Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mai intai, salutari la toti opelistii!

o mica (pentru cine cunoaste) problema am si eu, anume: imi trebuie alimentata bricheta, fara cotact pus. Am luat o jucarie care incarca bateria, in timpul stationarii; numai ca, cu bricheta deconectata, asta nu se intampla!

ma ajuta cineva, pana nu incep sa gauresc bordul (jucaria se poate conecta si direct pe baterie) ?

(am un Opel Vectra A din '94)

multumesc binevoitorilor priceputi
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai e simplu tragi un fir de la cutia de sigurante direct la bricheta masinii
Firul va fi conectat la iesirea uneia dintre sigurantele cele mai mari. Recomandat ar fi sa apelezi la un electrician care are minime cunostinte de electrica auto.
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
nu zici rau deloc - leg plusul brichetei la sigurantza prin care trece chiar alimentarea brichetei (treb. sa scrie pe undeva prin carte care e); intreruperea (contact) treb. sa fie facut undeva dupa siguranta; gresesc?

desi cred ca treb. sa desfac jumatate bordul... mai simplu nu se poate?
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai izolezi firu vechii si tragi filul de la o siguranta generala
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@styx :
Dau cu presupusul. Presupun ca ti-ai luat un mic panou solar. Excellenta ideea, DAR :

Si eu am vrut sa imi iau, ca era ieftin si o idee buna. Dar dupa o documentare temeinica, am citit undeva ca nu ii bine sa le cuplezi fara limitator de tensiune. Ceva instalatie care evita supraincarcarea si distrugerea bateriei.
Iti recomand sa verifici asta la instalatia ta.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai eu stiam ca sistemele acestea trebuiesc protejate de tensiunea bateriei cu ajutorul unei diode si nu bateria de panoul solar. Unde ai citit ce ai zis sa studiez si eu putin.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
balog : nu ma stiu exact.
Parca vazusem de vanzare un limitator din asta pe eBay unde explica, ca il poti folosi pentru asa ceva.

Am un pic de experientza in electronica, si intr-adevar cam asa ii. Uitate la telefonul mobil de exemplu. Decupleaza singur incarcarea. De ce? Sa nu distruga bateria.

Nu ii vorba de dioda aici ... ci de supraincarcarea bateriei. Dioda nu va opri panoul sa supraincarce bateria.

Un lucru bun pentru baterii care l-am auzit : Ii bun sa ai un mic consumator permanent pe ea (cel putin la alea cu acid) ca sa iti tina eletrolitul activ.
La masinile noi, daca ai alarma (care consuma ceva) ... nu mai ii nevoie.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai din cite stiu eu curentul de incarcare este destul de mic deci o supraincarcare a bateriei este aproape imposibila.
Acumulatoarele auto nu au sensibilitate mare la supraincarcare. Energia de supraincarcare este transformata in caldura si gaze. Nu acelasi lucru se poate spune despre telefoane mobile.

Panoul ajuta dupa parerea mea la compensarea descarcarii in timp si este foarte bun iarna cind descarcarea bateriei este mai pronuntata.
Daca panou este destinat special automobilelor cu 12v atuncea nu e nici o problema pentru ca tensiunea produsa este limitata.

Ce am spus mai sus din punctul meu de vedere cred ca este corect, astept si alte pareri din partea ta sau a altora.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@balog : In mare parte ai dreptate. Dar nu despre tensiune este vorba. Pune-ti bateria pe redresor si las-o asa 3 zile ... Smile

Cum spuneam mai sus. Iarna intr-adevar descarcarea este mai pronuntata din cauza frigului. Dar daca ai un mic consumator pe baterie, acesta tine reactia activa si temperatura usor mai mare.

Eu am recomandat ca styx sa citeasca prospectul produsului sa vada ce se spune acolo.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai redresoarele auto au alt principiu de functionare si ele sunt de trei tipuri
- cu incarcare normala si limitator de tensiune -la atingerea pragului de tensiune la incarcare se deconecteaza.
- cu limitare curent incarcare - acestea limiteaza curentul maxim de incarcare dar incarcare nu se opreste decit manual (se folosesc si la incarcarea acumulatorilor masinilor de insurubat si gaurit)
- pentru pornirea motoarelor de automobile -folosesc un curent mare de incarcare a bateriei (nu pot functiona in acest regim mult timp)
-redresoare simple (majoritatea sunt cele facute manual)

-in alte aplicatii sunt folosite si redresoare cu limitare a timpului de incarcare
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
@zero
sar'na de sfaturi, dar ce am luat eu nu a fost chiar atat de ieftin si sper eu sa fie si bun, mai ales dupa ce am citit in prospect; apropo baietii dau garantie de 5 ani... desi, dupa ce am citit ce ai scris tu... am devenit putin scpetic
in prospect au un FAQ si la intrebarea: can I overcharge my battery with the batterySaver se? raspunsul este cam sec shi lipsit de o eplicatzie amanuntita: the batterySaver ce will not overcharge a vehicle battery.

am citit pe undeva ca ar prelungi viata bateriei... sa fie numai reclama?

uite aici un link la jucarie
http://www.icpsolar.com/spe...php3?id_article=5
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:Pai eu stiam ca sistemele acestea trebuiesc protejate de tensiunea bateriei cu ajutorul unei diode si nu bateria de panoul solar. Unde ai citit ce ai zis sa studiez si eu putin.


in prospectul meu spune ca dioda este deja construita in ansamblul panoului
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
de ce nu montezi panoul solar pe altceva decat bricheta?....ai o gramada de optiuni numai daca desfaci capacul de la sigurante.
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
pai era cel mai usor - panoul a venit cu 1 cablu pt. bricheta shi unul pt. baterie, iar la baterie m-am gandit sa nu incerc... motor - caldura
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la astra, firul care alimenteaza bricheta e legat si la beculetele de pe consola centrala, torpedou etc...dak tot te apuci de modificat si o faci la un electrician, trage un fir nou de la bricheta la borna 30 (la o siguranta care e alimentata de la borna 30-cea cu contact direct la baterie), si muta alimentarea de la becuri consola +torpedou pe blocul de lumini la iesirea pt lumini pozitie-astfel lungesti viata becurilor mentionate care se aprind cind pui contactul; nu costa mult dar se schimba foarte greu
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:la astra, firul care alimenteaza bricheta e legat si la beculetele de pe consola centrala, torpedou etc...dak tot te apuci de modificat si o faci la un electrician, trage un fir nou de la bricheta la borna 30 (la o siguranta care e alimentata de la borna 30-cea cu contact direct la baterie), si muta alimentarea de la becuri consola +torpedou pe blocul de lumini la iesirea pt lumini pozitie-astfel lungesti viata becurilor mentionate care se aprind cind pui contactul; nu costa mult dar se schimba foarte greu


nu cred sa ajung la un electrician curand, ma incumet singur; iar becurile din consola - shtiu ca se schimba destul de greu, am desfacut consola de doua ori - pima data sa gasesc becul (in consola am unul singur) shi a adoua oara... sa-l inlocuiesc Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Parere proprie... de ce nu pui un AL DOILEA conector "de bricheta" intr-un loc putin vizibil (sub bord) si trecut printr-o siguranta MICA, din motive de siguranta, scurt-circuit, incendiu, etc...
Oricum si fara suparare, daca e vorba de un panou solar, el nu va fi de loc eficace in spatele unor geamuri de 8-10 mm, iti va atrage doar hotii ca mustele (caci TREBUIE) pus la vedere... Crying or Very sad
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
sincer... mi-a trecut prin cap ideea cu hotii... sper sa nu fie cazul Rolling Eyes
ideea cu conectorul de bricheta nu e rea deloc...
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Eu as trage un cablu direct de sub volan (e mult mai usor de adaugat, nu incurca pe nimeni, e mai aproape) si as monta eventual un intrerupator discret, mic si frumos undeva la indemana.

De exemplu, la cielo am facut o instalatie Car Light Dimmer, si am montat intrerupatorul principal prin zona franei de mana. Arata perfect, iar intrerupatorul era mic mic.

Si asa ai si control, in caz ca stiu si eu, poate vrei sa dormi linistit in vro noapte (fara sa iti faci griji ca iti ia foc masina).

LoL sau lumina lunii nu il incarca? Laughing Laughing

Anyway, poti monta si o siguranta pe cablu, ca sa fii doctor academician.
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
am analizat toate (zic eu) posibilitatile shi am ajuns la concluzia ca toate cer timp... destul de mult; timp pe care momentan nu il am - am ales o solutie cat se poate de simpla (si cam empirica) - am scos cablul pe la coltul din stanga, prin usa deschisa si l-am strecurat sub capota, pe langa balama... Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR