta problema cu astra fratelui meu ('96, 4 usi, c14nz - 60 cp, 200k + in bord). la drum intins (Rm.Vilcea-Bucuresti sau Cluj-Rm.Vilcea) temperatura apei nu sare de 92-95 grade (banuiesc ca se face racirea "naturala" si pompa de apa are "multe turatii" _ 70-110 kmph). cum ajung intr-un oras (Cluj,Rm.Vilcea,Pitesti,Bucuresti), adica semafoare-blocaje-trafic congestionat, iar viteza medie nu depaseste 20-40 kmph, temperatura apei o ia razna si ajunge la ~101-102 grade (daca interpretez la sange indicatorul din bord). abia atunci intra in functiune ventilatorul (lucru testat intr-o parcare) - la ~101 grade - si merge pret de ~30-40 secunde maxim, timp in care temperatura apei ajunge la ~98-99 grade. se opreste apoi temperatura ajunge din nou la ~101 grade, ventilatorul porneste si se repeta istoria.
vreau sa precizez ca incalzirea motorului dimineata "de la rece" se face intr-un timp normal as zice de ~5-10 minute (dupa acest interval de timp acul termometrului se misca din loc si peste ceva timp temperatura ajunge la ~92 grade; timpul la care temperatura ajunge la ~92 grade nu l-am masurat exact). apoi scot masina prin oras..in scurt timp temp. ajunge la ~101-102 grade si de aici stiti povestea. temperatura in habitaclu baga bine (daca selectez ultima treapta a aerotermei eu personal ma sufoc; nu sunt un fan foarte mare al caldurii excesive in masina).
care ar fi putea fi cauzele ?
termocupla (care in acceptiunea mea este un "temporizator" termoelectric care inchide circuitul ventilatorului la o temp. X si il deschide la o temp. X-y) ?
ventilatorul in sine ?
releul ventilatorului (mai precis ce rol are acesta..) ?
garnitura de chiuloasa (cum pot detecta simptomele acestei defectiuni; nu ma luati cu "urmareste nu stiu ce bolboroseli in vasul de expansiune"..) ?
termostatul (am observat ca furtunul gros care intra in radiator face o bucla inainte de a intra in acesta; furtunul pare a fi prea lung iar solutia gasita a fost o "bucla" care sa compenseze lungimea excesiva) blocat pe pozitia inchis-deschis-intredeschis (din simptomele totale nu s-ar potrivi nici una din "pozitii") ?
ce altceva...
multumesc anticipat pt rabdarea de a citi tot "romanul" meu. am incercat sa detaliez problema astfel incat posibilitatea gasirii unei solutii sa fie mai mare.
eu am alta problema cu astra fratelui meu ('96, 4 usi, c14nz - 60 cp, 200k + in bord). la drum intins (Rm.Vilcea-Bucuresti sau Cluj-Rm.Vilcea) temperatura apei nu sare de 92-95 grade (banuiesc ca se face racirea "naturala" si pompa de apa are "multe turatii" _ 70-110 kmph). cum ajung intr-un oras (Cluj,Rm.Vilcea,Pitesti,Bucuresti), adica semafoare-blocaje-trafic congestionat, iar viteza medie nu depaseste 20-40 kmph, temperatura apei o ia razna si ajunge la ~101-102 grade (daca interpretez la sange indicatorul din bord). abia atunci intra in functiune ventilatorul (lucru testat intr-o parcare) - la ~101 grade - si merge pret de ~30-40 secunde maxim, timp in care temperatura apei ajunge la ~98-99 grade. se opreste apoi temperatura ajunge din nou la ~101 grade, ventilatorul porneste si se repeta istoria.
vreau sa precizez ca incalzirea motorului dimineata "de la rece" se face intr-un timp normal as zice de ~5-10 minute (dupa acest interval de timp acul termometrului se misca din loc si peste ceva timp temperatura ajunge la ~92 grade; timpul la care temperatura ajunge la ~92 grade nu l-am masurat exact). apoi scot masina prin oras..in scurt timp temp. ajunge la ~101-102 grade si de aici stiti povestea. temperatura in habitaclu baga bine (daca selectez ultima treapta a aerotermei eu personal ma sufoc; nu sunt un fan foarte mare al caldurii excesive in masina).
care ar fi putea fi cauzele ?
termocupla (care in acceptiunea mea este un "temporizator" termoelectric care inchide circuitul ventilatorului la o temp. X si il deschide la o temp. X-y) ?
ventilatorul in sine ?
releul ventilatorului (mai precis ce rol are acesta..) ?
garnitura de chiuloasa (cum pot detecta simptomele acestei defectiuni; nu ma luati cu "urmareste nu stiu ce bolboroseli in vasul de expansiune"..) ?
termostatul (am observat ca furtunul gros care intra in radiator face o bucla inainte de a intra in acesta; furtunul pare a fi prea lung iar solutia gasita a fost o "bucla" care sa compenseze lungimea excesiva) blocat pe pozitia inchis-deschis-intredeschis (din simptomele totale nu s-ar potrivi nici una din "pozitii") ?
ce altceva...
multumesc anticipat pt rabdarea de a citi tot "romanul" meu. am incercat sa detaliez problema astfel incat posibilitatea gasirii unei solutii sa fie mai mare.
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu ti-a raspuns inca nimeni, de 20 de zile, incerc eu sa construiesc o ipoteza: Sistemul de racire are 2 temperaturi "de cot": temperatura de deschidere a termostatului, care introduce radiatorul principal in circuit (tipic e 85-90 grd C) si temperatura de iesire din radiator, care comanda termocupla electroventilatorului (tot peste 80 grd C; depasirea acestei temperaturi la iesirea din radiator e semn ca cedarea caldurii catre aerul dintre lamelele radiatorului e prea lenta). Chiar daca furtunul ala cu bucla ar fi strangulat, incetinirea circulatiei apei prin radiator i-ar permite sa se raceasca suficient ca sa nu porneasca electroventilatorul. Personal cred ca fie iti indica un pic in plus, fie ai interpretat tu un pic in plus - instrumentele astea cu ac nu sunt chiar de clasa 1% si nici 2,5% ci mult mai aproximative.
Cat nu-ti fierbe apa in motor, e ok. Iar un sistem presurizat cum au toate masinile de prin 1980 incoace, nu fierbe pana la 105-110, functie de presiunea de declansare a supapei de siguranta. Daca vrei sa verifici, dificultatea porneste din faptul ca sistemul fiind presurizat, nu prea se poate introduce un termometru mai precis.
Solutia ar fi sa desurubezi traductorul din chiulasa (nu stiu exact unde e, dar principiul e valabil la orice motor) si sa-l imersezi intr-un vas cu un lichid (apa pana la 100 grd C, ulei peste), incalzit cu termoplonjorul, si care are imersat si un termometru (mai precis; pe cele cu mercur/alcool se poate citi la precizie de 1 grd C) (functionarea termometrului de bord e conditionata de punerea contactului!) E cam laborios, dar rezultatul e "beton"
Spor la lucru (daca te incumeti!)
Cat nu-ti fierbe apa in motor, e ok. Iar un sistem presurizat cum au toate masinile de prin 1980 incoace, nu fierbe pana la 105-110, functie de presiunea de declansare a supapei de siguranta. Daca vrei sa verifici, dificultatea porneste din faptul ca sistemul fiind presurizat, nu prea se poate introduce un termometru mai precis.
Solutia ar fi sa desurubezi traductorul din chiulasa (nu stiu exact unde e, dar principiul e valabil la orice motor) si sa-l imersezi intr-un vas cu un lichid (apa pana la 100 grd C, ulei peste), incalzit cu termoplonjorul, si care are imersat si un termometru (mai precis; pe cele cu mercur/alcool se poate citi la precizie de 1 grd C) (functionarea termometrului de bord e conditionata de punerea contactului!) E cam laborios, dar rezultatul e "beton"
Spor la lucru (daca te incumeti!)
lsd_sad
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce am citit mai multe discutii de pe forum legate de temperatura optima la care functioneaza motorul iarna, n am ajuns la nici o concluzie. Avand in vedere ca nu mi mai amintesc cum am circulat iarna trecuta as vrea sa fac un sondaj, si sa mi spuneti la ce temperatura lucreaza motorul vostru iarna.
Eu am o corsa 1.2 benzina din 2001 si de cand a dat frigul temperatura apei se stabileste undeva in jurul valorii de 80 de grade (daca stau prins in trafic mai creste pana la 85).
Suspectez termostatul, dar am mers recent cu un taxi (logan ce i drept) a carui temperatura tot asa statea. am mai intrebat un prieten cu o astra, la fel (in jur de 80). Vreau sa va intreb pe voi, posesori de corsa, la ce temperatura ajunge apa de la motor ca sa stiu ce i de facut
Eu am o corsa 1.2 benzina din 2001 si de cand a dat frigul temperatura apei se stabileste undeva in jurul valorii de 80 de grade (daca stau prins in trafic mai creste pana la 85).
Suspectez termostatul, dar am mers recent cu un taxi (logan ce i drept) a carui temperatura tot asa statea. am mai intrebat un prieten cu o astra, la fel (in jur de 80). Vreau sa va intreb pe voi, posesori de corsa, la ce temperatura ajunge apa de la motor ca sa stiu ce i de facut
crazyboy
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
Ba nu e o temperatura buna de functionare!Nu cumva si consumul e mai mare?Eu am corsa z12xe 2003 si aveam aceiasi problema... numai in oras in aglomeratie aveam temperatura de aproape 90 am verificat termostatul si era blocat pe deschis l-am schimbat si acum temperatura e constanta la 89 de grade indiferent daca merg in afara sau in oras, doar sa fie aglomeratie mare sa treaca de 90 dar porneste ventilatorul si revine.Cum verificam termostatul: dam o tura cu masina pana temperatura ajunge la aproape 80 de grade atunci punem mana pe furtunul ce pleaca de la termostat si daca este cald e clar e blocat pe deschis deoarece el trebuie sa deschida la 92 de grade.Drum bun!