dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor opelistilor
Am un Opel Astra G an fabricatie decembrie 2003, motor Z16XE, 101 CP 16 V, 120.000 Km.
Problema este ca nu porneste treapta 2 de la electroventilator. Am pus-o pe un tester si este singura problema depistata. Acesta merge deoarece am facut un test cu contact direct de la baterie la firul electroventilatorului care pleaca din mufa alba cu 5 piciorushe ( arata ca o siguranta de forma cubica ). Problema este ca pe firul de culoare maro cu galben care pleaca de la calculator si intra in mufa alba nu exista tensiune. Cel care a facut testul a spus ca ori firul este intrerupt, ori calculatorul nu transmite semnal. Pana in acest moment nu a sarit temperatura din radiator de 90 grade dar am fost avertizat ca in zilele extrem de calduroare va ceda clima, ventilatorul neavand forta sa raceasca freonul. Poate are cineva o schema a firelor electrice care pleaca de la calculator la cele 3 mufe ( 2 albe si una neagra ) din cutia neagra aflata langa motor, pe partea cu vasul pentru antigel.
O a 2-a problema este martorul de service aprins, "mashinuta cu cheita", cauza fiind o siguranta dezlipita de la electorventilator si care a fost lipita de cei de la Dibas. Au spus ca martorul de service nu se va stinge pana nu va fi inlocuit electroventilatorul.
Astept de la voi cateva sfaturi si recomandari, eventual daca cunoasteti un electrician priceput si de incredere in Bucuresti
Multumesc si drive safe
Am un Opel Astra G an fabricatie decembrie 2003, motor Z16XE, 101 CP 16 V, 120.000 Km.
Problema este ca nu porneste treapta 2 de la electroventilator. Am pus-o pe un tester si este singura problema depistata. Acesta merge deoarece am facut un test cu contact direct de la baterie la firul electroventilatorului care pleaca din mufa alba cu 5 piciorushe ( arata ca o siguranta de forma cubica ). Problema este ca pe firul de culoare maro cu galben care pleaca de la calculator si intra in mufa alba nu exista tensiune. Cel care a facut testul a spus ca ori firul este intrerupt, ori calculatorul nu transmite semnal. Pana in acest moment nu a sarit temperatura din radiator de 90 grade dar am fost avertizat ca in zilele extrem de calduroare va ceda clima, ventilatorul neavand forta sa raceasca freonul. Poate are cineva o schema a firelor electrice care pleaca de la calculator la cele 3 mufe ( 2 albe si una neagra ) din cutia neagra aflata langa motor, pe partea cu vasul pentru antigel.
O a 2-a problema este martorul de service aprins, "mashinuta cu cheita", cauza fiind o siguranta dezlipita de la electorventilator si care a fost lipita de cei de la Dibas. Au spus ca martorul de service nu se va stinge pana nu va fi inlocuit electroventilatorul.
Astept de la voi cateva sfaturi si recomandari, eventual daca cunoasteti un electrician priceput si de incredere in Bucuresti
Multumesc si drive safe
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Acea siguranta de pe electroventilator, este o siguranta termica pe care probabil cel care a incercat sa o lipeasca, a distrus-o termic. Poate cineva care a schimbat electroventilatorul cu unul nou, ne poate spune ce scrie pe ea. Stiind ce scrie pe ea, se poate inlocui ca orice componenta electronica, dar cu precautiile termice necesare.
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare cu electroventilatorul de pe un astra g din 2002 ,1,6 16v ,diferenta e ca imi pleaca pe treapta superioara uneori ,iar alte ori nu pleaca de loc ceeace duce la fierberea lichidului de racire,am fost la un service,iar testar-ul spune ca ar fi electroentilatorul propriu zis,insa eusant de alta parere,pt ca daca i fac legatura pe contact direct electroventilatorul functioneaza...chiar nu mai inteleg...poate fi releul ce il leaga?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
dacica a scris:
O a 2-a problema este martorul de service aprins, "mashinuta cu cheita", cauza fiind o siguranta dezlipita de la electorventilator si care a fost lipita de cei de la Dibas. Au spus ca martorul de service nu se va stinge pana nu va fi inlocuit electroventilatorul.
O a 2-a problema este martorul de service aprins, "mashinuta cu cheita", cauza fiind o siguranta dezlipita de la electorventilator si care a fost lipita de cei de la Dibas. Au spus ca martorul de service nu se va stinge pana nu va fi inlocuit electroventilatorul.
Referitor la aceasta problema tocmai am aflat ca siguranta in cauza este de la mufa GMV. Sunt doua siguranta situate in partea de jos a mufei GMV si mai mult ca sigur mesterii nu au facut lipitura "la rece". Oare se poate schimba aceasta siguranta sau mufa?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
tot in ceata am ramas...am schimbata acel HACM..nsa problema decurge in felul urmator,pornesc masina dimineata ,si daca vreau sa folosesc aerul conditionat ,odata cu pornirea ventilatorului din fata grilei ,pleaca si cel din spate dar la o turatie destul de mica,insa problema devine enervanta atunci cand lichidul de racire ajunge la temepratura de peste 90 de grade..ventilatorul din spate porneste si odata cu el si cel din fata,iar daca in timpul acesta cand apa e la 90 de grade si ventilatoarele merg ,opresc masina si scot cheia din contact ,se opreste si ventilatoarele,ceeace duce la ridicarea agentului de racire aruncandu-l pe langa bunsonul vasului de expansiune. L Divora,opserv ca te pricepi,se poate sa te contactez telefonic? pentru o explicatie mai precisa? poate imi poti da un sfat sau ma poti ajuta mai mult ,sincer ma disperat ventilatoarele astea...
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
ok,am inteles,cuplele cred ca sant puse destul de bine ,nu e prima oara cand am dat jos acel HACM, si totusi exista un contact imperfect,insa nu imi pot da seama unde,am controlat si nulul ventilatorului,si este bun...nush ce sa mai zic..chir nu mai stiu unde si ce as putea sa mai fac la ea,si culmea e ca alti electricieni pur si simplu da din umeri cand i pun in fata faptului implinit:)