swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
ma refer la urmatorul aspect: am si un opel corsa D care la franare puternica face ca stopurile de pe spate sa clipeasca sau sa lumineze intermitent astfel incat cei din spate sa fie avertizati ca se franeaza puternic. la o franare normala becurile din spate nu clipesc ci functioneaza ca la orice masina.
ce vreau: avand in vedere ca sunt oameni priceputi in ale electronicii pe forum, le solicit ajutorul in a gasi o solutie de a putea avea si pe astra g/classic aceasta avertizare la frana puternica. mie mi se pare foarte necesara, mai ales pe autostrada unde nu de multe ori ai timp sa apesi si avaria in cazul unei frane puternice.
ma gandesc ca poate diferenta de viteza poate fi citita cumva din firul acela de la cd-player care iti da volumul mai tare odata cu cresterea vitezei, iar becul de ceata ar putea sa semnalizeze, in timp ce becurile de pe frana sa functioneze normal.
daca ma puteti ajuta, va multumesc anticipat!
ce vreau: avand in vedere ca sunt oameni priceputi in ale electronicii pe forum, le solicit ajutorul in a gasi o solutie de a putea avea si pe astra g/classic aceasta avertizare la frana puternica. mie mi se pare foarte necesara, mai ales pe autostrada unde nu de multe ori ai timp sa apesi si avaria in cazul unei frane puternice.
ma gandesc ca poate diferenta de viteza poate fi citita cumva din firul acela de la cd-player care iti da volumul mai tare odata cu cresterea vitezei, iar becul de ceata ar putea sa semnalizeze, in timp ce becurile de pe frana sa functioneze normal.
daca ma puteti ajuta, va multumesc anticipat!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am vazut facute tot felul de broderii si se pot imagina si mai multe. Dar reamintesc, ca orice modificare facuta la modul de functionare a luminilor fata sau spate la un autovehicol, se lasa, la un control cu brigada tehnica RAR, cu ridicarea certificatului de inmatriculare.
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 28 Jun, 2008 11:57 am
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 28 Jun, 2008 11:57 am
- Cumnatu1
- **
- 103 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Tigra 2000 1.4
- Bucuresti
Cumnatu1
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2000 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eventual poti sa montezi un stop aditional, deci nu cel din fabrica astfel nemodificand-ul si poti sa il pui cat vrei tu de mare pe luneta, cat toata luneta daca vrei.
Mai sanatos insa ar fi sa pastrezi o distanta sanatoasa fata de cel din fata ta si mai ales sa conduci preventiv adica sa nu te uiti ca vaca la numarul celui din fata ta ci undeva cu 3-4 masini mai in fata, astfel incat sa sti din timp daca cele 3-4 masini din fata ta urmeaza sa franeze si deci si tu sa incepi sa pui frana incet incet astfel incat cel din spatele tau sa nu fie surprins.
Iar daca vre-un berbec il observi ca sta prea aproape de fundul tau, lasa-l sa te depaseasca.
Eu niciodata nu am habar ce masina e in fata mea, dar intotdeauna ti le pot spunbe pe cele 3 care il precedeaza. Daca prima din fata va frana invariabil frana va ajunge si la mine. De fapt ORICAND vad rosu in fata ochilor , indiferent de banda de pe care vine, pregatesc piciorul pentru franare, exceptie facand cazul in care in fata mea nu e nimeni si e mai bine sa ies din situatia conflictuala accelerand masiv .
Mai sanatos insa ar fi sa pastrezi o distanta sanatoasa fata de cel din fata ta si mai ales sa conduci preventiv adica sa nu te uiti ca vaca la numarul celui din fata ta ci undeva cu 3-4 masini mai in fata, astfel incat sa sti din timp daca cele 3-4 masini din fata ta urmeaza sa franeze si deci si tu sa incepi sa pui frana incet incet astfel incat cel din spatele tau sa nu fie surprins.
Iar daca vre-un berbec il observi ca sta prea aproape de fundul tau, lasa-l sa te depaseasca.
Eu niciodata nu am habar ce masina e in fata mea, dar intotdeauna ti le pot spunbe pe cele 3 care il precedeaza. Daca prima din fata va frana invariabil frana va ajunge si la mine. De fapt ORICAND vad rosu in fata ochilor , indiferent de banda de pe care vine, pregatesc piciorul pentru franare, exceptie facand cazul in care in fata mea nu e nimeni si e mai bine sa ies din situatia conflictuala accelerand masiv .
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
La o franare mai puternica, eu inteleg ca de urgenta, universal valabil in orice tara e sa se porneasca luminile de avarie. Astfel cel din spate va intelege ca se franeaza de urgenta si ca viteza celui care semnalizeaza in acest fel tinde la 0.
Modificarile ,,balcanice'' la luminile de frana, sau oricare alte lumini, sunt interzise si bineanteles ca un control RAR sau al politiei va fi soldat cu ridicarea certificatului de inmatriculare.
Oare Opelul Corsa D sa aiba astfel de gadget original din fabrica?
Modificarile ,,balcanice'' la luminile de frana, sau oricare alte lumini, sunt interzise si bineanteles ca un control RAR sau al politiei va fi soldat cu ridicarea certificatului de inmatriculare.
Oare Opelul Corsa D sa aiba astfel de gadget original din fabrica?
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Chiar si la prapaditii de turci, se respecta regula "pazeste fata", adica cel din spate trebuie sa aiba grija mea, nu eu sa ma pazesc de imbecilul care mi s-a lipit de bara din spate.
Revenind la subiect, nu am observat la Corsa D asemenea gadget (in documentatie, ca nu am facut figuri de cascadorie si cu atat mai putin sa o privesc facand altcineva asemenea figuri cu ea). Oricum, la modelele mai recente, libertatea de a modifica instalatia e mult redusa, intre comanda si bec exista ceva electronica si un element de executie, releele tinzand a fi inlocuite cu tranzistori de putere (MOS-FET-uri)(nu se mai utilizeaza rudimentarul circuit baterie-sarma-intrerupator-bec). Avantajul e corectarea unor greseli (de exemplu, daca ai uitat sa stingi farurile care sunt cerute acum la mersul pe sosea, la oprirea motorului sunt stinse automat). "Dezavantajul" e reducerea posibilitatii de a face modificari (dar poate ca-i mai bine asa, ca sunt mai multi "entuziasti" decat cunoscatori si in general, modificarile fac mai mult rau decat bine)
Si eu ma gandeam la o suplimentare a semnalizarii franarii, dar ideea ca la inceputul franarii, a treia lampa sa clipeasca de cateva ori, apoi sa arda continuu mi s-a parut suficienta (voi construi chestia asta pe o Dacie)
Pentru semnalizare suplimentara legata de forta franarii, fie se foloseste un traductor de acceleratie (mai precis, deceleratie) fie se prelucreaza semnalul cu care se afiseaza viteza, dar timpul la dispozitie e foarte scurt iar posibilitatile de a intra "in sistem", destul de reduse.
Iar semnalul de avarie mie mi se pare mai degraba derutant, fiind folosit de unii in mod excesiv (cand trebuie marcata pozitia uneori deranjanta a unui automobil defect e una, dar mersul cu acest semnal in functiune cum il interpretati?) Starea de defect = imobilizare, fie mecanica, fie ca urmare a unei defectiuni care afecteaza siguranta (de exemplu frana defecta nu impiedica deplasarea, dar o face foarte periculoasa!)
Toate cele bune!
Revenind la subiect, nu am observat la Corsa D asemenea gadget (in documentatie, ca nu am facut figuri de cascadorie si cu atat mai putin sa o privesc facand altcineva asemenea figuri cu ea). Oricum, la modelele mai recente, libertatea de a modifica instalatia e mult redusa, intre comanda si bec exista ceva electronica si un element de executie, releele tinzand a fi inlocuite cu tranzistori de putere (MOS-FET-uri)(nu se mai utilizeaza rudimentarul circuit baterie-sarma-intrerupator-bec). Avantajul e corectarea unor greseli (de exemplu, daca ai uitat sa stingi farurile care sunt cerute acum la mersul pe sosea, la oprirea motorului sunt stinse automat). "Dezavantajul" e reducerea posibilitatii de a face modificari (dar poate ca-i mai bine asa, ca sunt mai multi "entuziasti" decat cunoscatori si in general, modificarile fac mai mult rau decat bine)
Si eu ma gandeam la o suplimentare a semnalizarii franarii, dar ideea ca la inceputul franarii, a treia lampa sa clipeasca de cateva ori, apoi sa arda continuu mi s-a parut suficienta (voi construi chestia asta pe o Dacie)
Pentru semnalizare suplimentara legata de forta franarii, fie se foloseste un traductor de acceleratie (mai precis, deceleratie) fie se prelucreaza semnalul cu care se afiseaza viteza, dar timpul la dispozitie e foarte scurt iar posibilitatile de a intra "in sistem", destul de reduse.
Iar semnalul de avarie mie mi se pare mai degraba derutant, fiind folosit de unii in mod excesiv (cand trebuie marcata pozitia uneori deranjanta a unui automobil defect e una, dar mersul cu acest semnal in functiune cum il interpretati?) Starea de defect = imobilizare, fie mecanica, fie ca urmare a unei defectiuni care afecteaza siguranta (de exemplu frana defecta nu impiedica deplasarea, dar o face foarte periculoasa!)
Toate cele bune!
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Poate un circuit de temporizare. In functie de cat timp tii apasata pedala de frana sa fie avertizarea mai puternica. Imi dau seama ca asta nu e o ,,unitate de masura" a gravitatii franarii dar s-ar evita complicatii cu accelerometre etc. Asa imi venise o idee cu un senzor de presiune care sa masoare presiunea in circuitul de franare dar mi se pare riscant.
- yeti
- **
- 403 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
O solutie simpla, fara masurare de viteza, accelerometre, detectoare de presiune, etc.
O franare puternica inseamna o apasare mai tare pe pedala de frana, aceasta avansand spre podea mai mult dacat la franele obisnuite. Solutia pe care o propun este un contact (switch) care sa fie actionat de pedala de frana atunci cand aceasta este apasata peste o limita stabilita. Contactul va comanda orice va doriti sau imaginati ca sa clipeasca becurile de frana sau de semnalizare.
O franare puternica inseamna o apasare mai tare pe pedala de frana, aceasta avansand spre podea mai mult dacat la franele obisnuite. Solutia pe care o propun este un contact (switch) care sa fie actionat de pedala de frana atunci cand aceasta este apasata peste o limita stabilita. Contactul va comanda orice va doriti sau imaginati ca sa clipeasca becurile de frana sau de semnalizare.
swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- ceribros
- ***
- 520 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Singura masina care am vazut ca are un alt tip de avertizare de frana este BMW (nu punem la socoteala Daciile taximetristilor care fac ca bradutii de Craciun) din ce am inteles sitemul de iluminare este pe leduri iar in functie de cum se actioneaza pedala de frana se aprind mai multe sau mai putine leduri. Asta am vazut intr-un documentar acum ceva timp in urma cica era inca in curs de dezvoltare nu stiu sigur daca s-a si pus in practica desi multe masini au sistem de iluminare pe leduri in ziua de azi.
swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- opel_astrag
- ***
- 567 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Galati
opel_astrag
- Mesaje scrise: 567
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- _mihai_
- **
- 434 mesaje
- din 20 Nov 2005
- Astra 2010 A14NET
- Bucuresti
_mihai_
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
lol, pt o secunda mi-a dat prin cap o schema cu un elastic, un intrerupator si o pedala de frana care vibreaza cand intra abs-ul
asta ca in denesele animate cu ceasul care loveste ciocanul, care da peste o minge care se rostogoleste si declanseaza un aragaj
care face ceai care ... etc
geez ... ce imaginatie
asta ca in denesele animate cu ceasul care loveste ciocanul, care da peste o minge care se rostogoleste si declanseaza un aragaj
care face ceai care ... etc
geez ... ce imaginatie
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
si la AUDI exista asa ceva.se numeste avertizare la frinare de urgenta si se poate seta cu ajutorul vag-com.la opel,daca exista aceasta optiune in manual, cea mai sigura posibilitate de verificare este tech-2 ul.se citeste aceasta optiune si se vede daca este sau nu activata.orice alte "inventii" nu cred ca au sorti de izbinda din moment ce nu exista o posibilitate de realizare a unui intrerupator care sa citeasca forta si viteza de apasare a pedalei de frina.atunci cind se frineaza puternic nu este obligatoriu ca sa intre in functie ABS-ul,asta tinind cont doar de starea drumului si tipul de cauciucuri folosite.
swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
kalya
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
daca va referiti la
sper sa va ajute asta
daca cineva se incumeta sa realizeze montajul poate ne spune si noua cat costa piesele
sper sa va ajute asta
daca cineva se incumeta sa realizeze montajul poate ne spune si noua cat costa piesele
- bodyaron
- **
- 257 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2008 Z16LET
- Bucuresti
bodyaron
- Mesaje scrise: 257
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
swiss a scris:pe corsa D se cheama lampa adaptiva pentru frana - din manual :"in timpul franarii complete, toate cele 3 lampi de frana lumineaza intermitent pe durata controlului ABS"
va rog sa lasati sfaturile despre maniera de conducere pentru alte topicuri. daca ma poate ajuta cineva ... multumesc.
va rog sa lasati sfaturile despre maniera de conducere pentru alte topicuri. daca ma poate ajuta cineva ... multumesc.
Si la astra este le fel
is-04-lcg
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2008
- Mesaj Privat
stiti ce zic io?sa le lasati asa ptr. ca: nu putina lume nu va sti ce ti clipocesc tie sau ti se aprinde ''pomu de craciun''...intotdeauna veti gasi mai mult de 80% din cei prezenti in trafic , care nu vor intelege de ce se aprind sau palpaie asa becurile,mai rau unii vor privi triplele ''frumos palpaitoare'' si se vor uita mai putin la sosea!salut colegul de mai devreme care zicea ceva referitor la distanta ce trebuie pastrata in timpul deplasarii intre masini,iar la viteze mai mari pe langa distanta,atentie marita si in fata si in spate!
va urez tuturor la mai multi km fara evenimente neplacute!
va urez tuturor la mai multi km fara evenimente neplacute!
lucasss
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2008
- Mesaj Privat
http://www.thinkgeek.com/ga...car/8e9a/?cpg=48H
Sint si alte matrici care pot fi programate cu ceea ce vrei tu dar parca sint un pic mai scumpe.
Sint si alte matrici care pot fi programate cu ceea ce vrei tu dar parca sint un pic mai scumpe.
- claudiu__
- **
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
corsamare a scris:
Iar semnalul de avarie mie mi se pare mai degraba derutant, fiind folosit de unii in mod excesiv (cand trebuie marcata pozitia uneori deranjanta a unui automobil defect e una, dar mersul cu acest semnal in functiune cum il interpretati?) Starea de defect = imobilizare, fie mecanica, fie ca urmare a unei defectiuni care afecteaza siguranta (de exemplu frana defecta nu impiedica deplasarea, dar o face foarte periculoasa!)
Toate cele bune!
Iar semnalul de avarie mie mi se pare mai degraba derutant, fiind folosit de unii in mod excesiv (cand trebuie marcata pozitia uneori deranjanta a unui automobil defect e una, dar mersul cu acest semnal in functiune cum il interpretati?) Starea de defect = imobilizare, fie mecanica, fie ca urmare a unei defectiuni care afecteaza siguranta (de exemplu frana defecta nu impiedica deplasarea, dar o face foarte periculoasa!)
Toate cele bune!
Am vazut folosirea avariei in caz de frana puternica prima data in Italia pe autostrada. Cand ajungi intr-un blocaj(aglomeratie, accident, etc), pe langa frana mai pui si avaria.E foarte util-cei care vin din spate cu viteza mare spre foarte mare(doar d-aia e autostrada) nu au cum sa-si dea seama in timp util cat de tare ai franat tu. In schimb, cand vezi ca cel din fata ta franeaza si mai aprinde si avaria iti pui niste semne de intrebare si bagi si tu mai vartos piciorul in frana.
Am remarcat si la noi unii de fac chestia asta, si incerc sa fac si eu la fel cand reduc mult viteza, mai ales pe autostrada.
In cartea de la H zice ca incep sa clipeasca stopurile de frana cand intra ABS-ul.Dar aparent asta e optiune si nu prea stiu cum sa fac sa verific daca o am.
In schimb am vazut pe megane(la cele 2 pe care le-am condus)-cand franezi puternic, indiferent daca intra sau nu ABS-ul, se aprind avariile, si clipesc pana iei piciorul de pe frana.