- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
salut. vectra mea are un por pe undeva prin instalatie, nici la teste nu este depistat.ideea este ca o data pe an reincarcam instalatia pentru ca din 900grame mai ramineau vreo 300 si nu mai racea prea bine, cam la 2 saptamini, inclusiv iarna ii mai dadeam drumul...ok, aceeasi treaba anul acesta acum doua saptamini...instalatia a rezistat la teste, am incarcat-o cu freon, in masina rece, rece, multumit. dupa citeva zile am facut o "plimbare " de vreo 1200km, nici o problema.masina cam sta in ultima perioada, dar la 2-3 zile o pornesc, mai incalzesc motorul si mai dau drumul si la aer.totul bine si frumos , aerul mergea lunea trecuta, miercuri ii dau drumul iar si surpriza...in bord fis-fis, compresorul porneste dar rece nema...mentionez ca drumul l-am facut chiar in simbata si duminica dinainte de lunea in care mai mergea aerul. ok, zic, s-a intimplat ceva, s-a spart ceva si am pierdut freonul. am acasa o lampa cu ultraviolete, ma uit peste tot, nimic (ochelarii nu-i am). ma duc la cei care mi-au incarcat instalatia, astia isi iau lampa si ochelarii si pac: aici este! furtunul care iese din compresor si o ia spre dreapta, la insertie.sint scumpe, pe comanda, le iei, le schimbam ca vin in pereche si gata!ce m-a pus pe ginduri este ca unde mi-au aratat ei se vedea fluorescent asa, ca o umezeala abia vizibila, putea foarte bine sa fie acel por pe unde scapa intr-un an. cind am vazut cit costa furtunele, plus manopera, plus reincarcare... m-am apucat sa ma uit si eu la instalatie. am scos ventilatorul din spatele radiatorului ca sa vad mai bine si am vazut senzorii de presiune pt freon...(sorry, nu stiu exact cum se numesc). cind am scos mufa cu firele din primul din stinga, surpriza! era plina de substanta fluorescenta, mai bine zis a curs din mufa, era imbibata. nu cred ca este normal, daca a trecut uleiul cu substanta fluorescenta, banuiesc ca freonul s-a dus lejer. as vrea sa stiu si parerea voastra, eu unul zic ca pe acolo a scapat freonul, trecind "prin sonda"...diferenta dintre "scaparea" de la furtune si cea de la traductor este mult prea mare...stie cineva de ce sint doua si la ce foloseste fiecare? un pret are idee cineva si ce sa cer de fapt?merci
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut.
Se pare ca au o problema acesti senzori de presiune si dupa un timp incep sa scape freonul prin cupla, pe linga pini.
Cel cu mufa patratoasa cu 4 pini in ea se numeste comutator triplu de presiune si are rolul de a comanda, pe diferite viteze, electroventilatoarele in funcie de presiunea din instalatie, iar cel cu mufa dreprunghiulara, cu 2 pini in ea, se numeste comutator de presiune joasa-inalta si are rolul de a deculpa compresorul atunci cind presiunea din instalatie ii prea joasa, adica nu mai ai freon in insatalatie, sau cind presiunea ii mai mare decit cea normala de lucru, caz in care ai un dop de gheata pe undeva prin instalatie, de obicei la filtrul dehidrator.
Si eu am gasit ulei fluorescent in cuple la amindoi senzori si i-am schimbat dar nu mi-au rezolvat problema instalatiei pentru ca pierderea preponderenta de freon nu era de la ei ci de la codensor, avea pori undeva in spatele electroventilatorului din fata. Am bagat freon doua veri la rind pina m-am hotarit sa demontez botul masini si sa examinez cu atentie condensorul pentru ca toata instlatia parea OK, chiar si condensorul acolo unde putea fi examinat vizual fara demontare.
Acum am schimbat condesorul si in sfirsit are si masina mea aer.
Senzorii nu se gasesc decit pe original ,Made in Italy, si sunt destul de scumpisori comparativ cu ce stiu sa faca, adica comutatorul triplu de presiune in jur de 75 euroi fara TVA, iar comutatorul de presiune joasa-inalta in jur de 65 euroi fara TVA. Eu i-am luat din dezmembrari pe amindoi cu 150 RON ,demontati cu minuta mea de pe masina donataore, pentru ca mi-am luat teapa cu senzorul triplu de presiune, el fiind primul descoperit cu ulei in cupla, in primul an cind am bagat freon, si etuziasmat ca am gasit problema l-am luat cu 80 RON tot din dezmembrari, dar dintr-o cutie plina cu senzori, si avea aceeasi problema,scapa prin cupla. Deci mare atentie de unde cumperi si ce cumperi.
La tine eu zic ca problema veche de bagai freon din an in an e din cauza senzorilor, pentru ca nu ii normal sa scape presiune prin cupla, si daca scapa , scapa foarte putin, iar faptul ca ai pierdut freonul in citeva zile e di alta parte, nu din cauza senzorilor, si tre sa cauti cu atentie unde ii problema chiar daca trebuie sa demontezi tot botul masinii, pentru ca piesele sunt destul de scumpe si nu merge cu pareri ale meseriasilor care isi dau cu presupusu pe banii tai si zic ca s-ar putea sa fie de nu stiu unde sau de nu stiu unde.
Se pare ca au o problema acesti senzori de presiune si dupa un timp incep sa scape freonul prin cupla, pe linga pini.
Cel cu mufa patratoasa cu 4 pini in ea se numeste comutator triplu de presiune si are rolul de a comanda, pe diferite viteze, electroventilatoarele in funcie de presiunea din instalatie, iar cel cu mufa dreprunghiulara, cu 2 pini in ea, se numeste comutator de presiune joasa-inalta si are rolul de a deculpa compresorul atunci cind presiunea din instalatie ii prea joasa, adica nu mai ai freon in insatalatie, sau cind presiunea ii mai mare decit cea normala de lucru, caz in care ai un dop de gheata pe undeva prin instalatie, de obicei la filtrul dehidrator.
Si eu am gasit ulei fluorescent in cuple la amindoi senzori si i-am schimbat dar nu mi-au rezolvat problema instalatiei pentru ca pierderea preponderenta de freon nu era de la ei ci de la codensor, avea pori undeva in spatele electroventilatorului din fata. Am bagat freon doua veri la rind pina m-am hotarit sa demontez botul masini si sa examinez cu atentie condensorul pentru ca toata instlatia parea OK, chiar si condensorul acolo unde putea fi examinat vizual fara demontare.
Acum am schimbat condesorul si in sfirsit are si masina mea aer.
Senzorii nu se gasesc decit pe original ,Made in Italy, si sunt destul de scumpisori comparativ cu ce stiu sa faca, adica comutatorul triplu de presiune in jur de 75 euroi fara TVA, iar comutatorul de presiune joasa-inalta in jur de 65 euroi fara TVA. Eu i-am luat din dezmembrari pe amindoi cu 150 RON ,demontati cu minuta mea de pe masina donataore, pentru ca mi-am luat teapa cu senzorul triplu de presiune, el fiind primul descoperit cu ulei in cupla, in primul an cind am bagat freon, si etuziasmat ca am gasit problema l-am luat cu 80 RON tot din dezmembrari, dar dintr-o cutie plina cu senzori, si avea aceeasi problema,scapa prin cupla. Deci mare atentie de unde cumperi si ce cumperi.
La tine eu zic ca problema veche de bagai freon din an in an e din cauza senzorilor, pentru ca nu ii normal sa scape presiune prin cupla, si daca scapa , scapa foarte putin, iar faptul ca ai pierdut freonul in citeva zile e di alta parte, nu din cauza senzorilor, si tre sa cauti cu atentie unde ii problema chiar daca trebuie sa demontezi tot botul masinii, pentru ca piesele sunt destul de scumpe si nu merge cu pareri ale meseriasilor care isi dau cu presupusu pe banii tai si zic ca s-ar putea sa fie de nu stiu unde sau de nu stiu unde.
- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
salutare.multumesc frumos de fiecare raspuns, acum stiu ce sa caut.oricum m-am apucat sa dau jos si o parte din instalatia electrica( izolatia superiara, cea gen furtun de plastic pus peste manunchiul de fire a devenit casanta ) vreau sa mai curat si sa izolez ce mi se pare in neregula, asa ca voi demonta toata fata masinii oricum si am sa studiez fiecare componenta accesibila a instalatiei de aer conditionat. ce nu am eu este acei ochelari prin care se vad mai bine scurgerile decit numai cu lampa de ultraviolete simpla.vreo idee ce au asa special acei ochelari sau daca se gasesc? multumesc din nou.
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu am folosit doar lampa cu ultra violete, si oricum daca ai sa defaci totul pe fata, se vede si cu ochiul liber pe unde scapa. Eu aveam o pata uleioasa destul de maricica pe condesor foarte vizibila si fara lampa ,nu mai spun de ochelari.
Spor la treaba. Ce-si face omul cu mina lui (ii sfint) se numeste lucru manual.
Spor la treaba. Ce-si face omul cu mina lui (ii sfint) se numeste lucru manual.
- adee_thebest
- *
- 3 mesaje
- din 16 Jul 2008
- Astra 2001
- Bucuresti
adee_thebest
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
salut.asa cum banuiam, comutatorul triplu de preiune a fost de vina, iar la teava care iese din compresor este doar un por. am comandat comutatorul (260ron) si a doua zi mi-a fost adus.este "made in taiwan", dar isi face treaba,l-am schimbat eu si am fost la baietii cu testerul. a rezistat la teste si acum merge ok.au recunoscut si ei ca intr-adevar "ar putea fi de la senzor, daca l-am gasit imbibat cu ulei fluorescent".am facut 2000km si la drum lung, si pe treapta 1 face "ger in masina".multumesc de ajutor celor care mi-au scris.