- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si uite ca, dupa o perioada destul de lunga de timp in care masinuta a facut frumos (sau, cand a facut urat, a fost clar ce are) ajung din nou sa ma declar invins de situatie, si sa cer ajutorul.
Acum ~1 luna am schimbat ventilatorul de AC, deoarece o paleta a ventilatorului (rupta de multa vreme) s-a spart complet. Fiindu-mi teama sa nu ma lase sistemul de racire balta cand imi e lumea mai draga, am luat unul nou. L-am montat eu (ca nu e mare filosofie sa desfaci 2 suruburi si o mufa). Tot atunci masina a ajuns si la un electrician auto (puscase electromotorul) si tipul mi-a verificat, la cererea mea, functionarea ventilatoruluid e racire (l-a alimentat pe direct, aveam eu anumite dubii). E, si de atunci a inceput sa imi apara o problema, cand se incinge motorul (drum in sarcina, drum prin oras, pe caldurile astea) si ajunge la limita maxima la care poate el ajunge (adica nitel trecut de 90 grade, cf indicatorului de temperatura, tineti cont ca la drum intins sta la 82 grade), avand si AC-ul pornit, mi se aprinde indicatorul de HACM (un chenar galben, cu o stea intr-un colt) si, daca ma uit sub capota, ventilatorul de AC sta (reamintesc, AC-ul pornit) si ventilatorul de racire baga... grupa mare. Daca opresc motorul, si il pornesc din nou (imediat dupa) becul se stinge, si daca ma uit sub capota, totul e OK.
Ce e si mai interesant e ca, daca in mod normal relanti-ul mi-e la ~750 rpm si relantiul cu AC mi-e la ~800 rpm, azi, cand mi s-a aprins martorul de HACM (ca eram la semafor) am remarcat ca si relantiul era la ~900-950 rpm
Are cineva o explicatie la fenomen/sugestie cum pot sa il rezolv? Nu de alta, dar nu as lasa situatia asa, pana cand crapa....
Acum ~1 luna am schimbat ventilatorul de AC, deoarece o paleta a ventilatorului (rupta de multa vreme) s-a spart complet. Fiindu-mi teama sa nu ma lase sistemul de racire balta cand imi e lumea mai draga, am luat unul nou. L-am montat eu (ca nu e mare filosofie sa desfaci 2 suruburi si o mufa). Tot atunci masina a ajuns si la un electrician auto (puscase electromotorul) si tipul mi-a verificat, la cererea mea, functionarea ventilatoruluid e racire (l-a alimentat pe direct, aveam eu anumite dubii). E, si de atunci a inceput sa imi apara o problema, cand se incinge motorul (drum in sarcina, drum prin oras, pe caldurile astea) si ajunge la limita maxima la care poate el ajunge (adica nitel trecut de 90 grade, cf indicatorului de temperatura, tineti cont ca la drum intins sta la 82 grade), avand si AC-ul pornit, mi se aprinde indicatorul de HACM (un chenar galben, cu o stea intr-un colt) si, daca ma uit sub capota, ventilatorul de AC sta (reamintesc, AC-ul pornit) si ventilatorul de racire baga... grupa mare. Daca opresc motorul, si il pornesc din nou (imediat dupa) becul se stinge, si daca ma uit sub capota, totul e OK.
Ce e si mai interesant e ca, daca in mod normal relanti-ul mi-e la ~750 rpm si relantiul cu AC mi-e la ~800 rpm, azi, cand mi s-a aprins martorul de HACM (ca eram la semafor) am remarcat ca si relantiul era la ~900-950 rpm
Are cineva o explicatie la fenomen/sugestie cum pot sa il rezolv? Nu de alta, dar nu as lasa situatia asa, pana cand crapa....
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Se pare ca nu vei scapa fara sa dai jos HACM-ul. Trebuie desfacut si verificate traseele de curent mare pe contactele releelor de pe placa lui. Atentie la modul cum se desfac cuplele, au un fel de zavor de care se trage si apoi se scoate cupla. Dupa aceea atentie la lipituri, orice lipitura dubioasa se reface prin incalzire si foarte putin fludor. Uite pun si o poza cu cele 2 cuple:
La montare, poate ii dai cu putin spray contact pe pinii cuplelor, de obicei sunt oxidate.
La montare, poate ii dai cu putin spray contact pe pinii cuplelor, de obicei sunt oxidate.
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
LDivora a scris:Se pare ca nu vei scapa fara sa dai jos HACM-ul. Trebuie desfacut si verificate traseele de curent mare pe contactele releelor de pe placa lui. Atentie la modul cum se desfac cuplele, au un fel de zavor de care se trage si apoi se scoate cupla. Dupa aceea atentie la lipituri, orice lipitura dubioasa se reface prin incalzire si foarte putin fludor. [...]
La montare, poate ii dai cu putin spray contact pe pinii cuplelor, de obicei sunt oxidate.
La montare, poate ii dai cu putin spray contact pe pinii cuplelor, de obicei sunt oxidate.
Salut.
Se pare ca ma confrunt cu aceeasi problema. Nu am aprofundat detaliile intrucat nu s-a manifestat decat o singura data, acum vreo 2 zile, in timp ce ma chinuiam sa ies din Bucuresti. S-a aprins martorul "vas+steluta", am oprit intr-o benzinarie, am inspactat un pic compartimentul motor - nu am constatat nimic anormal, mai putin capacul cu joja al vasului de lichid pentru spalarea parbrizului care nu era fixat la locul lui, iar la repornirea motorului, totu a fost normal. Oricum, putina documentare nu strica. Poti sa dai mi multe detalii despre pozitionarea acestor cuple pe Astra G DTI_16V [Y20DTH] / 2000 ?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
MRCEA
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2007
- Mesaj Privat
- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
MRCEA
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2007
- Mesaj Privat
Bravo JE asta e ! Eu totusi cred ca problema noastra ar fi urmatoarea: avand in vedere ca simptomele pornesc in momentul functionarii AC eu cred ca e o problema la senzorul de ac care e legat direct la HACM! si el chiar daca functioneaza corect poate da erori in momentul cand instalatia de AC are prea mult freon ! pentru ca daca ar avea mai putin nu ar porni compresorul! atata timp cat in prima faza ventilatorul de AC porneste apoi se opreste! cand temperatura este ridicata !POATE gresesc! te rog sa ma contarzici! merci
- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
MRCEA
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Senzorul de freon sau Trinary Switch are in interior (dupa cum ii e si denumirea) trei senzori de presiune: unul de minima presiune, inseriat cu unul de maxima presiune si separat un senzor de presiune normala de lucru. Acesti senzori actioneaza niste contacte electrice. Deci in cazul sesizat de tine ar trebui ca, fiind mai mult freon in instalatie, contactul corespunzator senzorului de presiune maxima sa fie deschis. De asemeni senzorul de presiune normala de lucru, ar fi iesit din gama normala si contactul sau ar fi deschis.
In ce priveste ventilatorul AC, nu exista cu o singura treapta de viteza in aceeasi constructie mecanica. Poate fii asa ceva in urma unei interventii "ciobanesti" asupra rezistentei situate in caseta, ceea ce la jE sigur nu e cazul, avand ventilator nou.
In ce priveste ventilatorul AC, nu exista cu o singura treapta de viteza in aceeasi constructie mecanica. Poate fii asa ceva in urma unei interventii "ciobanesti" asupra rezistentei situate in caseta, ceea ce la jE sigur nu e cazul, avand ventilator nou.
MRCEA
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2007
- Mesaj Privat
MRCEA
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am promis sa revin. Deci pentru toti cei care au simptomele mentionate anterior am schimbat electroventilatorul de ac si acum porneste si la treapta maxima de turatie. Deci nu mai apare eroarea mentionata in bord. Precizez ca si ventilatorul care a fost inlocuit era nou. Deci am avut dreptate. Bafta jE!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat