Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • nicudelasibiu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
am pe opel vectra b (motor x16szr fabricat 1996) instalatie de gaz omologata.fostul proprietar a demontat butelia,chipurile, ca sa nu se uzeze motorul.intrebare:are cineva idee cat de mult dauneaza g.p.l.-ul motorului?
merita sa montez butelia la loc?(e vorba de strans 2 conducte si cuplat o mufa).
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Merita, numa sa fie montata bine.
Pentru ca o masina sa functioneze bine pe gaz trebui ca motorul sa fie in stare foarte buna, si mai ales sa aiba un ulei bun si schimbat cat mai des, asta pentru a o proteja.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu am avut gaz pe vechea dacie ,care era pe carburatie
la cele pe carburatie instalatia de gaz trebuie comutata manual de pe benzina
pentru ca un motor, facut normal pentru benzina, sa tina cat mai mult pornirea trebuie facuta pe banzina apoi trecuta pe gaz
asa se intampla la motoarele pe injectie unde kitul de gpl are comutator automat care schimba in functie de turatie ( trece pe gaz dupa 2000 de ture , si inapoi pe benzina cand opresti motorul) plus unul manual
problemele pe care le poti intampina sunt din cauza arderii uscate a combustibilului ceea ce duce la uzarea prematura a supapelor (valvelor)
oricum aceste probleme apar cand se merge foarte mult pe gaz si nu se fac pornirile pe benzina eventual la drum lung sa mai treceti din cand in cand de pe gaz pe benzina
la unele service-uri ,mai nou, se rectifica chuloase si supape tratandu-le in acelas timp pentru gaz (dupa "tratare" ,din ce am vazut supapa are pe margine ca un fel de teflon - corectati-ma daca gresesc ) iar tachetii se regelaza si ei putin altfel fata de benzina
consumul poate fi cu 1-3L mai mare fata de benzina dar te scoti la pret fiind la jumate sau chiar mai mic , si devii mai ecologic Laughing

daca am gresit sau spus vre-o prostie cei ce se pricep mai bine rog sa ma corecteze Wink
FOARTE IMPORTANT !!! Uleiul la o masina pe GPL nu mai capata un aspect negricios de si TREBUIE SCHIMBAT !
PS: eu personal am fost multumit de instalatia de GPL si daca ai grija de motor (ulei schimbat mai des si trecut din cand in cand pe benzina ) se merita
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dupa 300000 km pe GPL pot sa te asigur ca nu dauneaza ,ce are de suferit e pompa de benzina si injectoarele pentru ca nu le folosesti perioade indelulgate ,daca iti faci un sistem de decuplare a pompei de benzina cat functioneaza gpl-ul nu ai treaba,numai sa mai mergi si pe benzina macar o data pe samptamana .
  • bmolocea

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Perfect de acord cu gsi_master. Am 200.000 km facuti pe gaz din totalul de 400.000 km si pot sa iti zic ca abia acum a inceput sa pape un pic de ulei si asta cred ca e evident ca nu e din cauza gazului ci a uzurei survenite la 400.000 km. Si sa fim seriosi, un set de segmenti, simeringuri supape si garnitura chiulasa nu reprezinta o avere investita dupa atata amar de KM.
Multi acuza ca gazul strica motorul, dar nu este asa. La o utilizare corecta (comutare pe gaz dupa ce s-a incalzit bine motorul, etc) nu ai nici o problema (vezi manualul de utilizare a unei masini noi dotata standard din fabrica cu instalatie GPL).

@gsi_master: unele opeluri (nu stiu daca toate) au pompa de benzina (a nu se confunda cu pompa de injectie) sub unul din scaunele spate, pompa care se poate decupla usor, avand o simpla mufa. Daca vi se pare incomod Very Happy, puneti un intrerupator undeva in bord.
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
la astra asa fac si eu scot mufa ,rabatez bancheta si pac pac ,i-am pus un buton acum mai nou da tot sub bancheta ,la omega am pus eu instalatia si avand si releul de la pompa de banzina in fata la motor ,am pus un releu care decupleaza pompa cand intra pe gpl .
  • brunettu_z

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2000 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
gsi_master si bmolocea , veniti si voi la intalnirile de sambata de la palat? ca am si eu instalatie gpl pe vectra mea si m-as bucura sa am cu cine vorbi despre gpl mai multe. Daca tot sunteti online, poate imi spuneti si mie de ce mi se aprinde check engine cand sunt pe gaz...dupa 1-2 min la relanti sau in mers cu pedala de acceleratie apasata, nemiscand-o ? nu intervine nicio schimbare in functionarea motorului, pur si simplu se aprinde beculetul.
L.E. am facut testul agrafa si imi da eroare 45 - amestec bogat
Chiar daca strang surubul de pe pulmon si cel de forta pana incepe sa trepideze motorul si da sa moara, beculetul tot se aprinde.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am avut si eu instalatie gpl si pot spune ca motorul, desi recunoscut pentru fiabilitatea scazuta, s-a comportat excelent. Releul de decuplare a pompei de benzina trebuie sa fie montat o data cu instalatia, lipsa acestuia ducand invariabil la arderea pompei. La mine, intrucat mecanicii nu l-au pus, a rezistat aproximativ 1500 km dupa care a trebuit sa cumpar alta pompa si sa platesc si montarea releului.
Check engine se aprinde datorita faptului ca sonda lamda analizeaza niste gaze care nu au compozitia corecta (functionarea pe gpl este mai ecologica) si da comanda de imbogatire a amestecului. Cum ecu nu poate imbogati amestecul datorita faptului ca acesta este reglat de surubul de pe conducta, raporteaza eroarea.
Exista uleiuri speciale pentru motoarele care functioneaza cu gpl si sunt facute in asa fel incat motorul sa consume acel ulei pentru a compensa arderea uscata.
  • nicudelasibiu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
maine o sa ma apuc sa montez butelia de gaz .din cate imi dau seama am si releu de oprire a pompei de benzina ,nu sunt sigur100%,dar asa cred(are un releu montat "artizanal").masina are 161.000 km la bord si mi se mai aprinde si mie check engine cateodata dar nu sta aprins mult.o sa ii fac si testul agrafa cand o sa am timp si o sa revin cu noutati.multam de raspunsuri
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am si eu mici adaugiri la ce s-a spus pana acum.
nu se lasa rezervorul uscat pt ca se arde pompa.instalatia gpl are prevazut si emulator de injectoare.astfel nu este necesara oprirea pompei.emulatorul taie doar injectoarele.solutia cu releu pe pompa e paguboasa.
@nicu iti recomand inainte sa pui gaz sa mergi la o revizie la o firma autorizata.masina nu a mers pe gaz de mult si cine stie ce a mai scos propietarul pe acolo.se schimba si filtru de gaz si se verifica toata instalatia.
  • brunettu_z

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2000 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@ marian_sro
cat iti consuma in oras pe gpl?
a mea (vectra A C16NZ `92) mananca 12-13 l /100 km si mi se pare cam mult pt un motor de 1.6.
  • bmolocea

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@brunettu_z: de trafic nu zici nimic? Smile
Eu zic ca iti consuma normal pt felul in care se circula in Iasi
Un exemplu: un amic are Seat Leon nou de 1.4 si ii consuma 9% benzina in orash (tzine cont ca 13% pe gaz inseamna aprx 8.3 benzina..asadar eu zic ca iesi bine cu consumul) Wink
Deci 1) tu ai motor mai mare .... si 2) in general pe gaz iti consuma un pic mai mult decat pe benzina
Apropo eu am motor de 1.8 (C18NZ) pe gaz si cand merg mai agresiv imi ia 16 - 17....in rest intre 12 si 14.
  • brunettu_z

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2000 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
sa zicem ca ar fi un consum normal in conditiile de trafic din iasul de azi... ar mai fi o chestie, ce se intampla daca o pornesc doar dimineata pe benzina si dupa 1-2 min schimb pe gaz si plec? adica eu asa procedez in fiecare zi si nu stiu daca sunt de ajuns 1-2 min sa ajunga la temperatura optima pt a functiona bine pe gpl.
  • bmolocea

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
bine bine dar nu ai probleme cu relantiul?
isi tine motorul turatia cand e rece?
klar nu e deajuns 1-2 minute sa se incalzeasca.
Eu pot sa iti spun ca nici macar nu o pornesc pe benzina...dar la mine sunt niste probleme cu calculatorul si nu imi functioneaza bine pe benzina. Chiar si asa in conditiile astea nu am probleme cu motorul datorate pornirii la rece pe gaz.

bmolocea@yahoo.com si discutam mai in detaliu
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
la instalatiile cu comutare automata pornirea se face pe benzina iar dupa ce depasesti 2000 rpm trece pe gaz , eu zic ca e suficient , interesant e ce a spus @All Bandi despre acele uleiuri speciale Wink
  • brunettu_z

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2000 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu Texaco 15W40 Halvoline pt GPL si m-am speriat ca tot imi consuma ulei, cam 0.5l in 8000km. Acum i-am pus Castrol 10W40 si nivelul e normal deocamdata, dar am doar 1000 km de cand l-am schimbat.
@bmolocea :
n-am probleme cu relantiul, merge f bine motorul la rece pe gpl...mai degraba imi face probleme pe benzina ca merge in suturi...probabil din cauza ca se mai infunda injectorul ca nu prea e folosit.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@brunetu a mea ia 15-18 in oras.mers numai cu motorul rece.distante scurte.
eu o trec pe gaz dupa 1 min dimineata.daca e foarte rece o tin si mai mult.
teoretic la 30 grade gpl devine gaz.vaporizatorul e raspunzator de asta.
in practica depinde foarte mult de mixer si vaporizator.
mie nu imi oscileaza la relanti decat daca e foarte rece afara.
  • brunettu_z

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2000 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mie imi oscila la relanti cu vaporizatorul vechi ca era uzat. dar l-am schimbat acum 2 luni cu unul nou Bigas si nu mai am probleme cu relantiul, merge f frumos. distante scurte cu motorul rece merg si eu zilnic (acasa - serviciu aprox. 4-5 km,mai prind si putina coada la bariera)...e si asta un motiv pt consumul mare?
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Adaug faptul ca benzina in rezervor trebuie sa fie cel putin 1/4 din capacitatea lui , avand in vedere ca pompa isi face racirea in combustibil . Daca nu se va arde pompa de benzina in scurt timp si n-o mai pornesti
  • bmolocea

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Corect bertone, dar pt instalatiile cu comutare automata....pt cele cu comutare manuala poti sa ai si un litru - doi de benzina...atata vreme cat scoti mufa de la pompa de benzina dupa ce pornesti.
Mie mi s-a intamplat sa mi se sparga un furtunas pe conducta de benzina si sa curga putina benzina pe acolo si sa se arda pompa. Ca urmare, dupa ce pornesc, de fiecare data scot mufa de la pompa de benzina
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR