Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
parpa, ioneld, v-am trimis mesaje pe privat.
Skip ads

  • coktavi

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am revenit si cu poza la unealta. Inca 300 km parcursi fara probleme.Spor la treaba celorlalti.

  • LEVY

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am intampinat aceeasi problema, se aprindea martorul ABS in special la drumuri in localitate. La tester, DJ34KLA a dat vestitul diagnostic "C0121", asa ca, avand acest tutorial destul de deslusit si un prieten priceput la toate am procedat la repararea calculatorului ABS. Operatia a dat rezultatul mult asteptat pentru ca dupa o proba de 1.000 km a ramas intuneric in bord iar ABS-ul functioneaza corect..asa ca... Tot Respectul pentru murzick si pentru toti cei care fac astfel de tutoriale.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
[editat]
  • budy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2000 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Murzick vreau sa-ti multumesc din suflet pentru acest tutorial.Si eu am avut aceeasi problema "Valve relay malfunction" .Am urmat instructiunile tale si am constatat ca era aceeasi lipitura rupta descrisa de tine la acelasi tip de releu problema.Acum sper ca am scapat e probleme,becul "abs" nu s-a mai aprins.Iti urez mult noroc in viatza si sa ne traiesti multi ani de-aici inainte ca sa poti ajuta in continuare cu tutoriale din acestea.
Iti multumesc inca o data si sa auzim numai de bine.
(Opel Vectra B 1.8 16v )
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Si eu incep prin a aduce mii de multumiri lui murzick. Superb tutorialul, ca si toate interventiile sale pe acest forum.
A reusit si la mine operatia.
Am combinat metoda lui murzick cu cea a lui mariano si cu experienta castigata prin citirea acestui tutorial. Am considerat ca nu are rost sa decapsulez tot calculatorul, asa ca am efectuat o gaura patrata in dreptul releului si i-am refacut lipiturile. Daca se mai strica si alta lipitura, i-l dau jos in maxim 15 minute.
Folositi varf T 20 de foarte buna calitate (stanley, wurth, rocast, etc). exista riscul sa rotunjiti capetele suruburilor, deoarece pozitia de desfiletare/infiletare nu este mereu dreapta.
Cateva poze:

lista principalelor ustensile (lipseste din poza siliconul negru)



Cea mov este clema de prindere a conectorului (cea care trebuie impinsa cu putere spre parbriz)

Nu pierdeti acesta garnitura. Ea etanseaza calculatorul de blocul ABS.

Teava care duce la roata stanga fatza, incurca putin scoarerea calculatorului (dupa inlaturarea susuburilor).

Cotele la care se afla pinii releului.

Am taiat cu o freza (de fapt cu un mini disc) o gaura de forma dreptunghiulara.
ATENTIE ! freza nu trebuie sa intre mai mult de 4 mm. la adancimea de 8 mm este circuitul imprimat, iar deasupra lui puteti nimeri componente electronice. Aceasta a fost cea mai grea operatiune (perforarea carcasei).

Gaura in carcasa, prin care se vede pinul dezlipit.

Plasticele din care am creat dopul. Cel mic este chiar cel decupat din carcasa calculatorului. Cel mare este decupat din spatele unei carcase de CD, model slim.

Cele doua plastice lipite cu poxipol.

Dopul lipit cu poxipol.
ATENTIE ! nu puneti prea mult poxipol. Este posibil sa mai trebuiasca desfacut prin aceeasi metoda sau prin decapsulare totala (asa cum recomanda murzick). Trebuie evitat ca poxipolul sa ajunga la componentele electronice (SMD) si sa se lipeasca de ele. In acest caz, la urmatoatea "operatie", exista riscul ca componentele lipite cu poxipol de carcasa (dop) sa se dezlipeasca o data cu acesta/aceasta.

Forma finala, dupa ce am etansat si cu silicon negru.

Sper sa nu deranjeze pe cineva cele de mai sus.
Inca o data multumiri lui murzick, dar si lui mariano (el a postat primul ideea de a interveni doar la releu)
Spor la treaba celor priceputi, si nu in ultimul rand MULTA BAFTA !
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Tot eu...
Am uitat sa specific si nu mai pot edita mesajul precedent. Crying or Very sad
Dupa montarea la loc, becul de la ABS s-a stins inca de la punerea contactului (pana la pornirea motorului). In primele secunde dupa pornirea motorului, turatia la relanti era cam sus (circa 1.300 - 1.400 rpm), apoi totul a revenit la normal. Daca relantiul este comandat si de calculatorul ABS-ului, atunci consider acest comportament normal, deoarece a fost deconectat ceva vreme.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari birghi, ai lucrat excelent de parca ai fi chirurg Razz . Este adevarat ca si sculele fac cat zece maini pricepute la un loc, dar nu pot decat sa te felicit. Sincer, dupa ce am citit postarea ta cred ca m-am entuziasmat la fel de mult ca tine cand ai observat ca rezultatul final a fost cel scontat. Personal sunt pentru o metoda mai putin invaziva, stiti cum e, din principiu nu e bine sa umbli decat acolo unde ai nevoie. Murzick este foarte curajos ca l-a desfacut pe tot, si daca ar fi sa fac la fel, a-si folosi freza ta birghi pt ca taieturile sunt asa fine de parca ar fi invizibile. Conteaza f mult grosimea panzei cu care tai. La lipire carcasa se va apropia mai mult de circuite. Asta e unul din motive pentru care a-si opta pentru "incizia" locala. Inca odata felicitari birghi ai facut o treaba minunata! Razz
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De la repararea calculatorului de abs am facut aproape 1500 km, timp in care a functionat normal. Ca observatie, dupa reparare, abs-ul intra mai tarziu decat inainte si sunt convins ca intrarea rapida (vara, pe asfalt uscat cu anvelope bune) este primul semn al inceputului de sfarsit.
  • marius87

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salutare.am si io o problema cand pun contactul beculetul abs nu se aprinde. mentionez k abs-ul functioneaza si beculetul nu e ars ca am verificat.vectra b 2001 y2.0dth.multumesc
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Problema beculetului martor, care nu se aprinde, abs-ul functionand este strict legata de circuitul electric al acestuia. Exist undeva o defectiune.Foarte posibil masa. Cu circuitul electic schema pe masa trebuie urmarite firele. Verifica contactele la soclu in bord Wink
  • McKussic

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
am avut si eu aceiasi problema .. multumesc am rezolvat problema multumita voua.. sfatu meu e Very Happy sa aplicati a doua metoda de a deschide cutia Very Happy pt ca am atins putin circuituu in diferite locuri dar tot a functionat momentan.. am facut mai mult de 150Km si nu sa mai aprins sa speram ca ramane asa Very Happy model vectra b 2.2 dti hatchbak limusine 2001
  • birghi

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
McKussic ne bucuram ca ai reusit sa repari calculatorul de ABS. Mare atentie la decapsulare !!!
Sa stii ca si prima metoda este foarte buna, mai ales cand faci operatia pentru altcineva si trebuie sa te asiguri ca este durabila (refaci toate lipiturile mari, asa cum recomanda murzick).

Ca o mica adaugare, am gasit un set de torxuri in magazinul REAL,- in zona sculelor. Arata ca un set de imbusuri doar ca in capat au torx (sunt tot in forma de L si sunt argintii). Nu sunt cine stie ce firma, dar daca le folositi doar atata timp cat sunt noi, eu cred ca merita. Pretul unui set este de circa 15 RON.
  • dinvictor

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua si bine v-am gasit.
Postez primul meu mesaj pe forum in speranta ca moderatorul sau altcineva poate sa remedieze defectiunea C0121 (y22dtr), dupa metodele descrise aici.
Ma puteti contacta pe email sau yahoo messenger.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Astazi se implineste 1 an de la repararea primului calculator de ABS. Smile Merge si acum fara probleme, dupa 1 an si ~22.000 km.
La multi ani! Very Happy
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Motiv de mandrie pt tine murzik! Felicitari! Ai tot dreptul sa te simti mandru, multumit ca ai facut o treaba buna si beneficiarul gandeste numai de bine despre tine. Slava tehnicii moderne si pionerilor acesteia. Very Happy
  • dinvictor

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Rezolvat dupa metoda Murzick. Multumiri.
  • florinfloryn

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut...sunt florin..am un opel vectra B benzina..si o problema cu ABS...ledul din bord cateodat cand pornesc masina se stinge si abs functioneaza ok...catodata ramane aprins si nu mai am abs...care ar fi cauza...credeti-ma ca am incredere mai mare in voi decat in "meseriasi" de la opel...va multumesc
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Citeste topicul de la inceput si vei gasi si rezolvarea problemei nu doar cauza. Majoritatea celor care au postat aici am avut aceeasi problema si am rezolvat-o dupa indicatiile lui @murzick, doar ca unii, printre care si eu, au refacut toate lipiturile nu doar pinul releului.
  • sheshi

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salutare lume! tot nu reusesc sa desfac surubul din partea dr jos de la calculatorul de abs e bulita floarea surubului si nu gasesc nicio solutie sa-l sparg intr-un fel? aveti vreo idee merci
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR