Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • solon21

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Am un Opel Frontera A 2.3 td, si am problema asta cu presiune mare in conductele din sistemul de racire. Am verificat si presiunea normala ar fi de 1 bar. Am schimbat capacul de la vasulo de expansiune (pe unde se face evacuarea presiunii excedentare), dar se pare ca supapa respectiva nu face fata la cresterea de presiune din sistem. M-am gandit la garnitura de chiulasa, care a fost schimbata de curand, la reparatia capitala a motorului, dar nu am gasit ulei in lichidul de racire. E interesant ca in sarcina, la turatii mai mari de 2500 rpm si mai ales la urcarea prelungita a pantelor, fenomenul se amplifica. Daca scot capacul de la vasul de expansiune imi arunca lichidul de racire si se supraincalzeste motorul.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
cre ca efectul -cauza a fost inversat....cred ca din cauza ca se supraincalzeste motorul (implicit lichidul de racire) acesta din urma produce suprapresiune in circuit si purjeaza pe la supapa de la vas expansiune..asta in cazul in care presiunea nu provine de la altceva...dak nu cauta cauzele supraincalzirii..poate fi termostatul blocat pe inchis?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca nu este termostatul blocat pe inchis, daca nu sunt obturate celule din radiator, daca nu a fost montat un furtun incorect (camasa interioara indoita inauntru si a facut dop), atunci nu mai ramane decat garnitura de chiuloasa. Totusi ce reparatie ai facut? Ai schimbat si cuzinetii la arbore? Daca motorul a fost prea strans este normal sa incalzeasca, trebuia lasat fara termostat si facut un rodaj usor, fara fortaj (3-400 km cu max. 70km/h). Blocul motor a fost bine curatat (spalat)? Asta ca sa nu cumva sa se fi infundat orificii de ungere. Am mai uitat ceva, cum stai cu pompa de apa? Daca se invarte turbina pe ax sau rola antrenata de curea pe ax, efectul este acelasi.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Exista o mare probabilitate ca viscocuplajul ventilatorului sa fie defect Exclamation

De aceea acesta e primul lucru care trebuie verificat intotdeauna inainte de chiulase demontate si alte complicatii de acest gen.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu zic ca ar trebui sa cureti radiatorul pentru ca este infundat sau are depuneri masive. Foloseste substante de curatare care se gasesc la magazin.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Senator: Ce este acela un viscocuplaj? Un traductor de vascozitate care atunci cand scade vascozitatea lichidului de racire datorita temperaturii, cupleaza ventilatorul? Nu am vazut asta nicaieri, deoarece un traductor de vascozitate este mult mai scump ca un traductor de temperatura care rezolva problema pornirii ventilatorului atunci cand lichidul de racire a ajuns la un prag de temperatura. In alta ordine de idei, ce se intampla daca pui apa si nu antigel in instalatia de racire? Nu ca as pune eu (cu toate ca dupa un set motor inlocuit, din motive de bani, se poate merge 100-200km cu apa, care va aduna toate impuritatile de pe canalele de racire din blocul motor, inclusiv resturi de ulei si dupa aia s-o arunci si sa pui antigel curat), dar atunci de unde modificare de vascozitate la apa?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu am avut o problema similara cu aceasta la un Scorpio cauza a fost termostat blocat.
Am vazut viscocuplajul la BMW-urile mai vechi nu stiu daca exista si la acest model de Frontera, in principiu este vorba despre un fel de ambreaj montat pe axul ventilatorului care in timp ce motorul se incalzeste datorita unui bimetal cupleaza paleta ventilatorului. Este un sistem care nu se mai foloseste in prezent, fiind inlocuit de electroventilator...
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Viscocuplajul nu tine seama de vascozitatea lichidului din instalatia de racire ci de cea a lichidului cu care este umplut corpul de aluminiu.
Functionarea e in mare cea descrisa de roBERT cu mentiunea ca sistemul se foloseste cu succes si in prezent , ce-i drept nu la Opel.Frontera il are!

Cam asa arata in exterior un viscocuplaj:


...si in sectiune:

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul la obiect, daca in cazul de fata acest viscocuplaj nu isi mai face treaba nu se poate bloca intr-un fel, nu ar fi indicat ca pentru o solutie temorara?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Se poate bloca doar cu metode barbare Twisted Evil , gaurind in cateva puncte corpul si punand acolo niste suruburi care vor bloca mecanismul din interior.

Treaba asta se va costa cativa CP si va aduce galagie in plus datorita ventilatorului care va merge "pe direct".
  • solon21

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Concluzii clare sunt vreo 3:

1. Vascocupla (exista la frontera) nu-si face treaba. Am una mai veche, defecta, ca am schimbat-o o data si vreau s-o blochez pe ax sa vad daca imi mai face suprapresiune.

2. Cu pompa de apa mi-a mai zis cineva dar nu inteleg de ce poate aparea suprapresiune daca-i defecta. Logic ar fi sa nu apara presiune deloc daca respectiva nu functioneaza corect. Aici as avea nevoie de ceva lamuriri.

3. Garnitura de chiulasa ciupita putin, lucru ce ar explica de ce presiunea din sistemul de racire creste cand urc pante mai lungi sau motorul este solicitat la turatie mai mare

Oricum ar fi tot trebuie s-o apuc dintr-un colt si sa experimentez
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la pct 2, dak e pompa de apa defecta, lichidul de racire nu mai circula deci lichidul din motor se supraincalzeste, fierbe si creeaza presiune....cred ca se poate verifica astfel: cand creste temperatura apei pe ceasul din bord(cam 95-100 grade), ridica capota si apropie mana de radiator ...daca poti sa pui mana pe el si sa o mentii fara sa te arzi, apa din radiator are 60-70 grade (cam asta e limita de suportabilitate) sau mai putin, din diferenta mare de temperatura intre apa din motor si cea din radiator rezulta ca lichidul de racire nu e recirculat; cauze: pompa defecta, circuitul obturat(furtune obturate prin indoire fortata, termostat blocat pe inchis),.depuneri pe interiorul radiatorului???
la pct. 3, daca ar fi garnitura ciupita, ar trebui ori sa vezi urme de ulei in vasul de expansiune ori spuma pe joja de la ulei, eventual aspect de zat cafea al uleiului pe joja.
la pct 1, daca vascocupla e defecta, in momentul in care motorul e incalzit (90-95-100 grade), ar trebui ca bimetalul din ea sa fie dilatat si sa blocheze ventilatorul pe ax, deci daca ai opri motorul, ar trebui sa se opreasca in acelasi moment si ventilatorul...daca mai face 1-2-3 ture pana sa se opreasca, cre ca e ceva in neregula.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu zic ca este garnitura .nu cumva dispare si din lichidul de racire .daca ar fi termostatul ar fierbe motorul.daca nu sunt probleme de genul acesta eu cred ca este garnitura de chiulasa.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Buna tuturor. Ma atasez si eu la acesta discutie de care sunt interesat.
Eu propun sa nu se desfaca chiulasa motorului fara a face cateva teste
prealabile . Daca nu se pierde apa ce cautati mai baieti la garnitura de chiulasa!? Si mai costa si bani multi. Ei fac treaba si tu ramai cu defectul !!!!
Nimeni nu da o garantie la rezolvarea problemei.
Blocheaza Viscocupla asa cum au sugerat si altii. Sunt necesare 5 suruburi (min) de cate 6 mm . Altfel discul interior de ambreiaj taie suruburile(vezi sectiunea lui senator)
Faza urmatoare ar fi termostatul (cu si fara ) si de observat daca inca se mai
incalzeste dupa care urmeaza spalarea radiatorului.
Numai la sfarsitul acestor faze a-si umbla la motor . Dar cu rezerve !!!!!!!!!
Vezi ca si pe forumul dela "masini" a fost atacata problema si sunt in buc . uni cu experienta la "BUBA" asta
Sa ne informezi de fazele ce le treci si cum reactioneaza masina
Cu rabdare vei reusi desi eu personal nu am acesta bucurie.
Succes
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pentru Iulius , ce Omega ai ? Ce motorizare?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
OMEGA B 95 X20XEV. mai nou
si inca il mai am pe celalalt omega A 1.8 NV 1988 pe care o sa-l vind dupa ce il pun la punct pe asta.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ptr. Iulius , eu a-si inclina sa cred ca pierzi apa pe la pompa de apa sau pe langa un furtun nestrans destul de bine.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
PT EDY. eu nu am nici o problema .daca citeai mai bine de la inceput vedeai ca problema este a altcuiva si este vorba de PRESIUNE MARE pe circuitul de racire.eu cunosc o problema asemanatoare de la masina unui cunoscut si care a avut defecta garnitura de chiulasa.
sunt curios cum s-a rezolvat problema .daca s-a rezolvat.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Salut , am vazut ca acum ceva timp ai avut probleme cu presiune mare pe circuitul de racire , cum ai rezolvat problema ? intreb pentru ca am si eu aceeasi problema .
Multumesc .
  • dumitrualexandru32

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Și eu am un același model de Opel frontera de 2,3 am aceiași problema, suprapresiune în vasul de expansiune, și automat apare spuma, nu am vãzut spuma în ulei sau apa, acum doresc sa schimb garnitura de ciuloasa. Am achiziționat alta noua, mai groasa umpic, însã nu știu la cât trebuie strânsã. Sper sa ma poatã ajuta vreun coleg. Am luat garniturã cu 3 gauri. Precizez ca am schimbat toate furtunile, am pus pompa de apa noua, termostat nou, deci.... Doar garnitura mai poate purta vina. Va mulțumesc, cu respect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR