- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o intrebare, credeti ca este posibil sa inlocuiesc catalizatorul Euro2 cu catalizator Euro3?
Deoarece mi-am luat de curand un Opel Omega 2.5 V6 din Germania si cand am ajuns acasa dupa ce am calculat taxa de poluare mi s-a facut rau. Dar acum nu am ce sa fac trebuie sa o tin si ma gandeam la varianta de a schmba catalizatorul.
Am si eu o intrebare, credeti ca este posibil sa inlocuiesc catalizatorul Euro2 cu catalizator Euro3?
Deoarece mi-am luat de curand un Opel Omega 2.5 V6 din Germania si cand am ajuns acasa dupa ce am calculat taxa de poluare mi s-a facut rau. Dar acum nu am ce sa fac trebuie sa o tin si ma gandeam la varianta de a schmba catalizatorul.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
mctoto a scris:nu are treaba cu catalizatorul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=28710
si e tot degeaba.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=28710
si e tot degeaba.
Am intrat pe link si nu am inteles mare lucru
As vrea daca se poate sa-mi dea cineva niste raspunsuri mai clare, fiindca nu sunt in domeniu.
Ideea sta in felul urmator, daca pun catalizator Euro3 e luat in considerare la RAR?
In sensul ca ar putea considera motorul ca fiind Euro3 si nu Euro2? Ca e mai mica taxa de'!
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu cred ca totusi are treaba cu catalizatorul ... spre exemplu masina din semnatura (euro 2), am fost la Service Opel (Austria), le-am explicat cum sta treaba cu inmatriculatul in Romania si i-am intrebat daca as putea sa fac masina mea sa corespunda normelor euro 3 iar ei mi-au raspuns ca daca vreau pot sa o fac si euro 4, schimba catalizatorul si nu mai retin exact ce au zis ca mai fac insa se poate. Exista si un "dar", mereu exista , se poate face schimbarea dar costa aproape sau poate chiar mai mult decat platesti taxa si daca modificarea nu e trecuta in certificat si cartea masinii, in Romania nu are nici un efect pt ca se ia dupa codul motorului insa daca ai acte doveditoare poti sa le dai in ochi cu ele.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Ick
- ***
- 545 mesaje
- din 16 Mar 2008
- Astra 2010 A17DTR
- Cluj
Ick
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2008
- Mesaj Privat
cipylan a scris:
Ideea sta in felul urmator, daca pun catalizator Euro3 e luat in considerare la RAR?
In sensul ca ar putea considera motorul ca fiind Euro3 si nu Euro2? Ca e mai mica taxa de'!
Ideea sta in felul urmator, daca pun catalizator Euro3 e luat in considerare la RAR?
In sensul ca ar putea considera motorul ca fiind Euro3 si nu Euro2? Ca e mai mica taxa de'!
Cei de la RAR se uita la seria de la motor, au tabele cu normele corespunzatoare si in f-ctie de asta te incadreaza la norma de poluare. Degeaba scoti tu noxe de E4, daca pe tabelele lor motorul tau este incadrat la E2, atunci E2 ramane.
Chiar daca ai face modificarea cu catalizatorul (sa presupunem ca se poate si se merita din toate punctele de vedere) tot mai ai de facut un pas destul de greu ca sa fii incadrat ca si E3, si anume: testul dinamic. Acest test se face numai la Bucuresti, anul trecut costa in jur de 20 mil. Din pacate, nu a facut nimeni de pe forum testul respectiv sa ne spuna concret ce si cum [ arunca un ochi si aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=30976 ]
Neoficial, asta vara la intrebarea mea adresata ACR Cluj, mi s-a spus ca pornesti cu 20% sanse de reusita la test.
Au Parazitii o vorba : "...si ne confruntam cu legi noi date de boi". Din pacate asta e ... Romania noastra
- BogdanFrontera
- *
- 8 mesaje
- din 20 Jul 2008
- Frontera 1994 2.3 dtr
- Brasov
BogdanFrontera
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Brasov
- Masina: Frontera 1994 2.3 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
BogdanFrontera a scris:mai e o varianta, iti pui catalizator euro 3, dar motorul se poate sa nu mai mearga bine, sar putea nici sa nu mai traga cum trebuie...e cu doua taisuri
M-am gandit si eu la asta, acum cateva zile in urma mai exact pe 18 iulie, cand mi-a vanit ideea cu catalizatorul, deoarece am gasit din intamplare pe un site catalizatoare pentru Solentza 1000 ron, am intrat pe pagina oficiala Opel Romania si le-am scris un email despre ideea mea, dar nu am primit nici un raspuns, avand in vedere faptul ca dupa ce trimiti mailul primesti un mesaj prin care te anunta ca te vor contacta in aproximativ 48 de ore.
Asa dar am aflat de acest forum si sper sa reusesc in urma sfaturilor de aici sa iau decizia corecta.
Astept incontinuare sfaturile voastre. Va multumesc!