Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am patit-o si eu. vineri seara pe la 8 si ceva la km 64 pe A1 s-a rupt cureaua de distributie. aveam vreo 57.000Km cu ea.
am si eu o intrebare pt cei ce au trecut prin acest moment .la X20xev se intimpla ceva la ruperea curelei in mers? ma refer la indoit supape chestii de genul asta.
aveam cureaua veche, am pus-o la semne dar ... nu mai vrea sa porneasca. nu da nici un semn, parca nu are aprindere. nu se aude nici o trosnitura, motorul merge destul de usor la "manivela" cred ca nu am pus in faza cele 2 axe de sus.
stie cineva care sunt pasii de repunere a curelei?
la motorul clasic era asa: pistonul 1 sus si supapa de admisie inchisa la asta cu 2 axe cum este?
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sunt exasperat! nu reusesc sa-l fac sa porneasca sub nici o forma.m-am uitat in opel TIS am pus exact ca acolo axele cu came dar tot nu vrea sa porneasca. se invirte, nu bate nimic dar nu are apridere. nu mai stiu ce sa cred. sa fi crapat si senzorul de arbore?
  • ion antonescu

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2001 Z22XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ai cel putin 6 supape strambe. i-a compresia pe fiecare piston si vezi unde e problema. poti face testul si cu dopuri de hartie dand la automat. unde nu sare dopul n-ai compresie. nu trage sa pornesti, poti sparge ghidurile sau chiar scaunele supapelor. daca n-ai compresie da jos chiuloasa. nu e un capat de tara si daca te pricepi fa-o singur. e mai sigur. pot sa te ajut cu sfaturi si experienta mea. Bafta si respecte.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am pus-o la semne, am documentatia de reparare din TIS,am dat la manivela, se misca usor, nu are nici un zgomot, bataie sau ceva de genul asta,am dat la automat se invirte nu are nici un zgomot suspect dar nu vrea sa porneasca. ma duc chiar acum sa fac si testul cu dopuri sa vad daca pot ca la asta este cam incomod. are cel putin o eroare stocata in memorie. poate de aceea sa nu porneasca.sa fie ceva ce treb neaparat resetat ca sa porneasca?
stiu ca nu e mare chestie sa dau jos chiulasa dar numai de asta nu aveam eu timp acuma plus ca treb sa fac toata treaba in strada in parcare,si din cite stiu o sa am probleme cu suruburile de la galeria de evacuare care se cam rup la modelul asta... etc. dar daca tot dau chiulasa jos se rezolva nu-i problema.


Ultima modificare făcută de iulius la Dum 07 Sep, 2008 9:23 am
  • ion antonescu

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2001 Z22XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
verifica daca are scanteie... dar supapele oricum sunt strambe si e posibil sa nu atinga capul pistonului, de aceea se invarte motorul. da jos capacul la tacheti si incearca sa vezi daca lucreaza toti. la 2.2 xe am schimbat 6 supape si in final pe toate , dupa ce s-a rupt cureaua la pornire si nu in mers!
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am dat jos capacul ca sa fiu sigur ca este pusa la punct conform pozei din Opel TIS, o sa ma duc acum sa fac si testul cu dopuri si sa ma uit mai atent la tacheti daca lucreaza toti.
treb sa se miste toti cite 5mm in sus, aproximativ, nu? daca nu se misca vreunul inseamna ca sunt probleme?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am fost la masina si am vazut ca se misca toti pe partea de evacuare se vede clar o cursa de 0,5 cm, iar pe admisie ceva mai putin in mod identic la toti. testul cu dopuri nu merge ori nu am fixat eu bine dopurile de hirtie ori sunt belele pe toti 4 cilindrii. o sa caut neaparat pe cineva care are o trusa de masurat(un manometru cu reductia respectiva de la bujie) O sa ma duc prin piata pe la Obor poate gasasc ceva de genul asta, ca stau pe aproape.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu am deloc compresie. am inceput sa desfac chiulasa sa vad ce si cum.
  • raduovidiu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Porneste acum?
Ai scinteie in bujie?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
raduovidiu tu crezi ca de ieri pina azi a inlocuit deja supape, simeringuri, segmenti....?
Nu mai posta succesiv, ai buton Modifica care este functional 10 minute de la trimitere.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu vrea sa iasa chiulasa. am muncit toata ziua la ea, am demontat galeriile, dar inca se incapatineaza sa nu iasa. este bine lipita de garnitura si nu prea vrea sa iasa. s-a miscat pe o parte, intra o lera de 0.5mm da undeva pe la mijloc nu vrea sa cedeze. am sa mai incerc maiine seara cu un cric hidraulic mic, treb sa iasa. apoi functie de pagube caut una SH sau o repar. scinteie aveam, nu aveam compresie deloc.
cred ca pana la urma fac tot motorul ca sa nu ma injure cel ce o va cumpara de la mine.


Ultima modificare făcută de iulius la Mie 17 Sep, 2008 6:36 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi in EPC si TIS numar de suruburi, ce si cum se demonteaza...poate ai uitat ceva. Se intimpla des sa se lipeasca de la antigel, ulei plus ca garnitura chiulasa are si ea in jurul gaurilor o componenta de sigilare.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am TIS si am vazut ce si cum. am bagat un cric hidraulic micut si am fortat si a iesit pe partea cu evacuarea adica s-a ridicat vreo 2-3 mm si intra o panza de fierastrau sub ea dar p[e partea cu admisia nu am cum sa fortez cu cricul ca este prea mare (ma duc maine pe la Bricostore sa iau unul ff mic) asta al meu daca era cu 0,5cm mai mic mergea dar...si pe partea aia s-a ridicat vreo 0,5 mm(intra o lera) dar undeva la mijloc inca nu vrea.avind in vedere ca toate operatiile le fac in parcare in fata blocului si nu am dat motorul jos de pe masina, merge mai greu, dar treb sa reusesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fii atent ca sunt niste tevi subtiri de ghidare, in mod normal ele sunt in zona admisiei puse si nu au toleranta, vin fest si posibil in ele sa tina. Daca tu bagi lera in zona evacuare si nu le simti sigur sunt la admisie. Impingi chiulasa inapoi pe partea cu evacuarea dupa care tragi in sus de partea cu admisia. Incearca sa scoti chiulasa cit mai drept, sa nu le indoi ca dai in altele.

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc pt sfaturi! am simtit ghidajele, stiam de ele,chiulasa mea inca nu s-a miscat peste tot, dupa ce se dezlipeste peste tot incerc extragerea.
  • drestea

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut Iulius, in ce stadiu esti? Chiar ti s-au indoit supapele?! Am inteles de la un mecanic, ca fiind motor pe benzina nu se stramba, ca si in cazul celor diesel deci nu trebuia sa se intample nimic grav la ruperea in mers a curelei... sau...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa nu spui ca tu te duci le mecanicul ala sa iti repare masina. O fi cumva Nea Vasile ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am gasit de ce nu iesea. nu am desfacut un surub de la admisie . acum am venit de la masina. verdictul... alta chiulasa. toate supapele de la evacuare sunt blocate pe deschis. nu este nimic spart. piesele +manopera ma duc mai mult decit una SH.
Va anunt cind e gata.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic sa schimbi si semeringurile la arborele cotit si la axe.nu aveai ulei pe cureaua de distributie?posibil din cauza asta sa se fi rupt.
  • drestea

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Chiar asa, presupun ca ai schimbat cureaua la timp, si ti-ai intretinut masina... din ce motiv sa se fi rupt?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR