Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
sambata a trebuit sa fac o calatorie urgenta in bucuresti,am plecat de acasa iar dupa un parcurs de 20 km cand a trebuit sa raman pe loc (ralanti),am observat ca becul de presiune ulei palpaie...
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.
am pormit masina...in ralanti becul fluctueaza,cum am saltat putin turatia cca 50 ture ...becul se stinge?!
nu se aud zgomote ciudate,masina se comporta normal,atat la ralanti cat si in turatie.
mentionari: becul se aprinde numai in ralanti;niciodata in turatie
cat motorul are sub 83 grade,becul NU se arinde,nici macar la ralanti,dupa aceasta temperatura incepe sa fluctueze..
uleiul si filtrul sunt schimbate acum 3500 km(castrol magnatec 10w40)
suspiciuni:pompa...daca ar fi pompa banuiesc ca ar ramane aprins si in turatie
senzor se presiune ulei
sonda presiune
uleiul-probabil acesta si-a pierdut din calitati..chiar si dupa 3500 km...
fiind wk si cu alegerile nu am putut sa fac si alte investigatii
PS:calatoria dus intors am facut-o in deplina siguranta,masina comportansu-se f normal..in afar' de blestematul de bec ,care se aprindea NUMAI in ralanti..
PS2;am cautat probleme similare dar am gasit numai la agila...citit, dar nu sunt convins
Skip ads

  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Uleiul la 3500km nu are probleme, nici filtrul de altfel. Verifica la ce turatie sta masina la ralanti in raport cu specificatiile din cartea tehnica, daca e prea mica poate sa aprinda becul. Spune-ne si cati km are motorul/masina.
Daca ralantiul e in regula verifica-ti pompa si senzorul.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
masina are 138 mii
motorul functioneaza excelent as zice..doar becu......
turatia de ralanti este cea normala..cred asta, dupa ceas..
mentionez....cu motorul RECE pana in 83 GRADE becul sta STINS..chiar si in ralanti
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Uzura mare a arborelui cotit,nu vreau sa te sperii dar citi km are motorul?
ai mai avut probleme din astea pina acum?
SFAT
te duci la un mecanic priceput sa-ti mosoare presiunea de ulei
martorul din bord se aprinde sub 0,7bari dar sa masori presiunea pe motor cald manometru se leaga unde este legata sensorul de presiune pe blocul motor.
si atunci o sa-ti dai seama daca e sensorul defect sau arborele in conditiile in care ai un ulei bun
poate sa mai fie si o uzura a pompei de ulei dar nu prea cred
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu ..nu am mai avut probleme pana acum
nici martorul cu cheita nu se aprinde...
daca ar fi arborele..nu ar trebui sa se manifeste si in turatie?


Ultima modificare făcută de octav13 la Lun 02 Jun, 2008 11:11 am
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Uzura mare arbore cotit si/sau pompa de ulei...
Unele serii de motoare Opel Diesel s-au "bucurat" de pierderi bruste de presiune, soldate cu reparatii scumpe, deci... incearca sa rezolvi repede...
(Este cazul in special al motorului 2.0 DTI, dar nu numai...)
Mai poti masca intr-un fel simptomele cu un ulei mai vascos, dar asta nu iti rezomva problema de fond...
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,340
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
exact la fel am patit eu acum vreo 2 ani la zafira 2.0dti y20dth am oprit imediat masina am verificat uleiul care statea foarte frumos la nivel, ulei care avea vreo 8 mii km.mentionez ca eram pe la bucuresti.cum o turam cum se stingea,cum o lasam la relanti cum se aprindea martorul ulei.recunosc ca m-am cam speriat, de la bucuresti la galati la intoarcere opream din 30 in 30 km. si verificam uleiul.am ajuns la galati cu bine am schimbat uleiul crezind ca el este cauza dar degeaba la relanti si numai la relanti se aprindea martorul.dupa aproape o zi de investigatii am reusit sai dau de cap,de vina era sonda de ulei din spatele motorului ,costa pe atunci 40lei marca facet italy.sper sa ai acelasi noroc ca si mine si sa nu ai nici o problema la motor.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si eu sper sa am aceasi problema victor...
am verificat acum uleiul la rece...este un pic peste nivel,defapt cam toata portiunea jojei dedicata nivelului este in ulei,iar uleiul este foarte negru cu un miros puternic de fum...
a pornit, ramanand la ralanti fara sa se aprinda becul..
dupa cum au spus sorin666 si simeontimplaru,respectiv uzura arbore,nu ar trebui sa se manifeste intr-un fel,ma refer la consum de ulei,moror fara vlaga..etc...
v-am spus! motorul merge excelent!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Uzura mare la paliere si mai ales pompa de ulei care nu da suficienta presiune (dintr-un motiv sau altul) NU scad puterea motorului, iar "bataile" la palier apar doar la uzuri intr-adevar excesive ale grupului arbore-cuzinet...
Si eu sper sa "scapi ieftin" dar nu neglija nici cazurile care se pot dovedi mai grave...Acuma, recunosc ca vorbesc un pic... "din experienta altora", cum nu am un asemenea tip de motor in dotare...
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mai oameni buni citesc aici niste aberatii
UZURA MARE LA ARBORE COTIT/CUZINETI
cum naiba la 138000 km
astea sunt motoare de 500000 km
poate sa fie sonda de ulei sau alceva dar arbore cotit in niciun caz
nici defect de fabricatie nu poate fi vorba ptr ca pica de mult
asa ca nu mai speriati omu Rolling Eyes
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Inainte de a desface motorul, incepi cu ce e mai simplu: contacte.
Apoi sonda de ulei.
Mai departe inca nu e cazul, cred ca rezolvi din primii doi pasi.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
multumesc de incurajare mariani!
motorul nu a avut nici un simtom de "imbolnavire" ,nici o scurgere...
@maiandrei sper sa nu ajung la desfacerea motorului...
pe unde sunt aceste sonde/senzori...sunt cele 2 prinse de baie?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,340
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ridica masina ,dai scutul jos si uita-te in spatele motorului in sus si ai sa descoperi sonda de ulei cu un contact pe ea.mi-aduc aminte ca mecanicul care mi-a schimbat-o s-a chinuit cam multisor pina a schimbat-o.a si inca un amanunt ;pe linga ea se prelingea ulei.daca lipsa de ulei nu este si masina trage bine nu te ingrijora atit de mult. parerea mea ca la kilometri care ii are masina si daca a fost intretinuta nu ai voie sa ai probleme mari.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mariani a scris:...citesc aici niste aberatii
UZURA MARE LA ARBORE COTIT/CUZINETI
cum naiba la 138000 km
astea sunt motoare de 500000 km ...

*
Nimeni nu sperie pe nimeni, dar...
- (aproape) nici un kilometraj nu e garantat
- 500 de mii e exagerat, sau eventual daca faci 95% pe autostrada cu intretinere extrem de stricta... Motoarele DTI rapide actuale tind sa tina mai putin decat "benzinarele" similare, ceea ce nu e jenant pana cand problema se pune de la 250k in sus...
-138 K e suficient sa ajungi "pe butuci" in caz contrariu, ceea ce evident, nu ai doreste nimeni...

De fapt, cauzele pot fi multimple, nimeni nu poate fi sigur fara motorul in fata, si chiar si atuncea...
Poate fi sorbul de ulei infundat, poate fi destrans din suruburi, oricum, nu cred ca e sonda... (ele se strica RAR in sensul de a fi prea sensibile, mai curand in a nu arata nimica...)

Uite ce zic si astia (imi pare rau, trebuie talente la limbi straine...)

http://www.auto-evasion.com...wtopic_50975.html

Sunt mai multi care au avut acest tip de problema, isi schimbau mailurile, ca sa "atace" firma mai bine, dupa expertizele de rigoare...
Nu vreau sa sperii pe nimeni, la un moment dat eram tentat de Zafira unui coleg si m-am informat..
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,340
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am o incredere foarte mare in motoarele 2.0dti y 20dth respectiv y 2.2dtr sunt motoare foarte fiabile facute de cei de la opel. personal,cu foarte multa modestie am peste 220.000km cu y 20dth.am atit de multa incredere in acest tip de motor incit mi-am achizitionat din germania anul trecut zafira cu 215.250 la bord,acum am 258.000 si zboara.inaintea acesteia am avut zafira y20dth din 2001 care am vindut-o cu 329.500 si crede-ma te rog mult motorul era ireprosabil.am un regim draconic la revizii si intretinere.folosesc ce este scump si foarte scump.refuz sa cred ca la acesti kilometri sa cada motorul ,mai fac ele probleme la vacumuuri ,la egr in special,mai un termostat dar nu cad motoarele repede.nu vreau sa supar pe nimeni dar atunci cind ai un motor bun si mergi mult nu te abtii sa nu il lauzi.cu respect
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Daca pana in acest sch. de ulei nu ai avut nici o problema eu cred ca e de vina filtrul.....si eu am avut o problema cu filtrele si de atunci folosesc numai mann .
  • dornit

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
octav13 a scris:
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.


atentie: aici este o problema... refa nivelul la ulei... la relanti nivelul este prea mare iar sondele sesizeaza ce este sub nivel dar ce este si peste nivel... sfatul meu asta este si abia apoi fa si celelalte de care vorbesc si colegii... succes!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
victor soare a scris:ridica masina ,dai scutul jos si uita-te in spatele motorului in sus si ai sa descoperi sonda de ulei cu un contact pe ea.mi-aduc aminte ca mecanicul care mi-a schimbat-o s-a chinuit cam multisor pina a schimbat-o.a si inca un amanunt ;pe linga ea se prelingea ulei.daca lipsa de ulei nu este si masina trage bine nu te ingrijora atit de mult. parerea mea ca la kilometri care ii are masina si daca a fost intretinuta nu ai voie sa ai probleme mari.

*
Pe cine sa te cred, pe tine sau pe francezul care se plange ca e un motor nereusit, conceput prea repede si/sau cu economie ca sa ofere ceva la nivelul concurentei, etc, etc... citand articole din presa si colegi de forum nemultumiti Question ( e vorba de motorul 2.2...)...
Probabil ca adevarul e pe la mijloc, cert e ca Opel nu isi prea reuseste Dieselurile, cele de la Isuzu sau, mai nou, Fiat, sunt pe departe mai reusite...
Iar la aceasta serie problema a fost in special ungerea si consumul de ulei...
End off topic...
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dornit a scris:
octav13 a scris:
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.


atentie: aici este o problema... refa nivelul la ulei... la relanti nivelul este prea mare iar sondele sesizeaza ce este sub nivel dar ce este si peste nivel... sfatul meu asta este si abia apoi fa si celelalte de care vorbesc si colegii... succes!


exact asta am si facut...stiam ca am mai mult ulei in motor...dupa cum am si scris mai sus,uleiul era pana la imbracamintea spiralata a jojei..(my stupid!)stiam dar mi-a fost lene sa mai il scurg...
am scoc ca 500 grame de oil pana cand nivelul a venit la jumatatea scalei intre max si min.
am scos mufele de la sonde si le-am verificat,curatat;pus la loc.
am observat ca una era(cea din stanga mai mica) un pic sparta,mai bine spus sistemul de prindere este avariat;acum o saptamana am atins scutul intr-o minunata groapa si cred ca am miscat si mufa sondei..
cert este ca dupa ce am efectuat aceste operatiuni...beculetul buclucas RAMANE STINS..si in ralanti si in turatie si la 10 grade si la 95 grade...
deocamdata mai ramane sub observatie....
multumerc tuturor pt sugestii!
ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
[quote="octav13"]
dornit a scris:
octav13 a scris:
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.


ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..


Pai daca uleiul are km aia e altceva. Ca este negru nu e problema ca dieselul il innegreste imediat, dar nu trebuie sa miroasa a ars, plus ca nu stii daca a stat pe tusa masina. Acuma, si tu, cand cumperi masina intai ii schimbi uleiul si filtrele, eu asa fac.
Chestia cu becul mi se intampla si mie cand am luat masina, pana am schimbat uleiul. (ce e drept eu am automata si cand "bag" in viteza scate ralantiul pe la 5-600 rpm si sta asa pana iau piciorul de pe frana). Nu stia nimeni cati km are uleiul.
Referitor la nivel, el trebuie sa stea la limita maxima a zonei marcate. Ca trece 1mm peste nu e o problema.
Referitor la tip, ca necunoscator, iti recomand Castrol full sintetic.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR