batav
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut, am avut si eu martorul de check engine aprins, si in urma verificarilor se pare ca valva EGR a generat erorile.
Acum, dupa stergerea erorii, e ok, dar posibil sa apara din nou; puteti sa-mi spuneti daca la motorul Z17DTL se poate curata valva?
Mecanicul la care am fost spunea ca fiind o capsula inchisa, nu se poate desface
Din pacate nu am poza, stiu doar ca e ISUZU
Multumesc
Acum, dupa stergerea erorii, e ok, dar posibil sa apara din nou; puteti sa-mi spuneti daca la motorul Z17DTL se poate curata valva?
Mecanicul la care am fost spunea ca fiind o capsula inchisa, nu se poate desface
Din pacate nu am poza, stiu doar ca e ISUZU
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
batav
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru mesaj, am mai citit ce ati postat despre curatarea acestei valve, din pacate nu era nimic despre motorul meu, iar valvele
din poze erau altfel fata de "capsula" asta de la mine.
Domnule Dan Cuciureanu, eu m-as apuca de lucru, dar nu am nici uneltele si nici cunostintele necesare, mi-e teama sa nu stric in loc sa repar.
Imi recomandati un mecanic bun?
multumesc
din poze erau altfel fata de "capsula" asta de la mine.
Domnule Dan Cuciureanu, eu m-as apuca de lucru, dar nu am nici uneltele si nici cunostintele necesare, mi-e teama sa nu stric in loc sa repar.
Imi recomandati un mecanic bun?
multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Se demonteaza, se desface si se curata. Obligatoriu dupa parerea mea se inlocuiesc garniturile. Despre cum si cu ce vezi ca sunt destule posturi din care sa te inspiri. Poate faci si tu unul...
1 VALVE, ASSY., EXHAUST GAS RECIRCULATION 97355042 58 51 051
2 GASKET, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE TO THERMOSTAT HOUSING 94011482 8 49 849
3 GASKET, EGR PIPE 97362830 58 51 948
4 SCREW, HEX.HD., M8 X 20, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE 94009649 7 78 501
5 SCREW, HEX.HD., M8 X 30, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE 94009662 13 38 949
6 PIPE, COOLING, EXHAUST GAS RECIRCULATION 97363515 58 51 370
7 BOLT, EGR COOLING PIPE, M8 X 23 97189522 8 51 961
8 BOLT, EGR COOLING PIPE, M8 X 16 94009647 6 58 920
9 HOSE, VACUUM, EGR 97362994 58 51 949
10 VALVE, ASSY., REGULATING 97288249 8 60 489
11 WASHER, PLAIN, REGULATING VALVE TO INTAKE MANIFOLD 94009327 12 88 578
12 SCREW, M6 X 14, REGULATING VALVE TO INTAKE MANIFOLD 94204636 1 64 896
13 CLIP, VACUUM HOSE, EXHAUST GAS RECIRCULATION 94050401 8 51 418
14 VALVE, VACUUM REGULATOR, EXHAUST GAS RECIRCULATION 97328166 8 51 160
15 SENSOR, BOOST PRESSURE, INLET MANIFOLD 97287868 62 35 606
16 PIPE, ASSY., VACUUM 97327677 58 60 838
16 PIPE, ASSY., VACUUM 97374982 58 60 863
1 VALVE, ASSY., EXHAUST GAS RECIRCULATION 97355042 58 51 051
2 GASKET, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE TO THERMOSTAT HOUSING 94011482 8 49 849
3 GASKET, EGR PIPE 97362830 58 51 948
4 SCREW, HEX.HD., M8 X 20, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE 94009649 7 78 501
5 SCREW, HEX.HD., M8 X 30, EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE 94009662 13 38 949
6 PIPE, COOLING, EXHAUST GAS RECIRCULATION 97363515 58 51 370
7 BOLT, EGR COOLING PIPE, M8 X 23 97189522 8 51 961
8 BOLT, EGR COOLING PIPE, M8 X 16 94009647 6 58 920
9 HOSE, VACUUM, EGR 97362994 58 51 949
10 VALVE, ASSY., REGULATING 97288249 8 60 489
11 WASHER, PLAIN, REGULATING VALVE TO INTAKE MANIFOLD 94009327 12 88 578
12 SCREW, M6 X 14, REGULATING VALVE TO INTAKE MANIFOLD 94204636 1 64 896
13 CLIP, VACUUM HOSE, EXHAUST GAS RECIRCULATION 94050401 8 51 418
14 VALVE, VACUUM REGULATOR, EXHAUST GAS RECIRCULATION 97328166 8 51 160
15 SENSOR, BOOST PRESSURE, INLET MANIFOLD 97287868 62 35 606
16 PIPE, ASSY., VACUUM 97327677 58 60 838
16 PIPE, ASSY., VACUUM 97374982 58 60 863
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
batav
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dan din giurgiu
- *
- 21 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Astra 2004 Z 17 dtl
- Giurgiu
dan din giurgiu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dan din giurgiu
- *
- 21 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Astra 2004 Z 17 dtl
- Giurgiu
dan din giurgiu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dan din giurgiu
- *
- 21 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Astra 2004 Z 17 dtl
- Giurgiu
dan din giurgiu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
domnule dan cuciureanu
am rabdare ,meserie cat de cat cunosc ,as dorii sa ma inveti si pe mine cum sa procedez pt curatare egr Z17DTL
trimite si mie un sfat
ceva poze
necesarul de materiale
eventual ceva adrese de unde pot procura ce mi ar trebuii
la mine in oras nu am gasit nika
maine o sa merg la reprezentantza OPEL in bulgaria la russe
am rabdare ,meserie cat de cat cunosc ,as dorii sa ma inveti si pe mine cum sa procedez pt curatare egr Z17DTL
trimite si mie un sfat
ceva poze
necesarul de materiale
eventual ceva adrese de unde pot procura ce mi ar trebuii
la mine in oras nu am gasit nika
maine o sa merg la reprezentantza OPEL in bulgaria la russe
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In rosu am incercuit ce este in discutie. Pozele le am de la Dan, e singurul pina acum care merita ajutat (printre posesorii de Z17xxx).
Prima este valva in dreapta si in stinga electromagnetul care o impinge.
Se scoate bateria (atentie sa aveti cod la CD), furtune etc, dupa care clapeta (throttle), se curata si ea ca orice throttle (se cauta posturi).
Abia acum vedem EGR, atentie ca prin el trece si antigelul, sa aveti la indemina ceva suruburi sa la bagati in furtune ca sa nu curga prea mult. In poza se vede doar electromagnetul care impinge valva (in poza nu se vede ca este sub throttle si furtune. Curatarea ei se face ca la celelalte, se cauta si se citeste.
Se monteaza totul la loc si se completeaza cu antigel, instalatia se aeriseste singura dupa ce se deschide termostatul.
Ca scule : trusa de chei torx E si T, cleste coliere sau papagal, parca erau si citeva suruburi hex.
Succes si astept primul care sa faca citeva poze si un mic post, il mai ajut eu inclusiv prin tel daca are ceva neclaritati la desfacut/curatat.
Prima este valva in dreapta si in stinga electromagnetul care o impinge.
Se scoate bateria (atentie sa aveti cod la CD), furtune etc, dupa care clapeta (throttle), se curata si ea ca orice throttle (se cauta posturi).
Abia acum vedem EGR, atentie ca prin el trece si antigelul, sa aveti la indemina ceva suruburi sa la bagati in furtune ca sa nu curga prea mult. In poza se vede doar electromagnetul care impinge valva (in poza nu se vede ca este sub throttle si furtune. Curatarea ei se face ca la celelalte, se cauta si se citeste.
Se monteaza totul la loc si se completeaza cu antigel, instalatia se aeriseste singura dupa ce se deschide termostatul.
Ca scule : trusa de chei torx E si T, cleste coliere sau papagal, parca erau si citeva suruburi hex.
Succes si astept primul care sa faca citeva poze si un mic post, il mai ajut eu inclusiv prin tel daca are ceva neclaritati la desfacut/curatat.
welcea
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
- doxan silviu
- *
- 24 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Corsa 2001 y17dti
- Constanta
doxan silviu
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
poate sa-mi posteze si mie cineva niste imagini cu locul unde se afla valva asta EGR la un corsa 1.7 dTi(75 cp), an fabricatie decembrie 2001,ca am fost la un service in ideea de a curata admisia si am intrebat unde e valva asta pozitionata,iar ei mi-au raspuns ca trebuie sa consulte manualul,ca la modelul asta nu stiu,in afara de faptul ca mi-au estimat lucrarea la 350 ron
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Va recomand sa folositi functia CAUTARE
Astfel aflam ca pentru curatare valva se folosesc solventi de genul carbusolv, decardusolv, carbcleaner...
doxan silviu tu la ce service ai fost sa iti curete admisia si aia nu stiau unde este valva EGR ? Eu iti recomand sa uiti de ei complet. Valabil si pentru tine sa folosesti functia CAUTARE, vei gasi https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Astfel aflam ca pentru curatare valva se folosesc solventi de genul carbusolv, decardusolv, carbcleaner...
doxan silviu tu la ce service ai fost sa iti curete admisia si aia nu stiau unde este valva EGR ? Eu iti recomand sa uiti de ei complet. Valabil si pentru tine sa folosesti functia CAUTARE, vei gasi https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
- sportbilly
- *
- 12 mesaje
- din 07 Mar 2009
- Corsa 1994
- Bacau
sportbilly
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2009
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
Va salut
O sa expun aici problema mea legata de egr la z17dtl in speranta ca voi gasi cateva sfaturi.
Acum in jur de un an si 2-3 luni am avut becul check engine aprins cu o eroare legata de egr (nu mai stiu codul exact de atunci)
Am demontat egr-ul - exact ca in pozele de mai sus, am dat la oparte motorasul ala sau bobina ce e si am curatat foarte bine tot ansamblul inclusiv clapeta de acceleratie. De atunci am mai facut aproximativ 50-55000 de km fara nici o problema.
Acum 2 saptamani s-a aprins iar becul. Am citit erorile si aveam P0409 si P0487. A trebuit sa schimb termostatul si daca tot am dat jos si egr ca sa ajung la el l-am curatat un pic. Era plin de negreala din aia dar recunosc ca nu am facut o curatare temeinica din lipsa de timp. Dupa cateva zile s-a aprins iar becul dar acum erorile erau P0400 si P0409. Am dat iar egr jos si am curatat corpul acela foarte bine cu decarbosolv, am insistat in dreptul celor doua gauri si le-am desfundat bine, am tinut-o in decarbosolv, pistonasul acela se misca usor...etc.
Astazi s-a aprins iar ....
Mai e ceva ce pot face sau verifica? Va multumesc mult.
L.E. - am omis sa spun ca in momentul cand e aprins check engine nu se duce mai mult de 3500 de ture fix, cu pedala la podea...
O sa expun aici problema mea legata de egr la z17dtl in speranta ca voi gasi cateva sfaturi.
Acum in jur de un an si 2-3 luni am avut becul check engine aprins cu o eroare legata de egr (nu mai stiu codul exact de atunci)
Am demontat egr-ul - exact ca in pozele de mai sus, am dat la oparte motorasul ala sau bobina ce e si am curatat foarte bine tot ansamblul inclusiv clapeta de acceleratie. De atunci am mai facut aproximativ 50-55000 de km fara nici o problema.
Acum 2 saptamani s-a aprins iar becul. Am citit erorile si aveam P0409 si P0487. A trebuit sa schimb termostatul si daca tot am dat jos si egr ca sa ajung la el l-am curatat un pic. Era plin de negreala din aia dar recunosc ca nu am facut o curatare temeinica din lipsa de timp. Dupa cateva zile s-a aprins iar becul dar acum erorile erau P0400 si P0409. Am dat iar egr jos si am curatat corpul acela foarte bine cu decarbosolv, am insistat in dreptul celor doua gauri si le-am desfundat bine, am tinut-o in decarbosolv, pistonasul acela se misca usor...etc.
Astazi s-a aprins iar ....
Mai e ceva ce pot face sau verifica? Va multumesc mult.
L.E. - am omis sa spun ca in momentul cand e aprins check engine nu se duce mai mult de 3500 de ture fix, cu pedala la podea...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Doar ohmic dar daca ai o spira in scurt din cind in cind e cam aiurea, trebuie sa masori curentul prin ea si sa o prinzi cind face. EGR la diesel este regula ca sa curata la 50,000km mai ales daca mergi urban. Zi mersi ca nu ai Z13 unde e foarte prost amplasat de te lasi pagubas...daca tot desfac mai bine schimb...
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
Tot la sfatul si indicatiile dumneavoastra l-am curatat la aprox 50 000 de km. Asta ar fi fost a doua curatare de cand am masina.
Exista undeva specificatiile de testare ale acestei bobine?
Va multumesc.
Deasemena as fi interesat sa curat si galeria de admisie dar trebuie sa gasesc intai cum se demonteaza si ce garnituri suruburi trebuiesc schimbate la operatiune.
Exista undeva specificatiile de testare ale acestei bobine?
Va multumesc.
Deasemena as fi interesat sa curat si galeria de admisie dar trebuie sa gasesc intai cum se demonteaza si ce garnituri suruburi trebuiesc schimbate la operatiune.