veronalfa
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
avantajele motoarelor pe lant ar fi:
-distributia tot se schimba dar la un nr de km mai mare decat pe curea (depinde de specificatiile producatorului)
-costurile mai mici de intretinere
-riscul de a se rupe distributia e foarte mic
dezavantaje:
-la motor e mai greu de lucrat , cine il desface trebuie sa fie mecanic bun si implicit manopera scumpa
avantajele celor pe curele de distributie:
-schimbul distributiei se face mult mai repede si usor ( avand ceva cunostinte in domeniu si dupa identificarea semnelor o poate face oricine)
dezavantaje:
-costul kitt-ului de distributie (role intinzatoare+curea)e mai mare sau mai mic in functie de model
-traiesti cu gandul ca ti se poate rupe cureaua si tot in functie de motor se fac stricaciuni serioase in el
-schimbul kitt-ului se face mai repede decat la cele pe lant
sper ca ti-ai facut o idee de cele 2 variante , in general predomina motoarele pe curea dar cu un kitt de distributie bun nu ai emotii
eu am vectra b 1.6 16v si cu un kitt bun +pompa de apa nu am emotii!
bafta la achizitie
-distributia tot se schimba dar la un nr de km mai mare decat pe curea (depinde de specificatiile producatorului)
-costurile mai mici de intretinere
-riscul de a se rupe distributia e foarte mic
dezavantaje:
-la motor e mai greu de lucrat , cine il desface trebuie sa fie mecanic bun si implicit manopera scumpa
avantajele celor pe curele de distributie:
-schimbul distributiei se face mult mai repede si usor ( avand ceva cunostinte in domeniu si dupa identificarea semnelor o poate face oricine)
dezavantaje:
-costul kitt-ului de distributie (role intinzatoare+curea)e mai mare sau mai mic in functie de model
-traiesti cu gandul ca ti se poate rupe cureaua si tot in functie de motor se fac stricaciuni serioase in el
-schimbul kitt-ului se face mai repede decat la cele pe lant
sper ca ti-ai facut o idee de cele 2 variante , in general predomina motoarele pe curea dar cu un kitt de distributie bun nu ai emotii
eu am vectra b 1.6 16v si cu un kitt bun +pompa de apa nu am emotii!
bafta la achizitie
veronalfa
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
ok, am inteles ca cel pe curea predomina...e mai practic.
dar daca se rupe cureaua, ce fac ceva stricaciuni in motor, sau pur si simplu se opreste motorul?
cand se schiba cureaua trebuie schimbata si pompa de apa?
ce inseamna curea buna? sau un kitt bun?
cum se vede (daca se vede) ca masina are distributia pe lant sau pe cure? se poate vedea acest lucru, ridicand capota, sau e inscris in talon?
dar daca se rupe cureaua, ce fac ceva stricaciuni in motor, sau pur si simplu se opreste motorul?
cand se schiba cureaua trebuie schimbata si pompa de apa?
ce inseamna curea buna? sau un kitt bun?
cum se vede (daca se vede) ca masina are distributia pe lant sau pe cure? se poate vedea acest lucru, ridicand capota, sau e inscris in talon?
- vectrangiu
- *
- 37 mesaje
- din 11 Jun 2008
- Vectra 1993 c16nz
- Bucuresti
vectrangiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2008
- Mesaj Privat
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
-un cunoscator poate vedea imediat daca ridica capota ..........in general la cele cu curea aparatoarea ce protejeaza distributia e de plastic iar la cele pe lant aparatoarea e de metal ,e prinsa cu multe suruburi si are garnitura ca pe acolo circula uleiul din motor
-din talon daca nu cunosti si nu ai un program de cautat piese de schimb nu poti sa-ti dai seama
-daca la masina respectiva cureaua circula si pe pompa de apa e mai bine sa o schimbi si pe ea
-un kitt bun inseamna cureaua marca Gates sau Contitech si role Ina sau Skf
-din talon daca nu cunosti si nu ai un program de cautat piese de schimb nu poti sa-ti dai seama
-daca la masina respectiva cureaua circula si pe pompa de apa e mai bine sa o schimbi si pe ea
-un kitt bun inseamna cureaua marca Gates sau Contitech si role Ina sau Skf
veronalfa
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
veronalfa
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
am inteles...
acum am o mica problema, chiar ca nu gasesc inca masina ce sa-mi placa...am vazut ceva, dar distanta ma omoara, cred c-o s-o iau pana la urma de afara...dar inainte, am ceva mai important de facut, dupa aia ma cheama in mod sigur o Corsa...
mersi mult pt sfaturi...vectrangiu si nitrouxm
acum am o mica problema, chiar ca nu gasesc inca masina ce sa-mi placa...am vazut ceva, dar distanta ma omoara, cred c-o s-o iau pana la urma de afara...dar inainte, am ceva mai important de facut, dupa aia ma cheama in mod sigur o Corsa...
mersi mult pt sfaturi...vectrangiu si nitrouxm
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Corsa e o masina excelenta de oras dar si distante mai mari.
Motorizari care sunt de gasit peste tot ar fi Z10XE, Z12XE, variantele noi Z10XEP/Z12XEP si cele diesel Z13DT.
Toate au distributia pe lant, motoare fiabile, consum mic, intretinere low cost.
Mai sunt si Z14XE, Z16XE dar nu recomand, au distributia pe curea si sunt ceva mai silentioase dar au fost masini alergate bine, motoarele astea sunt renumite pentru consumul de ulei, probleme vesnice la EGR, ECU, bobina inductie...
Verificarea km se face simplu dupa zgomotul facut de motor:
-benzinare https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
-diesel https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19820
Ar mai fi la Corsa si variantele diesel cu Y17DT dar taxa este mare si deja anii isi spun cuvintul.
Motorizari care sunt de gasit peste tot ar fi Z10XE, Z12XE, variantele noi Z10XEP/Z12XEP si cele diesel Z13DT.
Toate au distributia pe lant, motoare fiabile, consum mic, intretinere low cost.
Mai sunt si Z14XE, Z16XE dar nu recomand, au distributia pe curea si sunt ceva mai silentioase dar au fost masini alergate bine, motoarele astea sunt renumite pentru consumul de ulei, probleme vesnice la EGR, ECU, bobina inductie...
Verificarea km se face simplu dupa zgomotul facut de motor:
-benzinare https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
-diesel https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19820
Ar mai fi la Corsa si variantele diesel cu Y17DT dar taxa este mare si deja anii isi spun cuvintul.
- raduovidiu
- *
- 43 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Timis
raduovidiu
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
raduovidiu - vizavi de schimbat distributia ai material destul, ce trebuie schimbat in cazul in care schimbi distributia, altfel pot sa ai neplaceri Dan Cuciureanu a dat doua linkuri utile pentru a fi citite ... unul dintre linkuri este chiar despre distributie pe lant https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
veronalfa
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- adrian_c
- **
- 111 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 Y22DTR
- Bucuresti
adrian_c
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dintre cei cu Y22DTR a schimbat cineva distributia? Un pret estimativ, ceva?
A mea e din 2001 si are 160 de mii in bord (cumparata de la AAAauto in 2005, deci....). De mers merge foarte bine, dar dupa ce am citit vreo ora povestile de groaza cu distributia cred ca o sa inversez toata lista de prioritati (ca aveam destule planuri) si o sa ma ocup de asta.
Despre zgomotul motorului nu stiu ce sa zic, mi se pare asa si-asa...nu-mi plac vibratiile din schimbator si din pedala de ambreiaj. Cand accelerez pe la 3000 rpm in gol cu masina pe loc, se simte un tremurat si in volan, ca si cum motorul "s-ar clatina" un pic pe suportii aia pe care sta.
Tare bine mi-ar prinde daca si-ar da cu parerea cineva care se pricepe, eventual la vreo intalnire la Polivalenta. Ultima data cand am fost am facut niste masuratori asa dupa ureche cu vreo doi membri (scuze ca nu am retinut numele...sunt nou in comunitate si trebuie sa mai vin la cateva intalniri pana sa va invat) dar cum nu prea ne pricepeam am zis ca "asa or fi facand toate"
A mea e din 2001 si are 160 de mii in bord (cumparata de la AAAauto in 2005, deci....). De mers merge foarte bine, dar dupa ce am citit vreo ora povestile de groaza cu distributia cred ca o sa inversez toata lista de prioritati (ca aveam destule planuri) si o sa ma ocup de asta.
Despre zgomotul motorului nu stiu ce sa zic, mi se pare asa si-asa...nu-mi plac vibratiile din schimbator si din pedala de ambreiaj. Cand accelerez pe la 3000 rpm in gol cu masina pe loc, se simte un tremurat si in volan, ca si cum motorul "s-ar clatina" un pic pe suportii aia pe care sta.
Tare bine mi-ar prinde daca si-ar da cu parerea cineva care se pricepe, eventual la vreo intalnire la Polivalenta. Ultima data cand am fost am facut niste masuratori asa dupa ureche cu vreo doi membri (scuze ca nu am retinut numele...sunt nou in comunitate si trebuie sa mai vin la cateva intalniri pana sa va invat) dar cum nu prea ne pricepeam am zis ca "asa or fi facand toate"
zeusbv
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
veronalfa a scris:m-ar interesa si pe mine, cine poate sa-mi dea detalii (avantaje-dezavantaje) despre masinile echipate cu distributie pe lant si cele pe curele? eu as vrea sa-mi iau o masina si vreau sa ma informez daca sunt bune sau nu si care dintre ele? cele pe lant sau curele?
si nu uitati ca cele pe curea sunt mai silentioase decat cele pe lant si de schimbat role curea piese plus manopera in brasov e 450 de lei piesele si 230 - 2 ore manopera ; la reprezentanta opel victoria ; bafta !
- Ciuca Bogdan
- **
- 94 mesaje
- din 11 Mar 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ciuca Bogdan
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2007
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- catalin2001
- *
- 7 mesaje
- din 23 Jul 2009
- Corsa 2005
- Mures
catalin2001
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
In primul rand nu ne ajuti deloc cand spui corsa spune si tipul motorului sa ne putem da seama daca intr-adevar ai distributie pe lant sau curea.
motorul de 1000 , 1.200 cm3 are distributia pe lant.
motorul de 1.6 , 1.8 , 2.0 are distributie pe curea si nu stiu distributia motorului de 2.2 benzina
Distributia nu ai cum sa o vezi deoarece ea este protejata de un capac, ceea ce vezi tu este cureaua de accesorii(sau mai bine zis cureaua care angreneaza ,alternatorul ,a/c).
Cauta si vezi ca sunt topicuri cu rolul curelei de accesorii ,a lantului si a curelei de distributie.
motorul de 1000 , 1.200 cm3 are distributia pe lant.
motorul de 1.6 , 1.8 , 2.0 are distributie pe curea si nu stiu distributia motorului de 2.2 benzina
Distributia nu ai cum sa o vezi deoarece ea este protejata de un capac, ceea ce vezi tu este cureaua de accesorii(sau mai bine zis cureaua care angreneaza ,alternatorul ,a/c).
Cauta si vezi ca sunt topicuri cu rolul curelei de accesorii ,a lantului si a curelei de distributie.
raducos
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2009
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat