- costi petrescu
- OP
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
Stim cu totii ca vara este un chin cand temperaturile de afara depasesc frecvent 35 gr, ca sa nu mai spun de zilele caniculare.
Un articol din revista 4cars:
"Perioadele din zi cele mai potrivite pentru o programare la spalatorie sunt dimineata sau seara, pentru ca reactia dintre tabla incinsa pe timpul zilei si apa rece nu poate sa fie decat aparitia unor microfisuri ale vopselei care, dupa mult timp duc chiar la craparea sa in profunzime. Si, tineti minte ca, masinile de culoare inchisa necesita o atentie sporita, datorita faptului ca sunt mai sensibile (se incing mult mai repede).
Daca se intampla sa lasati masina mai multe zile in soare, este bine sa o acoperiti cu o husa de material textil impermeabil. Evitati-le pe cele de rafie sau plastic pentru ca acestea pot zgaria masina. Daca masina nu este tinuta la adapost, temperatura din habitaclu, care poate ajunge si la aproximativ 60°C, va duce la dregradarea plansei de bord. Iar daca sunteti genul care tineti permanent in torpedou un spray cu silicon pentru a-i da din cand in cand un luciu interiorului, e bine sa stiti ca, dupa un timp, sub actiunea soarelui acest strat de silicon se poate intari, ducand la craparea bordului.
Mare atentie la tipul braduletilor mirositori, cei cu lichid introdus intr-o mica pungulita (“la fiolaâ€) se pot topi foarte usor ajungand sa picure pe consola, deteriorand astfel comenzile de bord. Reparatia, nu mai spunem inlocuirea lor, este foarte costisitoare. Ca masura de protectie este bine sa folositi un parasolar auto, recomandate ar fi acelea de culoare argintie, pentru ca reflecta cel mai bine radiatiile solare.
Este bine ca o data la 4-6 luni sa-i aplicati masinii dumneavoastra un tratament pe baza de polish care este capabil sa-i mentina stralucirea si de a indeparta micile zgarieturi si imperfectiuni ale caroseriei. Pelicula de polish face ca suprafata sa fie mult mai fina astfel incat praful si mizeria sa aiba o aderenta mai mica.
In concluzie…
Trebuie sa avem grija sa nu neglijam estetica masinii si sa o mentinem cat mai curata posibil. Exista fel de fel de creme de polish, pentru luciu, pentru indepartarea zgarieturilor superficiale, etc., toate acestea pentru a proteja vopselurile masinilor si de a le prelungi durata de viata.
Ploile de vara.
Unul dintre momentele cand trebuie sa va spalati masina este chiar imediat dupa o ploaie, din cauza aciditatii acesteia. Daca nu tineti cont de acest sfat si prelungiti prea mult timpul pana la urmatoarea spalare, in mod sigur, pe langa faptul ca, urmele acesteia vor fi din ce in ce mai greu de scos, dupa ceva timp vopseaua isi va pierde culoarea si stralucirea de showroom pe care o avea cand era noua. Asa ca, daca nu poti controla aparitia ploilor poti macar sa iti protejezi masina prin splararea si polisharea ei.
Parbrizul.
Nu trebuie uitat nici parbrizul, pentru o buna vizibilitate el trebuie sa aiba transpareta 100% tot timpul iar, pe timp de vara, datorita temperaturilor crescute, se acceleaza actiunea negativa a tuturor substantelor toxice din ploiele acide, insecte moarte sau din murdaria lasata de pasarile ce folosesc masina drept WC public etc. Toate aceste ramasite de murdarie uscata pot fi indepartate cu ajutorul unui burete sau al unei carpe moi pentru a nu-l zgaria. Aveti intotdeauna plin rezervorul cu solutie pentru parbriz – nu se stie niciodata, s-ar putea ca vecinul de la 2, sub a carui balcon ati parcat masina, sa nu aprecieze faptul ca i-ati “furat†locul de parcare si sa va atentioneze cu cine stie ce produs culinar aruncat direct pe parbriz (in Bucuresti este o practica noua, zgariatul portierei, fiind deja o metoda invechita)."
Revenim la husele traditionale dinainte de revolutie? Sau cautam locuri cu umbra?
Mie unul mi se rupe sufletul cand o las in soare.
Un articol din revista 4cars:
"Perioadele din zi cele mai potrivite pentru o programare la spalatorie sunt dimineata sau seara, pentru ca reactia dintre tabla incinsa pe timpul zilei si apa rece nu poate sa fie decat aparitia unor microfisuri ale vopselei care, dupa mult timp duc chiar la craparea sa in profunzime. Si, tineti minte ca, masinile de culoare inchisa necesita o atentie sporita, datorita faptului ca sunt mai sensibile (se incing mult mai repede).
Daca se intampla sa lasati masina mai multe zile in soare, este bine sa o acoperiti cu o husa de material textil impermeabil. Evitati-le pe cele de rafie sau plastic pentru ca acestea pot zgaria masina. Daca masina nu este tinuta la adapost, temperatura din habitaclu, care poate ajunge si la aproximativ 60°C, va duce la dregradarea plansei de bord. Iar daca sunteti genul care tineti permanent in torpedou un spray cu silicon pentru a-i da din cand in cand un luciu interiorului, e bine sa stiti ca, dupa un timp, sub actiunea soarelui acest strat de silicon se poate intari, ducand la craparea bordului.
Mare atentie la tipul braduletilor mirositori, cei cu lichid introdus intr-o mica pungulita (“la fiolaâ€) se pot topi foarte usor ajungand sa picure pe consola, deteriorand astfel comenzile de bord. Reparatia, nu mai spunem inlocuirea lor, este foarte costisitoare. Ca masura de protectie este bine sa folositi un parasolar auto, recomandate ar fi acelea de culoare argintie, pentru ca reflecta cel mai bine radiatiile solare.
Este bine ca o data la 4-6 luni sa-i aplicati masinii dumneavoastra un tratament pe baza de polish care este capabil sa-i mentina stralucirea si de a indeparta micile zgarieturi si imperfectiuni ale caroseriei. Pelicula de polish face ca suprafata sa fie mult mai fina astfel incat praful si mizeria sa aiba o aderenta mai mica.
In concluzie…
Trebuie sa avem grija sa nu neglijam estetica masinii si sa o mentinem cat mai curata posibil. Exista fel de fel de creme de polish, pentru luciu, pentru indepartarea zgarieturilor superficiale, etc., toate acestea pentru a proteja vopselurile masinilor si de a le prelungi durata de viata.
Ploile de vara.
Unul dintre momentele cand trebuie sa va spalati masina este chiar imediat dupa o ploaie, din cauza aciditatii acesteia. Daca nu tineti cont de acest sfat si prelungiti prea mult timpul pana la urmatoarea spalare, in mod sigur, pe langa faptul ca, urmele acesteia vor fi din ce in ce mai greu de scos, dupa ceva timp vopseaua isi va pierde culoarea si stralucirea de showroom pe care o avea cand era noua. Asa ca, daca nu poti controla aparitia ploilor poti macar sa iti protejezi masina prin splararea si polisharea ei.
Parbrizul.
Nu trebuie uitat nici parbrizul, pentru o buna vizibilitate el trebuie sa aiba transpareta 100% tot timpul iar, pe timp de vara, datorita temperaturilor crescute, se acceleaza actiunea negativa a tuturor substantelor toxice din ploiele acide, insecte moarte sau din murdaria lasata de pasarile ce folosesc masina drept WC public etc. Toate aceste ramasite de murdarie uscata pot fi indepartate cu ajutorul unui burete sau al unei carpe moi pentru a nu-l zgaria. Aveti intotdeauna plin rezervorul cu solutie pentru parbriz – nu se stie niciodata, s-ar putea ca vecinul de la 2, sub a carui balcon ati parcat masina, sa nu aprecieze faptul ca i-ati “furat†locul de parcare si sa va atentioneze cu cine stie ce produs culinar aruncat direct pe parbriz (in Bucuresti este o practica noua, zgariatul portierei, fiind deja o metoda invechita)."
Revenim la husele traditionale dinainte de revolutie? Sau cautam locuri cu umbra?
Mie unul mi se rupe sufletul cand o las in soare.
- flavius1611
- ****
- 1,037 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2015
- Teleorman
flavius1611
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
cui crezi ca ii convine sa o lase in soare?
dar cum umbra nu prea este le lasam la soare.
eu a mea personala sta in garaj si cu husa pe ea.
decat in week-end vede soarele.
dar cea de servici e mai neglijata,nu rau dar nu prea gasesc un pom sub care sa o parchez sa o feresc de soare.
cand ma urc in ea nu pot sa stau.
deschid toate usilemdau drumul la clima si o las 5 minute sa pot pune mana pe volan,etc.
dar cum umbra nu prea este le lasam la soare.
eu a mea personala sta in garaj si cu husa pe ea.
decat in week-end vede soarele.
dar cea de servici e mai neglijata,nu rau dar nu prea gasesc un pom sub care sa o parchez sa o feresc de soare.
cand ma urc in ea nu pot sa stau.
deschid toate usilemdau drumul la clima si o las 5 minute sa pot pune mana pe volan,etc.
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- OP
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat