cabal
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2005
- Mesaj Privat
salutarii,
am si eu un GSI din '89 cu C20NE care minca din pacate foarte mult ulei si scoate bineinteles si fum negru.
Asa ca vreau sa-i fac capitala.
Cine a mai facut capitala la motorul asta si poate sa-mi dea citeva sfaturi ?
De ce piese am nevoie ?
Pina acuma am luat set complet de garnituri (incl. simeringuri de la valve)
Ce firma de segmenti recomandati?
Trebe schimbat cureaua de transmisie si pompa de apa neaparat ?
Cit costa piesele astea?
Cam cit costa manopera pt. actiunea asta?
Trebuie schimbate neaparat si shuruburile care string chiuloasa(Zylinderkopfschrauben), sau nu e neaparat nevoie?
Daca ar putea face cineva o lista cu tot cu preturi care a mai facut capitala la C20NE ar fi super.
Multam mult,
cabal
am si eu un GSI din '89 cu C20NE care minca din pacate foarte mult ulei si scoate bineinteles si fum negru.
Asa ca vreau sa-i fac capitala.
Cine a mai facut capitala la motorul asta si poate sa-mi dea citeva sfaturi ?
De ce piese am nevoie ?
Pina acuma am luat set complet de garnituri (incl. simeringuri de la valve)
Ce firma de segmenti recomandati?
Trebe schimbat cureaua de transmisie si pompa de apa neaparat ?
Cit costa piesele astea?
Cam cit costa manopera pt. actiunea asta?
Trebuie schimbate neaparat si shuruburile care string chiuloasa(Zylinderkopfschrauben), sau nu e neaparat nevoie?
Daca ar putea face cineva o lista cu tot cu preturi care a mai facut capitala la C20NE ar fi super.
Multam mult,
cabal
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pentru inceput, as recomanda sa verifici in ce stare exacta se afla motorul, adica sa verifici daca au mai fost inlocuite piese interne (pistoane sau cuzineti in acest fel vei stii daca sunt standard sau la o cota de reparatie). Verifica ce uzura prezinta blocul motor, deoarece este posibil sa fie nevoie sa inlocuiesti si pistoanele la aceasta reparatie nu numai segmentii, iar inlocuirea pistoanelor (costa aproximativ 1000 de lei noi) presupune si alezarea/honuirea blocului.
O astfel de reparatie capitala, ca sa o faci ca la carte, te va costa foarte mult incearca sa cauti un motor ca al tau la dezmembrari (gasesti la preturi de dumping -300 EUR- motoare intregi in conditii bune) vezi cat te costa inainte sa te apuci de reparatie. De retinut ca C20NE este un motor robust daca este in conditii bune cand il cumperi, cu o intretinere corespunzatoare te va tine mult si bine iar ca pret te va costa mai putin de jumatate cat te va costa sa il refaci plus ca nu implica riscuri/pierdere timp pe care le implica o reparatie capitala.
Punctual la intrebarile tale voi raspunde acum:
- in functie de ce gasesti in motor stabilesti de ce piese ai nevoie;
- eu am folosit cu succes segmenti MAHLE;
- o curea de distribuite tensionata/folosita este interzis sa o refolosesti;
- pompa de apa nu este neaparat sa o schimbi(daca nu curge) insa vei avea nevoie de o garnitura (o-ring) pentru ea (asta pentru ca vei fi nevoit sa o desfaci pentru a tensiona cureaua de distributie);
- suruburile de la chiulasa nu trebuiesc schimbate, este recomandat sa le cureti foarte bine inainte, la fel trebuie curatat fiecare filet aferent din bloc;
- iti recomand sa soliciti o oferta de pret la un magazin de piese, atunci cand stii exact ce trebuie sa inlocuiesti, deoarece atunci cand cumperi mai multe repere obtii si un discount.
O astfel de reparatie capitala, ca sa o faci ca la carte, te va costa foarte mult incearca sa cauti un motor ca al tau la dezmembrari (gasesti la preturi de dumping -300 EUR- motoare intregi in conditii bune) vezi cat te costa inainte sa te apuci de reparatie. De retinut ca C20NE este un motor robust daca este in conditii bune cand il cumperi, cu o intretinere corespunzatoare te va tine mult si bine iar ca pret te va costa mai putin de jumatate cat te va costa sa il refaci plus ca nu implica riscuri/pierdere timp pe care le implica o reparatie capitala.
Punctual la intrebarile tale voi raspunde acum:
- in functie de ce gasesti in motor stabilesti de ce piese ai nevoie;
- eu am folosit cu succes segmenti MAHLE;
- o curea de distribuite tensionata/folosita este interzis sa o refolosesti;
- pompa de apa nu este neaparat sa o schimbi(daca nu curge) insa vei avea nevoie de o garnitura (o-ring) pentru ea (asta pentru ca vei fi nevoit sa o desfaci pentru a tensiona cureaua de distributie);
- suruburile de la chiulasa nu trebuiesc schimbate, este recomandat sa le cureti foarte bine inainte, la fel trebuie curatat fiecare filet aferent din bloc;
- iti recomand sa soliciti o oferta de pret la un magazin de piese, atunci cand stii exact ce trebuie sa inlocuiesti, deoarece atunci cand cumperi mai multe repere obtii si un discount.
cabal
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2005
- Mesaj Privat
@Robert
multumesc foarte mult pt. raspuns
eu m-am gindit in felul urmator, cind mesterul desface motorul si constata ca trebuie honuit am sa fac cum zici tu si am sa iau alt motor
Insa dupa cum se comporta motorul la drum eu presupun ca de vina la consumul de ulei sunt mai mult simeringurile de la supape.
(mai ales pt. ca toate garniturile pe care l-am schimbat pina acuma erau praf: baia de ulei, pompa de ulei,adaptatorul de ulei,etc. deci si simeringurile alea sunt garantat uscate )
Dar daca tot desfac o data motorul m-am gindit sa schimb si segmenti (doar in cazul in care meseriasul e de parere ca nu e nevoie o sa ma abtin)
mai ai vre-un sfat pt. mine ?
tu ai fost multumit de rezultat la motorul tau ?
multumesc foarte mult pt. raspuns
eu m-am gindit in felul urmator, cind mesterul desface motorul si constata ca trebuie honuit am sa fac cum zici tu si am sa iau alt motor
Insa dupa cum se comporta motorul la drum eu presupun ca de vina la consumul de ulei sunt mai mult simeringurile de la supape.
(mai ales pt. ca toate garniturile pe care l-am schimbat pina acuma erau praf: baia de ulei, pompa de ulei,adaptatorul de ulei,etc. deci si simeringurile alea sunt garantat uscate )
Dar daca tot desfac o data motorul m-am gindit sa schimb si segmenti (doar in cazul in care meseriasul e de parere ca nu e nevoie o sa ma abtin)
mai ai vre-un sfat pt. mine ?
tu ai fost multumit de rezultat la motorul tau ?
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
In afara de asta, asigura-te ca in motor nu vor intra particule de praf sau alte impuritati care iti pot creea mari probleme dupa.
Ai grija unde faci reparatia la chiulasa (recomand sa iti curete si supapele) deoarece am auzit pe multi care s-au plans de interventii defectuoase.
Inainte sa montezi garniturile asigura-te ca zonele de contact sunt foarte bine curatate si degresate.
Eu unul sunt multumit de reparatie, pana la ora actuala nu am avut nici o problema.
Ai grija unde faci reparatia la chiulasa (recomand sa iti curete si supapele) deoarece am auzit pe multi care s-au plans de interventii defectuoase.
Inainte sa montezi garniturile asigura-te ca zonele de contact sunt foarte bine curatate si degresate.
Eu unul sunt multumit de reparatie, pana la ora actuala nu am avut nici o problema.
cabal
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pai asta depinde de cat sunt de uzati segmentii/pistoanele su blocul vechi, daca ar fi sa simti un astfel de plus mai mult ca sigur ca trebuie rectficat/schimbat acolo... se schimba (ca o precautie) numai sgmentii in conditiile in care cei vechi nu prezinta semne majore de uzura (sau pierdere compresie)...
Stii cumva cate mii de km are motorul? Orientativ al meu avea 200000 km anul trecut cand l-am refacut.
Stii cumva cate mii de km are motorul? Orientativ al meu avea 200000 km anul trecut cand l-am refacut.
cabal
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2005
- Mesaj Privat
@roBERT
al meu e la 185k, are deja probleme cind a stat o zi si il pornesc, abia se tureaza...cind e cald parca n-am ce comenta merge binisor...oricum, daca are ulei in camera de ardere ar trebui sa aiba compresie
mi-e teama sa nu mearga mai prost dupa segmentare...
se vedem ce iasa...
mersi mult @roBERT si sorin666
al meu e la 185k, are deja probleme cind a stat o zi si il pornesc, abia se tureaza...cind e cald parca n-am ce comenta merge binisor...oricum, daca are ulei in camera de ardere ar trebui sa aiba compresie
mi-e teama sa nu mearga mai prost dupa segmentare...
se vedem ce iasa...
mersi mult @roBERT si sorin666