Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut pasionatilor de OPEL!

Deoarece aeroterma mea cu 4 viteze nu mai functiona decat la viteza 4, am decis sa rezolv problema de unul singur. Smile
Am studiat pe acest forum probleme asemanatoare, am strans suficiente informatii si astazi am purces la desfacut.
Tin sa multumesc aci si lui LDivora, pt sfaturi.

Modulul meu de climatizare arata asa:




Am aruncat si aci o privire, dar aci totul parea sa functioneze corect.
Skip ads

  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Deoarece vitezele 1,2 si 3 erau blocate complet, am aflat pe forum ca problema pare a fi o siguranta termica de pe un bloc de rezistente de putere.
Am inceput prin a demonta torpedoul (compartiment manusi). Acesta este prins cu 3 suruburi in partea de sus, si 2 imediat sub marginea de jos a torpedoului.
Cam acestea ar fi pozele:





  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Atentie!

Dupa demontarea celor 5 suruburi care tin torpedoul trebuie avut grija la gratarul care sta desupra picioarelor pasagerului din dreapta. Acest gratar este prins de torpedou prin lipire si se va demonta odata cu acesta.

Dupa extragerea ansamblului torpedou trebuie demontata aparatoarea din stanga jos a pasagerului din dreapta:




Aceasta se tine in 2 suruburi, dar ca sa puteti desaface al doilea surub, trebuie dat jos surubul lateral al consolei centrale.




  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dupa eliberarea spatiului de lucru de chestii inutile Smile am trecut la identificarea locului unde se afla blocul de sigurante.






  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce se scoate cu grija ansamblul de rezistente din locas el arata cam asa:







Am pus ampermetrul in locul protectiei termice si ventilatorul a pornit normal.
Luni, voi comanda la Conexelectronic protectia termica si dupa aceea voi merge la un prieten sa i-mi sudeze noua protectie in locul celei vechi.

Analizand problema, am constatat ca filtrul de polen era zarzavat, iar pe langa el o gramada de gunoaie.
Am cumparat filtrul - 44 lei, am dat cu aspiratorul bine pe acolo si acuma e ok fluxul de aer curat. Smile


Ultima modificare făcută de mity la Sam 26 Jul, 2008 4:02 pm
  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am taiat protectia termica si am citit ce scrie pe ea:

MICROTEMP
SNEAVB
Y4A16
Tf240C

Din inscriptii banuiesc ca trebuie sa reziste la 16A, si ca rezista la o temperatura de maxim 240 grade Celsius.
La magazin acest ansamblu de nou costa 217 lei. In acest caz pentru ca am resusrsele necesare voi cauta protectia termica pentru a o inlocui.
Smile
Revin cu detalii dupa ce o repar.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Exact la fel se procedeaza si la Corsa, este aceeasi piesa, aceeasi locatie, in tubul care duce aer de la ventilator la schimbatorul de caldura din consola centrala. Eu am inlocuit-o cu una care stiu ca se foloseste si la fiarele de calcat (haine), de valoare apropiata si merge de 8 luni.
Atentie la montare, sa fie bine introdus modulul in tubulatura de aer, ca sa se poata raci.
Cred ca se poate muta la tutoriale.

L-am mutat. LDivora
  • mity

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pana una alta am gasit la magazinul de piese electronice din Braila la 3 lei bucata siguranta termica de 240 gr C si 10A. Originala era de 16A, dar o sa masor consumul ventilatorului pentru pozitiile 1, 2 si 3 in diferite ipostaze si daca nu depaseste 10A, atunci is bune si aceste protectii. Smile
Revin cu detalii. Smile

P.S. Multumesc pt organizarea mesajului pe forum. Smile
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut, am un vectra C 2.2 dti cu dublu climatronic. Daca dau pe auto ventilatorul pleaca in treapta 7 , adica ultima si nu se aprinde ledul, chestia asta ar trebui sa se intample in mod normal atunci cand dau pe maxim la rece sau pe maxim la caldura adica ori pe low ori pe high.
Ceva idei?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La climatronic nu mai are grup de rezistente si siguranta termica, ci are regulator electronic de viteza care este in jur de 750 lei la magazin.
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
mii de scuze, cel din dreapta era la minim, cred ca eram prea stresat sa il vad
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sunt nou pe forum , posesor de vectra c ( gts ) de curand . am si eu o intrebare "prosteasca" : cum se opreste climatronicul ?:-"
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
s-ar putea sa apesi pe butonul mare din mijloc pana intra intr-un meniu si de acolo dezactivezi air conditioner (percuteaza cam greu)
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pai nah ... nu are un off / on sau ceva de genu ( ii drept ca nici nu am avut rabdare prea multa ). o sa mi bat capu' cumva . restu lumii merge cu el pornit tot timpul ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Restul lumii, mai citeste si manualul de utilizare (daca are, daca nu, il da jos de pe net si tot la citit ajunge).
  • razvanxray

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut! am avut si eu o astefel de problema, la mine sa manifestat prima data printr-un scartiit dupa care nu a mai mers deloc ventilatoru.l-am dat jos l-am spalat cu o solutie luata de la un service, am curatat rotoru si carbuni putin si merge perfect.
daca avetzi o astefel de problema ....sa stiti ca partea electronica este arsa doar daca ventilatoru merge doar pe anumite viteze.
  • razvanxray

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
turculetz a scris:s-ar putea sa apesi pe butonul mare din mijloc pana intra intr-un meniu si de acolo dezactivezi air conditioner (percuteaza cam greu)

eu inca nu am reusit sa rezolv problema cu butonu mare ...imi intra decat daca e cald in masina...sai daca apas extrem de tare pe el ...are cineva idee ce as putea sa ii fac ...mentionez ca am dublu climatronic. multumesc!
  • dany_ionutz

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 2.2 dti 125cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am si eu o problema la o vectra c 2003 cu dublu climatronic.vre-o doua zile a scartait ventilatorul de la aer iar astazi nu a mai vrut sa mearga deloc,nici pe trepte,nici pe auto si nici pe defrigerare.poate sa ma ajute si pe mine cineva cu cateva sfaturi?vine vara si e cam nasol fara aer.se poate sa fie ars motorasul?cat ar fi unul nou?
  • Daxy

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu la vectra c model 2003 cu dublu climatronic, aproape de cate ori pornesc motorul, ventilatorul porneste de la treapta max. 7 si trebuie sa scad nivelul manual pana la treapta dorita. Ce parere aveti, multumesc........!? Nu ma refer la modul automat.
  • mihai199111

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2003 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
sal .am patit-o si eu cu siguranta termica.e de 240 grd C 16A si am gasit sa cumpar doar de 240 grd c si 10A .este buna?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR