Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Warning de la mine !
Pentru posesorii de vectra c..
Am patit ceva si nu cred ca mi s-a parut.
Pe un drum alunecos, in curba la stanga, am tras de volan stanga si am tras si frana de mana in ideea unui derapaj minor.
Numai minor nu a fost si masina s-a rotit 180' , m-am lovit de o bordura care mi-a scos cauciucul de pe janta.
M-am intrebat de ce nu a intrat esp-ul sa-mi corecteze traiectoria...?
Ei bine, prea ingrijorat de casa care se apropia cu repeziciune de mine, am uitat (o tampenie) sa dau drumul franei de mana.

Si aici vine warningul meu:
Cred ca, atentie, cred, ca daca frana de mana e trasa intr-un derapaj "controlat" esp-ul NU mai intra in functiune ca sa corecteze traiectoria.
Tot ce am vrut sa spun aici a fost: atentie la esp-ul de vectra c ca este tare "jucaus". Adica nu intra toata ziua buna ziua.
Skip ads

  • Kamob

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
love4cars a scris:Ca sa inchei cu o informatie mai putin utila dar nu de neglijat, mai spun ca a fost inventat tot de Mercedes, la fel ca si ABS-ul.


Embarassed De unde stii asta? Mercedes a implementat acest sistem (ABS), care de fapt se numeste "automat de defranare" de la aeronavele civile de pasageri si nu numai (de prin anii '50 se folosea deja!), care s-a introdus datorita cresterii maselor maxime la aterizare (previne explozia cauciucurilor in procedurile de franare/oprire si reducerea considerabila a lungimii pistelor de aterizare).
Sa stii ca majoritatea sistemelor care sunt pe masini sunt adaptari de la tehnologii deja existente pe avioane (chiar si banala centura de siguranta Wink ).
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca ABS si alte sisteme de control al traiectoriei si distantei de franare sunt "imprumutate" din industria aeronautica am auzit-o si eu de la finul meu care, de o viata, este mecanic de avioane.
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu asteptam insa pe cineva care a avut o experienta asemenatoare cu a mea.. Cea cu frana de mana..
Vreau doar sa stiu daca mi s-a parut sau nu..
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai ar trebui sa te gandesti ce realizezi in momentul in care tragi frana de mana: blochezi rotile puntii spate, ceea ce, inevitabil, atunci cand ai viteza, duce la depasirea aderentei pe care o au anvelopele pe suprafata de rulare, deci derapaj, la prima forta laterala pe care o intalnesti. De ce ai tras frana de mana? Daca ai chef sa te joci, incearca mai intai in poligon, cu un instructor, pentru ca manevra pe care ai facut-o, din ce am inteles eu - subliniez: din ce am inteles - a fost peste posibilitatile sasiului. Nici un ESP nu va interveni peste circuitul de franare de parcare, asa ca nu stiu de ce te minunezi? Ai scapat usor... Smile
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Dap!
Am scapat usor. Am facut o rotatie de 180' si m-am facut ca asa am vrut sa iasa Very Happy
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
atat esp cat si abs au fost inventate si apoi aplicate mai intai in sistemul militar. ulterior au fost preluate si de inginerii din civilie in industria auto.
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Proiectare ºi componente
ESC-ul încorporeazã rotaþia în jurul axei verticale (de exemplu, rotirea cãtre dreapta sau stânga) în sistemul de frânare anti-blocare (ABS). Frânele anti-blocare permit ESC-ului sã frâneze roþile individual. Multe sisteme ESC încorporeazã un sistem de control al tracþiunii (TCS sau ASR), sistem care detecteazã învârtirea rotilor în gol ºi frâneazã individual roata/ roþile sau/ºi reduce excesul de putere dat de motor pânã la recãpãtarea controlului. Cu toate acestea, ESC-ul are alt rol faþã de ABS sau Controlul Tracþiunii.

ESC-ul utilizeazã o serie de senzori pentru a determina directia pe care ºoferul doreºte sã o urmeze (intrãri). O parte din senzori indicã starea actualã a autovehiculului (rãspunsul). Algoritmul de control comparã intrãrile date de ºofer cu rãspunsul autoturismului ºi decide, atunci când este necesar, activeazã frânele ºi/sau reduce acceleraþia conform calculelor fãcute în spaþiul stãrilor (set de ecuaþii folosite pentru modelarea dinamicii vehiculului). Controlerul ESC poate primi ºi trimite informaþii ºi de la / cãtre alte controlere ale vehiculului: sistemul de direcþie, sistemul activ de suspensie pentru a îmbunãtãþii stabilitatea ºi manevrabilitatea. Senzorii ESC-ului trebuie sã trimitã date continuu, fãrã întrerupere, pentru a detecta posibilele abateri imediat. Senzorii trebuie sã fie independenþi de interferenþe (ploaie, gropi, etc.).


Cei mai importanþi senzori sunt:

senzor pentru unghiul de virare: determinã intenþia de virare a ºoferului; (senzori magnetoretistivi)
senzor de viraj unghilar în jurul axei verticale: mãsoarã cât de mult vireazã autoturismul; datele de la senzorul pentru rotaþia maºinii sunt comparate cu datele de la senzorul pentru unghiul de virare ºi se determinã mãrimea de comandã pentru reglare
senzor pentru acceleraþia lateralã: este bazat de obicei pe efectul Hall; mãsoarã acceleraþia laterala a vehiculului
senzor pentru viteza roþilor
Alþi senzori pot fi:

senzori pentru acceleraþia loongitudinalã; constructiv similari senzorilor pentru acceleraþia lateralã, dar pot oferi ºi informaþii referitoare la tipul de asfalt de pe drum ºi pot oferi deasemenea informaþii referitoare la vitezã ºi acceleraþie
senzor de rotaþie: constructiv similar celui de viraj unghilar în jurul axei verticale, dar îmbunãtãþeºte precizia modelului de controler al vehiculului ºi corecteazã erorile care pot apãrea de la estimãrile date de ceilalþi senzori
ESC foloseºte un modulator hidraulic pentru a asigura cã fiecare roatã primeºte forþa de frânare corectã. Un modulator similar este folosit la ABS. ESC-ul, spre deosebire de ABS care trebuie doar sã reducã presiunea din timpul frânãrii, trebuie ca în plus sã mãreascã presiunea în anumite situaþii ºi pentru acesta, pe lângã pompele hidraulice, se poate utiliza o un aplificator cu vacuum de fânare pentru a îndeplini aceste criterii de presiune ridicatã.

Partea centralã a ESC-ului este Unitatea Electronicã de Control (ECU – Electronic Control Unit). ECU încorporeazã diferite tehnici de control. Adesea, acelaºi ECU este utilizat pentru mai multe sisteme în acelaºi timp (ABS, Controlul Tracþiunii, controlul climei, etc.). Semnalele de intrare sunt trasmise prin intermediul circuitului de intrare cãtre un controler digital. Starea în care se doreºte poziþionarea autovehiculului este determinatã pe baza unghiului de virare, a gradientului sãu ºi a vitezei. Simultan, senzorul pentru unghiul de virare calculeazã starea actualã. Controlerul calculeazã forþele de frânare ºi accelerare necesare pentru fiecare roatã individual ºi transmite comanda necesarã valvelor modulatorului hidraulic. Printr-o interfaþã CAN unitatea electronicã de control (ECU) este conectatã cu late sisteme (ABS, etc.) pentru a evita transmiterea de comenzi contradictorii.

Multe sisteme ESC au un buton de decuplare astfel încât soferul sã poatã dezactiva ESC-ul, care poate fi de folos în cazul în care autovehiculul se împotmoleºte în noroi sau zãpadã, sau se conduce pe plajã, sau se utilizeazã cauciucuri de rezervã de dimensiuni reduse care pot sã interfereze cu senzorii. Unele sisteme oferã un mod suplimentar de setare a ESP cu praguri crescute care sa-i permitã ºoferului o conducere sportivã aproape de limitele de aderenþã cu o intervenþie electronicã redusã. Oricum, ESC-ul se seteazã implicit pe modul „pornit” când motorul este repornit. Unele sisteme ESC care nu au buton de decuplare, cum sunt cele recente de la Toyota ºi Lexus, pot fi dezactivate temporar urmând o procedurã nedocumentatã: printr-o serie de apãsare a pedalei de acceleraþie ºi de tragere a frânei de mânã. Mai mult, scoaterea cablului al unui senzor a vitezei de rotaþie a roþii este o altã metodã de dezactivare a majoritatea sistemelor ESC.

[modificã] Disponibilitate ºi costuri
ESC-ul este construit pe sistemul de frânare cu anti-blocare (ABS) ºi toate vehiculele echipate cu ESC sunt dotate cu sisteme de control al acþiunii. ESC-ul are drept coponente un senzor pentru unghiul de virare, un senzor de acceleraþie lateralã, un senzor de direcþie ºi o unitate integratã de control. Potrivit cercetãrilor NHTSA, în 2005 costul ABS-ului era estimat la 368 USD, ESC-ul costând încã 111 USD. Preþul de vânzare al ESC-ului variazã: ca opþiune de sine stãtãtoare este 250 USD. Cu toate acestea, ESC-ul este oferit rar ca opþiune de sine stãtãtoare, ºi în general nu este valabil pentru a fi instalat dupã achiziþionarea autovehiculului. În schimb, ESC-ul este frecvent disponibil în acelaºi pachet cu alte opþiuni mai scumpe ºi astfel costul pachetului care include ESC-ul poate ajunge la câteva mii de USD. Cu toate acestea, ESC-ul este considerat a fi o opþiune cu un beneficiu / preþ foarte ridicat ºi poate fi amortizat prin reduceri la primele de asigurare.

Disponibilitatea ESC-ului pentru vehiculele de pasageri variazã dupã producãtori ºi þãri. În anul 2007, ESC-ul era disponibil la aproximativ 50% din modelele noi vândute în America de Nord, comparativ cu 70% în Suedia. Cu toate acestea, gradul de conºtientizare afecteazã tiparele de achiziþie astfel încât 45% din vehiculele cumpãrate în America de Nord ºi în Marea Britanie au ESC ca dotare, în contrast cu 78-96% din vehiculele cumpãrate în tãri europene precum: Germania, Danemarca ºi Suedia. Dacã pânã în anul 2004 puþine vehicule erau echipate cu ESC, creºterea conºtientizãrii creºte numãrul de autovehicule cu ESC de pe piaþa auto.

ESC-ul este disponibil pe maºini de clasã medie, SUV-uri ºi utilitare de la toþi producãtorii auto importanþi. Maºinile de lux, maºinile sport, SUV-urile ºi crossover-urile sunt de obicei echipate cu ESC. Maºinile de clasã medie recupereazã gradual aceastã diferenþã. În timp ce ESC-ul încorporeazã ºi controlul tracþiunii, sunt ºi vehicule (ca Chevrolet Malibu LS - 2008 ºi Mazda 6 - 2008) care au controlul tracþiunii, dar nu ºi ESC. ESC-ul este rar în clasa maºinilor compacte.

[modificã] Viitor
Piaþa ESC-ului creºte rapid, în special în statele Europene precum Suedia, Danemarca ºi Germania. De exemplu, în 2003 în Suedia procentul de maºini noi cumpãrate cu ESC era de 15%. Administraþia suedezã pentru siguranþa rutierã a emis, în Septembrie 2004, o recomandare puternicã pentru dotarea maºinilor cu ESC, iar dupã 16 luni, rata de cumpãrare a maºinilor cu ESC era de 58%. O nouã recomandare pentru ESC a fost emisã în Decembrie 2004, iar rata de cumpãrare a maºinilor cu ESC a atins 69% ºi pânã în 2008 a crescut la 96%. Promotorii ESC-ului din întreaga lume încurajeazã adoptarea ESC-ului prin campanii de conºtientizare ºi mãsuri legislative, iar pânã în 2012, majoritatea vehiculelor ar trebui sã fie echipate cu ESC.

Aºa cum ESC-ul este bazat pe ABS, pe baza ESC-ului se dezvoltã noi tehnologii cum este controlul stabilitãþii la rãsturnare (RSC - Roll Stability Control) care funcþionezã în plan vertical aºa cum ESC-ul funcþioneazã în plan orizontal. Când RSC-ul detecteazã o rãsturnare iminentã (de obicei în cazul vehiculelor utilitare de transport ºi al SUV-urilor) aplicã frânele, reduce acceleraþia, induce subvirarea ºi/sau încetineºte vehiculul.

Puterea de calcul a ESC-ului poate facilita activarea sistemelor de siguranþã active ºi pasive, abordând o parte din cauzele coliziunilor. De exemplu, senzorii pot detecta când un vehicul se apropie prea mult ºi încetineºte vehiculul, îndreaptã spãtarele scaunelor ºi strânge centurile de siguranþã, evitând ºi/sau pregatind impactul.

[modificã] Legislaþie
În timp ce Suedia a folosit campaniile de aducere la cunoºtinþa publicã pentru a promova ESC-ul, alte state au propus sau implementat proiecte legislative.

Provincia Quebec a fost prima jurisdicþie care a pus în aplicare legea ESC-ului, ESC-ul devenind obligatoriu pentru toþi transportatorii de mãrfuri periculoase în anul 2005.

SUA urmeazã sã aplice un proiect legislativ prin care toate vehiculele de pasageri sub 10000 de livre (4536 de kg) care vor fi puse în vânzare sã adopte ESC-ul dupã cum urmeazã: 55% în 2009, 75% în 2010, 95% în 2011 ºi 100% în 2012.

Canada va solicita ca toate vehiculele noi de pasageri sã aibã ESC de la 1 Septembrie 2011.

Australia, urmând exemplul din statul Victoria, Guvernul Federal Australian a anunþat pe 23 Iunie 2009 ca ESC va fi obligatoriu de la 1 Noiembrie 2011 pentru toate autovehiculele noi de pasageri vândute în Australia ºi pentru toate vehiculele noi începând cu 2013.

Parlamentul European a cerut o introducere acceleratã a ESC-ului. Comisia Europeanã a confirmat propunerea pentru obligativitatea introducerii ESC-ului pentru toate maºinile noi de pasageri ºi vehiculele comerciale vândute Uniunea Europeanã începând din 2012, iar pânã în anul 2014 toate autovehiculele noi sã fie echipate cu ESC.

Comisia Economicã a Naþiunilor Unite pentru Europa (United Nations Economic Commission for Europe) a adoptat o rezoluþie tehnicã globalã pentru armonizarea standardelor ESC.

[modificã] Denumiri
ESC (Electronic Stability Control) este numele generic recunoscut de cãtre Asociaþia Producãtorilor Europeni de Automobile (ACEA - European Automobile Manufacturers Association), de cãtre Societatea Inginerilor Auto Nord Americanã (SAE - North American Society of Automotive Engineers), de cãtre Asociaþia Producãtorilor de Automobile din Japonia (Japan Automobile Manufacturers Association) ºi de cãtre alte autoritãþi mondiale. Cu toate acestea, producãtorii de autovehicule
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Pana la urma e ESP sau ESC ?

CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ai rabdare Cristi ca s-a impotmolit la denumirile recunoscute oficial. Te lamureste omul imediat, doar sa dea pagina Laughing
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Da e acelasi lucru
acum nu sunt acasa dar am sa postez toate denumirile tuturor producatorilor( sunt acronime)
  • DelPiero

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cum imi dau si yo seama daca am ESP pe masina..am un Astra Caravan model 2006 motor 1.7 diesel ...buton de dezactivare Esp nu am...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Trimite vin-ul si iti pot trimite lista cu dotarile masinii...acolo e trecut daca ai ESP.
Ar trebui sa ti se aprinda un martor galben in bord daca ai ESP sau TC. Martorul e galben, este un triunghi cu o masina in el, derapand si se aprinde pt cateva secunde cand pui contactul.
  • DelPiero

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Trimite vin-ul si iti pot trimite lista cu dotarile masinii...acolo e trecut daca ai ESP.
Ar trebui sa ti se aprinda un martor galben in bord daca ai ESP sau TC. Martorul e galben, este un triunghi cu o masina in el, derapand si se aprinde pt cateva secunde cand pui contactul.



multumesc de ajutor ...dar nu stiu ce esti vin-ul nu prea ma pricep la acesti termeni..sunt la inceput...o sa incerc sa ma uit cand pun contactul...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
In talon..seria sasiului..aia cu W0l0ahl.... Martorul ala iti spune ori ca ai numa TC ori ca ai ESP. (care include TC). Bafta.
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut tuturor si LA MULTI ANI. Revin cu raspunsul pt Cristian TM referitor la esp, da esc = esp
Association) si de catre alte autoritati mondiale. Cu toate acestea, producatorii de autovehicule utilizeaza o serie de nume comerciale diferite pentru ESC.

Tabel sortabil Producator Nume echivalent pentru ESC Acronim
Acura Vehicle Stability Assist VSA
Alfa Romeo Vehicle Dynamic Control VDC
Audi Electronic Stability Programme ESP
Bentley Electronic Stability Programme ESP
Bugatti Electronic Stability Programme ESP
Buick StabiliTrak ESP
BMW Dynamic Stability Control DSC
Cadillac StabiliTrak & Active Front Steering AFS
Chevy Automobile Electronic Stability Programme ESP
Chevrolet StabiliTrak; Active Handling
Chrysler Electronic Stability Programme ESP
Citroën Electronic Stability Programme ESP
Dodge Electronic Stability Programme ESP
Daimler Electronic Stability Programme ESP
Fiat Electronic Stability Programme; Vehicle Dynamic Control ESP; VDC
Ferrari Controllo Stabilità CST
Ford AdvanceTrac with Roll Stability Control; Interactive Vehicle Dynamics; Electronic Stability Programme; Dynamic Stability Control RSC; IVD; ESP; DSC
General Motors StabiliTrak
Honda Vehicle Stability Assist VSA
Holden Electronic Stability Programme ESP
Hyundai Electronic Stability Programme; Electronic Stability Control; Vehicle Stability Assist ESP; ESC; VSA
Infiniti Vehicle Dynamic Control VDC
Jaguar Dynamic Stability Control DSC
Jeep Electronic Stability Program ESP
Kia Electronic Stability Control; Electronic Stability Programme ESC; ESP
Lamborghini Electronic Stability Programme ESP
Land Rover Dynamic Stability Control DSC
Lexus Vehicle Dynamics Integrated Management; Vehicle Stability Control VDIM; VSC
Lincoln AdvanceTrac
Maserati Maserati Stability Programme MSP
Mazda Dynamic Stability Control Including Dynamic Traction Control DSC
Mercedes-Benz Electronic Stability Programme ESP
Mercury AdvanceTrac
Mini Dynamic Stability Control DSC
Mitsubishi Active Skid and Traction Control MULTIMODE; Active Stability Control ASC
Nissan Vehicle Dynamic Control VDC
Oldsmobile Precision Control System PCS
Opel Electronic Stability Programme ESP
Peugeot Electronic Stability Programme ESP
Pontiac StabiliTrak
Porsche Porsche Stability Management PSM
Renault Electronic Stability Programme ESP
Rover Group Dynamic Stability Control DSC
Saab Electronic Stability Programme ESP
Saturn StabiliTrak
Scania Electronic Stability Programme ESP
Seat Electronic Stability Programme ESP
©koda Electronic Stability Programme ESP
Smart Electronic Stability Programme ESP
Subaru Vehicle Dynamics Control VDC
Suzuki Electronic Stability Programme ESP
Toyota Vehicle Dynamics Integrated Management; Vehicle Stability Control VDIM; VSC
Vauxhall Electronic Stability Programme ESP
Volvo Dynamic Stability and Traction Control DSTC
Volkswagen Electronic Stability Programme ESP
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Si inca ceva si denumirile la tractiune a controrului difera
Am incercat sa urc aceeasi panta la socrul meu cu un wolksvagen passat 2002 si se aprindea martorul cu triunghi cu masina alunecand si avea pe bord un buton pe care scrie asr si cand il apasam tragea masina
ex:http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen/inovatii/dictionar_tehnic/sistemul_de_control_al_tractiunii_asr.html
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La fel cum difera denumirile ESP-ului asa difera si denumirile pentru TC. Dar in fond toate fac acelasi lucru.
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pt Viorelonly
si eu m-am intors cu frana de mana cu vectrab 2001 z16xe fara esp si tc si chiar dac as fi avut tot ma intorcem
daca ai desfacut vreodata o roata de spate ai sa vezi ca frana de mana actioneza independent si apoi vin legile fizici pe care nici un pilot nu le poate infrunta, e vorba de forta centrifuga; tu prin tragerea franei de mana ai dat comanda masini sa urmeze aceasta forta si ea acest lucru va face si au rezultat cele 180"
Daca vrei sa o stabilizezi tre sa iei volan in acelsi sens in care derapeaza masina dar ATENTIE mai intervin si alte forte si te poti trezi in apropierea unui sant sau in el cum am facut cu skoda asa ca ATENTIE
  • teo1985

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare. In caz ca am ESP (vectra c-2003) in cazul unui derapaj necontrolat martorul de esp respectiv tc ar trebui sa se aprinda atunci cand intra in actiune? Adica daca derapez cu masina si esp-ul intra in functiune ar trebui sa mi se aprinda in bord "masina care derapeaza" ?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR