Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • voltron

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Salut,
Am o Vectra B din 2001 pe benzina 1800 cu motor z18xe si in ultimul timp a inceput sa-mi consume ulei (500ml/1000km).Pe la joja si pe la capacul pe unde pun uleiul nu-mi arunca ulei.Care este parerea voastra?Pot fi segmentii uzati?Care ar fi cauza?Masina a inceput sa-mi consume ulei dupa ce i-am schimbat uleiul 10W40 cu 5w30(pe acesta mi l-au pus in servisul Opel.Poate fi si aceasta o cauza?Opelul meu are 180000km.
Va multumesc
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Uleiul nou e mai subtire decat cel vechi si din cauza asta se poate sa manace ulei. La motoarele mai uzate de obicei se pune un ulei mai gros din aceasta cauza deci la tine un 10w40 ar trebui sa fie minim...
  • voltron

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de un aditiv de pus in ulei?Poate dauna motorului?Este vorba despre xado.Informatii pe www.xado.ro
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
eu zic ca-i bine FARA aditiv
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
vezi daca ii bine strans surubul de la baia de ulei , eu pe acolo pierdeam engros Laughing , sau verifica si semeringul
  • stefan

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
cred ca este aproape sigur de la ulei, daca inainte nu consuma asa mult, inseamna ca acesta este prea subtire si din aceasta cauza consuma. Pune 10W40, tot de la Opel, este de trei ori mai ieftin, dar semisintetic, deci mai gros.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
HAAAAAAA....
in fine...
si eu am schimbat acum 5000km uleiul si am trecut pe Opel 5W30 si pur si simplu se evapora.....
am completat deja cam 1 litru si ceva... nu e murdar pe nicaieri..deci se "topeste"
mentionez ca am 98000 si pina la acest schimb nu mi-a papat gram de ulei!!!!
Deci e clar...

deja am cumparat acum vreo 2 sapt un Mobil 5W40 dar n-am apucat sa-l schimb...

asa ca inseamna ca nu numai eu am avut ac. problema cu uleiul original Opel...
vezi ca si eu am tot Z18XE...

cred ca solutia e schimbatul!!!!
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Azi sunt programat le revizie, am gasit ulei Castrol 5W-50, iar in manualul de Vectra B `96-`99 la motorul de 1.8 capacitatea este de 5 litri. Asa este si la motorul meu ? (semnatura).
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Foarte interesant motorul asta de 1,8...la X18E1 intra 3,5l, la X18XE 5l, la X18XE1 4,25l iar la Z18XE 4,3l. Nu inteleg ce naiba s-a intamplat cu el de a fost nevoie de atatea modificari. In concluzie iti propun sa ii bagi 4l, sa mergi cateva zile asa si dupa aia sa te uiti pe joja care e situatia, daca e la jumate sau sub jumate sa-i mai adaugi si restul de 300-500 ml.
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Ms mult.
  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Foarte interesant motorul asta de 1,8...la X18E1 intra 3,5l, la X18XE 5l, la X18XE1 4,25l iar la Z18XE 4,3l. Nu inteleg ce naiba s-a intamplat cu el de a fost nevoie de atatea modificari. In concluzie iti propun sa ii bagi 4l, sa mergi cateva zile asa si dupa aia sa te uiti pe joja care e situatia, daca e la jumate sau sub jumate sa-i mai adaugi si restul de 300-500 ml.


banuiesc ca schimbi si filtrul. 4 litri sunt ok.
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Schimb uleiul la motor pentru prima data. Imi poate explica cineva pasii ce sint de facut?
Ce scule imi trebuiesc, unde este filtrul de ulei, pentru golire trebuie sa dau jos scutul?
Pentru busonul de golire trebuie sa cumpar garnitura?
Atasez o imagine pentru exemplificare. Multumesc anticipat.




  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
eu am x-16-xel si am schimbat uleiul,nu stiu cum e la tine dar cred ca e la fel,daca ai scut,ma gandesc ca are o gaura in dreptul surubului de scurgere a uleiului de pe baia de ulei,la mine surubul respectiv se desface cu o cheie de 19.Vezi prin supermarcheturi ca sunt chei de filtru mai ieftine decat in magazine dedicate auto,cam 7 ron,daca gasesti cheie cu lant,ai grija sa nu spargi filtrul la strangerea lui,cheia are un pinten ce ar putea sparge filtrul,ma refer la cheia mea cu lant din kaufland. Deci mai intai scoti filtrul (ar trebui sa fie pe langa joja de ulei cam pe la mijlocul motorului in tre radiatorul de apa si motor),scoti mai intai filtrul deoarece in cazul in care nu reusesti sal scoti tu,sa poti merge la un service unde sa ti-l scoata, apoi dai drumul la ulei intr-un vas,asa ca sa fii ecologist,dupa ce s-a scurs tot uleiul,pui surubul de la gaura de scurgere de pe fundul baii de ulei la loc si il strangi bine,eventual ptr siguranta,inainte de a infileta surubul ,punei cateva randuri de banda teflon alba de la instalatiile sanitare la baza lui langa saiba. Montezi filtrul de ulei nu inainte de al umple pe 3 sferturi cu uleiul nou,si de a unge garnitura filtrului si locul de etansare dintre filtru si bloc motor cu ulei.Strangerea filtrului nu trebuie sa fie prea puternica,ai putea chiar sa-l strangi la mana cat poti de bine si apoi cu cheia de filtru inca o tura ptr sigutanta.Dupa ce-ai pus surubul si filtrul incepi sa torni ulei pe la gura de umplere acoperita de busonul galben de pe motor.Torni cam 3 litri ,apoi incepi sa urmaresti nivelul pe joja (este inelul acela galben care intra in motor de pe motor de langa baterie),mai torni pana cand ajunge nivelul la pct maxim al jojei.Pui busonul,si pornesti motorul fara al accelera,il lasi la relantiu sa functioneze un minut.La pornirea motorului,becul rosu de la bord ptr ulei v-a sta aprins mai mult timp decat de obicei pana se v-a amorsa pompa de ulei.Opresti motorul,stai cam 5 min si verifici din nou joja de ulei,completezi daca e nevoie.AAAA,inainte de a porni motorul ,sterge cu o carpa uleiul scurs pe motor de la surubul de scurgere si de la filtru pentru a putea vedea dupa pornire daca ai scapari de ulei in acele zone.Cam atat.E SIMPLU
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Radovan_eu, multumesc pentru lamuriri, foarte folositoare.
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@Radovan_eu: Multumesc si eu pentru sfaturi, dar nu stiu ce sa spun despre teflonul pus be busonul de la baia de ulei. Parca l-as infileta fara teflon (stiu ca l-ai propus pe post de garnitura).
@Alexandru Mihail: Vezi ca la noi, busonul de scurgere al uleiului nu se poate demonta cu cheie fixa. M-am bagat sub masina si-mi amintesc am vazut busonul rotund, nu hexagonal. In centru avea loc pentru imbus sau torx, dar nu stiu ce numar (mare in orice caz). Daca nu gasesc acel torx (sau imbus), am sa incerc sa prind busonul pe exterior cu un cleste mox, papagal, etc. Sper sa nu-l stric. Filtrul de ulei i-l vei gasi destul de accesibil intre radiator si motor, putin spre dreapta cum te uiti la motor. Va fi simplu daca-l vei avea pe cel nou la indemana. In rest, vezi ce ulei pui (parca am citit pe forum despre uleiuri), eu am ales Mobil 1, sintetic, 5W40.
Succes
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
oameni buni , decat sa va apucati sa faceti cine stie ce prostii cu moxuri, nu mai bine mergeti voi frumusel in autovit si va luati un set de " imbusuri tip torx" si un crichet si schimbati uleiul ? pret investitie vreo 25 -30 de roni
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ba da, chiar vroiam sa caut sculele necesare. Am un set de torxuri (topex) cumparate din Real (15 RON), dar acestea sunt destul de mici si sunt gen imbus (nu le poti pune pe chriket). Nu vazusem mai mari, dar am sa caut si in Vitan. Moxul era ca si varianta de rezerva, daca nu gaseam scule potrivite.
Merci.
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Deaceea doresc sfaturi de la cei care se pricep. Cind voi face schimbul sa o fac bine, cu scule adecvate.
O intrebare:surubul de la baia de ulei are garnitura ce se poate schimba? In cazul acesta sa o cumpar odata cu uleiul si filtrul.
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu cateva detalii pentru cei ce se pregatesc sa schimbe uleiul la Z18XE:
Busonul se desface folosind multa forta si un varf torx (6 colturi) numarul TX45. Nu am gasit sa cumpar garnitura, dar nici nu am avut nevoie deoarece la mine busonul are una incorporata ce nu prea se poate uza.
Atentie, nu cred ca merge desfacut cu un mox asa cum scriam mai sus, deoarece partea de buson care ar putea fi prinsa cu moxul este foarte ingusta si are rol doar de etansare (se poate deteriora folosind moxul).
Ca filtru de ulei am ales MANN FILTER W712/75.
In rest, procedura este foarte bine descrisa de catre colegul Radovan_eu, cu mentiunea ca pe filtrul montat de mine scria ca dupa infiletarea cu mana, mai trebuie strans inca trei sferturi de tura (3/4). Radovan_eu spunea de 1 tura, dar poate ca depinde de la un filtru la altul.
Va recomand ca mai intai sa incercati slabirea atat a filtrului cat si a busonului, caci daca unul dintre ele nu "cedeaza", ...

Mult succes.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Very Happy Fara suparare, de ce sa te mai obosesti sa schimbi uleiul in fata blocului, sau ce stiu eu pe unde, cand mergi la un mecanic si cu 20-30 de lei, iti schimba uleiul si toate filtrele.
Sau mai mult, de obicei de unde cumperi uleiul, iti da gratis schimbul de ulei.
Va place voua sa va bagati pe sub masina, mai ales daca nu ai un canal ? Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR