- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Azi am avut si eu curiozitatea sa vad daca ar trebui completat cu ulei in cutia de viteza. Dupa o mica documentare in acest topic am pus mana la treaba. Am desfacut initial busonul de umplere, l-am curatat, etc. Apoi am desfacut si busonul de nivel. Mentionez ca am C14NZ, nu am AC si servodirectie, cutia de viteze nu stiu exact ce model e, am sa ma mai documentez. Neavand AC si sevodirectie am putut sa ajung, chiar foarte usor, la busonul de nivel. La desfacerea lui a inceput sa curga ulei, asa ca am strans inapoi cele doua busoane si sculele.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Sorry de dublu post dar au trecut cele 20 minute regulamentare .
Ma macina prea tare curiozitatea si m-am dus sa vad ce cutie am. Imi era lene sa sterg putin mizeria de acolo. Mi-am luat inima in dinti, am sters si am descoperit: F13.
Si o mica problema la care poate ma ajuta Dan Cuciureanu.
Dane, am de la fostul proprietar al masinii o sticla de ulei de transmisie, pe jumate, care a fost folosita pentru completari: Castrol Manual Taf-X - SAE 75W-90, API GL4?5, VW 501 50. E bun uleiul sau ar trebui sa-l schimb? Astept si eu un sfat de la tine.
Si inca ceva, am momente cand nu reusesc sa bag a doua viteza. M-am uitat mai atent, cu ajutorul uni coleg de serviciu si mi s-a parut jocul mare la bucsa in cruce de la cautator:
Ar putea fi ea de vina sau uleiul?
Multumesc, cu respect, toate bune!
Ma macina prea tare curiozitatea si m-am dus sa vad ce cutie am. Imi era lene sa sterg putin mizeria de acolo. Mi-am luat inima in dinti, am sters si am descoperit: F13.
Si o mica problema la care poate ma ajuta Dan Cuciureanu.
Dane, am de la fostul proprietar al masinii o sticla de ulei de transmisie, pe jumate, care a fost folosita pentru completari: Castrol Manual Taf-X - SAE 75W-90, API GL4?5, VW 501 50. E bun uleiul sau ar trebui sa-l schimb? Astept si eu un sfat de la tine.
Si inca ceva, am momente cand nu reusesc sa bag a doua viteza. M-am uitat mai atent, cu ajutorul uni coleg de serviciu si mi s-a parut jocul mare la bucsa in cruce de la cautator:
Ar putea fi ea de vina sau uleiul?
Multumesc, cu respect, toate bune!
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
ea e de vina!plus faptul ca ce ai tu acolo e o improvizatie(surubul).original vine cu niste sigurante care se umfla(nu stiu cum sa ma explic mai clar sau bolturi.iti recomand sa desfaci crucea aia si vei observa ca bucsa de teflon e k!beleau e crucea aia de fier care s-a labartat(incearca sa o strangi cu o piulita si un surub cat sa intre aproape forta la loc bucsa aia).cumpara niste bolturi de cielo si vei observa schimbarea in bine.si nu uita sa gresezi aceea bucsa cu vaselina speciala.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Mersi naniacostin!
Poza nu e de la mine. E drept, am omis sa specific dar poze e din topicul https://www.clubopel.com/vie...ghlight=semering. N-am mai stat sa fac si poza. La mine sunt intradevar niste bolturi mai ciudate. Probabil cele de care spui tu.
Nu-mi ramane decat sa cumpar o bucsa si s-o inlocuiesc. Inca o data multumiri.
Poza nu e de la mine. E drept, am omis sa specific dar poze e din topicul https://www.clubopel.com/vie...ghlight=semering. N-am mai stat sa fac si poza. La mine sunt intradevar niste bolturi mai ciudate. Probabil cele de care spui tu.
Nu-mi ramane decat sa cumpar o bucsa si s-o inlocuiesc. Inca o data multumiri.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mariusgmg schimba uleiul ca iarna porcaria aia e cam viscoasa. Vezi ca pute de rupe, eu am avut de a face cu el, cumpara de la Autoblue GM 19 40 182, 30lei dar ai reducere la el. Nu uita de reglaj timonerie, e simplu de facut. Piese de Cielo gasesti la intrarea in Pacurari, la trecerea de pietoni, la parter bloc.
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
n-ai inteles bine!bucsa aia nu are absolut nimic!capele de cruce ce prinde bucsa sunt largite.da bucsa jos si baga un surub pe la un capat si o piulita la celalalt.si strangi cu chiea pana cand se mai apropie bratele alea 2.sa intre bucsa fixa cu joc de max 1mm.daca ai bolturi nu le inlocii.sunt fff bune aleea nu si nu se strica.dar daca nu intelegi ce spun da-mi un tel la 0788082220 si iti explic mai bine...
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am inteles naniacostin! M-am uita si eu mai bine dupa ce mi-ai explicat tu. Asa am sa fac. Doar ca azi zic pas, ca e o caldura afara de nu-ti mai arde de nimic. Asadar trebuie sa strang putin furcile. Am sa ma ocup maine poimaine de ele si iti dau raspuns la rezulta .
@dancuciureanu - De aia te-am si intrebat. Am trecut in carnetel si acest schimb. Dupa cate am citit pe aici pe undeva trebuie sa desfac capacul de sub cutia de vitaze ca sa-l dau afara pe cel vechi. Cred ca am s-o las pe septembrie ca mai am si altele de facut in cadrul pregatirii de concediu. Undeva intre 5 si 10 august plec si apoi ne vom vedea la Paltinis. De fapt pana atunci mai sunt vreo 3 sambete si ne vom vedea si la palat. Deocamdata vreau sa schimb IAC-ul. Multumesc pentru sfaturi!
@dancuciureanu - De aia te-am si intrebat. Am trecut in carnetel si acest schimb. Dupa cate am citit pe aici pe undeva trebuie sa desfac capacul de sub cutia de vitaze ca sa-l dau afara pe cel vechi. Cred ca am s-o las pe septembrie ca mai am si altele de facut in cadrul pregatirii de concediu. Undeva intre 5 si 10 august plec si apoi ne vom vedea la Paltinis. De fapt pana atunci mai sunt vreo 3 sambete si ne vom vedea si la palat. Deocamdata vreau sa schimb IAC-ul. Multumesc pentru sfaturi!
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
RaresSDT a scris:Am citit si am tot citit acest topic de la cap la coada si ii foarte explicit pt mine mai putin la o chestie care tare curios sunt despre ea ....bon sa va zic ce nu am priceput ..... am citit ca se regleaza timoneria ..boon ce ii aia cum se regleaza si la ce ajuta ?
Se foloseste cu succes functia CAUTARE.
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Voi fi indulgent azi, tastezi la CAUTARE cuvint timonerie si citesti.
Nu mai posta aiurea, aceasta e sectiune de tutoriale si subiectul are alta directie. Ai mai facut o greseala zilele trecute, ai intrebat la Agila de inchidere Astra. Fii atent unde postezi si respecta Regulamentul. Daca persisti in greseala te alegi cu ban ca sa ai timp de gindire.
Nu mai posta aiurea, aceasta e sectiune de tutoriale si subiectul are alta directie. Ai mai facut o greseala zilele trecute, ai intrebat la Agila de inchidere Astra. Fii atent unde postezi si respecta Regulamentul. Daca persisti in greseala te alegi cu ban ca sa ai timp de gindire.
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
observ cu regret ca sunt foarte multe persoane care sunt prea plictisite poate pt a da sfaturi cand acestea sunt cerute (o versiune a definitiei "forum").
e mai simplu sa spui "cauta" decat sa spui ca "timoneria" asta se regleaza atunci cand ai probleme cu cuplarea unor trepte de viteza, in special 1 si 2, cand iti "caraie" cutia si nu stii ce are, etc..
imi iau inima in dinti si continui cu o intrebare de-a mea.
dupa ce am citit toate paginile acestui topic cat si altele am ajuns la urmatoarea concluzie : pt Astra G/Classic 1.6 benzina '99 (nu cunosc modelul cutiei) se recomanda schimbarea completa a uleiului de cutie cu "ulei original Opel GM 19 40 182", cantitatea de 2 L fiind suficienta, iar acest schimb se face desfacand "capacul cutiei de viteze, aflat undeva dedesubt si prins cu multe suruburi". este corecta aceasta concluzie ?
Multumesc.
e mai simplu sa spui "cauta" decat sa spui ca "timoneria" asta se regleaza atunci cand ai probleme cu cuplarea unor trepte de viteza, in special 1 si 2, cand iti "caraie" cutia si nu stii ce are, etc..
imi iau inima in dinti si continui cu o intrebare de-a mea.
dupa ce am citit toate paginile acestui topic cat si altele am ajuns la urmatoarea concluzie : pt Astra G/Classic 1.6 benzina '99 (nu cunosc modelul cutiei) se recomanda schimbarea completa a uleiului de cutie cu "ulei original Opel GM 19 40 182", cantitatea de 2 L fiind suficienta, iar acest schimb se face desfacand "capacul cutiei de viteze, aflat undeva dedesubt si prins cu multe suruburi". este corecta aceasta concluzie ?
Multumesc.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cand ti s-a spus "Cauta" nu ti s-a spus degeaba. Nu are rost sa se incarce forumul (si asa fiind foarte incarcat) cu informatii care mai exista.
Uleiul in cutia de viteze nu se schimba in cazul unei utilizari si functionari normale, se completeaza numai daca este cazul. Se schimba numai in cazul avarierii cutiei si desfacerea si repararea ei. Daca trageai masina pe o rampa si te uitai la cutie, vedeai daca cea de pe masina ta are acel capac.
Uleiul in cutia de viteze nu se schimba in cazul unei utilizari si functionari normale, se completeaza numai daca este cazul. Se schimba numai in cazul avarierii cutiei si desfacerea si repararea ei. Daca trageai masina pe o rampa si te uitai la cutie, vedeai daca cea de pe masina ta are acel capac.
alin_gsm
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
deranjez si eu cu o intrebare,am probleme la intrat in viteze 1,2,3,4 cand scot din masarier sau 5,am schimbat uleiul-mirosea ca naiba(cam 1 l am scos din cutie),dar nu s-a schimbat f mult cu inlocuirea uleiului,bucsa de la cruce are un joc f usor(sensibil mic)-vectra b 1997 caravan x16xel.multumesc.
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
robert88- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
sal vin si eu cu o problema ...am un vectra a c16nz cu cutie f13 ceea originala , acum vreo 2 luni am fost la un ''mecanic'' sa-mi schimbe uleiul in cutie . zis si facut . i-am dus 2 litri de ulei .. mi-la pus pe tot ...a doua zi am plecat cu masina la mare la dupa ce am intrat pe autostrada la vro 25 de km cu o viteza de 140 a inceput sa miroasa a ulei .....am oprit putin pe dreapta am deschis capota si surpriza pe la capacul de aerisire imi aruncase cu ulei ,,,,era cutia plina de ulei .....am pornit motorul si am turati putin in gol sa vad ce sa intampla si ce sa vad cand o turam imi scotea ulei pe la capacuul de aerisire ...am luat o carpa am astupat gaura aia de aerisire si am pus inapoi capacul k sa nu mai iasa ulei sa pot sa ma intorc inapoi in buc ....toate bune si frumoasa dupa ce am pus carpa nu mai arunca ulei asa k am continuuat drumul pe la km 57 incepuse sa picure ulei in masina chiar pe pedala de frana ....am comtinuuat drumul in modul asta si sa obsev k mi-a ajuns uleiul pe acul de kilometraj ...era toate ceasurile pline de ulei ...si acum sa va zic sintoma ( era pre mult ulei in cutie la turatie facea presiune si impingea uleiul pe cablu de kilometraj pana la ceasuri si deacolo se scurgea pe pedala de frana )am ridicat masina pe cric am dat roata jos am desfacut capacu de aerisire si surubul de langa planetara ..am pus un bidon de 5 l taiat sa vad cat ulei aveam in cutie ,am dat drumul la ulei, mi-a curs 2.5 l de ulei +ce mai aveam prin masina si in ceasuri (cred k mcanicu nu mi-a scos vechiul ulei si mi-a adaugat alea 2 l peste ala din cutie )....
si acum intrebare : cum scot tot uleiul din cutie , si cat ulei tre sa pun sa nu mai patesc acceasi problema? ...
si acum intrebare : cum scot tot uleiul din cutie , si cat ulei tre sa pun sa nu mai patesc acceasi problema? ...