Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Salut!
Pentru toti cei care au probleme cu blocarea contactului la OPEL Astra G
Totul a inceput intr-o zi foarte calduroasa, cand masina a ramas 8 ore in soare si interiorul a devenit un cuptor. Bag cheia in contact, dau sa rotesc cheia... nimic! Blocat. Buuunn... volan blocat... si misc volanul. Tzac! Hai drace ca acum am blocat si volanul. Mai incerc cheia....blocata, volanul... blocat. Dupa 15 minute de incercari tot nimic. Hai pe forum sa vedem ce rezolvari gasim. Caut.... hmmm spay, ulei , degripant si rabdare. Incerc sa gresez contactul, astept .... nimic. Pana la urma am mers la un service Opel si un mecanic mi-a spus cum pot debloca contactul ca sa pot ajunge in service sa schimb butucul pentru ca "a picat" nu stiu ce lamela - pret butuc: ~400 Ron . Manopera.... alta discutie.Termen livrare 7-8 zile daca e in Ungariape stoc, inca 15 zile daca nu! . Problema, asa cum se prezenta atunci a fost dezbatuta la : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29087
Ok. Acum sa tratam pe rand problemele.
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, introduceti varful cutter-ului/surubelnitei intre partea mobila si cilindru apoi ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
2. Demontarea butucului Nu e nevoie sa deconectati nici o cupla electrica !!.
Materiale: Surubelnita sau cheie Torx T20 ; surubelnita cap cruce ; surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm)
Demontati capacul superior de la coloana volanului. Pentru aceasta trebuie sa rotiti volanul pentru a avea acces la cele 2 suruburi amplasate lateral de axul volanului.
Desfaceti cele 2 suruburi cu cap torx situate lateral de axul volanului si surubul amplasat sub volan, desfaceti si manerul de la maneta de blocare a pozitiei coloanei volanului (pentru cine are volan reglabil) si scoateti capacul inferior.
Dupa ce ati scos capacul superior, scoateti comutatorul stergatorului de parbriz, apasand cele 2 lamele de plastic (una superiara si una interioara) si trageti din locas comutatorul.
Acum rotiti cheia in contact pana in dreptul taieturii din butuc si cu surubelnita subtire apasati prin gaura (situata in partea superioara langa axul volanului) pe "stiftul" de deblocare. In acest moment butucul va iesi singur din locas, aruncat de un arc de pe tija contactului.
3. Repararea butucului .
Materiale: surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm) ; pila fina sau hartie abraziva cu granulatie fina ; laveta ; vaselina
Important! Lasati cheia in butuc pe toata durata reparatiei ! altfel vor sarii verturile.
Butucul cheii (poz 3) este tinut de un bolt cu arc (poz.4) .Rotiti cheia pana la cap de cursa apoi apasati cu grija pe bolt (a) si rotiti usor cheia (b) pana la pozitia (c) asa incat acesta sa poata iesi din butuc. Atentie sa nu sara boltul si arcul !
Odata scos boltul, trageti usor (sa nu sara lamela de blocaj -poz.4) butucul interior cu cheie cu tot.
Curatati corpul (poz.1) de vaselina si studiati cu atentie capatul unde "lucra" boltul 2
In mod normal veti observa o uzura provocata de boltul 2, zona uzata fiind zona de limitare a deplasarii axiale a butucului atunci cind se scoate cheia din contact.
Tot aici, la baza planului inclinat, se formeaza un mic prag in care boltul se blocheaza (nu poate sa intre pe planul inclinat atunci cand rotiti cheia. AICI E MAREA PROBLEMA CU BLOCAREA CONTACTULUI.
Initial am vrut sa elimin lamela 4 (asa cum propunea cineva pe forum) insa dupa teste facute cu/fara lamela/bolt am depistat problema.
Cu grija si rabdare se corecteaza uzura din corpul 1.
Tot acum, puneti boltul intr-o masina de gaurit si cu incercati sa mariti putin raza de curbura de la capatul boltului.
Cand ati terminat, curatati bine piesele apoi gresati corpul, butucul si le asamblati. Rezultatul este un butuc "nou" perfect functional ( si daca scoateti cheia din contact cu grija - sa nu mai sara butucul central, va fi o reparatie de durata! ) .
Restul operatiilor de montaj sunt evident in ordine inversa
ATENTIE! Daca butucul nu intra in locasul de la volan, nu fortati ! Trebuie apasata o lamela din interiorul locasului de butuc din coloana volanului, lamela responsabila cu blocarea volanului. Nu am poza facuta . Pun o schita facuta din amintiri.
Bafta
Din economia de 400-500 RON facuta, mergeti la terasa si beti o bere si in cinstea mea
Pentru toti cei care au probleme cu blocarea contactului la OPEL Astra G
Totul a inceput intr-o zi foarte calduroasa, cand masina a ramas 8 ore in soare si interiorul a devenit un cuptor. Bag cheia in contact, dau sa rotesc cheia... nimic! Blocat. Buuunn... volan blocat... si misc volanul. Tzac! Hai drace ca acum am blocat si volanul. Mai incerc cheia....blocata, volanul... blocat. Dupa 15 minute de incercari tot nimic. Hai pe forum sa vedem ce rezolvari gasim. Caut.... hmmm spay, ulei , degripant si rabdare. Incerc sa gresez contactul, astept .... nimic. Pana la urma am mers la un service Opel si un mecanic mi-a spus cum pot debloca contactul ca sa pot ajunge in service sa schimb butucul pentru ca "a picat" nu stiu ce lamela - pret butuc: ~400 Ron . Manopera.... alta discutie.Termen livrare 7-8 zile daca e in Ungariape stoc, inca 15 zile daca nu! . Problema, asa cum se prezenta atunci a fost dezbatuta la : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29087
Ok. Acum sa tratam pe rand problemele.
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, introduceti varful cutter-ului/surubelnitei intre partea mobila si cilindru apoi ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
2. Demontarea butucului Nu e nevoie sa deconectati nici o cupla electrica !!.
Materiale: Surubelnita sau cheie Torx T20 ; surubelnita cap cruce ; surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm)
Demontati capacul superior de la coloana volanului. Pentru aceasta trebuie sa rotiti volanul pentru a avea acces la cele 2 suruburi amplasate lateral de axul volanului.
Desfaceti cele 2 suruburi cu cap torx situate lateral de axul volanului si surubul amplasat sub volan, desfaceti si manerul de la maneta de blocare a pozitiei coloanei volanului (pentru cine are volan reglabil) si scoateti capacul inferior.
Dupa ce ati scos capacul superior, scoateti comutatorul stergatorului de parbriz, apasand cele 2 lamele de plastic (una superiara si una interioara) si trageti din locas comutatorul.
Acum rotiti cheia in contact pana in dreptul taieturii din butuc si cu surubelnita subtire apasati prin gaura (situata in partea superioara langa axul volanului) pe "stiftul" de deblocare. In acest moment butucul va iesi singur din locas, aruncat de un arc de pe tija contactului.
3. Repararea butucului .
Materiale: surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm) ; pila fina sau hartie abraziva cu granulatie fina ; laveta ; vaselina
Important! Lasati cheia in butuc pe toata durata reparatiei ! altfel vor sarii verturile.
Butucul cheii (poz 3) este tinut de un bolt cu arc (poz.4) .Rotiti cheia pana la cap de cursa apoi apasati cu grija pe bolt (a) si rotiti usor cheia (b) pana la pozitia (c) asa incat acesta sa poata iesi din butuc. Atentie sa nu sara boltul si arcul !
Odata scos boltul, trageti usor (sa nu sara lamela de blocaj -poz.4) butucul interior cu cheie cu tot.
Curatati corpul (poz.1) de vaselina si studiati cu atentie capatul unde "lucra" boltul 2
In mod normal veti observa o uzura provocata de boltul 2, zona uzata fiind zona de limitare a deplasarii axiale a butucului atunci cind se scoate cheia din contact.
Tot aici, la baza planului inclinat, se formeaza un mic prag in care boltul se blocheaza (nu poate sa intre pe planul inclinat atunci cand rotiti cheia. AICI E MAREA PROBLEMA CU BLOCAREA CONTACTULUI.
Initial am vrut sa elimin lamela 4 (asa cum propunea cineva pe forum) insa dupa teste facute cu/fara lamela/bolt am depistat problema.
Cu grija si rabdare se corecteaza uzura din corpul 1.
Tot acum, puneti boltul intr-o masina de gaurit si cu incercati sa mariti putin raza de curbura de la capatul boltului.
Cand ati terminat, curatati bine piesele apoi gresati corpul, butucul si le asamblati. Rezultatul este un butuc "nou" perfect functional ( si daca scoateti cheia din contact cu grija - sa nu mai sara butucul central, va fi o reparatie de durata! ) .
Restul operatiilor de montaj sunt evident in ordine inversa
ATENTIE! Daca butucul nu intra in locasul de la volan, nu fortati ! Trebuie apasata o lamela din interiorul locasului de butuc din coloana volanului, lamela responsabila cu blocarea volanului. Nu am poza facuta . Pun o schita facuta din amintiri.
Bafta
Din economia de 400-500 RON facuta, mergeti la terasa si beti o bere si in cinstea mea
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dirtylaur5
- *
- 1 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Vectra 1997
- Bucuresti
dirtylaur5
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
Kandyman
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Vreau sa-ti spun ca m-ai ajutat foarte mult un legatura cu butucul la astra G ! azi pe la 4 m-am trezit in exact aceea problema in care ai descris tu si urmarindu-ti sfaturile am reusit sa repar contactul care vreau sa spun ca functioneaza mult mai frumos decat pana acum ! Jos cu palaria si multumesc !
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Kandyman
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Tzepozzz ! vezi ca si mie mi s-a intamplat exact asa (inceputul sfarsitului )...chiar prima oara nu am bagat de seama...am crezut ca nu am miscat destul de mult volanul ! eu zic sa-i asculti sfatul lui Bampi si pune vaselina! Eu nu numa ca am pus vaselina dar am si slefuit boltul si am "curatat"locasul in care sare boltul dupa ce scoti cheia si functioneaza f frumos !
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
bebe2284
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2007
- Mesaj Privat
salutare. am si eu o mare problema. nu mai pot porni masina pentru ca nu se mai invarte cheia in contact nici macar 2 mm. casetofonul imi arata safe si nu pot sa bag codul (nu mai apar alea 4 liniute) si mai mult de atat am ramas cu geamul de la sofer deschis pe jumatate si nu se inchide nici macar din cheie. de la ce poate fi? eu am scos bornele la baterie, am luat a 2-a cheie crezand ca cu aceea va merge dar nimic. help
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
bebe2284
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2007
- Mesaj Privat
bebe2284
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2007
- Mesaj Privat
- hrehoret richard
- *
- 10 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2001
- Bucuresti
hrehoret richard
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- godfather33
- *
- 23 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Corsa 2005 Z13DT
- Bucuresti
godfather33
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sal, am si eu o Corsa C
Am patit aceeasi chestie ieri de a trebuit sa las masina la servici.
Am fost astazi la Opel Radacini si in loc sa schimb butucul cum trebuia miau rezolvat baietii de acolo pe neve:D ... dar ei au inlaturat total lamela cu probleme.. iar acum cand bag cheia trebuie sa apas pe cheie si dupaia pot sa invart. Iar cand am oprit motorul si am pus pe pozitia 0 sare contactul cum sarea cand era butucul bun. Oricum sper sa nu mai apara probleme, altfel am cheltuit 150 lei degeaba.
Am patit aceeasi chestie ieri de a trebuit sa las masina la servici.
Am fost astazi la Opel Radacini si in loc sa schimb butucul cum trebuia miau rezolvat baietii de acolo pe neve:D ... dar ei au inlaturat total lamela cu probleme.. iar acum cand bag cheia trebuie sa apas pe cheie si dupaia pot sa invart. Iar cand am oprit motorul si am pus pe pozitia 0 sare contactul cum sarea cand era butucul bun. Oricum sper sa nu mai apara probleme, altfel am cheltuit 150 lei degeaba.
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Rolul lamelei este sa impiedice miscarea axiala a butucului dupa ce ai scos cheia din contact. Faptul ca nu poti roti cheia dupa ce ai scos lamela (trebuie sa apesi butucul) indica tocmai uzura care a aparut la stift - mai exact uzura e un partea fixa a contactului . Parerea ea este ca se poate repara mai bine de atat.
Eu am considerat ca merita reparat butucul (eliminarea de componente e ultima solutie)
Rolul lamelei este sa impiedice miscarea axiala a butucului dupa ce ai scos cheia din contact. Faptul ca nu poti roti cheia dupa ce ai scos lamela (trebuie sa apesi butucul) indica tocmai uzura care a aparut la stift - mai exact uzura e un partea fixa a contactului . Parerea ea este ca se poate repara mai bine de atat.
Eu am considerat ca merita reparat butucul (eliminarea de componente e ultima solutie)
johnnutz
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Problema cu butucul o am si eu. Masina a stat ceva vreme in soare, am invartit cheia in contact(totul bine) apoi am scos-o si cand am incercat sa pornesc iar motorul surpriza, contactul a ramas blocat. Am tot incercat vreme de 10- 15 min si degeaba, apoi am incercat cu WD-40 (il am de foarte mult tp, peste 10 ani , o mai fii bun?), dar fara acel furtunas ca l-am pierdut, dar tot nu am reusit sa rotesc cheia. Nu cred ca pot demonta contactul deoarece am volanul blocat, ce ar trebui sa incerc?
Problema cu butucul o am si eu. Masina a stat ceva vreme in soare, am invartit cheia in contact(totul bine) apoi am scos-o si cand am incercat sa pornesc iar motorul surpriza, contactul a ramas blocat. Am tot incercat vreme de 10- 15 min si degeaba, apoi am incercat cu WD-40 (il am de foarte mult tp, peste 10 ani , o mai fii bun?), dar fara acel furtunas ca l-am pierdut, dar tot nu am reusit sa rotesc cheia. Nu cred ca pot demonta contactul deoarece am volanul blocat, ce ar trebui sa incerc?
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
johnnutz a scris:Salut,
Problema cu butucul o am si eu. Masina a stat ceva vreme in soare, am invartit cheia in contact(totul bine) apoi am scos-o si cand am incercat sa pornesc iar motorul surpriza, contactul a ramas blocat. Am tot incercat vreme de 10- 15 min si degeaba, apoi am incercat cu WD-40 (il am de foarte mult tp, peste 10 ani , o mai fii bun?), dar fara acel furtunas ca l-am pierdut, dar tot nu am reusit sa rotesc cheia. Nu cred ca pot demonta contactul deoarece am volanul blocat, ce ar trebui sa incerc?
Problema cu butucul o am si eu. Masina a stat ceva vreme in soare, am invartit cheia in contact(totul bine) apoi am scos-o si cand am incercat sa pornesc iar motorul surpriza, contactul a ramas blocat. Am tot incercat vreme de 10- 15 min si degeaba, apoi am incercat cu WD-40 (il am de foarte mult tp, peste 10 ani , o mai fii bun?), dar fara acel furtunas ca l-am pierdut, dar tot nu am reusit sa rotesc cheia. Nu cred ca pot demonta contactul deoarece am volanul blocat, ce ar trebui sa incerc?
Pai.... sa citesti mai atent tutorialul - o sa gasesti modalitatea de a debloca contactul, apoi ... deblochezi !
rabban
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat