- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
La masina mea ... cum se aeriseste frana ,???
Am gasit surubelele de aerisire ... pe care trebuie sa le desfac
dar nu stiu procesul tehnologic ....
PLS HELP!
Dupa ce am schimbat placutele ... e cam moale pedala ...
So .. daca ar putea cineva sa-mi spuna cum se face ...
Cand se apasa pe pedala...
Cu motor pornit / oprit ??
Servo intra numai cu motorul pornit.
Ma rog .. si ordinea procedeelor .
Multumesc !
Am gasit surubelele de aerisire ... pe care trebuie sa le desfac
dar nu stiu procesul tehnologic ....
PLS HELP!
Dupa ce am schimbat placutele ... e cam moale pedala ...
So .. daca ar putea cineva sa-mi spuna cum se face ...
Cand se apasa pe pedala...
Cu motor pornit / oprit ??
Servo intra numai cu motorul pornit.
Ma rog .. si ordinea procedeelor .
Multumesc !
- oshlobanul
- *
- 43 mesaje
- din 12 Mai 2004
oshlobanul
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
du-te si tu la un service ca nu poate sa coste prea mult... vezi topicul cu cureaua de distributie...
oricum la aerisire frine striga unu da sub masina:
"Fa-i pedale! Tine-apasat! Fa-i Pedale! Tine-apasat!.. pedale... apasat.... dale... sat... "
din ce in ce mai pierdut, pina cind nu se mai aude nimk... si brusc iese de sub masina cu tot lichidul de frina in ochi..... GATA! Ia vezi akuma... cum tine?
oricum la aerisire frine striga unu da sub masina:
"Fa-i pedale! Tine-apasat! Fa-i Pedale! Tine-apasat!.. pedale... apasat.... dale... sat... "
din ce in ce mai pierdut, pina cind nu se mai aude nimk... si brusc iese de sub masina cu tot lichidul de frina in ochi..... GATA! Ia vezi akuma... cum tine?
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
Dupa cum ai primit mesaj si in celalat topic de la sorin666 e normal sa fie asa. Nu are rost sa te apuci deocamdata sa le aerisesti. Asteapta citeva sute de km si apoi vezi. Trebuie ca placutele sa se "modeleze" dupa disc.
Oricum in peroada asta de inceput foloseste frinele mai "aspru" si mai des ca sa se "modeleze" mai repede.
Oricum in peroada asta de inceput foloseste frinele mai "aspru" si mai des ca sa se "modeleze" mai repede.
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Check !
Le-am incins aseara ... ma rog dupa ce i-am facut si aerisire ... si s-a intarit pedala ... ca tinea tocmai aproape de podea ...
Ma interesa cand se strange surubul de aerisire ... cu pedala calcata sau cu pedala libera ...
Sincer le-am strans cu pedala calcata si erau tot moi.
Am lasat pedala libera si sa curga un pic de lichid si acum sunt mult mai tari.
So ... Cred ca s-a rezolvat.
Le-am incins aseara ... ma rog dupa ce i-am facut si aerisire ... si s-a intarit pedala ... ca tinea tocmai aproape de podea ...
Ma interesa cand se strange surubul de aerisire ... cu pedala calcata sau cu pedala libera ...
Sincer le-am strans cu pedala calcata si erau tot moi.
Am lasat pedala libera si sa curga un pic de lichid si acum sunt mult mai tari.
So ... Cred ca s-a rezolvat.
- oshlobanul
- *
- 43 mesaje
- din 12 Mai 2004
oshlobanul
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
m.. io stiu exact invers!.. trebuie sa stringi surubul cind ai pedala calcata, adica atunci cind presiunea e cea mai mare in instalatie.. ca daca dai drumu la pedala cu surubul desfacut e posibil sa intre iar aer exact pe la orificiul din surubel... aerul se duce intotdeauna la capatul dinspre roata al conductei, de-aia se pun surubelele la roata si nu in alta parte.. si cind calci pedala aerul din capat se comprima fiind impins de lichid pentru ca liuchidul nu se comprima, teoretic, decit foarte putin in comparatie cu un gaz cum e aerul...
aia cu Fa-i pedale - tine apasat! inseamna mai exact asha:
surub strins.... fa-i pedale ca sa faca presiune mare si sa compreseze aerul din capatul conductei.... ultima pedala ramii cu ea apasata.... acum se desface surubul... pedala ta se duce pina jos si nu ii dai drumu inca... iese lichid cu aer pe la surubel... il stropeste pe-ala pe fatza.. si acum se stringe iar surubelul... abia acum ridici piciorul de pe pedala .. acum sa incheie ciclul si in ordinea asta... poti sa repeti operatiunea de mai multe ori.. da sa nu ramii fara lichid in pompa... adica sa intre aer si pe sus akuma... doua trei cicluri de-astea sint suficiente.
Oricum cind ai aer in instalatia de frinare pedala se intareste la a doua-a treia apasare.. daca pedala tine jos, dar intotdeauna la fel de jos si nu se modifica indiferent de cite ori o apesi, nu e aer, e altceva.. eventual e chiar din reglajul pozitiei pedalei... ar trebui sa fie un reglaj acolo.
Cind aveam Oltcit aveam un prieten mecanic. Omu vea un furtunel de vreo 10 cm transparent care intra exact in capatul surubelului si care la celalalt capat era scufundat intr-o sticluta cu lichid de frina.. si cind desfacea surubelul, aerul o lua pe furtunel si bolborosea in sticluta putin... Daca dadeai drumul pedalei inainte sa stringa el surubelul, nu intra aer inapoi in instalatie pentru ca furtunelul era scufundat in lichid... aia mi s-a parut culmea aerisirii... hehe..
am scris cam mult dar sper ca am fost destul de logic... m-a amuzat intotdeauna aerisirea frinelor... si ma bag si io unde ma pricep!
aia cu Fa-i pedale - tine apasat! inseamna mai exact asha:
surub strins.... fa-i pedale ca sa faca presiune mare si sa compreseze aerul din capatul conductei.... ultima pedala ramii cu ea apasata.... acum se desface surubul... pedala ta se duce pina jos si nu ii dai drumu inca... iese lichid cu aer pe la surubel... il stropeste pe-ala pe fatza.. si acum se stringe iar surubelul... abia acum ridici piciorul de pe pedala .. acum sa incheie ciclul si in ordinea asta... poti sa repeti operatiunea de mai multe ori.. da sa nu ramii fara lichid in pompa... adica sa intre aer si pe sus akuma... doua trei cicluri de-astea sint suficiente.
Oricum cind ai aer in instalatia de frinare pedala se intareste la a doua-a treia apasare.. daca pedala tine jos, dar intotdeauna la fel de jos si nu se modifica indiferent de cite ori o apesi, nu e aer, e altceva.. eventual e chiar din reglajul pozitiei pedalei... ar trebui sa fie un reglaj acolo.
Cind aveam Oltcit aveam un prieten mecanic. Omu vea un furtunel de vreo 10 cm transparent care intra exact in capatul surubelului si care la celalalt capat era scufundat intr-o sticluta cu lichid de frina.. si cind desfacea surubelul, aerul o lua pe furtunel si bolborosea in sticluta putin... Daca dadeai drumul pedalei inainte sa stringa el surubelul, nu intra aer inapoi in instalatie pentru ca furtunelul era scufundat in lichid... aia mi s-a parut culmea aerisirii... hehe..
am scris cam mult dar sper ca am fost destul de logic... m-a amuzat intotdeauna aerisirea frinelor... si ma bag si io unde ma pricep!
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
poti sa faci aerisirea si de unul singur....
bagi un furtunas pe cheia inelara (apropos, la opel cu ce cheie desfaci aerisitoarele)...desfaci si lasi sa se scurga lichid pe furtunas pana nu mai are bule de aer si lichidul e limpede...am uitat...furtunul e indicat sa fie transparent (sa vezi bulele) iar capatul celalalt il bagi intr-un bidonas a. i. capatul sa fie cufundat in lichid
nu faci pedala...astepti sa se evacueze lichidul murdar si cu bule apoi schimbi roata
ai grija tot timpul sa completezi cu lichid de frana in rezervor
ordinea rotilor este: dreapta spate, stg spate, dr fata, stg fata
bafta
anyway...dak ai schimbat placutele...cateva zeci de km incearca sa nu te bazezi pe ele
idem....dak ai spala masina la spalatorie...cativa km nu te baza pe frane (aluneca placutele pe disc din cauza solutiei de spalat)
bagi un furtunas pe cheia inelara (apropos, la opel cu ce cheie desfaci aerisitoarele)...desfaci si lasi sa se scurga lichid pe furtunas pana nu mai are bule de aer si lichidul e limpede...am uitat...furtunul e indicat sa fie transparent (sa vezi bulele) iar capatul celalalt il bagi intr-un bidonas a. i. capatul sa fie cufundat in lichid
nu faci pedala...astepti sa se evacueze lichidul murdar si cu bule apoi schimbi roata
ai grija tot timpul sa completezi cu lichid de frana in rezervor
ordinea rotilor este: dreapta spate, stg spate, dr fata, stg fata
bafta
anyway...dak ai schimbat placutele...cateva zeci de km incearca sa nu te bazezi pe ele
idem....dak ai spala masina la spalatorie...cativa km nu te baza pe frane (aluneca placutele pe disc din cauza solutiei de spalat)
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Turmol mersi de rãspuns. Da asa este, trebuie refãcut filetul. Si alt aerisitor .
Badea daniel. La service am fost, ai desfãcut șurubul de aerisire și la strângere mergea în gol. Ei au zis cã alt etrier, dar mai bine întreb decât sã mã las pãcãlit. La frane și direcție nu mã bag. Pt 50 lei ora de manoperã nu se meritã. La distribuție am platit 80 lei manoperã, nu se meritã sã mã apuc eu. Una este pe elevator alta este rampa sau groapa.
Badea daniel. La service am fost, ai desfãcut șurubul de aerisire și la strângere mergea în gol. Ei au zis cã alt etrier, dar mai bine întreb decât sã mã las pãcãlit. La frane și direcție nu mã bag. Pt 50 lei ora de manoperã nu se meritã. La distribuție am platit 80 lei manoperã, nu se meritã sã mã apuc eu. Una este pe elevator alta este rampa sau groapa.
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Daca ramai la varianta cu bucsa: conul de etansare va fi (preferabil) pe bucsa, nu cel din etrier si va avea toleranta de concentricitate f mica fata de filetul interior. Surubul de aerisire este posibil sa fie in regula; de obicei se duce filetul din etrier.
Desi poate ar fi o varianta un etrier din dezmembrari la un pret modic.
Desi poate ar fi o varianta un etrier din dezmembrari la un pret modic.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Am rezolvat. Am fãcut filet și am bãgat bila și șurub. Aerisirea s-a fãcut pe la celãlalt șurub oricum schimb etrierul din cauza cilindrului care se pare cã rãmâne blocat. Etrier shaorma observ la 200 lei, nou cu piesa veche la schimb 280 lei. Prefer nou.
Am schimbat și saunele de aluminiu, am pus de cupru. Acum am frane dar cum zici tu nici, mã joc cu viața altora.
Am schimbat și saunele de aluminiu, am pus de cupru. Acum am frane dar cum zici tu nici, mã joc cu viața altora.
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Pistonul ramane blocat din cauza garniturii, accesului murdariei sau (mai rar) faptului ca cilindrul are probleme pe suprafata
laterala de lucru.
Evident ca schimbarea etrierului este de preferat. Oricum, atentie daca este SH; sa nu fie la fel sau chiar mai prost decat al tau.
Solutia data de mine era de buget redus.
laterala de lucru.
Evident ca schimbarea etrierului este de preferat. Oricum, atentie daca este SH; sa nu fie la fel sau chiar mai prost decat al tau.
Solutia data de mine era de buget redus.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- GClaudiu-cristina
- *
- 1 mesaje
- din 23 Apr 2018
GClaudiu-cristina
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2018
- Mesaj Privat