Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • gp6722

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Vectra 2001 20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Salut
Am cautat despre acest subiect dar nu am gasit alta discutie.
Am vazut ca exista masini care au posibilitatea sa folosesti luminile automat odata cu pornirea motorului. Adica aprinse permanent, fara senzor lumina. Din bord selectezi comutatorul de lumini pe faza scurta. Daca motorul e oprit, toate luminile sint stinse (faza, pozitie, bord). Cind pui contactul luminile se aprind. Daca vrei sa lasi masina undeva cu pozitiile aprinse pui comutatorul pe "Pozitie". La Opel daca opresti motorul toate luminile ramin aprinse.
Asa incit vreau sa va intreb, pe cei priceputi, ce modificari ar trebui facute la instalatia originala a masinii (Vectra B 2001) astfel incit daca tai contactul cu comutatorul luminilor pe pozitia "faza scurta" totusi luminile sa se stinga, si sa nu mai existe consumatori.
Multumesc anticipat.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca se vor stinge luminile o data cu oprirea motorului, se vor si aprinde si asta nu este bine. De obicei se recomanda sa se porneasca motorul si apoi sa se introduca consumatori in circuit, altfel alternatorul va porni in sarcina si nu ii face bine. De asemeni la oprire se recomanda oprirea consumatorilor si apoi a motorului.


Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 12 Feb, 2011 3:11 pm
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
si pe mine ma intereseaza chestia asta la astra classic. Din cate stiu exista unele masini care vin echipate cu asa ceva din fabrica
  • gp6722

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Vectra 2001 20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e bine sau nu sa se aprinda farurile la punerea contactului, dar eu personal am condus un Volvo si un Fiat care asa faceau. Original, din fabrica. Mie mi se pare foarte util mersul cu luminile aprinse, chiar si ziua si chiar in localitate. Esti mult mai vizibil. Asa incit mi-as dori un asa sistem pe masina mea. Daca aveti vreo idee, sa o dezbatem si sa o aplicam, e binevenita.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu asa am la Vectra mea din 2001. Cand pui contactul se aprind pozitiile iar dupa pornirea motorului se aprinde faza scurta. Acest sistem se foloseste la masinile de provenienta scandinavica, unde este obligatorie pornirea farurilor si in oras.

Nush cum se cheama sistemul dar am inteles ca costa undeva la 200ron.

Acuma sincer sa fiu, sa investesti bani in asa ceva nu este un lucru chiar inspirat ... este ok dar nu o necesitate tinand cont ca bordul se aprinde numai dupa ce aprinzi tu manual farurile.

Cristi
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si eu vreau sa intreb de o chestie.
La unele masini chiar Opel daca vrei sa lasi pozitia aprinsa pe o parte lasi semnalizarea pe partea respectiva. La mine nu functioneaza. Exista vreun modul special?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pentu a aprinde automat faza scurta dupa pornirea motorului, se poate monta un releu dupa cel existent deja pe instalatie. Astfel, chiar daca aprinzi farurile din blocul de lumini, circuitul este tot deschis pana la pornirea motorului. Pentru acel releu suplimentar, se ia comanda de pe iesirea de accesorii a contactului, iesire pe care sunt montate unele sisteme audio, bricheta, geamurile electrice. Sistemul va functiona in felul urmator: comutatorul blocului de lumini trebuie pus pe faza scurta, la punerea contactului se aprinde faza scurta dar in momentul cuplarii demarorului, se stinge urmand a fi reaprinsa dupa decuplarea demarorului.
Personal subscriu ideii lui @LDivora ca sistemul nu e bun intrucat ai mari consumatori in timpul pornirii adica exact atunci cand ai mai mare nevoie de curent iar aprinderea si stingerea repetata a becurilor scurteaza atat viata lor cat si a bateriei.
  • gp6722

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Vectra 2001 20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Salut.
All Bandi - asta cautam. Am sa merg la un prieten sa incercam sa montam instalatia. Cit despre consumatori, consider ca daca totul e OK la masina, nu vor fi probleme. O baterie buna poate sa sustina si luminile aprinse si bujiile incandescente si necesarul de curent pt demaror, pe temperatura scazuta. Pt ca asta e cea mai nefericita varianta. Si in cazul acesta am posibilitatea sa pun comutatorul de lumini pe pozitia O si dupa aceea sa initiez procedura de pornire. Dar in general poate sta pe faza scurta fara vreo problema la pornire. Nu a fost montat sistemul pe alte marci fara un studiu in prealabil. Oricum multumesc de informatii. O zi buna tuturor.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Tu ai dreptate in ce spui, dar producatorii de acumulatoare, vor sa vanda, singura problema este cum gandeste fiecare: sa schimbe acumulatorul la 3 ani sau la 5. Deci decizia e in dreptul fiecaruia.
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am aruncat un ochi in mamualul de utilizare de la astra clasic a mea, si la legenda sigurantelor, exista o siguranta care spun ei ca este pt aprindere faruri odata cu motorul. Stie cineva daca mai este nevoie de altceva in afara de acea siguranta?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si nu ne spui si noua ce numar de siguranta este?
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
numarul 32-faruri aprinse permanent 10A-revin cu o scanare pentru ca arata altfel sigurantele de clasic fata de g..
LE
dupa cum am spus poze




ldivora poate ma luminezi si pe mine ca de obicei Embarassed
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sigurantele nu arata altfel (cel putin la mine). Traducerea nu e OK. De fapt, in original e asa: 32 10A (Red) Daytime running lights (Scandinavia). Deci...Only for Scandinavia. In mod sigur pentru Scandinavia cuprinde si un modul electronic care stie sa faca Daytime.
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am un prieten cu un g la care arata altfel, de aia am pus poza. Intrebare stupida: daca as puen siguranta aia acolo de test reusesc sa prajesc ceva? Probabil ca nu, da am nevoie de o parere mai avizata;))
LE: apropo de unde cumpar sigurantele acelea mici? Am fost pe la toate magazinele de piese auto din cartier si nici unii nu aveau.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da asa este, exista si varianta de plansa de sigurante la care sunt toate vertical montate. In principiu nu se intampla nimic. Daca te uiti, s-ar putea sa vezi ca pe siguranta 32 nici nu sunt pinii in care intra siguranta. Intai asta verifici.
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
foarte trist, ai avut dreptate ldivora, nu are pini siguranta aia de acolo.....
  • stefan112

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Omega 1997 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,
Se poate monta un releu de timp programat sa aprinda luminile la 5;6 sec dupa pornirea motorului Laughing
detine cineva o schema electrica pentru omega b 2,5 td din 97?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Chiar daca o sa ma contraziceti (ca asa este la nu stiu ce tip de masina), cred ca timpul de 5-6 sec este mic si alternatorul nu apuca sa iasa din varful de sarcina.
  • stefan112

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Omega 1997 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Se poate sa aveti dreptate nu va contrazic, dar releul de timp se poate regla in functie de alternator.
Daca se vrea neaparat aprinderea luminilor automat se poate rezolva si in modul acesta, numai ca acest releu de timp costa cam 200 lei plus anexele....
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Pana la urma nu e mai usor si mai ortodox sa pornesti farurile si pozitiile din comutatorul original al masinii dupa dorinta?!?!?!?
In tarile scandinave au intradevar toate masinile de serie astfel de dotare, dar acolo se intampla sa fie lege si mai au si nopti mai lungi decat oriunde pe pamant.
Dar un steker pe bara ca sa bag masina-n priza la curent se poate?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR