Dreamer
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
Postez aici in speranta ca ma va ajuta cineva..Am un Opel Omega B, fab. 1995, motor 2.0 8v. In urma cu cateva luni mi s-a defectat cutia automata, defectiunea fiind faptul ca nu mai schimba automat daca o las in D, iar daca schimb manual merg doar treptele 1,2,3.
Din ce am observat eu:
-daca pornesc motorul si las in D, pleaca de pe loc cu treapta 1, iar dupa vreo 20 de sec. apare o eroare in bord si schimba brusc in treapta 3 si ramane acolo.
-daca pornesc motorul si las in 2, cutia merge automat in treptele 1-2, lin, fara repros vreo 2 minute, apoi apare eroarea in bord.Tin sa precizez ca doar dupa ce imi apare becul in bord pot schimba in tr. 3, altfel nu.
-dupa aparitia erorii, daca las in 2, nu mai retrogradeaza singura in 1.Deci nu mai merge automat in nici un fel.
-tot dupa aparitia erorii, daca schimb 1-2, schimba cu vibratii destul de urate, daca nu am cel putin 3000rot/min, fata de perioada scurta de dupa pornire, cand schimba 1-2 f usor si fara vibratii..
-2-3 schimb destul de usor (manual) si fara vibratii..
Defectiunea a aparut in felul urmator: am spalat masina, am pornit-o (totul mergea corespunzator) si am mers usor vreo 800m, fara sa accelerez, pt ca era drum de tara.Dupa vreo 3 minute observ ca toate beculetele de langa schimbatorul de viteze erau aprinse + eroarea din bord.De atunci cutia nu a mai functionat corespunzator.
Ca urmare m-am dus la Bacau, la Gold&Platin, iar dupa diagnoza mi-au prezentat 3 piese defecte:
-senzor RPM (de la cutie)..100 euro
-selector switch(banalul integrat cu beculete de langa schimbator, care indica fiecare treapta de viteza)...50 euro
-sonda lambda..110 euro..
De precizat ca astia nu-mi dadusera codurile pieselor si a trebuit sa revin cu cateva telefoane ca sa aflu ce selector (in total sunt 5 piese cu aceeasi denumire).
M-am intors in Tg-Neamt, am dat comanda doar de senzor(selectorul era aici 100 euro), l-am montat, insa nici o schimbare.Am vrut sa cumpar si sonda, insa am mai verificat masina si in alte service-uri, dar era buna.
A mai trecut ceva timp, am ajuns la Iasi, m-am dus si aici la Gold&Platin, insa astia mi-au dat alt diagnostic :
-selector switch...300 euro - o piesa principala din interiorul cutiei.
Nici aici nu vroiau sa imi dea codul piesei, insa am facut scandal si l-am primit.
Asa ca am cheltuit vreo 1000 Ron total degeaba...
Mai tarziu am aflat ca ar trebui schimbat si uleiul si filtrul din cutie, insa nu am mai avut timp sau bani si ca mai am inca o masina..
Imi cer scuze pentru acest post lung, insa poate ma sfatuieste cineva ce sa fac...M-am saturat de mecanici incompetenti care vor doar bani pe degeaba..
Din ce am observat eu:
-daca pornesc motorul si las in D, pleaca de pe loc cu treapta 1, iar dupa vreo 20 de sec. apare o eroare in bord si schimba brusc in treapta 3 si ramane acolo.
-daca pornesc motorul si las in 2, cutia merge automat in treptele 1-2, lin, fara repros vreo 2 minute, apoi apare eroarea in bord.Tin sa precizez ca doar dupa ce imi apare becul in bord pot schimba in tr. 3, altfel nu.
-dupa aparitia erorii, daca las in 2, nu mai retrogradeaza singura in 1.Deci nu mai merge automat in nici un fel.
-tot dupa aparitia erorii, daca schimb 1-2, schimba cu vibratii destul de urate, daca nu am cel putin 3000rot/min, fata de perioada scurta de dupa pornire, cand schimba 1-2 f usor si fara vibratii..
-2-3 schimb destul de usor (manual) si fara vibratii..
Defectiunea a aparut in felul urmator: am spalat masina, am pornit-o (totul mergea corespunzator) si am mers usor vreo 800m, fara sa accelerez, pt ca era drum de tara.Dupa vreo 3 minute observ ca toate beculetele de langa schimbatorul de viteze erau aprinse + eroarea din bord.De atunci cutia nu a mai functionat corespunzator.
Ca urmare m-am dus la Bacau, la Gold&Platin, iar dupa diagnoza mi-au prezentat 3 piese defecte:
-senzor RPM (de la cutie)..100 euro
-selector switch(banalul integrat cu beculete de langa schimbator, care indica fiecare treapta de viteza)...50 euro
-sonda lambda..110 euro..
De precizat ca astia nu-mi dadusera codurile pieselor si a trebuit sa revin cu cateva telefoane ca sa aflu ce selector (in total sunt 5 piese cu aceeasi denumire).
M-am intors in Tg-Neamt, am dat comanda doar de senzor(selectorul era aici 100 euro), l-am montat, insa nici o schimbare.Am vrut sa cumpar si sonda, insa am mai verificat masina si in alte service-uri, dar era buna.
A mai trecut ceva timp, am ajuns la Iasi, m-am dus si aici la Gold&Platin, insa astia mi-au dat alt diagnostic :
-selector switch...300 euro - o piesa principala din interiorul cutiei.
Nici aici nu vroiau sa imi dea codul piesei, insa am facut scandal si l-am primit.
Asa ca am cheltuit vreo 1000 Ron total degeaba...
Mai tarziu am aflat ca ar trebui schimbat si uleiul si filtrul din cutie, insa nu am mai avut timp sau bani si ca mai am inca o masina..
Imi cer scuze pentru acest post lung, insa poate ma sfatuieste cineva ce sa fac...M-am saturat de mecanici incompetenti care vor doar bani pe degeaba..
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Din ce ai relatat sa inteleg ca totul a pornit de la spalarea masini? Este posibil daca s-a turnat apa pe zona sistemului electronic desi nu prea cred. Oricum am retinut problema si o sa o supun atentiei echipei mele. Daca se poate trimite-mi codurile ce le-ai aflat.
Ultima modificare făcută de Vios40 la Vin 01 Jun, 2007 6:37 am, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de Vios40 la Vin 01 Jun, 2007 6:37 am, modificat de 2 ori în total
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
din ce povestesti despre cutie, eu inclin sa cred ca ar fi o problema electrica(un contact imperfect), sau poate o siguranta(parca cutiile au niste sigurante electrice), cel mai bine ar fi sa verifici toate firele care intra in cutie, sigurantele care tin de cutie
sa fim seriosi daca cu adevarat ai probleme in cutie, la 1000 roni cred ca te rezolvai cu alta cutie de la dezmembrari si fara bataie de cap.
sa fim seriosi daca cu adevarat ai probleme in cutie, la 1000 roni cred ca te rezolvai cu alta cutie de la dezmembrari si fara bataie de cap.
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Un defect frecvent la mai toate cutiile automate este functionarea defectuasa a acelui switch selector.
De regula el se afla pozitionat pe cutie , in afara acesteia , iar la alte modele in interiorul masinii, pe langa schimbator.
Faptul ca ti s-au aprins toate becurile de langa schimbator indica clar o problema cu el.
Senzorul RPM ti-a dat eroare pentru ca probabil avea apa in el.
Iar switchul selector s-ar putea sa aiba aceiasi buba pentru ca are niste gauri mici de aerisire care sa impiedice formarea condensului si poate a luat apa prin ele.
Am sa caut pe net sa vad unde este amplasat si poate apoi il cureti singurel.
PS:
1. In momentul in care cutia intra in regim de avarie ( clipeste martorul ) ea se duce automat in treapta III.
Poti schimba manual folosind treptele 1,2,3.
De regula e bine sa schimbi doar ascendent si pe la turatiile la care schimba cutia de obicei.
Dupa o oprire completa a masinii te poti reintoarce la treapta 1.
2. Vezi ca este un tip in Iasi care repara automate. Fa-i o vizita si zi sa-l curete el, daca tu nu vei putea.
LE:
Vezi in poza amplasarea lui:
De regula el se afla pozitionat pe cutie , in afara acesteia , iar la alte modele in interiorul masinii, pe langa schimbator.
Faptul ca ti s-au aprins toate becurile de langa schimbator indica clar o problema cu el.
Senzorul RPM ti-a dat eroare pentru ca probabil avea apa in el.
Iar switchul selector s-ar putea sa aiba aceiasi buba pentru ca are niste gauri mici de aerisire care sa impiedice formarea condensului si poate a luat apa prin ele.
Am sa caut pe net sa vad unde este amplasat si poate apoi il cureti singurel.
PS:
1. In momentul in care cutia intra in regim de avarie ( clipeste martorul ) ea se duce automat in treapta III.
Poti schimba manual folosind treptele 1,2,3.
De regula e bine sa schimbi doar ascendent si pe la turatiile la care schimba cutia de obicei.
Dupa o oprire completa a masinii te poti reintoarce la treapta 1.
2. Vezi ca este un tip in Iasi care repara automate. Fa-i o vizita si zi sa-l curete el, daca tu nu vei putea.
LE:
Vezi in poza amplasarea lui:
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si doar am scris cum se spala motorul : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10696 , la tine a intrat apa, nu s-a folosit compresor ca sa usuce bine tot...
1. Ma contactezi si te duc eu sau colegii unde trebuie, pina acum cred ca esti lamurit.
2. Uleiul si filtrul la cutia automata se inlocuiesc, tu ai facut asta ?
Noi ne intilnim in fiecare simbata la Palat ora 14:00.
1. Ma contactezi si te duc eu sau colegii unde trebuie, pina acum cred ca esti lamurit.
2. Uleiul si filtrul la cutia automata se inlocuiesc, tu ai facut asta ?
Noi ne intilnim in fiecare simbata la Palat ora 14:00.
- nicolae788
- *
- 9 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Vectra 1991
- Bucuresti
nicolae788
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Daca puteti ajunge in Bucuresti va invit la atelierul meu pentru o diagnoza. Foarte multi au scannere si alte prostii de acest gen, dar din pacate nu stiu sa le foloseasca. Daca apare un cod e foarte bine pentru ca acel cod te indreapta spre zona probabila a defectiunii dar nu iti spune ca neaparat acea piesa este defecta. Trebuie sa stii sa determini daca acea piesa este sau nu defecta si care este sursa defectiunii. Mai mult ca sigur este o problema de conectica si nu ceva extrem de grav.
Apropo de schimbatul manual al cutiei automate te poti duce in orice turatie doresti si poti schimba la orice turatie, ca si cu o transmisie manuala, atata timp cat nu iti calezi motorul
Contactati-ma si o sa incercam sa rezolvam cumva. Daca doriti efectuam si deplasari.
Alexandru.
Daca puteti ajunge in Bucuresti va invit la atelierul meu pentru o diagnoza. Foarte multi au scannere si alte prostii de acest gen, dar din pacate nu stiu sa le foloseasca. Daca apare un cod e foarte bine pentru ca acel cod te indreapta spre zona probabila a defectiunii dar nu iti spune ca neaparat acea piesa este defecta. Trebuie sa stii sa determini daca acea piesa este sau nu defecta si care este sursa defectiunii. Mai mult ca sigur este o problema de conectica si nu ceva extrem de grav.
Apropo de schimbatul manual al cutiei automate te poti duce in orice turatie doresti si poti schimba la orice turatie, ca si cu o transmisie manuala, atata timp cat nu iti calezi motorul
Contactati-ma si o sa incercam sa rezolvam cumva. Daca doriti efectuam si deplasari.
Alexandru.
Dreamer
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
In primul rand, va multumesc pentru sfaturi.Chiar nu ma asteptam.
Asadar:
@vios40: Exact la 10 minute dupa spalare.Pana atunci cutia functiona impecabil.Din pacate nu am decat un singur cod(C: 24069), dupa diagnosticul pus la Iasi.Am verificat la un magazin de piese(din Pacurari) si mi-au spus ca e vorba de o piesa mecanica din interiorul cutiei, si anume selectorul principal.Cei de la Bacau nu au vrut sa mi le dea .
@DB77AAA: Voi verifica si sigurantele si firele.Intr-adevar, cheltuiala a fost in jur de 1000 de Ron(drumuri la Bacau, la Iasi, diagnosticurile au costat 370 Ron, senzorul 380).Faza proasta e ca acum 9 luni nu aveam internet si nu puteam sa ma interesez mai intai.
@mihait: De acel switch indicat de tine nu mi-a zis nimeni nimic.Insa il voi curata, pentru ca a fost stropit cu apa din abundenta in timpul spalarii.
Switch-ul care probabil e defect este acel indicator cu beculete de langa schimbator.L-am scos din locasul lui, iar cand miscam de mufa, parea ca facea scurt, pentru ca se aprindeau si se stangeau ledurile legate la luminile de pozitie.Dupa ce am dat telefoane pe la Bacau, mi-au spus ca acel switch nu mai da informatii precise despre pozitia schimbatorului ("maneta de viteze") catre cutie, iar aceasta nu mai functioneaza in parametri.
@dancuciureanu: Masina a fost cumparata anul trecut, prin iunie, iar partea proasta e ca nu aveam net, iar mecancii din zona mea erau "varza".Deci, inca nu am schimbat uleiul si filtrul.Inca un motiv ar fi ca am venit in Iasi, la facultate. Si, ca sa lamuresc lucrurile, eu acum am o Leganza, iar Opelul e la taica-meu (am facut schimb, definitiv si irevocabil ).
@nicolae788: Va multumesc, insa nu cred ca voi ajunge in Bucuresti.Voi incerca sa rezolv problema mai intai prin intretinere (schimb de ulei si filtru) si prin curatarea contactelor electrice. Probabil ca voi mai schimba si acel indicator cu leduri de langa schimbator.
In momentul de fata, tatal meu foloseste masina destul de putin si schimba vitezele ca si cum ar avea cutie manuala (sper sa nu dauneze).
----------------------------------------
In concluzie, eu voi ajunge la Targu-Neamt abia peste vreo 3-4 saptamani, dupa ce termin cu examenele si atunci ma voi ocupa de masina.Eu sper in continuare ca nu este ceva grav (avand in vedere circumstantele in care s-a produs defectiunea) si ca nu trebuie demontata cutia.
P.S.: Daca mai stie cineva de experiente asemanatoare, precum si rezolvarea lor, ii rog sa posteze aici...
Multumesc inca o data...
Asadar:
@vios40: Exact la 10 minute dupa spalare.Pana atunci cutia functiona impecabil.Din pacate nu am decat un singur cod(C: 24069), dupa diagnosticul pus la Iasi.Am verificat la un magazin de piese(din Pacurari) si mi-au spus ca e vorba de o piesa mecanica din interiorul cutiei, si anume selectorul principal.Cei de la Bacau nu au vrut sa mi le dea .
@DB77AAA: Voi verifica si sigurantele si firele.Intr-adevar, cheltuiala a fost in jur de 1000 de Ron(drumuri la Bacau, la Iasi, diagnosticurile au costat 370 Ron, senzorul 380).Faza proasta e ca acum 9 luni nu aveam internet si nu puteam sa ma interesez mai intai.
@mihait: De acel switch indicat de tine nu mi-a zis nimeni nimic.Insa il voi curata, pentru ca a fost stropit cu apa din abundenta in timpul spalarii.
Switch-ul care probabil e defect este acel indicator cu beculete de langa schimbator.L-am scos din locasul lui, iar cand miscam de mufa, parea ca facea scurt, pentru ca se aprindeau si se stangeau ledurile legate la luminile de pozitie.Dupa ce am dat telefoane pe la Bacau, mi-au spus ca acel switch nu mai da informatii precise despre pozitia schimbatorului ("maneta de viteze") catre cutie, iar aceasta nu mai functioneaza in parametri.
@dancuciureanu: Masina a fost cumparata anul trecut, prin iunie, iar partea proasta e ca nu aveam net, iar mecancii din zona mea erau "varza".Deci, inca nu am schimbat uleiul si filtrul.Inca un motiv ar fi ca am venit in Iasi, la facultate. Si, ca sa lamuresc lucrurile, eu acum am o Leganza, iar Opelul e la taica-meu (am facut schimb, definitiv si irevocabil ).
@nicolae788: Va multumesc, insa nu cred ca voi ajunge in Bucuresti.Voi incerca sa rezolv problema mai intai prin intretinere (schimb de ulei si filtru) si prin curatarea contactelor electrice. Probabil ca voi mai schimba si acel indicator cu leduri de langa schimbator.
In momentul de fata, tatal meu foloseste masina destul de putin si schimba vitezele ca si cum ar avea cutie manuala (sper sa nu dauneze).
----------------------------------------
In concluzie, eu voi ajunge la Targu-Neamt abia peste vreo 3-4 saptamani, dupa ce termin cu examenele si atunci ma voi ocupa de masina.Eu sper in continuare ca nu este ceva grav (avand in vedere circumstantele in care s-a produs defectiunea) si ca nu trebuie demontata cutia.
P.S.: Daca mai stie cineva de experiente asemanatoare, precum si rezolvarea lor, ii rog sa posteze aici...
Multumesc inca o data...
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
nicolae788 a scris:Salut,
...
Apropo de schimbatul manual al cutiei automate te poti duce in orice turatie doresti si poti schimba la orice turatie, ca si cu o transmisie manuala, atata timp cat nu iti calezi motorul
...
...
Apropo de schimbatul manual al cutiei automate te poti duce in orice turatie doresti si poti schimba la orice turatie, ca si cu o transmisie manuala, atata timp cat nu iti calezi motorul
...
Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Dreamer
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Apropo de asta...Mi-am adus aminte de o intamplare neplacuta. Cu 2 ani in urma tatal meu avea o Alfa Romeo 166 2.4 JTD, aproape impecabila.Din pacate, a imprumutat-o intr-o zi unui cunoscut, care a facut un drum de 150 km.Prostia pe care o facea acel "sofer" e ca accelera pana la 60 km/h, iar in loc sa schimbe in treapta 3, din greseala si neatentie tampita, retrograda in treapta 1, facand motorul sa urle ca dreq.Aceasta "manevra" a fost facuta de vreo 20-25 de ori(dupa spusele unui pasager).
Rezultatul: dupa o zi s-a stricat turbosuflanta .
Mai mult : taica-meu s-a dus la Bucuresti sa cumpere alta s-h, cu 350 euro, de la un tip care avea masini Alfa Romeo dezmembrate.Insa cand s-a intors acasa a "descoperit" ca e de Lancia Thema (Fiat Croma) 2.5 D...Teapa de 350 euro.
Ultima modificare făcută de Dreamer la Vin 01 Jun, 2007 2:11 pm
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Dreamer a scris:
Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Apropo de asta...Mi-am adus aminte de o intamplare neplacuta. Cu 2 ani in urma tatal meu avea o Alfa Romeo 166 2.4 JTD, aproape impecabila.Din pacate, a imprumutat-o intr-o zi unui cunoscut, care a facut un drum de 150 km.Prostia pe care o facea acel "sofer" e ca accelera pana la 60 km/h, iar in loc sa schimbe in treapta 3, din greseala si neatentie tampita, retrograda in treapta 1, facand motorul sa urle ca dreq.Aceasta "manevra" a fost facuta de vreo 20-25 de ori(dupa spusele unui pasager).
Rezultatul: dupa o zi s-a stricat turbosuflanta .
Mai mult : taica-meu s-a dus la Bucuresti sa cumpere alta s-h, cu 350 euro, de la un tip care avea masini Alfa Romeo dezmembrate.Insa cand s-a intors acasa a "descoperit" ca e de Lancia Thema (Fiat Croma) 2.5 D...Teapa de 350 euro.
Acum, daca as lua 100 euro pe turbosuflanta, sa zic mersi...
Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Apropo de asta...Mi-am adus aminte de o intamplare neplacuta. Cu 2 ani in urma tatal meu avea o Alfa Romeo 166 2.4 JTD, aproape impecabila.Din pacate, a imprumutat-o intr-o zi unui cunoscut, care a facut un drum de 150 km.Prostia pe care o facea acel "sofer" e ca accelera pana la 60 km/h, iar in loc sa schimbe in treapta 3, din greseala si neatentie tampita, retrograda in treapta 1, facand motorul sa urle ca dreq.Aceasta "manevra" a fost facuta de vreo 20-25 de ori(dupa spusele unui pasager).
Rezultatul: dupa o zi s-a stricat turbosuflanta .
Mai mult : taica-meu s-a dus la Bucuresti sa cumpere alta s-h, cu 350 euro, de la un tip care avea masini Alfa Romeo dezmembrate.Insa cand s-a intors acasa a "descoperit" ca e de Lancia Thema (Fiat Croma) 2.5 D...Teapa de 350 euro.
Acum, daca as lua 100 euro pe turbosuflanta, sa zic mersi...
Cred ca acest topic ar cade bine la vanzari/cumparari nu? Asa ca sterge-l si mutra-l acolo te rog. Referitor la "schimbul" cu pricina cred ca nu se poate compara un Opel cu ce conduci acum asa ca arata-i tatalui ce reactie am avut toti si recupereaza de urgenta "prietena"
Ultima modificare făcută de Vios40 la Lun 04 Jun, 2007 9:56 pm, modificat de 2 ori în total
Dreamer
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
Scuze, nu am vrut sa sune a reclama... Am sters ultima propozitie.
Cat despre "schimb", trebuie sa recunosc ca e facut in favoarea mea.Leganza e o masina buna si sunt mai multumit de ea decat de Opel ..E mai "tanara", mai usoara, mai puternica, mai aspectuoasa (parerea mea ), e tot din clasa mare, iar piesele sunt mai ieftine..Insa e drept ca Omega mi-a placut si imi place in continuare si sper ca problema cu cutia se va rezolva fara cheltuieli exagerate..
Si mai simt nevoia sa mai spun ca nu sunt un rasfatat, ci, dimpotriva...Am 20 de ani, insa 12 din ei i-am petrecut pe la straini (gazde,chirii) pentru a face scoala, liceu, facultate, iar acum am masina pentru ca am nevoie de ea (stau la 5 km de facult.). Insa, pentru ca sunt foarte pasionat de masini,de pe la vreo 13 ani, parintii mei au decis sa mi-o lase mie definitiv...
P.S.: Imi cer scuze de off-topic...
Cat despre "schimb", trebuie sa recunosc ca e facut in favoarea mea.Leganza e o masina buna si sunt mai multumit de ea decat de Opel ..E mai "tanara", mai usoara, mai puternica, mai aspectuoasa (parerea mea ), e tot din clasa mare, iar piesele sunt mai ieftine..Insa e drept ca Omega mi-a placut si imi place in continuare si sper ca problema cu cutia se va rezolva fara cheltuieli exagerate..
Si mai simt nevoia sa mai spun ca nu sunt un rasfatat, ci, dimpotriva...Am 20 de ani, insa 12 din ei i-am petrecut pe la straini (gazde,chirii) pentru a face scoala, liceu, facultate, iar acum am masina pentru ca am nevoie de ea (stau la 5 km de facult.). Insa, pentru ca sunt foarte pasionat de masini,de pe la vreo 13 ani, parintii mei au decis sa mi-o lase mie definitiv...
P.S.: Imi cer scuze de off-topic...
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cutiile automate pe variantele pe benzina de Omega B sunt model AR-35. Acel "selector switch" este amplasat la exteriorul cutiei asa cum se vede si in poza si poate fi cu putine aptitudini tehnice demontat si curatat.Piesa noua este nejustificat de scumpa in conditiile in care nu contine decat niste contacte.
Pentru inlocuirea filtrului va trebui demontata baia de ulei mare , cea mica nu trebuie demontata decat in cazul in care vrei sa verifici daca exista bucati de distantiere din plastic care inoata acolo.
Uleiul se schimba cel mai corect la 30.000 de km , in orice caz nu trebuie depasita limita de 60.000.
Nu se intampla nimic intrucat 50kmh e sub viteza maxima care poate fi atinsa in treapta I si oricum nu cutia ar fi cea care ar suferi in cazul unei viteze prea mari intr-o treapta ci motorul care s-ar supratura.
Pentru inlocuirea filtrului va trebui demontata baia de ulei mare , cea mica nu trebuie demontata decat in cazul in care vrei sa verifici daca exista bucati de distantiere din plastic care inoata acolo.
Uleiul se schimba cel mai corect la 30.000 de km , in orice caz nu trebuie depasita limita de 60.000.
mihait a scris:Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Nu se intampla nimic intrucat 50kmh e sub viteza maxima care poate fi atinsa in treapta I si oricum nu cutia ar fi cea care ar suferi in cazul unei viteze prea mari intr-o treapta ci motorul care s-ar supratura.
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Senator a scris:
Nu se intampla nimic intrucat 50kmh e sub viteza maxima care poate fi atinsa in treapta I si oricum nu cutia ar fi cea care ar suferi in cazul unei viteze prea mari intr-o treapta ci motorul care s-ar supratura.
mihait a scris:Intreb doar informativ :
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Adica daca eu am 50kmh si retrogradez cu maneta in treapta 1, cutia nu pateste nimic ?
Nu se intampla nimic intrucat 50kmh e sub viteza maxima care poate fi atinsa in treapta I si oricum nu cutia ar fi cea care ar suferi in cazul unei viteze prea mari intr-o treapta ci motorul care s-ar supratura.
Ma gandeam ca s-ar pili putin mai repede benzile de franare.
Eu la a mea o singura data am tras fara sa vreau din 3 in 1 ( pe la 40 km ) si era sa musc din volan .
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
E adevarat ca frana de motor poate fi in anumite conditii ceva mai violenta , la modelele cu tractiune spate se poate ajunge chiar la blocarea rotilor insa pot sa spun ca viata cutiei nu e influentata vizibil de asfel de obiceiuri , cel putin eu nu am constatat desi am facut diverse experimente de acest gen.
Atata timp cat uleiul corespunde ca proprietati si e la nivel nu apar probleme.
Atata timp cat uleiul corespunde ca proprietati si e la nivel nu apar probleme.
STEFFYY
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am probleme cu o cutie automata de omega B 2,5 TD.
S-a auzit un zgomot apoi n-a mai plecat . Dupa ce am cuplat autoblocantul a pornit dar doar inainte. Inapoi nu mai merge . In mers pot decupla autoblocantul si merge pana opresc dupa care trebuie sa-l recuplez pentru a putea demara . Are cineva idee ce ar putea avea si unde pot rezolva problema ?
S-a auzit un zgomot apoi n-a mai plecat . Dupa ce am cuplat autoblocantul a pornit dar doar inainte. Inapoi nu mai merge . In mers pot decupla autoblocantul si merge pana opresc dupa care trebuie sa-l recuplez pentru a putea demara . Are cineva idee ce ar putea avea si unde pot rezolva problema ?
STEFFYY
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
cruger- Suspendat
- 230 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
cruger- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
M-am procopsit si eu cu o problema. Aseara am dat in niste gropi cu masina, mai exact am trecut peste sinele de tramvai de la dimitrov, daca stiti zona si in clipa in care am trecut peste ele s-a intamplat "bucuria". Cutia a inceput sa mearga aiurea si dupa vreo cateva minute mi-am dat seama ce are. Nu mai functioneaza treptele II si IV. Iar dupa ceva timp de mers asa intra in asa zisul regim de avarie, se aprinde martorul cu masina si cheita pe bord si ramane in treapta III. Daca opresc si pornesc revine la comportamentul de dinainte, adica fara sa poata cupla treapta II respectiv IV. Ea acum schimba din treapta I direct in III. Inafara de faptul ca nu mai cupleaza II si IV si-a pastrat celelate functii. In marsarier merge fara probleme, la semafor daca stai cu piciorul pe frana in D fiind selectorul, decupleaza dupa 3 secunde exact cum e normal, ca inainte de incident. Daca activez modul iarna unde trebuie sa plece cu treapta II de pe loc pleaca cu a-III-a, daca merg pe sport se duce cu a-I-a pana la 6500 rpm dupa care nu mai schimba nici macar a-III-a si se taie doar alimentarea. Daca aveti sfaturi sunt binevenite.
Va multumesc
Va multumesc
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
@cruger:
- Inspecteaza vizual zona cutiei sa vezi daca ai lovituri sau scurgeri de ulei.
- Verifica conectica, daca unul din electroventilele care sunt responsabile de schimbul treptelor nu mai are alimentare buna e posibil sa ramai cu trepte lipsa. ( TCM sesizeaza ca nu e in parametrii si reulta regimul de avarie)
- Fa o diagnoza sa vezi codul/codurile de eroare stocate.
- Inspecteaza vizual zona cutiei sa vezi daca ai lovituri sau scurgeri de ulei.
- Verifica conectica, daca unul din electroventilele care sunt responsabile de schimbul treptelor nu mai are alimentare buna e posibil sa ramai cu trepte lipsa. ( TCM sesizeaza ca nu e in parametrii si reulta regimul de avarie)
- Fa o diagnoza sa vezi codul/codurile de eroare stocate.
BC77JIM
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- **
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Sper sa nu deranjez pe nimeni, dar cele 3 trepte de la cutia automata au alta semnificatie decat ceea ce s-a discutat aici. Si anume: CUTIA DE VITEZE AUTOMATA
Sistemul care asigura schimbarea automata a treptelor de viteza in functie de parametrii stabiliti de conducatorul auto: pozitia pedalei de acceleratie si viteza autovehiculului. Schimbatorul are mai multe pozitii: P: pozitia pentru stationare R: marsarierul N: rulare libera D: pozitie permanenta pentru rulare inainte 3: pozitie pentru drum cu denivelari 2: pozitie pentru drum de munte/urcus 1: pozitie pentru urcus abrupt
Daca gresesc cumva, imi cer scuze!
Sistemul care asigura schimbarea automata a treptelor de viteza in functie de parametrii stabiliti de conducatorul auto: pozitia pedalei de acceleratie si viteza autovehiculului. Schimbatorul are mai multe pozitii: P: pozitia pentru stationare R: marsarierul N: rulare libera D: pozitie permanenta pentru rulare inainte 3: pozitie pentru drum cu denivelari 2: pozitie pentru drum de munte/urcus 1: pozitie pentru urcus abrupt
Daca gresesc cumva, imi cer scuze!