094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
O sa va povestesc ce m-i sa intamplat, poate ma ajutati cu o idee. Am fost cu vectra mea (c20ne) la rar pt. a afla in ce norma de poluare se incadreaza. Intreb doamna de la ghiseu ce trebuie sa fac si i-mi spine sa ma adresez unui inginer de pe linie. I-i povestec ca vreau sa stiu daca masina are euro2, si in acest caz o inmatriculez altfel nu pentru ca taxa de inmatriculare este mare. Omul foarte linistit i-mi spune sa-mi fac programare si sa vin cu masina, sa platesc 284 lei si totul in regula. M-i sa parut un pic cam scump dar ce sa-i faci toate sunt scumpe. Vin cu masina si alt ing. incepe verificarile. I-l intreb: "Credeti ca e euro2?". I-mi raspunde: "Nu pot sa va spun decat cand am terminat, dar in general motoarele astea sunt euro2". Cand i-mi analizau noxele mi-au spus ca sonda lambda nu functioneaza in parametri normali si nu-mi pot lua gazele corect. Ca si cum masinaria lor ar fi functionat. La fiecare punere in fuctie avea nevoie de o scuturare pornire, oprire, scos si pus din nou mufele in spate.
La sfarsit i-mi spun sa vin la pranz ca sa-mi iau actele si rezultatele. Vin si-l intreb pe acelasi ing. si i-mi spune sa ma duc la ghiseu sa m-i le dea o doamna. Iau hartiile dar nu inteleg prea mare lucru, caci de scris de "inginer". Ma duc la ing si-l intreb unde scrie ceea ce voiam eu sa aflu. Asta satul de mine, "Ce mai vrei domle caci am o gramada de treaba". Eu smerit, i-i spun ca daca am platit 284 lei vreau sa stiu ce nomma de poluare are masina, caci pentru asta am venit si nu sa-mi verifici franele si farurile. "Pai daca voiai doar asta de ce n-ai spus, caci asta costa doar 30 lei". Atunci mi-a venit sangele in creier si i-am spus ca colegul ma informat prost cand eu i-am explicat foarte clar ce voiam. In fine, i-mi scoate o hartie din calculator, rezultatul de la bucuresti si-mi arata o casuta unde scrie E0, adica non-euro. Dezamagit i-mi iau hartiile si plec. Dupa 2 zile ma uit prin hartii si ce gasesc. Pe aceeasi foaie, rezultatul de la Bucuresti, in alta casuta care se cheama sonda lambda si catalizator apare NU. Atunci ce-mi spunea ing. dimineata ca sonda lambda nu functioneaza in parametri normali. Are sau nu are? Sonda nu am vazut-o eu, dar catalizatorul da. O so caut si sunt convins ca am s-o gasesc.
Am mai observat ca in toate hartiile unde se specifica tipul motorului pun 20NE si nu C20NE. (Ce sa intamplat cu C-catalizatorul)
Ce ar trebui sa fac in acest moment? Sa tac si sa-mi vad de treaba mea sau dupa ce ma asigur ca are sonda sa ma duc sa-mi cer banii inapoi? Sau mai bine la protectia consumatorului? I-mi pare foarte rau ca o masina destul de buna sa ajunga la fier vechi.
Astept parerile voastre.
O sa va povestesc ce m-i sa intamplat, poate ma ajutati cu o idee. Am fost cu vectra mea (c20ne) la rar pt. a afla in ce norma de poluare se incadreaza. Intreb doamna de la ghiseu ce trebuie sa fac si i-mi spine sa ma adresez unui inginer de pe linie. I-i povestec ca vreau sa stiu daca masina are euro2, si in acest caz o inmatriculez altfel nu pentru ca taxa de inmatriculare este mare. Omul foarte linistit i-mi spune sa-mi fac programare si sa vin cu masina, sa platesc 284 lei si totul in regula. M-i sa parut un pic cam scump dar ce sa-i faci toate sunt scumpe. Vin cu masina si alt ing. incepe verificarile. I-l intreb: "Credeti ca e euro2?". I-mi raspunde: "Nu pot sa va spun decat cand am terminat, dar in general motoarele astea sunt euro2". Cand i-mi analizau noxele mi-au spus ca sonda lambda nu functioneaza in parametri normali si nu-mi pot lua gazele corect. Ca si cum masinaria lor ar fi functionat. La fiecare punere in fuctie avea nevoie de o scuturare pornire, oprire, scos si pus din nou mufele in spate.
La sfarsit i-mi spun sa vin la pranz ca sa-mi iau actele si rezultatele. Vin si-l intreb pe acelasi ing. si i-mi spune sa ma duc la ghiseu sa m-i le dea o doamna. Iau hartiile dar nu inteleg prea mare lucru, caci de scris de "inginer". Ma duc la ing si-l intreb unde scrie ceea ce voiam eu sa aflu. Asta satul de mine, "Ce mai vrei domle caci am o gramada de treaba". Eu smerit, i-i spun ca daca am platit 284 lei vreau sa stiu ce nomma de poluare are masina, caci pentru asta am venit si nu sa-mi verifici franele si farurile. "Pai daca voiai doar asta de ce n-ai spus, caci asta costa doar 30 lei". Atunci mi-a venit sangele in creier si i-am spus ca colegul ma informat prost cand eu i-am explicat foarte clar ce voiam. In fine, i-mi scoate o hartie din calculator, rezultatul de la bucuresti si-mi arata o casuta unde scrie E0, adica non-euro. Dezamagit i-mi iau hartiile si plec. Dupa 2 zile ma uit prin hartii si ce gasesc. Pe aceeasi foaie, rezultatul de la Bucuresti, in alta casuta care se cheama sonda lambda si catalizator apare NU. Atunci ce-mi spunea ing. dimineata ca sonda lambda nu functioneaza in parametri normali. Are sau nu are? Sonda nu am vazut-o eu, dar catalizatorul da. O so caut si sunt convins ca am s-o gasesc.
Am mai observat ca in toate hartiile unde se specifica tipul motorului pun 20NE si nu C20NE. (Ce sa intamplat cu C-catalizatorul)
Ce ar trebui sa fac in acest moment? Sa tac si sa-mi vad de treaba mea sau dupa ce ma asigur ca are sonda sa ma duc sa-mi cer banii inapoi? Sau mai bine la protectia consumatorului? I-mi pare foarte rau ca o masina destul de buna sa ajunga la fier vechi.
Astept parerile voastre.
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Doamne ce nenorociti! Sfatul meu este urmatorul: uita de serviceul ala si de banii pierduti, schimba sonda lambda si mergi la alt service. Daca motorul este c20ne, sigur este Euro 2! Daca reusesti in alta parte mergi la aia si fa-le scandal mare, eventual cheama OPC-ul daca mai ai chitantele si facturile. E pacat sa ajunga la fier vechi, sigur reusest. Bafta! Eu am tot c20ne si este euro 2.
blughost
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.2 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Octav_bz e vorba de R.A.R. (Registrul Auto Roman) care nu e service. E autoritatea suprema in Romania care autorizeaza circulatia autovehiculelor la noi in tara. Nu prea are curaj nimeni, in speta OPC-ul, sa se apropie de ei. Cam toti angajatii de acolo sunt corupti si au spate puternic. Nu contest ca sunt si incompetenti. Dar ei taie si spanzura.
Dreptul de a stabili norma de poluare nu o are decat RAR-ul, care are cate o singura filiala in fiecare judet.
Service-urile autorizate RAR nu fac decat inspectii tehnice periodice.
Dreptul de a stabili norma de poluare nu o are decat RAR-ul, care are cate o singura filiala in fiecare judet.
Service-urile autorizate RAR nu fac decat inspectii tehnice periodice.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
blughost a scris:stai linistit ca la RAR asa e, dai numa de cretini...pe mine m-au picat cu corsa c din 2002 pt ca am oglinda stanga crapata si frana de mana tine cu un dinte mai mult decat ar trebui dupa ei...asa ca ce sa mai comentam...e nasol dar asta e dulcele trai din romania
Blughost, te-au respins pe buna dreptate.
1.nu le-ai dat "dreptul".
2.nu se accepta auto cu defecte grave pentru siguranta circulatiei (frane, directie etc).
3.se respinge auto cu sparturi de orice fel la oglinzi sau parbriz care afecteaza vizibilitatea
094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@094249671 idiotii de la rar au gresit sau au "gresit" tipul motorului.
exista pe vetra 20ne care e fara catalizator si exista c20ne care are catalizator.
daca al tau e c20ne ar trebui sa mergi la ei sa corecteze in fisa si cred ca asa o incadreaza la alt euro.
oricum ar fi iti trebuie spate ca astia is stat in stat.
teoretic dar depinde si de anul masinii masina ta ar trebui sa iasa euro 2.mai exact euro 1 dar asta cica nu exista in romanica.
de unde e adusa masina?in brief ce scrie?
exista pe vetra 20ne care e fara catalizator si exista c20ne care are catalizator.
daca al tau e c20ne ar trebui sa mergi la ei sa corecteze in fisa si cred ca asa o incadreaza la alt euro.
oricum ar fi iti trebuie spate ca astia is stat in stat.
teoretic dar depinde si de anul masinii masina ta ar trebui sa iasa euro 2.mai exact euro 1 dar asta cica nu exista in romanica.
de unde e adusa masina?in brief ce scrie?
094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
la vectra a in functie de an au fost asa:
20ne-115 cp fara cat
20seh 130 cp fara cat
c20ne-115 cp catalizator
c20nef-100 cp catalizator
g nu exista.
sub prima bujie aia din dreapta cum te uiti la masina pe blocul motor ai o portiune iesita mai inafara.
stergi cu o carpa si gasesti tipul si seria motor.
ce an de fabricatie e masina?
20ne-115 cp fara cat
20seh 130 cp fara cat
c20ne-115 cp catalizator
c20nef-100 cp catalizator
g nu exista.
sub prima bujie aia din dreapta cum te uiti la masina pe blocul motor ai o portiune iesita mai inafara.
stergi cu o carpa si gasesti tipul si seria motor.
ce an de fabricatie e masina?
094249671
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- HaRRy_GTS
- **
- 243 mesaje
- din 19 Nov 2007
- Vectra 2004 2.2 YDTR
- Bucuresti
HaRRy_GTS
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 2.2 YDTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2007
- Mesaj Privat
Vai .... RAR .....
OPEL Vectra GTS 2.2Y DTR
Hai sa va povestesc si eu ce am patit la RAR cand am cumparat masina.
Initial au zis k seria de la scaunul din dreapta fata are un caracter "nealineat" si ca atare masina nu poate trece de RAR ....
Mentionez ca masina nu a suferit nici un accident ......si nici nu a fost umblat la seria aia ....(de asta m-am si dus ca omu la ei ... ca puteam sa dau 100 de IEURO si treceam de RAR fluierand).
M-au pus sa fac un memoriu la RAR GRivita si sa pun copii de pe toate actele .
Dupa o luna de zile primesc raspuns ......din actele de RAR Volutari reiese k eu am o serie nasoala si nicinu am placuta constructor lipita pe stalpul de la usa din dreapta ,care de fapt era la locul ei ...dar idiotu nu a vazut-o.
Apoi un inginer de la comisie vine si imi spune :
El : prietene la masina asta a fost caroseria schimbata !
Eu : serios?
El: pai da ... ca altfel nu imi explic .
Eu: pai mai omule ....sa presupunem k era atat de lovita masina incat era necesara o recarosare ...cum iti explici tu ca geamurile sunt intacte ? nu vezi ca toate geamurile au seria pe ele ... si anu de fabricatie
El: da ... ciudat .
Eu : ai scris in raport ..Lipsa placuta constructor ...asta de aici ce e?si ii arat
El : aaa .. cred ca sa inteles gresit .. aia e placuta constructor .
....
Mai trece ceva timp... si ma duc cu raspunsul de la memoriu la Voluntari ....."In vederea solutionarii bla bla ..... va rugam sa va prezentati la RAR Voluntari ...ma plimbau de colo colo .
Ma pune acelasi inginer idiot de la comisia RAR sa-i aduc o hartie de la un service din FRanta care sa spuna ca ei au repansonat acea serie .....fac pe draq in 4 si aduc hartia(a durat cam o luna sa ajunga la mine ).
Zic ca ei ... o sa merg sa iau hartie de la service din Franta unde sa facut reparatia ...(reparatia din creierii lui ).
A trebuit sa inventez eu textu ala ....schimbat aripa fata dreapta + prag + usa ++++ repansonare ......o nebunie ....aduc aia stampilata cu nr de inregistrare cu tot ce trebuie ...
Ajung acolo ... zice ala domne .. e buna acum da e ok .... apare celalt "inteligent " si zice ... asta e ok .. dar acum vreau o hartie tot din franta care sa ateste ca service/ul care ti-a dat asta e autorizat sa faca pansonari .
Am compus textul si ptr aia si intr-un final am reusit sa-mi inscriu si eu masina .
Cat a durat ?
Pai eu am luat masina pe 9 noiembrie 2007 .... si am inscris-o pe 4 februarie .
Incurajarea IDIOTILOR de la comisia RAR ....LAsa k o vinzi pe bucati si recuperezi banii.
Fugiti de comisia RAR ...sunt doi prosti acolo .....unu gras la vreo 50 de ani (care e mai de treaba ..dar tot un bou e) si IDIOTU Nr1 al romaniei ..un fatalau la vreo 30 de ani ... ala e pericol.
Pun si o poza cu masina ptr dezmembrari ...........acum ma bucur de ea si sper k in viata mea sa nu mai patesc asa ceva .
OPEL Vectra GTS 2.2Y DTR
Hai sa va povestesc si eu ce am patit la RAR cand am cumparat masina.
Initial au zis k seria de la scaunul din dreapta fata are un caracter "nealineat" si ca atare masina nu poate trece de RAR ....
Mentionez ca masina nu a suferit nici un accident ......si nici nu a fost umblat la seria aia ....(de asta m-am si dus ca omu la ei ... ca puteam sa dau 100 de IEURO si treceam de RAR fluierand).
M-au pus sa fac un memoriu la RAR GRivita si sa pun copii de pe toate actele .
Dupa o luna de zile primesc raspuns ......din actele de RAR Volutari reiese k eu am o serie nasoala si nicinu am placuta constructor lipita pe stalpul de la usa din dreapta ,care de fapt era la locul ei ...dar idiotu nu a vazut-o.
Apoi un inginer de la comisie vine si imi spune :
El : prietene la masina asta a fost caroseria schimbata !
Eu : serios?
El: pai da ... ca altfel nu imi explic .
Eu: pai mai omule ....sa presupunem k era atat de lovita masina incat era necesara o recarosare ...cum iti explici tu ca geamurile sunt intacte ? nu vezi ca toate geamurile au seria pe ele ... si anu de fabricatie
El: da ... ciudat .
Eu : ai scris in raport ..Lipsa placuta constructor ...asta de aici ce e?si ii arat
El : aaa .. cred ca sa inteles gresit .. aia e placuta constructor .
....
Mai trece ceva timp... si ma duc cu raspunsul de la memoriu la Voluntari ....."In vederea solutionarii bla bla ..... va rugam sa va prezentati la RAR Voluntari ...ma plimbau de colo colo .
Ma pune acelasi inginer idiot de la comisia RAR sa-i aduc o hartie de la un service din FRanta care sa spuna ca ei au repansonat acea serie .....fac pe draq in 4 si aduc hartia(a durat cam o luna sa ajunga la mine ).
Zic ca ei ... o sa merg sa iau hartie de la service din Franta unde sa facut reparatia ...(reparatia din creierii lui ).
A trebuit sa inventez eu textu ala ....schimbat aripa fata dreapta + prag + usa ++++ repansonare ......o nebunie ....aduc aia stampilata cu nr de inregistrare cu tot ce trebuie ...
Ajung acolo ... zice ala domne .. e buna acum da e ok .... apare celalt "inteligent " si zice ... asta e ok .. dar acum vreau o hartie tot din franta care sa ateste ca service/ul care ti-a dat asta e autorizat sa faca pansonari .
Am compus textul si ptr aia si intr-un final am reusit sa-mi inscriu si eu masina .
Cat a durat ?
Pai eu am luat masina pe 9 noiembrie 2007 .... si am inscris-o pe 4 februarie .
Incurajarea IDIOTILOR de la comisia RAR ....LAsa k o vinzi pe bucati si recuperezi banii.
Fugiti de comisia RAR ...sunt doi prosti acolo .....unu gras la vreo 50 de ani (care e mai de treaba ..dar tot un bou e) si IDIOTU Nr1 al romaniei ..un fatalau la vreo 30 de ani ... ala e pericol.
Pun si o poza cu masina ptr dezmembrari ...........acum ma bucur de ea si sper k in viata mea sa nu mai patesc asa ceva .
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
crilia
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2006
- Mesaj Privat
Haideti sa va povestesc si eu ce am patit cu RAR, mai exact cu Comisia si mai exact cu boul ala de care se vorbea mai devreme.
Am un Opel Vectra C din 2005 cu Euro4 clar specificat in brief.
A venit ziua sa ma duc la RAR pentru identificare si autentificare. Mi-am spus din start ca masina fiind foarte buna, nu am sa “sponsorizez†nimic.
Zis si facut.
Ajung la RAR Voluntari in jur de ora 8. Ma asez frumos pe banda care mi-a fost recomandata. Intru in hala pentru identificare, las actele si cheia masini si ies la o tigare, cafea, etc.
Dupa vreo 20 de minute, masina e scoasa de un “inginer†si dusa la teste. Am facut greseala sa ma duc in spate ca sa vad si eu ce fel de teste fac astia dom’le. Mai putin si ma lua plansul. Un “inginer†baga cel putin 4000rpm in masina mea. Mi-am zis ca asta e, testele sunt teste. Frana, directie, noxe, totul ok, impecabil.
Si iese inginerul cu ea prin spate…eu dupa el. Se da jos din masina si il cheama pe altul, zic eu mai mare in rang. Deschide capota si-mi spune:
- Daca o luai din Franta, asta era Euro3 (taxa de prima inmatriculare mult mai mare).
Eu…perplex. Ii zic:
- Domnule, dar in acte e scris mare Euro4. Masina nemteasca, neamtul a trecut Euro4, ma gandesc ca e Euro4.
- Dom’le intr-adevar e oarecum Euro4. Va repet daca ati fi luat-o din Franta ar fi fost Euro3.
Plin de nervi ii spun:
- Dom’le dar daca as fii luat-o din Rusia ar fi fost non-Euro?
Inginerul mai mare in rang:
- Dom’le eu v-am spus….
Ma rog, eram decis sa nu “imping nimicâ€.
Inginerul mai mic in rang:
- Sa stiti insa ca aveti o problema cu seria.
- Ce problema?
- Nu o putem citi.
- Pai asta nu e problema mea.
- Ba da ca e masina corodata.
- Dom’le masina e din 2005, e aproape noua, cum dracu sa fie corodata?
- Dom’le nu stiu, noi nu putem citi seria.
Si m-am tinut tare in continuare si drept urmare am ramas cu revenire.
Asta inseamna ca trebuie sa fac eu la notar o declaratie pe propria raspundere ca eu am adus masina.
Am dus a doua zi declaratia notariala. “Inginerul†mi-a pus ca nu e buna, ca nu scrie “serie corodata si elizibilaâ€
Bah analfabetule, ce inseamna elizibil? Am ajuns la mana unor tampiti cu 4 clase. In continuare m-am tinut tare si nu am “impins†nimic.
M-am dus si am refacut declaratia, dupa care m-am intors. Mi-a completat dosarul si am plecat la primul inginer.
Pe asta l-am rugat sa-mi arate pozele sa vad si eu seria aia “elizibila†si a ramas putin perplex. Probabil ca nu se astepta.
Dupa vreo jumatate de ora a reusit sa-si faca timp sa-mi arate pozele. In ultima poza era o bucata de tabla parca rupta din Titanic. L-am intrebat unde pot vedea si eu acea tabla si mi-a spus ca in dreapta, cum deschid capota. M-am dus sa ma uit si…nimic. Nu am identificat nimic care sa semene cu poza. Am revenit si l-am intrebat insistent inca o data sa-mi explice cum pot sa vad bucata aia de tabla. Ca o paranteza, am aruncat si o privire de ansamblu asupra motorului. Toate furtunasele, toate colierele, conductele si ce dracu mai sunt pe acolo, sunt impecabile.
Inginerul mi-a spus ca trebuie sa bag un bec ca sa vad, ca e cam complicat fara.
L-am injurat printre dinti si m-am dus sa-mi iau cartea.
In concluzie, distractia cu traducerea si notarul m-a costat cam cat ar fi trebuit sa le bag lor in buzunar.
Am satisfactia ca banii s-au dus pe niste servicii prestate si nu la niste analfabeti incompetenti si dornici de spaga.
Ca minus as puncta nervii mei si timpul pretios.
Daca ar fi sa o iau de la inceput, as face exact la fel.
Am un Opel Vectra C din 2005 cu Euro4 clar specificat in brief.
A venit ziua sa ma duc la RAR pentru identificare si autentificare. Mi-am spus din start ca masina fiind foarte buna, nu am sa “sponsorizez†nimic.
Zis si facut.
Ajung la RAR Voluntari in jur de ora 8. Ma asez frumos pe banda care mi-a fost recomandata. Intru in hala pentru identificare, las actele si cheia masini si ies la o tigare, cafea, etc.
Dupa vreo 20 de minute, masina e scoasa de un “inginer†si dusa la teste. Am facut greseala sa ma duc in spate ca sa vad si eu ce fel de teste fac astia dom’le. Mai putin si ma lua plansul. Un “inginer†baga cel putin 4000rpm in masina mea. Mi-am zis ca asta e, testele sunt teste. Frana, directie, noxe, totul ok, impecabil.
Si iese inginerul cu ea prin spate…eu dupa el. Se da jos din masina si il cheama pe altul, zic eu mai mare in rang. Deschide capota si-mi spune:
- Daca o luai din Franta, asta era Euro3 (taxa de prima inmatriculare mult mai mare).
Eu…perplex. Ii zic:
- Domnule, dar in acte e scris mare Euro4. Masina nemteasca, neamtul a trecut Euro4, ma gandesc ca e Euro4.
- Dom’le intr-adevar e oarecum Euro4. Va repet daca ati fi luat-o din Franta ar fi fost Euro3.
Plin de nervi ii spun:
- Dom’le dar daca as fii luat-o din Rusia ar fi fost non-Euro?
Inginerul mai mare in rang:
- Dom’le eu v-am spus….
Ma rog, eram decis sa nu “imping nimicâ€.
Inginerul mai mic in rang:
- Sa stiti insa ca aveti o problema cu seria.
- Ce problema?
- Nu o putem citi.
- Pai asta nu e problema mea.
- Ba da ca e masina corodata.
- Dom’le masina e din 2005, e aproape noua, cum dracu sa fie corodata?
- Dom’le nu stiu, noi nu putem citi seria.
Si m-am tinut tare in continuare si drept urmare am ramas cu revenire.
Asta inseamna ca trebuie sa fac eu la notar o declaratie pe propria raspundere ca eu am adus masina.
Am dus a doua zi declaratia notariala. “Inginerul†mi-a pus ca nu e buna, ca nu scrie “serie corodata si elizibilaâ€
Bah analfabetule, ce inseamna elizibil? Am ajuns la mana unor tampiti cu 4 clase. In continuare m-am tinut tare si nu am “impins†nimic.
M-am dus si am refacut declaratia, dupa care m-am intors. Mi-a completat dosarul si am plecat la primul inginer.
Pe asta l-am rugat sa-mi arate pozele sa vad si eu seria aia “elizibila†si a ramas putin perplex. Probabil ca nu se astepta.
Dupa vreo jumatate de ora a reusit sa-si faca timp sa-mi arate pozele. In ultima poza era o bucata de tabla parca rupta din Titanic. L-am intrebat unde pot vedea si eu acea tabla si mi-a spus ca in dreapta, cum deschid capota. M-am dus sa ma uit si…nimic. Nu am identificat nimic care sa semene cu poza. Am revenit si l-am intrebat insistent inca o data sa-mi explice cum pot sa vad bucata aia de tabla. Ca o paranteza, am aruncat si o privire de ansamblu asupra motorului. Toate furtunasele, toate colierele, conductele si ce dracu mai sunt pe acolo, sunt impecabile.
Inginerul mi-a spus ca trebuie sa bag un bec ca sa vad, ca e cam complicat fara.
L-am injurat printre dinti si m-am dus sa-mi iau cartea.
In concluzie, distractia cu traducerea si notarul m-a costat cam cat ar fi trebuit sa le bag lor in buzunar.
Am satisfactia ca banii s-au dus pe niste servicii prestate si nu la niste analfabeti incompetenti si dornici de spaga.
Ca minus as puncta nervii mei si timpul pretios.
Daca ar fi sa o iau de la inceput, as face exact la fel.
sumomanu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2008 Z 18 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat