Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am si eu o (singura) problema, relantiul la un C16NZ, trepideaza foarte enervant cand motorul este cald. Conform testelor (cu un program pe laptop) am obtinut la temeraturi inte 90 si 100`C tensiunea din MAP cam de 1V, IAC-ul cu valori intre 0(!) si 9, TPS-ul la 0%, iar valorile de pe sonda lambda peste 0.45V, in general 0.67V. RPM variaza intre 875 si 925, dar problema este acel trepidat. Deci amestecul este clar prea bogat (uneori, destul de rar, se apride Check Engine, cu codul 45-Sonda lambda, amestec prea bogat), vacuum exista, temperatura e OK (motorul merge in bucla inchisa), si totusi ECU nu vrea sa dea drumul la aer (IAC-ul mi se pare prea mic...). Daca turez motorul la 1000 de ture si in acest timp scot mufa IACului, ECU il duce clar la zero, in schimb relantiul sta foarte frumos la 975-1000, fara nici un trepidat.
Va astept cu idei, sugestii, discutii pe tema...
Va multumesc anticipat!
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
spune-mi si mie mai multe de laptop si programul si evident despre conexiunea laptop-masina
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Explica si pre limba noastra. Mai sunt multi cu astfel de probleme de ralenti...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Linkul principal, de unde puteti downloada programul:
http://winaldl.joby.se/
Tot acolo gasiti "instructions on how to build an interface cable", exista doua mici scheme, foarte simple, un tranzistor si cateva rezistente.
Conectarea la mufa ALDL a masinii se face tot pe pinii A(GND), B(terminal de trecere in mod diagnoza) si E(terminal de date). Daca intre A si B se pune scurt, se pot citi codurile de eroare pe Check Engine. Mufa ALDL a masinii arata putin diferit fata de ce vedeti acolo, la mine de exemplu (Vectra'93 C16NZ) sunt 2 randuri de cate 5 pini, deci pinii A, B si E se vor afla pe aceeasi parte. Daca vreti mai multe detalii, pun o poza.

Prescurtari:
MAP-Manifold Absolute Pressure, masoara depresiunea(vacuumul) din galeria de admisie;
IAC - Idle Air Control, un motor pas-cu-pas comandat de ECU ce controleaza cantitatea de aer(amestec) la relanti
TPS - Throttle Position Sensor, potentiometru legat mecanic de clapeta de acceleratie ce traduce pentru ECU pozitia acesteia
ECU - Electronic Control Unit, calculatorul
RPM - Rotation per minute

M-as bucura daca va ajuta la ceva si devine o traba foarte populara, eu am cautat destul de mult prin balarii pana sa gasesc cate ceva. Ce va pot garanta e ca treaba merge binisor la GM (C16NZ), si cu toate ca ALDL e un standard mai larg, eu nu am testat decat pe masina mea. Asta e primul program care mi-a mers, mai am cateva dar n-am prea avut timp sa le testez. Succes!
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Bravo RON o chestie care o cautam de multa vreme!!!!!!!!
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Dupa parerea mea, nu e normal sa iti coboare valoarea pt IAC asa de jos, incearca sa cureti capul de injectie si IAC (sau ICV). Tensiunea de 1V e normala pt MAP ?
  • cmd
  • **
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
stiti cumva unde gasesc aldl-ul ptr un c14nz? ii tot una cu mufa de langa sigurante unde daca unesti pinul a cu b poti citi codurile de eroare la martorul "check engine" pe bord
sau e altundeva?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cmd, asa cum am scris in postul de mai sus, daca intre cei 2 pini pui scurt, citesti codurile de eroare pe Check Engine, iar daca pui o rezistenta de 10k procesorul intra in mod test - varsa date pe pinul E. Deci asta e mufa (la Vectra mea e in compartimentul motor).

GSi, asa cred si eu, ca e cam mic IACul!!! L-am curatat, dar nu cred ca e el de vina, din moment ce lui i se "comanda" de ECU sa fie asa mic. Capul de injectie, daca ar fi infundat, ar da cumva amestec sarac, nu?
Presupunerea mea e ca lasa prea multa benzina la un impuls de la ECU (cu contactul pus nu are scurgeri...), iar in mers peste relanti doza de bezina se regleaza de ECU marind pauza dintre impulsuri catre injector; la relanti e greu de marit foarte mult aceasta pauza, rezultand prioade bogate si perioade sarace in amestec. E plauzibil sau aberez?
MAP-ul da o tensiune variabila intre 4.6 si 0.8V, 4.6 la presiunea atmosferica si 0.8 la depresiunea maxima pe care am putut-o eu crea (cu gura). Deci asta inseamna ca exista ceva depresiune in motor, dar exact cati kPa nu stiu. Daca ai ceva date concrete mai sap dupa niste valori.
Oricum, alta presupunere de-a mea: am zis ca ECU vede depresiune mare si se pacaleste ca ar avea sarcina mare, prin urmare baga multa benzina - turatia da sa creasca - ECU taie aerul pentru a mentine turatia de relanti. Nu prea e plauzibila, am alimentat senzorul cu tensiune mai mare, astfel ca la iesirea lui sa iasa o tensiune mai mare, echivalenta cu o sarcina mica a motorului. Nici un rezultat...
Daca aveti alte idei, probleme etc... va astept!
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:
Conectarea la mufa ALDL a masinii se face tot pe pinii A(GND), ...


ALDL a fost inlocuit de OBD II, VPW ?
In fine, la masina mea merge chestia (Vectra B X20DTL)...
  • rivo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris: Daca vreti mai multe detalii, pun o poza.


E foarte interesant topicul.. daca mai poti pune si poza aia ar fi super.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cred ca fiecare ar vrea la un moment dat (sau chiar mai des) sa vada pe un laptop parametrii motorului Smile
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:

GSi, asa cred si eu, ca e cam mic IACul!!! L-am curatat, dar nu cred ca e el de vina, din moment ce lui i se "comanda" de ECU sa fie asa mic.


Am zis sa il cureti in eventualitatea ca nu se mai inchidea/deschidea cat trebuie, pentru o anumita valoare a tensiunii de comanda. Adica ECU ii spunea sa se inchida pana la un anumit nivel, dar pt ca era murdar ramananea mai mult deschis, si ECU incerca sa compenseze si scadea si mai mult tensiunea de comanda etc.


Capul de injectie, daca ar fi infundat, ar da cumva amestec sarac, nu?


Aceesi chestie si pt capul e injectie, poate sa iti dea si amestec mai sarac (daca nu se inchide bine) sau sa iti pacaleasca TPS-ul inchizandu-se mai devreme cu ajutorul mizeriei de pe margine, si sa dea amestec mai bogat.


Presupunerea mea e ca lasa prea multa benzina la un impuls de la ECU (cu contactul pus nu are scurgeri...), iar in mers peste relanti doza de bezina se regleaza de ECU marind pauza dintre impulsuri catre injector; la relanti e greu de marit foarte mult aceasta pauza, rezultand prioade bogate si perioade sarace in amestec. E plauzibil sau aberez?


Vezi ca pompa de bezina porneste cand pui contactul, merge cateva secunde si apoi se opreste. Daca pui contactul iar nu mai porneste pt ca are deja presiune in rampa. Porneste iar cand pornesti si motorul.

MAP-ul da o tensiune variabila intre 4.6 si 0.8V, 4.6 la presiunea atmosferica si 0.8 la depresiunea maxima pe care am putut-o eu crea (cu gura). Deci asta inseamna ca exista ceva depresiune in motor, dar exact cati kPa nu stiu. Daca ai ceva date concrete mai sap dupa niste valori.
Oricum, alta presupunere de-a mea: am zis ca ECU vede depresiune mare si se pacaleste ca ar avea sarcina mare, prin urmare baga multa benzina - turatia da sa creasca - ECU taie aerul pentru a mentine turatia de relanti. Nu prea e plauzibila, am alimentat senzorul cu tensiune mai mare, astfel ca la iesirea lui sa iasa o tensiune mai mare, echivalenta cu o sarcina mica a motorului. Nici un rezultat...
Daca aveti alte idei, probleme etc... va astept!


E exact invers, la sarcina mare ai presiune mare si la sarcina mica presiune mica. Iar ECU nu poate controla cantitatea de aer care intra in motor.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Rivo, cateva linkuri, nu sunt noutati, dar sper ca sunt clare:
http://sorale.go.mysite.go...._go_ro/_poza1.jpg
http://sorale.go.mysite.go....o_ro/ansamblu.jpg
http://sorale.go.mysite.go....aptura1_-_blm.jpg
http://sorale.go.mysite.go....a2_-_raw_data.jpg
http://sorale.go.mysite.go....or_oprit_-_O2.jpg

GSi, am inteles ideile Idea , chiar nu ma gandisem.
Dar, legat de IAC, am constatat ca masurandu-i rezistenta pe cele doua bobine obtin cam 60 ohmi la fiecare. Insa daca apas pe "pintle" (parca asa-i zice in engleza) rezistenta scade spre cativa ohmi. E in regula asta, (penrtu vreo auto pozitionare) sau e un posibil motiv de a se bloca?
Ai mai zis ca la sarcina mare am presiune mare si invers. De fapt e vorba de depresiune (motorul absoarbe aer mai mult in scarcina) ? MAPul da cu motorul oprit (doar alimentat) 4.8V, ce corespund la 102kPa dupa WINALDL, si la relanti 0.8-1V (27kPa). Daca scot mufa, citesc din ECU 0V, echivalent cu 10.7kPa. E sau macar pare a fi in regula?
Multumesc foarte mult de idei!
  • mibud

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Salut la toata 'Opelimea'!

Am venit aici ca si mai toata lumea pentru ca am probleme cu un Opel drag mie (Astra Caravan '92, C16NZ).

Dupa ~30Kkm de exploatare in Ro fara probleme majore m-a lasat injectorul!! Panica! Tractat in service, inj. s-a dovedit a fi blocat, in rest toate bune. Dupa 30min in 'baia cu sunete' l-au pus sus si motorul a mers ca uns...vreo 2 sapt. pina iar n-a mai pornit. Povestea s-a repetat doar ca m-am dus in service doar cu inj. de data asta, tot blocat s-a dovedit a fi. L-am pus la loc...mergea ca uns, dar nu mai aveam incredere in el. Mi-am luat unul sh si dupa curatare tot in 'baia cu sunete' l-am pus la treaba. A mers bine vreo sapt. pina s-a stricat vremea (frig). Acum nu mai sint sigur ca e el de vina, dar e principalul suspect!

Ce face? Prima cheie, socul automat face cele 3 incercari de a ajusta turatia, dar cade inevitabil...spre stop. A doua cheie turatia ajunge pe la vreo 2Krpm dupa care se aseaza la 1.1Krmp de unde lucreaza in regim normal.

Urmeaza sa ajung cit de repede la Testare pentru Multec, dar poate aveti vreo idee ce as putea sa mai fac, ca nu-mi da mina sa dau banii pe un injector NOU!

Multumesc.
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut,
Eu am o Agila 2002, motor Ecotec 1.2i.
Aceleasi simptome, porneste numai la a doua cheie bine, iar raspunsul il am tot de aici de pe forum, de la colegii nostri: sonda lambda nu merge in parametrii corecti si trebuie schimbata.
La a doua cheie porneste pentru ca ECU trece in regim de urgenta.
P.S. La mine nu se mai aprinde nici un led... dar face la fel
Toate cele bune,
Florin
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pratmin, nu e acelasi lucru! motoarele sunt de generatii diferite. la mibud e sigur sonda neincalzita, deci nici nu e luata in calcul de ECU la porinre (tre' sa treaca ceva timp si motorul sa ajunga la o anume temperatura).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
mibud, de unde vorba cu "cele trei incercari"?
daca injectorul s-a dovedit a fi cu probleme, de ce nu rezolvi intai problema asta? daca se mai intampla, ai putea sa scoti capacul filtrului de aer si sa ciocanesti putin injectorul, nu cred ca trebuie sa dai in el doar cu ultrasunete! dar interesant ar fi sa scoti o fisa si sa vezi daca da scantei, CA DACA NU, pare a fi 99% modulul din delco...
  • mibud

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2004

  • Mesaj Privat
ron,

Cele trei incercari sint mai degraba o observatie personala. Iarna, cind temperatura era sub -10C (cu injectorul original), am observat trei 'incercari' de ajustare a turatiei motorului executate in mod automat (fara interventie de la pedala). Daca turatia scadea inspre 0.6Krpm regulatorul de relanti (eu i-am zis 'soc automat') intervenea pentru a mentine o turatie decenta. La a treia incercare se stabiliza in jur de 1.1Krpm. Toate cele trei tentative nu durau in total mai mult de cca. 8sec.

Injectoarele, atit cel vechi cit si cel sh nu au facut mai mult de o 'baie' fiecare. Ma gindesc ca ar putea fi cauze combinate la ora asta, miine poate voi sti mai multe, dupa testarea ECU.

Din ce am citit, banuiesc la ora asta: senzorul de temperatura ,servomotorul de reglare a turatiei la relanti si de ce nu chiar asa cum zici si ceva probleme la delco!

Va tin la curent si...multumesc!
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ok, credeam ca e un mecanism implementat in ECU cu 3 incercari...
tot ce banuiesti n-o sa ai certitudinea, nici cu testarea ECU, ca e defect daca nu ti s-a aprins check-engine, semn ca ECU a memorat un cod de eroare corespunzator. variatia de turatie la relanti de care vorbeai poate aparea, fara a fi ceva anormal, de fiecare data cand motorul lucreaza la temperaturi la care n-a mai lucrat pana atunci de la ultima resetare/decuplare a bateriei (mai sunt si alte topicuri... invatarea relantiului).
  • mibud

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Am facut testarea la Di-Bas azi! Rezultat: motorul functioneaza in param normali, fara jena!
Recomandarea celui care a testat-o: demontarea si curatarea servomot. de relanti. Plus o retestare la 'rece', dupa o noapte in parcare la ei. Sa puna testerul la pornire. Spune ca este vorba de un fel de valva cu inchidere pe con si care are un numar de pasi asigurind mai multe pozitii de deschidere a obturarii aerului suplim. Cica functioneaza in permanenta insa la rece ar trebui sa obtine deschiderea/inchiderea cea mai mare, sau ceva de genul asta. Voi mai vedea...Sad(

ron a scris:ok, credeam ca e un mecanism implementat in ECU cu 3 incercari...
tot ce banuiesti n-o sa ai certitudinea, nici cu testarea ECU, ca e defect daca nu ti s-a aprins check-engine, semn ca ECU a memorat un cod de eroare corespunzator. variatia de turatie la relanti de care vorbeai poate aparea, fara a fi ceva anormal, de fiecare data cand motorul lucreaza la temperaturi la care n-a mai lucrat pana atunci de la ultima resetare/decuplare a bateriei (mai sunt si alte topicuri... invatarea relantiului).

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR