In primul rand pentru a putea efectua reglajele in conditii civilizate e nevoie de un instrument Opel Nr... .Neavand cel mai probabil la dispozitie acel instrument va trebui sa-l confectionam dintr-un capac de tacheti (nu din capacul masinii insa 😃 ).Acesta trebuie decupat in partea de sus astfel incat sa existe acces la suruburile de reglaj.Capacul acesta se monteaza impreuna cu garnitura veche pe motor in locul celui original si se porneste motorul si se lasa 1 minut in ralanti.
Reglajele se fac cu motorul pornit

Fiecare tachet se regleaza separat , trebuie destrans cu o miscare lenta pana cand tzacanitul devine evident. Piulita se strange apoi lent pana cand zgomotul tinde sa dispara. Din aceasta pozitie zero se incepe strangerea de 3 ori cate 90 de grade , foarte lent si cu pauze de cel putin 10 secunde intre strangeri.
Vechile manuale de reparatii scoase de Opel si distribuite dealer-ilor vorbeau de 4 strangeri de cate 90 de grade (ceea ce spunea Alex) insa practica le-a aratat ca e prea mult si s-a revenit la varianta cu 3.
Operatiunea se repeta pentru fiecare tachet in parte si odata incheiata ar trebui sa fie liniste si sa putem monta capacul original cu o garnitura noua la locul lui.
Daca tzacane in continuare inseamna ca unul sau mai multi tacheti sunt defecti si trebuie inlocuiti.
Ar fi interesant de aflat cum au ajuns sa se deregleze...
Bineinteles ca treaba e posibila si fara capac daca improscarea cu ulei prin compartimentul motor si pe haine nu reprezinta o problema. 👽
Tachetul hidraulic in detalii:
