- KlubbHead
- OP
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- KlubbHead
- OP
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
cornelone
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2007
- Mesaj Privat
Da, e greu de schimbat, trebuie dat tot motorul jos.
E foarte benefic daca volanta existenta e uzata tare.
Cum iti dai seama ca e uzata volanta: cand schimbi vitezele masina trepideaza destul de puternic si pornirea de pe loc nu e chiar asa finuta.
Problema e ca la opel e scumpa volanta.
O volanta facuta de SACHS de ex costa cam 2000, 2200 roni.
Eu am schimbat-o si masina functioneaza ca si cand a fost noua.
In mod normal o volanta ar trebui sa functioneze 200.000 KM, dar se poate duce pe la 150 mii km...
E foarte benefic daca volanta existenta e uzata tare.
Cum iti dai seama ca e uzata volanta: cand schimbi vitezele masina trepideaza destul de puternic si pornirea de pe loc nu e chiar asa finuta.
Problema e ca la opel e scumpa volanta.
O volanta facuta de SACHS de ex costa cam 2000, 2200 roni.
Eu am schimbat-o si masina functioneaza ca si cand a fost noua.
In mod normal o volanta ar trebui sa functioneze 200.000 KM, dar se poate duce pe la 150 mii km...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Lasa volanta in pace, ea este pusa grea tocmai ca sa "linearizeze" viteza de rotatie a motorului. Cu una mai usoara toate exploziile se vor simti in distributie si nu este bine deloc.
Caz clasic este la Z10 si Z12, acelasi motor dar unul in 3 cilindri si unul in 4. La cel in 3 lantul se lungeste mai repede datorita batailor mai accentuate.
Caz clasic este la Z10 si Z12, acelasi motor dar unul in 3 cilindri si unul in 4. La cel in 3 lantul se lungeste mai repede datorita batailor mai accentuate.
- KlubbHead
- OP
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Lasa volanta in pace, ea este pusa grea tocmai ca sa "linearizeze" viteza de rotatie a motorului. Cu una mai usoara toate exploziile se vor simti in distributie si nu este bine deloc.
Caz clasic este la Z10 si Z12, acelasi motor dar unul in 3 cilindri si unul in 4. La cel in 3 lantul se lungeste mai repede datorita batailor mai accentuate.
Caz clasic este la Z10 si Z12, acelasi motor dar unul in 3 cilindri si unul in 4. La cel in 3 lantul se lungeste mai repede datorita batailor mai accentuate.
Mersi pt info Corleone si dancuciureanu
Am inteles... faza cu volanta e costisitoare, migaloasa si daunatoare in timp.
De asemenea dane ma intreb daca nu ar fi logic sa fie uzura mai mare doar la "turari cu masina pe neutral" in mers nu ar fi logic sa fie asa "neliniearizare" in distributie datorita faptului ca masina "trage" si nu se produc ridicarile de turatie asa "violent", zic si eu..
Dar de ax cu came sport ce ziceti? sunt scumpe rau? in cazul meu sigur sunt , am 24v
Am inteles ca ridica puterea motorului f mult, si asta dauneaza distributiei (curea)?
MErsi.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu intra in motor, lasa-l in pace si fa resoftare, simplu+sigur+mai ieftin. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
- raduovidiu
- *
- 43 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Timis
raduovidiu
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
Volanta are rol de uniformozare a miscarilor de rotatie a motorului dar in acelasi timp si de acumulator de energie adica inmagazineaza energie.O volanta uusoara ca si greutate duce la urcare rapida in turatie dar nu inmagazinezi si energie si atunci la ridicarea brusca a piciorului de pe acceleratie simti frina de motor mult mai puternic.