- staiculescuf
- OP
- 8 mesaje
- din 01 Jul 2008
- Astra 2006
- Dolj
staiculescuf
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ombly
- **
- 160 mesaje
- din 12 Jan 2008
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
ombly
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
- adi_iacob
- **
- 156 mesaje
- din 28 Jun 2008
- Astra 2008 Z16XER
- Buzau
adi_iacob
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
@ombly
Din cate cunosc eu, bujiile se verifica la 20,000 km, se reface gap-ul la electrod daca e cazul (distanta dintre elecrozi, masurabila cu celebra lera) si se schimba la 30.000. Sigur ca se cunosc cazuri fericite de tipi care au mers cu ele si 50 de mii de km dar de obicei dupa valoarea recomandata de producator (care e de obicei 30 de mii, doar daca nu ai bujii cu electrod de platina sau iridiu, la care durata de viata e cam tripla) creste consumul si se remarca o inconstanta la functionarea in regim idle.
Ganditi-va ce e pe biata bujie acolo, cate detonari suporta in cilindru, nu va putea functiona o vesnicie. Eu nu as sta prea mult pe ganduri daca ar fi vorba de schimbarea lor.
A, si puneti bujiile recomandate de producator ca sa nu aveti surprize de genul bleah, mergea masina mai bine cu alea vechi, fir-ar...
Din cate cunosc eu, bujiile se verifica la 20,000 km, se reface gap-ul la electrod daca e cazul (distanta dintre elecrozi, masurabila cu celebra lera) si se schimba la 30.000. Sigur ca se cunosc cazuri fericite de tipi care au mers cu ele si 50 de mii de km dar de obicei dupa valoarea recomandata de producator (care e de obicei 30 de mii, doar daca nu ai bujii cu electrod de platina sau iridiu, la care durata de viata e cam tripla) creste consumul si se remarca o inconstanta la functionarea in regim idle.
Ganditi-va ce e pe biata bujie acolo, cate detonari suporta in cilindru, nu va putea functiona o vesnicie. Eu nu as sta prea mult pe ganduri daca ar fi vorba de schimbarea lor.
A, si puneti bujiile recomandate de producator ca sa nu aveti surprize de genul bleah, mergea masina mai bine cu alea vechi, fir-ar...
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
ombly a scris:@alex_arhire le-ai schimbat pentru ca era masina in garantie?
varul meu care are tot un Z16XEP le-a schimbat la revizia de 45.000 eu acum am 27.000 am facut a 2 a revizie si nu mi le-a schimbat masina a iesit din garantie si nu stiu daca sa le schimb sau nu
varul meu care are tot un Z16XEP le-a schimbat la revizia de 45.000 eu acum am 27.000 am facut a 2 a revizie si nu mi le-a schimbat masina a iesit din garantie si nu stiu daca sa le schimb sau nu
Masina era in garantie, dar le-am schimbat pentru ca asa mi-a sugerat mecanicul si pentru ca asa am vrut si eu.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
20.000Km este suficient pentru un rind de bujii !
Functionarea in parametri specificati si consumul motorului depinde in prea mare masura de bujii ca sa nu fie schimbate la 20.000Km , daca mai luam in calcul pretul derizoriu al unui set de 4 bujii de firma ... Atentie sa fie in cifra termica specificata de producator !
Functionarea in parametri specificati si consumul motorului depinde in prea mare masura de bujii ca sa nu fie schimbate la 20.000Km , daca mai luam in calcul pretul derizoriu al unui set de 4 bujii de firma ... Atentie sa fie in cifra termica specificata de producator !
- ombly
- **
- 160 mesaje
- din 12 Jan 2008
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
ombly
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
- deleted-18718
- **
- 317 mesaje
- din 21 Mai 2008
deleted-18718
- Mesaje scrise: 317
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 975 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Durata de functionare pana la 90 000 km.
Calitatea scanteii mult imbunatatita.
Performantele motorului imbunatatite prin reducerea consumului si cresterea demarajului.
Pornire la rece mai usoara.
Asigura functionarea motorului in parametri normali chiar in unele situatii in care exista unele deficiente la sistemul de aprindere care ar genera functionarea defectuoasa a bujiilor normale (de exemplu anumite pierderi de tensiune de-a lungul fiselor sau pe la delco).
Reduc sansele de aparitie a rateurilor din cauza aprinderii.
Cresc performantele functionarii motoarelor pe GPL, datorita scanteii mult imbunatatite.
Asa se zice.
Nu le fac reclama.Personal nu mi-as lua cu iridiu.
Calitatea scanteii mult imbunatatita.
Performantele motorului imbunatatite prin reducerea consumului si cresterea demarajului.
Pornire la rece mai usoara.
Asigura functionarea motorului in parametri normali chiar in unele situatii in care exista unele deficiente la sistemul de aprindere care ar genera functionarea defectuoasa a bujiilor normale (de exemplu anumite pierderi de tensiune de-a lungul fiselor sau pe la delco).
Reduc sansele de aparitie a rateurilor din cauza aprinderii.
Cresc performantele functionarii motoarelor pe GPL, datorita scanteii mult imbunatatite.
Asa se zice.
Nu le fac reclama.Personal nu mi-as lua cu iridiu.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bujiile se inlocuiesc (vorbim de benzinare noi E4 si E5) in mare la 60,000km desi unii nemti nu le schimba niciodata si asa vand masina, are 120,000km si intrefier la bujie 1,5mm
Recomandarea e pe la 40,000km ca nu sunt o avere 4 bujii, cele vechi se pastreaza undeva pe la roata de rezerva pentru cazuri neprevazute.
La inlocuire se curata mai intai, se strange de preferat la cuplul specificat sau cu dinamometrica din incheietura maiinii daca ai experienta.
Bujiile se pun cele din autodata Bosch sau NGK, normale fara iridiu sau cinspe electrozi. De regula Bosch nu se regleaza, NGK in schimb da, asta vorbim la montare de noi.
Recomandarea e pe la 40,000km ca nu sunt o avere 4 bujii, cele vechi se pastreaza undeva pe la roata de rezerva pentru cazuri neprevazute.
La inlocuire se curata mai intai, se strange de preferat la cuplul specificat sau cu dinamometrica din incheietura maiinii daca ai experienta.
Bujiile se pun cele din autodata Bosch sau NGK, normale fara iridiu sau cinspe electrozi. De regula Bosch nu se regleaza, NGK in schimb da, asta vorbim la montare de noi.
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 975 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ombly
- **
- 160 mesaje
- din 12 Jan 2008
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
ombly
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
uite aici datele de producator cu ce merge pe astra h 1.4:
NGK
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
LPG6
1565
Client price (VAT included):
65,61 RON
LPG Laser Line 6
Engine Code Z 14 XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Recommended replace interval 50.000 km
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
ZFR5F
5165
Client price (VAT included):
9,92 RON
Engine Code Z 14 XEP;
BOSCH
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Partly available
0242229699
0 242 229 699
Client price (VAT included):
20,01 RON
Super
To MY 03.10 ;
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
0242235666
0 242 235 666
Client price (VAT included):
12,89 RON
Super plus
To MY 03.10 Electrode gap to be set 0,7 mm, CNG, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Electrode gap must be set for operation on gas, Replace after 15000 km;
CHAMPION
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available
EON2/286
EON2/286
Client price (VAT included):
14,76 RON
EON (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes, Thin wall firing pin
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
EON2/287
EON2/287
Client price (VAT included):
14,01 RON
EON (PVC clamshell 4x)
Copper-cored centre & earth electrodes, Thin wall firing pin
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available
OE089/T10
OE089/T10
Client price (VAT included):
15,25 RON
DOUBLE COPPER (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
OE184/R04
OE184/R04
Client price (VAT included):
49,71 RON
IRIDIUM (Cardboard box 4x)
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
OE184/T10
OE184/T10
Client price (VAT included):
58,91 RON
IRIDIUM (Cardboard Box)
DENSO
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown
IK16
IK16
Client price (VAT included):
-
Iridium Power
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, Alternatively , Spanner size 16, With resistance, with taper seat, Iridium Middle Electrode;
Ø 14 mm, Spark Position 3 mm, Resistance 5 kOhm, Thread Length 19 mm
Terminal Shape: Crimped
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown
KJ16CR-L11
KJ16CR-L11
Client price (VAT included):
-
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, With resistance, Nickel Middle Electrode;
BERU
[inventory/price request]
0002330794
ULTRA
SS suited packaging see parts list
[inventory/price request]
0002335715
ULTRA
Liquefied Petroleum Gas (LPG), Manufacturer Release unverb. Empfehlung, Electrode gap to be set 0,7 mm, Recommended replace interval 20.000 km;
SS suited packaging see parts list , Spanner size 16 mm
MAGNETI MARELLI
[inventory/price request]
062110150312
STANDARD
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Electrode in projection 5 mm
[inventory/price request]
062120030312
IRIDIUM POWER
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium, U-groove
[inventory/price request]
062120101312
IRIDIUM TOUGH
Thread Size 14-19,0, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium, Platinum-tip
KAGER
[inventory/price request]
65-3K9
Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm
[inventory/price request]
65-3009
Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm
BRISK
[inventory/price request]
1375
DR17LDC-1 BRISK EXTRA
Engine Code Z14XEP;
Petrol, Replace after 45000 km, Copper/Nickel
[inventory/price request]
1463
DR17YS-9 BRISK SILVER
Engine Code Z14XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Replace after 30000 km, Silver Center Electrode
NGK
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
LPG6
1565
Client price (VAT included):
65,61 RON
LPG Laser Line 6
Engine Code Z 14 XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Recommended replace interval 50.000 km
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
ZFR5F
5165
Client price (VAT included):
9,92 RON
Engine Code Z 14 XEP;
BOSCH
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Partly available
0242229699
0 242 229 699
Client price (VAT included):
20,01 RON
Super
To MY 03.10 ;
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
0242235666
0 242 235 666
Client price (VAT included):
12,89 RON
Super plus
To MY 03.10 Electrode gap to be set 0,7 mm, CNG, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Electrode gap must be set for operation on gas, Replace after 15000 km;
CHAMPION
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available
EON2/286
EON2/286
Client price (VAT included):
14,76 RON
EON (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes, Thin wall firing pin
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
EON2/287
EON2/287
Client price (VAT included):
14,01 RON
EON (PVC clamshell 4x)
Copper-cored centre & earth electrodes, Thin wall firing pin
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available
OE089/T10
OE089/T10
Client price (VAT included):
15,25 RON
DOUBLE COPPER (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available
OE184/R04
OE184/R04
Client price (VAT included):
49,71 RON
IRIDIUM (Cardboard box 4x)
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store
OE184/T10
OE184/T10
Client price (VAT included):
58,91 RON
IRIDIUM (Cardboard Box)
DENSO
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown
IK16
IK16
Client price (VAT included):
-
Iridium Power
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, Alternatively , Spanner size 16, With resistance, with taper seat, Iridium Middle Electrode;
Ø 14 mm, Spark Position 3 mm, Resistance 5 kOhm, Thread Length 19 mm
Terminal Shape: Crimped
[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown
KJ16CR-L11
KJ16CR-L11
Client price (VAT included):
-
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, With resistance, Nickel Middle Electrode;
BERU
[inventory/price request]
0002330794
ULTRA
SS suited packaging see parts list
[inventory/price request]
0002335715
ULTRA
Liquefied Petroleum Gas (LPG), Manufacturer Release unverb. Empfehlung, Electrode gap to be set 0,7 mm, Recommended replace interval 20.000 km;
SS suited packaging see parts list , Spanner size 16 mm
MAGNETI MARELLI
[inventory/price request]
062110150312
STANDARD
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Electrode in projection 5 mm
[inventory/price request]
062120030312
IRIDIUM POWER
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium, U-groove
[inventory/price request]
062120101312
IRIDIUM TOUGH
Thread Size 14-19,0, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium, Platinum-tip
KAGER
[inventory/price request]
65-3K9
Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm
[inventory/price request]
65-3009
Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm
BRISK
[inventory/price request]
1375
DR17LDC-1 BRISK EXTRA
Engine Code Z14XEP;
Petrol, Replace after 45000 km, Copper/Nickel
[inventory/price request]
1463
DR17YS-9 BRISK SILVER
Engine Code Z14XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Replace after 30000 km, Silver Center Electrode
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris: De regula Bosch nu se regleaza, NGK in schimb da, asta vorbim la montare de noi.
Eu am schimbat bujiile dupa ce am luat masina, am pus NGK-uri desi BOSCH-urile de pe masina nu aratau asa rau. Am facut-o pentru linistea mea personala... Insa nu am observat daca mecanicul le-a reglat distanta... care ar fi chestiunea cu ele? Simptome adica, personal mi se pare ca merge ok, insa in timp cine stie?!
Am gasit raspunsul pe un alt topic... Masina adusa din Germania, nu stiam nimic despre ea si ideea e ca le-am schimbat pur si simplu, si nu se simte aproape nicio diferenta. Si am mers cateva mii de km si cu cele vechi... O singura chestie, la pornire cu cele vechi cateodata dadeam de 2 ori la cheie cand era mai rece. Acum o ia la sfert, cum se spune. Opinia mea e ca la masina SH se schimba si bujiile automat, la fel ca si filtrele, uleiul, distributia - daca e cazul. Si mai mult de 25-30k km nu cred ca le-as lasa. Merita si masina sa fie intretinuta...