- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
sal'tare
stiu ca s-a mai discutat despre temperatura motorului dar eu am cu totul si cu totul alta problema
posesor opel astra f 1,8i hatchback 5 usi din '94 c18nz benzina 66kw 90cp
stiu ca are temp de lucru pe undeva la 97 grd celsius si intr-adevar este normal sa creasca temp in oras,conditii grele de trafic dar la mine problema e alta
Imi creste temp cu masina stand pe loc,in 5min maxim 10 min temp ajunge pe undeva aproape de 100 grade celsius apoi porneste aeroterma,ajunge pe la 90 grade,dupa care povestea se repeta,iar creste iar scade,etc.,etc.,etc.
Mie unu nu mi se pare normal ca atunci cand pornesti masina si o lasi cateva min (5-10) sa creasca temp in asa hal,DAR s-ar putea sa ma insel,desi NU CRED
Astept sa va dati si voi cu parerea.
Salutare tuturor.
stiu ca s-a mai discutat despre temperatura motorului dar eu am cu totul si cu totul alta problema
posesor opel astra f 1,8i hatchback 5 usi din '94 c18nz benzina 66kw 90cp
stiu ca are temp de lucru pe undeva la 97 grd celsius si intr-adevar este normal sa creasca temp in oras,conditii grele de trafic dar la mine problema e alta
Imi creste temp cu masina stand pe loc,in 5min maxim 10 min temp ajunge pe undeva aproape de 100 grade celsius apoi porneste aeroterma,ajunge pe la 90 grade,dupa care povestea se repeta,iar creste iar scade,etc.,etc.,etc.
Mie unu nu mi se pare normal ca atunci cand pornesti masina si o lasi cateva min (5-10) sa creasca temp in asa hal,DAR s-ar putea sa ma insel,desi NU CRED
Astept sa va dati si voi cu parerea.
Salutare tuturor.
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
pai e normal sa creasca temperatura mai repede stand pe loc decat in mers.In mers temperatura apei deschide termostatul si apa intra in radiator unde aste racita de aerul ce sufla in radiator din cauza vitezei masinii,cu cat mergi mai repede cu atat se raceste mai bine,cand stai pe loc,treaba e diferita,apa intra in radiator dar nu are cine sa o mai raceasca decat ventilatorul cand porneste la atingerea temperaturii la care lucreaza termocupla.Asa ca e normal sa se incalzeasca mai repede cand sta pe loc decat in mers.asa ar trebui sa fie normal dar mai sunt si anomalii.
PS.poate ca e si ceva bun in asta,nu trebuie sa mergi o gramada de km iarna pentru a avea caldura in masina,la dacie se simtea ceva adiind caldura abia dupa 4-5 km iarna, adica atunci cand ajungeam la serviciu.
Ultima modificare făcută de Radovan_eu la Mie 17 Sep, 2008 2:29 pm, modificat de 2 ori în total
PS.poate ca e si ceva bun in asta,nu trebuie sa mergi o gramada de km iarna pentru a avea caldura in masina,la dacie se simtea ceva adiind caldura abia dupa 4-5 km iarna, adica atunci cand ajungeam la serviciu.
Ultima modificare făcută de Radovan_eu la Mie 17 Sep, 2008 2:29 pm, modificat de 2 ori în total
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- phyton
- **
- 232 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Alta tara
phyton
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cum spune si Radovan, este normal ca motorul sa ajunga la o temperatura optima in timpul spus de tine si stand pe loc! In aceste conditii termostatul nu da voie lichidului de racire sa circule, el deschizand doar la temperatura de 96 -100 grade! Deci pina cand motorul, respectiv lichidul de racire ajunge la temperatura optima, circuitul acestuia este blocat de termostat si lichidul nu circula prin radiator! Cand temperatura depaseste valoarea nominala , atunci deschide termocupla/termostatul si lichidul circula prin radiator, racindu-se datorita functionarii ventilatorului! La mine la masina de la termostat pleaca doua furtune de apa, termostatul directionand, functie de temperatura, pe ce circuit sa plece lichidul!
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu vreau sa fiu cel care-i contrazice pe toti dar mie nu mi se pare in regula sa iti porneasca termocupla in 5 minute dupa ce ai pornit masina mai ales pe frigul asta.
Ca fapt divers....un motor se incalzeste mai repede in mers decat pe loc, adica ajunge mai repede la 90 C. De aici incolo daca stai cu ea pe loc va creste in continuare iar daca te misti temperatura va ramane la 90C
Mi se pare foarte repede sa iti porneasca termocupla doar dupa 5-10 minute.
Ca fapt divers....un motor se incalzeste mai repede in mers decat pe loc, adica ajunge mai repede la 90 C. De aici incolo daca stai cu ea pe loc va creste in continuare iar daca te misti temperatura va ramane la 90C
Mi se pare foarte repede sa iti porneasca termocupla doar dupa 5-10 minute.
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
tonytm temperatura creste in 5 minute de la 95 grade (care este temperatura de lucru a motorului la motoarele 1800 cm3) pana la 100+ cand porneste termocupla. despre asta era vorba.. cred (cel putin eu asa am inteles) logic ca e imposibil ca temperatura in 5 min sa ajunga la 100 grade cand ai motorul rece.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
marius_f a scris:sal'tare
stiu ca s-a mai discutat despre temperatura motorului dar eu am cu totul si cu totul alta problema
posesor opel astra f 1,8i hatchback 5 usi din '94 c18nz benzina 66kw 90cp
stiu ca are temp de lucru pe undeva la 97 grd celsius si intr-adevar este normal sa creasca temp in oras,conditii grele de trafic dar la mine problema e alta
Imi creste temp cu masina stand pe loc,in 5min maxim 10 min temp ajunge pe undeva aproape de 100 grade celsius apoi porneste aeroterma,ajunge pe la 90 grade,dupa care povestea se repeta,iar creste iar scade,etc.,etc.,etc.
Mie unu nu mi se pare normal ca atunci cand pornesti masina si o lasi cateva min (5-10) sa creasca temp in asa hal,DAR s-ar putea sa ma insel,desi NU CRED
Astept sa va dati si voi cu parerea.
Salutare tuturor.
stiu ca s-a mai discutat despre temperatura motorului dar eu am cu totul si cu totul alta problema
posesor opel astra f 1,8i hatchback 5 usi din '94 c18nz benzina 66kw 90cp
stiu ca are temp de lucru pe undeva la 97 grd celsius si intr-adevar este normal sa creasca temp in oras,conditii grele de trafic dar la mine problema e alta
Imi creste temp cu masina stand pe loc,in 5min maxim 10 min temp ajunge pe undeva aproape de 100 grade celsius apoi porneste aeroterma,ajunge pe la 90 grade,dupa care povestea se repeta,iar creste iar scade,etc.,etc.,etc.
Mie unu nu mi se pare normal ca atunci cand pornesti masina si o lasi cateva min (5-10) sa creasca temp in asa hal,DAR s-ar putea sa ma insel,desi NU CRED
Astept sa va dati si voi cu parerea.
Salutare tuturor.
eu asta am inteles din ce-am bolduit
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ce ai boldit tu spune de 5- 10 min ceea ce e perfect normal. Un motor pe benzina bun, care nu are probleme cu termostatul ajunge repede la temperatura optima de lucru (5-10 min in functie de temperatura exterioara).
@marius-f - despre temperatura de lucru, atingerea ei la relanti s-a mai discutat, totul era sa dai o cautare si sa iti rezervi ceva timp sa citesti. Ca o recomandare - da un ochi pe la regulament poate ai scapat ceva cand l-ai citit ultima oara.
@marius-f - despre temperatura de lucru, atingerea ei la relanti s-a mai discutat, totul era sa dai o cautare si sa iti rezervi ceva timp sa citesti. Ca o recomandare - da un ochi pe la regulament poate ai scapat ceva cand l-ai citit ultima oara.