Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • MA

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Am citit niste posturi despre aceasta problema (inclusiva acela detaliat) dar totusi vreau sa expun si problema mea.De cateva saptamani(2-3) nu raceste clima.Ventilatorul merge.Am fost la un service, au facut plinul cu freon(zicea ca este goala instalatia).Au verficat etanseitatea,nu se pierdea pe nici unde.Concluzie:bobina ambreiajului defecta(250-300euro) dar se poate ca si compresorul sa fie defect(in proportie de 80% este dupa opinia mesterului-intre 750-1000euro).Deci prin urmare riscul de a cumpara de pomana ambreajul si sa fie pana la urma compresorul.Am mai auzit din discutia lor ca nu stiu pe unde se vede ud (cred ca pe la ambreiaj sau compresor) si ca pe acolo sar putea sa se fi scurs freonul.La 7 bari in conditii normale freonul ramane in instalatie dar omul zicea ca se ajunge si la 16 bari si atunci nu stie ce se intampla.Am pus sa scoata freonul din instalatie (sa nu-ll platesc aiurea) si am plecat dezamagit si descurajat de aceste preturi.
opel astra 2001 benzina 1.6 16v
multumesc anticipat
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
MA a scris:Salut.Am citit niste posturi despre aceasta problema (inclusiva acela detaliat) dar totusi vreau sa expun si problema mea.De cateva saptamani(2-3) nu raceste clima.Ventilatorul merge.Am fost la un service, au facut plinul cu freon(zicea ca este goala instalatia).Au verficat etanseitatea,nu se pierdea pe nici unde.Concluzie:bobina ambreiajului defecta(250-300euro) dar se poate ca si compresorul sa fie defect(in proportie de 80% este dupa opinia mesterului-intre 750-1000euro).Deci prin urmare riscul de a cumpara de pomana ambreajul si sa fie pana la urma compresorul.Am mai auzit din discutia lor ca nu stiu pe unde se vede ud (cred ca pe la ambreiaj sau compresor) si ca pe acolo sar putea sa se fi scurs freonul.La 7 bari in conditii normale freonul ramane in instalatie dar omul zicea ca se ajunge si la 16 bari si atunci nu stie ce se intampla.Am pus sa scoata freonul din instalatie (sa nu-ll platesc aiurea) si am plecat dezamagit si descurajat de aceste preturi.
opel astra 2001 benzina 1.6 16v
multumesc anticipat


Nu trebuie sa fii doctor pt. a vedea daca ambreiajul compresorului e defect!
Cupleaza aeru conditionat la ''rece'',si uita-te la fulia compresorului daca se invarte cu partea din mijloc cu tot.
Daca se invarte ambreiajul este ok,daca nu se invarte este ambreiajul de vina ;lucrul asta trebuia sa il faca cei ce au bagat freon.
De asemenea trebuia sa masoare presiunea realizata de compresor .
Sunt multe variabile. Eventual cauta la sh
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Problema e ca daca i-au scos tot freonul din instalatie in momentul in care cuplezi AC-ul sau clima ambreiajul compresorului nu se cupleaza din cauza sondei presostat (lucrul acesta l-am patit si eu ) chiar si cu instalatia proaspat umpluta tot nu se cupla sau se cupla si imediat se decupla pana nu am schimbat filtrul de silicagel care era spart si obtura trecerea freonului nu a vrut sa mearga
  • Moian Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!
Am si eu o problema cu compresorul de AC la o Astra 1.6 (2001), Z16SE, in sensul ca nu porneste. Am fost astazi la un service Opel (RM. Valcea), iar dupa 10 min. de "investigatii" mi s-a spus ca nu ma pot ajuta deoarece compresorul este "ars", iar inlocuirea acestuia cu unul nou costa 1700 euro + freon + manopera. Baietii de la service au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au "constatat" ca exista tensiune normala pe circuit pana la intrarea in compresor. Bineinteles ca aceasta suma m-a lasat fara grai si ajuns acasa am citit tot ce am gasit pe internet legat de acest subiect, afland ca pot exista o multime de cauze care pot face compresorul sa nu porneasca. Am gasit chiar un tutorial in care era tratat pas cu pas schimbarea sigurantei termice a bobinei. As vrea sa ma ajute cineva si sa-mi spuna ce inseamna "compresor ars" si daca acest lucru are sau nu legatura cu bobina, iar o a doua intrebare ar fi, cum pot verifica daca bobina este scurtcircuitata.

Multumesc!
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu exista nici o bobina sau alt circuit electric in interiorul compresorului.de ars se poate arde acea siguranta termica,deci slabe sanse sa ai infasurarea in scurt.problema este:ce le dadea pe aparat?continutate 0 sau infinit?cred ca au incercat sa te manince de bai,pactica bine cunoscuta a reprezentantelor cu sigla:noi schimbam nu reparam.sfat:citeste si urmeaza pasii in vederea verificarii bobinajului e la ambreiaj,schimba siguranta dc este arsa,si cu mina verifici sa nu fie intepenit axul compresorului.spor le citit si la reparat.
  • Moian Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult CATA, mi-ai redat speranta, astazi am verificat bobina, iar pe aparat valoarea a ramas neschimbata, adica 1,de unde trag concluzia,(sper ca este corecta) ca siguranta termica este distrusa distrusa, problema e cum identific parametrii acestei sigurante. Am citit ca pentru un Opel Astra Caravan cu motor Y20DTH din 2001 se foloseste o siguranta termica de 10 A 250 V si 187 C, stie cineva daca sunt valabili acesti parametrii si pentru Z16SE? Am verificat deasemenea si axul compresorului si acesta se roteste liber. Va rog sa ma ajutati ca sunt hotarat sa-mi repar singur AC-ul, deoarece la service-urile Opel nu o sa mai apelez, sunt la a doua experienta neplacuta, prima data pentru un contact electric imperfect, baietii de la service (Autohaus Huber Sibiu ),erau sa ma determine sa schimb pompa de servodirectie, care functioneaza si astazi perfect.....noroc cu net-ul.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La tine, "1" pe aparat inseamna infinit, deci bobina este intrerupta, adica siguranta termica arsa (o bobina buna are 3,5-5,5ohm). Citeste tutorialul ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16493 ), ai toate datele sa te apuci de treaba, numai ca la tine nu incape siguranta termica de 10A (in original este de 1A). Poti cauta de 4A ca e mai mica si ai sanse sa incapa (vezi pe la cei ce repara Xerox-uri). Compresorul tau e Delphi si bobina are o fereastra cu capac. Este tratat si acest caz in tutorial.
  • Moian Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Laurentiu, chiar voiam sa te contactez, ca dupa cate am citit pe aici ai ajutat pe multi in astfel de probleme si esti o persoana pentru care instalatiile de AC nu mai reprezinta o problema. Deocamdata pana vineri nu ma pot apuca de treaba, deoarece serviciul implica si masina, pana atunci o sa-mi procur toate cele necesare insiruite in tutorial. Ti-as fi recunoscator daca ai fi dispus atunci cand ma voi apuca de treaba sa-mi acorzi putina asistenta, asta daca timpul iti permite. Sunt doar cateva mici aspecte in acel tutorial pe care nu sunt convins ca le-am inteles pe deplin, in special dupa etapa in care bobina a fost demontata.
As mai avea o intrebare, unde gasesc acea rasina sau pasta blocare?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu ai nevoie. Ti-am spus, ai compresor Delphi, are fereastra, nu e nevoie sa sapi dupa siguranta. Bobina ta arata asa:

Contacteaza-ma pe YMess, ID: ldivora@yahoo.com
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Vezi ca Ldivora stie bine ce zice. daca te pricepi la mecanica se poate repara daca nu, vezi ca se gasesc la SH compresoare cu totul la vreo 150-200 euro.( merg si de la Daewoo). Dupa ce-l montezi la loc o umplere este 100 lei sau mai putin (aici in Buc)/
ca sa fi sigur ca bobina este defecta scoate mufa si pune un 12V direct de la baterie (vezi sa nu faci scurt ca face urit).
referitor la compresor defect, foarte rar se intimpla asta ca nu prea are ce sa se strice, doar daca s-a mers cu el fara freon si ulei.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca dai 12V direct din baterie, trebuie sa ai grija sa nu arzi si dioda. Trebuie ca minusul bateriei sa-l cuplezi la firul maron de pe cupla compresorului.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
iulius a scris:Vezi ca Ldivora stie bine ce zice. daca te pricepi la mecanica se poate repara daca nu, vezi ca se gasesc la SH compresoare cu totul la vreo 150-200 euro.( merg si de la Daewoo). Dupa ce-l montezi la loc o umplere este 100 lei sau mai putin (aici in Buc)/
ca sa fi sigur ca bobina este defecta scoate mufa si pune un 12V direct de la baterie (vezi sa nu faci scurt ca face urit).
referitor la compresor defect, foarte rar se intimpla asta ca nu prea are ce sa se strice, doar daca s-a mers cu el fara freon si ulei.



Merge compresorul de Daewoo in loc de cel de Opel? Nu cred!
Poate componente...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Este posibil sa mearga pe Vectra A, Calibra, Omega A, dar in nici un caz pe Astra G.
  • Moian Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu am reusit sa gasesc siguranta de 4A (o sa mai caut azi). Am gasit de 7 si de 10A, daca nu gasesc de 4A, as putea sa incerc cu cea de 7? Nu cred ca mai e nevoie sa cuplez 12V de la baterie, am scos acea mufa de la compresor si am masurat tensiunea la intrare cu motorul pornit si butonul de AC cuplat si am avut 13,40V. Deasemenea am verificat si senzorul (ventilatorul porneste). Nu cred ca merita sa cumpar alt compresor sau alta bobina chiar daca costa 100 euro, atata timp cat se poate rezolva cu putina munca si o siguranta ce costa 1,6 lei.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai compresor Delphi cu fereastra in care este siguranta termica. Iti trebuie o siguranta cat mai mica ca dimensiuni de gabarit (in special diametru).
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
fa o comanda la un magazin de piese electronice.
  • adionutz

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salut am si eu aceeasi problema cu adrian sau ceva asemanator insa eu nu am cercetat prea mult problema. am un astra g z16se din 2001 si mi s-a spus ca am compresorul blocat si trebuie altul. sunt din valcea si stau in sibiu. despre reprezentantele din zona nu mai vreau sa aud. cunosteti pe cineva care poate sa ma ajute? poate adrian daca si-a rezolvat problema. mie imi trebuie in primul rand un diagnostic corect.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Una este siguranta termica arsa si alta e compresor blocat. Asa ca, mai multa atentie la postare, nu postam sa ne jucam!
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Dupa ce cercetezi mai mult problema ne spui si noua care este defectul, daca vrei sa te ajutam, caci dupa ce ne-ai spus...
Daca este blocat (gripat) cumpara altul de la SH.
  • Moian Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat partial problema, sau mai bine zis mi-a rezolvat-o Laurentiu, intradevar siguranta termica era arsa, iar bobina arata jalnic cu izolatia arsa, dar totusi neintrerupta, acum compresorul porneste dar cu ocazia reparatiei am descoperit o alta problema care e posibil sa fi determinat si arderea sigurantei si anume ambreajul compresorului. Acesta este format din doua parti, unite intre ele, pentru a face corp comun, cu un fel de cauciuc (probabil cu rol de amortizare, in tutorial am vazut ca rolul acestuia era preluat de niste arcuri prinse cu nituri), care la mine era desprins (dezlipit), astfel axul compresorului antrena doar piesa de pe interior iar cealalta statea fixa fixa. Probabil din cauza frictiunii temperatura degajata sa fi incalzit si bobina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR