- sandumbogdan
- OP
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Regula nr. 1: Cititi erorile pe tester! Sunt prea putine cazurile in care ne putem da seama doar dupa descrierea simptomelor!
Regula nr. 2: Dati cat mai multe detalii despre simptome, motor, conditii de aparitie a erorilor!
Regula nr. 3: Completati locatia in profil! Altfel nu stim incotro sa va indrumam!
Obligatoriu cititi:
Testul PSEUDO-Agrafa (testul cu pedalele, acasa, fara cititor OBD)
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
Testul AGRAFA (pentru Opel mai vechi de 2000)
--- post orginal:
Am un Astra din 2002 1.7DTI.
De pornit porneste perfect, o am de 1 luna si ceva abia.
Cat motorul este rece, ramane aprins un "bec" in bord cu o masina si o cheie pe ea.
Dimineata ramane aprins cam 3-5 minute dupa ce pornesc motorul, cand e cald motorul nu se mai aprinde.
La service mi-au zis ca e din cauza la bujii incandescente, ca am 3 arse, si mai e si un senzor barometric uzat cica.
Becul de la bujii incandescente nu se aprinde deloc deloc, nici macar la contact dimineata la rece, dar motorul porneste perfect. (probat pana pe la 14 grade parca)
Stie cineva daca au dreptate cei de la service? Daca schimb bujiile nu o sa se mai aprinda becul ala cu cheie? Nu ar trebui totusi macar la contact sa se aprinda ledul de bujii? Macar ca sa-mi arate ca functioneza ledul? Cam pana pe la ce temperatura minima porneste motorul meu fara bujii?
Regula nr. 2: Dati cat mai multe detalii despre simptome, motor, conditii de aparitie a erorilor!
Regula nr. 3: Completati locatia in profil! Altfel nu stim incotro sa va indrumam!
Obligatoriu cititi:
Testul PSEUDO-Agrafa (testul cu pedalele, acasa, fara cititor OBD)
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
Testul AGRAFA (pentru Opel mai vechi de 2000)
--- post orginal:
Am un Astra din 2002 1.7DTI.
De pornit porneste perfect, o am de 1 luna si ceva abia.
Cat motorul este rece, ramane aprins un "bec" in bord cu o masina si o cheie pe ea.
Dimineata ramane aprins cam 3-5 minute dupa ce pornesc motorul, cand e cald motorul nu se mai aprinde.
La service mi-au zis ca e din cauza la bujii incandescente, ca am 3 arse, si mai e si un senzor barometric uzat cica.
Becul de la bujii incandescente nu se aprinde deloc deloc, nici macar la contact dimineata la rece, dar motorul porneste perfect. (probat pana pe la 14 grade parca)
Stie cineva daca au dreptate cei de la service? Daca schimb bujiile nu o sa se mai aprinda becul ala cu cheie? Nu ar trebui totusi macar la contact sa se aprinda ledul de bujii? Macar ca sa-mi arate ca functioneza ledul? Cam pana pe la ce temperatura minima porneste motorul meu fara bujii?
- Lang Andras
- *
- 37 mesaje
- din 15 Jun 2004
Lang Andras
- Mesaje scrise: 37
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Salut---Eu cred ca au dreptate doarece la fel se zice si la Cluj....Am un prieten (1,7 DTI din 2000) care a patit-o la fel....Dar inca nici el nu a schimbat bujia... Despre "bec"- de care pomenesti: in carte scrie problema la instalatia electrica. De obicei bujia se duce....Ledul de la buji n-ai vazut pana acum pt ca si eu abia de vreo trei ori am vazut iarna pt o secunda s-a aprins. La masinile noi in mod normal nici nu trebuie sa se aprinda bujiile si sa ramana asa cateva secunde...... ca la modelele vechi.
Daca mai ai probleme tehnice incearca la sectiunea "Probleme tehnice".....
Daca mai ai probleme tehnice incearca la sectiunea "Probleme tehnice".....
- Savescu Ciprian
- *
- 25 mesaje
- din 01 Dec 2004
- Iasi
Savescu Ciprian
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2004
- Mesaj Privat
Aceasta problemã se rezolvã foarte rapid prin resetarea Computerului de Bord. De asemeni apare când se scot bornele la baterie, s-au când este deranjat vreun senzor de pe caroserie.
Oricum citez din cartea service:
1. Aprindere la motor în funcþiune: deranjamente în sistemul electronic al motorului respectiv transmisiei. Electronica se schimbã pe programul de funcþionare avarie, consumul de combustibil poate sã creascã ºi funcþionarea vehiculului poate fi nîngreunatã
2. Lumina de control a limitatorului de mers:
La aprinderea conectatã se aprinde lumina de control pentru scurt timp. Dacã clipeste lumin ade control la aprinderea conectatã, atunci avaria este în sistemul limitatorului de mers ºi motorul nu poate fi pornit. Se procedeazã la repornirea motorului.
Oricum citez din cartea service:
1. Aprindere la motor în funcþiune: deranjamente în sistemul electronic al motorului respectiv transmisiei. Electronica se schimbã pe programul de funcþionare avarie, consumul de combustibil poate sã creascã ºi funcþionarea vehiculului poate fi nîngreunatã
2. Lumina de control a limitatorului de mers:
La aprinderea conectatã se aprinde lumina de control pentru scurt timp. Dacã clipeste lumin ade control la aprinderea conectatã, atunci avaria este în sistemul limitatorului de mers ºi motorul nu poate fi pornit. Se procedeazã la repornirea motorului.
- King of the road
- **
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
flanda
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1,3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2004
- Mesaj Privat
As dori sa -ti spun ca acelasi lucru mi s-a intimplat si mie la opelul meu, s-a aprins masina cu cheita si mi-au spus ca este de la bujiile incadescente.Nu eram sigur ca acesasta ar fi cauza dar acum cand am vazut ca si tie ti -au spus acelasi lucru sunt convins. Ai cautat o oferta de bujii ? Eu pot sa - ti spun ca cele mai ieftine le-am gasit la Augsburg, aproximati 1.038.000 lei o bujie , iar manopera de schimbat ar fi de 17 euro.
- sandumbogdan
- OP
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
fratilor nu prea am timp sa caut toate cel 20 si ceva de pagini de aici ... sant sigur ca as gasi ceva informatii ... mopmentan sant la munca si-s cam ocupoat cu treburile interne....deci ...
Azi dimineata cand ma porneam la munca am pus contactul si am pornit si a ramas aprins beculetul galben cu cheita....adik ceva de genul "avarie"
Mentionez ca am un astra G 1,7 DTI 2001 si-s cam satul de probleme ca in ultima perioada numa de astea am avut, ba airbag, ba inspectie, ba una ba alta....
Cand pornesc motorul dupa ceva vreme se aude la inceput ca si cum ar merge o dacie in 2-3 bujii .... un pic asa mai greu ... apoi isi revine si toarce rotund ... dar mi se aprinde martorul in bord ... faza e ca-s cam disperat si nu vreau s-o pun pe chituci ... vreau si eu un sfat eventual diverse variante asupra martorului ... cand se aprinde si ce cauzeaza asta...
VA rog sa ma ajutati...
Mersi
Azi dimineata cand ma porneam la munca am pus contactul si am pornit si a ramas aprins beculetul galben cu cheita....adik ceva de genul "avarie"
Mentionez ca am un astra G 1,7 DTI 2001 si-s cam satul de probleme ca in ultima perioada numa de astea am avut, ba airbag, ba inspectie, ba una ba alta....
Cand pornesc motorul dupa ceva vreme se aude la inceput ca si cum ar merge o dacie in 2-3 bujii .... un pic asa mai greu ... apoi isi revine si toarce rotund ... dar mi se aprinde martorul in bord ... faza e ca-s cam disperat si nu vreau s-o pun pe chituci ... vreau si eu un sfat eventual diverse variante asupra martorului ... cand se aprinde si ce cauzeaza asta...
VA rog sa ma ajutati...
Mersi
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
- jonny
- **
- 483 mesaje
- din 23 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
ce poti sa faci e sa te gandesti ce poate sa pateasca pana a aparut problema... ai sunt multe de spus, ex:
- bujiile, temp ext scazuta...
- s-a desprins/rupt un fir ...
- s-a defectat un senzor.
Prima chestie pe care sa o faci e sa ii faci o diagnosticare. Poti sa sari peste ea daca stii exact despre ce e vorba.
- bujiile, temp ext scazuta...
- s-a desprins/rupt un fir ...
- s-a defectat un senzor.
Prima chestie pe care sa o faci e sa ii faci o diagnosticare. Poti sa sari peste ea daca stii exact despre ce e vorba.
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
pai de patit nu cred ca a patit ceva mai mult decat de obicei ...
aseara am mers cu masina prin oras...am ajuns in parcare....pauza ... si dimineata facea chestia asta ....
Temperatura dimineata era ceva mai scazuta ... vreo 10 grade parca ... pt ca a aparut si martorul de preincalzire a bujiilor....
Fire nu preacad din opeluri ... cel putindin cate stiu eu ... iar senzori la ce anume te referi??
aseara am mers cu masina prin oras...am ajuns in parcare....pauza ... si dimineata facea chestia asta ....
Temperatura dimineata era ceva mai scazuta ... vreo 10 grade parca ... pt ca a aparut si martorul de preincalzire a bujiilor....
Fire nu preacad din opeluri ... cel putindin cate stiu eu ... iar senzori la ce anume te referi??
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Silex
- **
- 152 mesaje
- din 22 Mar 2005
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj Napoca
Silex
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2005
- Mesaj Privat
am si eu martorul asta aprins din vara. am fost la tester si o zis astia ca am o bujie dusa. asa arata testerul.la mine la vreo 2 km de la pornire dispare si reapare doar dupa o stationare mai lunga.
nu-i nevoie sa te duci la un service OPEL, daca gasesti pe cineva la tine cu tester, iti poate zice in 10min ce problema ai.
acuma intrebare intrebatoare... astia de la service ziceau ca imi schimba bujia numai pe semnatura, ca risca sa rupa bujia cand o desfac si atunci e nasol si poate sa-i strice locasul. true??? tare curios de faza asta.
nu-i nevoie sa te duci la un service OPEL, daca gasesti pe cineva la tine cu tester, iti poate zice in 10min ce problema ai.
acuma intrebare intrebatoare... astia de la service ziceau ca imi schimba bujia numai pe semnatura, ca risca sa rupa bujia cand o desfac si atunci e nasol si poate sa-i strice locasul. true??? tare curios de faza asta.
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
- cristian_wushu
- *
- 27 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 1995 x16sz
- Bucuresti
cristian_wushu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
jominy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2005
- Mesaj Privat
daniel faza sta in felul urmator ca intre timp am ascultat mai bine masina ....
deci cand motorul rece (dupa o stationare mai lunga) si pornesc...merge ca si cum ar merge o dacie in 2 bujii...asa chinuit si foarte zogomotos...pret de cateva secunde...apoi revine la mersul lui obisnuit ... deci bujiile sant folosite doar la pornire si ... cred ... pentru a tine motorul mergand pret de cateva secunde acolo...pana se baga injectoarele ... nu stiu prea bine cum functioneaza totusi ... de asta zic ca ar putea fi o bujie -doua...oricum te rog explica-mi mai bine daca stii tu ... thaks
deci cand motorul rece (dupa o stationare mai lunga) si pornesc...merge ca si cum ar merge o dacie in 2 bujii...asa chinuit si foarte zogomotos...pret de cateva secunde...apoi revine la mersul lui obisnuit ... deci bujiile sant folosite doar la pornire si ... cred ... pentru a tine motorul mergand pret de cateva secunde acolo...pana se baga injectoarele ... nu stiu prea bine cum functioneaza totusi ... de asta zic ca ar putea fi o bujie -doua...oricum te rog explica-mi mai bine daca stii tu ... thaks