Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Spuneti-mi va rog ca la invatacei, motorul de vectra e un motor de turatie, nu? Cum trebuie de fapt sa merg cu ea in general in oras, ma refer la turatia motorului,
treapta 1 pana in....km/h
treapta 2 pana in...km/h
treapta 3pana in...km/h
treapta 4 pana in...km/h
Ma gandesc ca merg cu ea subturat, poate de asta am si un consum cam maricel, cam 10% mixt, masina merge impecabil, trage, se tureaza bine, dar am o mica fluctuatie a relantiului, chiar mica dar deajuns ca motorul sa se miste in suportii lui.
Astept ceva sfaturi si pareri de la cei avizati, iar unii dintre voi nu mai fiti asa rai cu altii, exemplu:de ce nu ai cautat, te dor degetele daca scriai mai mult? Cred ca ar fi mai multumitor pentru toata lumea sa dati un raspuns celui ce are nevoie de el decat sa-l mustrati de una alta, pentru ca si asa scrieti ceva, macar scrieti ceva util poate ca cu problema lui mai sunt si altii care ar vrea sa afle un raspuns la o intrebare decat sa citeasca tot felul de reprosuri.
Este doar o parere personala si nu mi-o luati in nume de rau.
Multumesc.
Skip ads

  • mark

  • Mesaje scrise: 1,425
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca 10% mixt e un consum mare pt motorul de 1,6 tinand cont de greutatea masinii.
Cred ca daca schimbi vitezele intre 2000 - 2500 ture e ok, nici subturat dar nici prea turat, in rest la drum poti sa mergi chiar si cu 5000 ture fara probleme, parerea mea ...

Legat de "rautatea" unora nu e chiar rautate, sunt foarte multi indivizi care nu au nici o treaba cu aceasta comunitate, cand au probleme vin repede si arunca un post si asteapta raspuns, daca acesta intarzie sa apara, respectivul individ face si pe nebunul ... de aceea se recurge la "rautate".
Pe langa toate astea daca s-a mai discutat despre un anumit subiect, ce rost are sa se mai posteze acelasi subiect cand el exista deja? Ai functia "Cauta" si trebuie folosita, nimeni nu e obligat sa-ti raspunda.

Numai bine!
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
stiu ca nu sunt obligatii pe acest forum dar de ce sa mai fac eu un post atunci cand gasesc un subiect ce ma intereseaza unde un tip intreaba ceva anume iar altul ii raspunde in 2 peri,eu ma refer doar la chestia urmatoare,ai ceva util sa spui,spune,nu,nu te baga ,si asa te obosesti sai raspunzi aluia,macar fa ceva util,si spunei ce-l doare,gandestete ca ajuti si pe altii care vor citi acolo si nu neaparat pe el.LA asta ma refeream,daca tot e sa faci ceva,fa ceva bun,rau,e usor sa faci.La fel este o chestie generala nu ma adresez nimanui in mod special,unii poate nu au prea mult timp sa caute,gandestete ca a stat o zi pe langa masina sa o repare si ii vine in minte sa urce sus in casa sa deschida calc si sa intrebe pe altii poate stiu cum sa rezolve problema lui,nu vi se intampla niciodata asa ceva?
mai astept pareri despre modul de schimbat vitezele,ms
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Vitezele le schimbi in general, cum spunea si mark mai sus, undeva intre 2000 si 3000, avand in vedere ca ai 16V (vezi in cartea tehnica, mie la un Fiat imi scria). Motoarele cu 4-5 supape/cilindru au cuplul mai sus, am auzit pe multi spunand ca sunt puturoase, dar nu treceau de 3000rpm.
Referitor la consum, cam asta ar fi. Eu la aceeasi masina merg pe 7 afara si 12 in oras, ce e drept am transmisie automata. Nu cred ca poti scadea prea mult sub 10 orice ai face, si sa conduci incordat ca "aoleu sa nu trec de nush ce turatie, aoleu am trecut, ce fac acum" pentru nici 1l de benzina mi se pare aiurea.
Pe de alta parte, sunt si multi (eu am multi prieteni asa) care consuma cu ale lor 8 in oras si 4 afara, cu masini de zeci de ani, nu trebuie sa-i si crezi.
Dupa parerea mea, la un motor de peste 5 ani cu 16V nu poti scadea prea mult sub 10l/100km.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 861
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
radovan cred ca ai cuplul maxim pe undeva pe la 2800 de ture (128 Nm) iar puterea maxima o atingi la 5000 de ture. indicat e sa nu schimbi sub 2000. in rest atat timp cat nu intri pe "rosu" e ok. motoarele pe benzina sunt pentru a fi turate deci suporta orice ai face. daca vrei un comsum mai ok in jur de 2500 de ture. daca vrei mai sportiv 3000-3500 dar se simte si la consum.avand in vedere ca stai si in iasi (oras destul de mare) 10+% este un consum ok ... parerea mea.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
nu are cuplu pe la 2800 ci pe la 3600.motoarele 8v au cuplu mai jos.cele 16v il au mai sus.eu iti recomand sa schimbi in general pe la 3000-3500.asta in functie de drum,incarcatura,aglomeratie,etc
  • ludi_f

  • Mesaje scrise: 363
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu am acelasi model de masina. Prin metoda plin-plin am realizat un consum de 7,5 la drum lung fara AC iar in oras(mic) un consum de 10,5-11 pe drumuri foarte scurte. Schimb undeva intre 2000 si 2500.
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
C16NZ-ul in 8 valve are cuplul maxim pe la 2800. Cel de pe Vectra B presupun ca e cam acelasi motor in principiu, doar ca in 16 valve (eventual multipunct Confused . nu stiu Embarassed ). Eu in general schimb pe la 3000 si consuma 10 intr-un oras aglomerat ca si Clujul. O perioada am schimbat pe la 2500 si mi-a consumat cu 10-20% mai mult din cate mi-am dat seama.
Ideal ar fi ca dupa ce schimbi sa pici in plaja de cuplu maxim dar in practica nu cred ca este prea bine. Eu sa schimb pe la 3500 si tu probabil pe la 4000 si ceva. Oricum mai bine-l turezi un pic mai mult decat sa-l subturezi dupa schimbarea de viteza. Si pentru motor si pentru consum

Deci in cazul meu
treapta 1 : la vreo 20-25kmh are ~3000 rpm
treapta 2 : pana pe la 45kmh
treapta 3 : pana pe la 70kmh
treapta 4 : pana pe la 100kmh
treapta 5 : la vreo 120-130 kmh are ~3000 rpm
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu doar consumul conteaza ci si uzura motorului. Turatia la care se schimba, are legatura si cu cutia de viteze sau mai exact cu raportul de demultiplicare al fiacarei trepte.
Sfatul meu este sa schimbi in functie de turatia motorului dupa fiecare schimbare. Astfel
tr. a II-a sa intre la 1500-1800 rot
tr. a III-a la 1800-2000 rot
tr. a IV-a la 2000-2200 rot
tr. a V-a la 2200-2500 rot
Cu cat masina este mai incarcata sau necesarul de putere este mai mare, turatia trebuie sa creasca.
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:Nu doar consumul conteaza ci si uzura motorului. Turatia la care se schimba, are legatura si cu cutia de viteze sau mai exact cu raportul de demultiplicare al fiacarei trepte.
Sfatul meu este sa schimbi in functie de turatia motorului dupa fiecare schimbare. Astfel
tr. a II-a sa intre la 1500-1800 rot
tr. a III-a la 1800-2000 rot
tr. a IV-a la 2000-2200 rot
tr. a V-a la 2200-2500 rot
Cu cat masina este mai incarcata sau necesarul de putere este mai mare, turatia trebuie sa creasca.


Mi se pare prea putin turat... 1500-1800. A mea e automata si schimba cel mai putin de la 1 la 2 la 1900. Eu la toate manualele schimbam in jur de 3000, fara sa stau disperat cu ochii pe turometru, la un moment o "simti". Singura la care nu-i convenea era o Dacie 1310, la care de la turatia asta incepea sa trosneasca lantul de distributie.
Ar mai fi o chestie: imagineaza-ti ca mergi prin oras, esti atent la turatie, schimbi exemplar, etc., si prinzi un semafor de in loc de 2 ori, de 3 ori.
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Spuneti-mi va rog, cei cu moror de 1.8 benzina (16V), la ce turatie schimbati? M-a intereseaza un mers normal, consum cat mai mic, dar nici sa se uzeze motorul (am citit mai sus, dar intreb pentru cazul in care acele sfaturi erau pentru motor de 1.6). Eu schimb la 3000 si mi-e frica sa nu fie "prea sus". Daca schimb sub 3000 in treapta superioara, imi pare apoi ca motorul este subturat.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
motoarele 16v sunt motoare de turatie si in consecinta au si ctie de viteza mult mai scurta ca cele de 8v.daca cele de 8v incep sa nu le convina pe la 3500-4000 la cele 16v abia acolo incep sa se dezlantuie.iar comparatie intre c16nz si x16xel mi se pare hilara.sunt motoare total diferite.de aceea sunt si consumuri marite.mersului subturat.incepeti sa mergeti cu o masina cu 16v si uita-ti de vechea dacie.un mers economic la 16v se realizeaza la accelerari rapide si schimbari la 3500-4000.asta nu inseamna ca e si un mers confortabil.vb pur si simplu de un condus economic in oras.in exterior sta altfel treaba.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@vgv21
M-ai inteles gresit. Eu vorbeam de turatia la care intra treapta superioara dupa schimbare. Ca a II-a sa intre la 1500-1800 trebuie sa duci motorul in a I-a la aproape 3000 (in functie de raportul cutiei) ceea ce nu e putin. Si tot asa pentru fiecare treapta.
  • lkn

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La faculatate (Autovehicule Rutiere) toate manualele si toti profii de profil m-au invatat un lucru foarte clar:turatia optima de schimbare a treptei de viteza este MAI MARE decat turatia de moment maxim indiferent de masina(motorul de 1.6 16v are cuplul maxim de 150 Nm undeva pe la 3600 rot/min).Cum naiba sa schimbi la 2000-2200 rot/min?Poate la diesel.Eu la o astra 1.7 TDS schimbam la 2500-2800 si am mers cu ea 100000 de km fara nici cea mai mica problema la motor(am luat-o la 82000 si am dat-o la 290000,masina circuland si in ziua de azi fara probleme desi are 320000 de km).Subturarea motorului este la fel de daunatoare ca si supraturarea lui (din cauza depunerilor) deci trebuie sa te gandesti ce vrei:un consum mai mic cu 0,5-1l la 100 km si un motor uzat prematur sau sau sa ai motorul in regula si sa simti ca te misti cand apesi acceleratia.Am vazut zeci de turbine,EGR-uri si multe alte componente distruse din cauza depunerilor cauzate de mersul subturat.Eu am o vectra B2 cu motor 16 16v(Z16XE) si in general schimb treapta la 3500-4000.
Consumul de 10l la suta nu mi se pare deloc mare pentru un motor de puterea si generatia lui mai ales ca vectra are ceva greutate.La mine consuma intre 9 si 12 litri in oras(Cluj-Napoca) in functie de trafic,de cat de grabit sunt si daca merge AC-ul sau nu.
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva la ce turatie se atinge cuplul maxim la 1,8 16V benzina (Z18XE) ?
  • lkn

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
birghi a scris:Stie cineva la ce turatie se atinge cuplul maxim la 1,8 16V benzina (Z18XE) ?

170Nm la 3800 de rot/min
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
lkn a scris:Eu la o astra 1.7 TDS schimbam la 2500-2800 ...

Si la cat intra treapta superioara daca schimbai la 2500?
  • lkn

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
la cat intra in treapta superioara depide de prea multe variabile:viteza,incarcatura masinii,reflexele soferului,treapta de viteza anterioara,etc,dar la drum intins dintr-a patra intr-a cincea era o sacdere de vreo 500 de rot/min;oricum asta nu e un criteriu,nu mi se pare deloc logic sa stai sa iei in calcule toate aceste variabile.cert e ca trebuie sa o turezi peste turatia de cuplu maxim daca nu vrei ca in trepta urmatoare sa fie subturata,ca doar n-o sa cresca viteza dupa ce ai decuplat ambreajul.
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Radovan_eu a scris:Spuneti-mi va rog ca la invatacei, motorul de vectra e un motor de turatie, nu? Cum trebuie de fapt sa merg cu ea in general in oras, ma refer la turatia motorului,
treapta 1 pana in....km/h
treapta 2 pana in...km/h
treapta 3pana in...km/h
treapta 4 pana in...km/h
Ma gandesc ca merg cu ea subturat, poate de asta am si un consum cam maricel, cam 10% mixt, masina merge impecabil, trage, se tureaza bine, dar am o mica fluctuatie a relantiului, chiar mica dar deajuns ca motorul sa se miste in suportii lui.
Astept ceva sfaturi si pareri de la cei avizati, iar unii dintre voi nu mai fiti asa rai cu altii, exemplu:de ce nu ai cautat, te dor degetele daca scriai mai mult? Cred ca ar fi mai multumitor pentru toata lumea sa dati un raspuns celui ce are nevoie de el decat sa-l mustrati de una alta, pentru ca si asa scrieti ceva, macar scrieti ceva util poate ca cu problema lui mai sunt si altii care ar vrea sa afle un raspuns la o intrebare decat sa citeasca tot felul de reprosuri.
Este doar o parere personala si nu mi-o luati in nume de rau.
Multumesc.


Aceasi intrebare o am si eu pt Vectra A, 2.0i, benzina, C20NE...
treapta 1 pana in....km/h
treapta 2 pana in...km/h
treapta 3pana in...km/h
treapta 4 pana in...km/h
  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,388
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
La C20NE ai cuplul maxim de 170 Nm la 2.600 rpm si puterea maxima la 5.200 rpm. Motorul fiind cu 8 supape trage mai bine la turatie mai mica decat unul cu 16 supape din cauza cuplului la turatie mica dat de 2 supape pe cilindru. Cat despre consum iti zic ca la oras nu scazi sub 11 L/100km. Maximul atins de mine a fost de 17 L/100km, depindea de cum o calcam. Totusi pentru un consum mic poti schimba treptele de viteza in jurul a 2.000 rpm, maxim 2.500 rpm. Asa am dedus eu cand am avut un Vectra A C20NE timp de 6 ani. Mai poti sa bagi si treapta 4 la 50km/h daca si numai daca mergi o distanta mai lunga cu viteza constanta si atunci "stergi praful" de pe pedala de acceleratie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR