adso
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pe drum de la Pitesti, azi dimineata. Viteza, cam 125 km/h.
motorul incepe sa piarda din forta, se aude un zgomot. am oprit, curgea ulei, dar nu mult.
am tractat-o. la prima vedere: axa cu came rupta, doi culbutori rupti, supape indoite.
motorul este un C18NZ. ajutati-ma va rog cu un best case si un worst case scenario. orice sugestie este extrem de binevenita.
multumesc mult.
motorul incepe sa piarda din forta, se aude un zgomot. am oprit, curgea ulei, dar nu mult.
am tractat-o. la prima vedere: axa cu came rupta, doi culbutori rupti, supape indoite.
motorul este un C18NZ. ajutati-ma va rog cu un best case si un worst case scenario. orice sugestie este extrem de binevenita.
multumesc mult.
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
best case: inlocuire piese rupte, distruse (daca poti sa extragi supapele indoite...); eventuala rectificare chiuloasa si bloc motor + inlocuire garnitura; eventuala inlocuire piston topit + segmentii aferenti;
worst case - inlocuire chiuloasa completa + alezare bloc motor + inlocuit set motor + set garnituri complete;
Observatiile de mai sus nu sunt chiar complete. Colegii de pe forum cu mult mai multa experienta decat mine pot completa...
Oricum, ca sa ajungi la o concluzie corecta trebuie sa desafci motorul si sa-l iei piesa cu piesa la verificat.
Cam rau, dar orice fier se repara!!! Bine ca nu sunt oameni "ucisi".
Succes.
worst case - inlocuire chiuloasa completa + alezare bloc motor + inlocuit set motor + set garnituri complete;
Observatiile de mai sus nu sunt chiar complete. Colegii de pe forum cu mult mai multa experienta decat mine pot completa...
Oricum, ca sa ajungi la o concluzie corecta trebuie sa desafci motorul si sa-l iei piesa cu piesa la verificat.
Cam rau, dar orice fier se repara!!! Bine ca nu sunt oameni "ucisi".
Succes.
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Tu ai impresia ca esti pe un forum unde exista oameni cu puteri supranaturale ca sa iti spuna ce a patit motorul dupa doua considerente din ca zici tu:scapari ulei, zgomot.
Desfa motorul si vezi care e treaba sau apeleaza la un prieten care stie ce e aia sa tina in mina un set de chei tubulare... Itiva spune el care e problema.
Axa cu came nu se rupe asa cu una cu doua, foarte rar se rupe arborele cu came si deobicei numai in cazuri extreme, cum ar fi defect din fabricatie.
O supapa dezmembrata in interiorul cilindrului motorului duce la schimbare pistoanelor, blocul motor(la cel cu cilindrii corp comun cu blocul-majoritatea), deteriorarea chiulasei Deci avarii destul de insemnate.
E posibil ca la tine problema sa fi pornit de la cureaua de distributie
Asta daca nu cumva ai probleme hiar cu mecanismul motor
Desfa motorul si vezi care e treaba sau apeleaza la un prieten care stie ce e aia sa tina in mina un set de chei tubulare... Itiva spune el care e problema.
Axa cu came nu se rupe asa cu una cu doua, foarte rar se rupe arborele cu came si deobicei numai in cazuri extreme, cum ar fi defect din fabricatie.
O supapa dezmembrata in interiorul cilindrului motorului duce la schimbare pistoanelor, blocul motor(la cel cu cilindrii corp comun cu blocul-majoritatea), deteriorarea chiulasei Deci avarii destul de insemnate.
E posibil ca la tine problema sa fi pornit de la cureaua de distributie
Asta daca nu cumva ai probleme hiar cu mecanismul motor
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
adso
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2005
- Mesaj Privat
scuze, in "focul evenimentelor" am uitat sa dau detalii importante.
am deschis sus, capacul la culbutori. cu un amic (eu nu ma pricep foarte tare) si am expus distributia care e in regula.
sus am vazut ca axa cu came e rupta si cei doi culbutori sparti. indoirea supapelor e o presupunere, dar una foarte probabila.
lipsa ungerii a fost cel mai probabil motiv.
ce voiam eu de fapt sa intreb: exista vreo sansa sa ca cilindrii si pistoanele sa fi scapat cu viata? pana in weekend nu pot deschide ca lumea motorul.
multumesc mult tuturor.
tin mult la masina si as vrea sa o repar, desi parerea generala e sa o vand la piese. arata bine, si are si GPL instalat in olanda.
promit sa va tin la curent.
am deschis sus, capacul la culbutori. cu un amic (eu nu ma pricep foarte tare) si am expus distributia care e in regula.
sus am vazut ca axa cu came e rupta si cei doi culbutori sparti. indoirea supapelor e o presupunere, dar una foarte probabila.
lipsa ungerii a fost cel mai probabil motiv.
ce voiam eu de fapt sa intreb: exista vreo sansa sa ca cilindrii si pistoanele sa fi scapat cu viata? pana in weekend nu pot deschide ca lumea motorul.
multumesc mult tuturor.
tin mult la masina si as vrea sa o repar, desi parerea generala e sa o vand la piese. arata bine, si are si GPL instalat in olanda.
promit sa va tin la curent.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
adso
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
adso
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2005
- Mesaj Privat
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Un motor in stare super buna la dezmembrari este circa 400 de euro. Caci baietii aduc masini mai noi decat ce ruleaza aici (ma refer la Vectra A si la Astrele din vremea aia...) si le fac piese.
Am ratat o oferta de motor de pe o Vectra GT care arata demential, dar nu putea fi inmatriculata.... cu 350E....
Eu as inlocui fara sa clipesc motorul, cu conditia sa gasesc unul in stare foarte buna (eventual sub 150 k kilometri? )
Am ratat o oferta de motor de pe o Vectra GT care arata demential, dar nu putea fi inmatriculata.... cu 350E....
Eu as inlocui fara sa clipesc motorul, cu conditia sa gasesc unul in stare foarte buna (eventual sub 150 k kilometri? )
adso
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu mi-am luat masina cu motorul gripat. Nu l-am desfacut, dar mi-am facut niste calcule. Daca tot umbli in el, indiferent de piesele defecte, ideal este sa inlocuiesti toate piesele care se uzeaza mai usor. Eu mi-am socotit asa (tinand cont ca era totusi gripat): cuzineti, biele, pistoane, segmenti, alezare bloc motor (in caz de uzura +camasi), garnituri. Toate astea sigur. Apoi rectificari la culasa, eventual arbori cu came, rectificari la supape etc. In plus banuiam ca griparea s-a produs din cauza unei defectiuni la pompa de ulei, deci inca ceva bani. Si la toate astea se adauga manopera, deloc de neglijat. Suma se anunta destul de mare, pana cand la un magazin m-a intrebat vanzatorul de ce nu schimb motorul. Si am avut bucuria de a gasi cateva oferte bune, sar peste amanunte. In final am cumparat un motor identic cu cel original (acelasi an, aceeasi fabrica) la 300 de euro, inclusiv montarea. Motorul avea cam 300.000 km, dar inainte cu 10-15000 de km "suferise" o reparatie capitala in urma ruperii curelei de distributie.
Sunt foarte multumit de noul motor, pe cel vechi nici macar nu l-am mai desfacut. Toata chestia este insa sa stii ce si de la cine cumperi - eu am avut norocul sa il cunosc pe vanzator - altfel poti sa te trezesti cu un morman de fier vechi frumos aranjat la exterior.
Sunt foarte multumit de noul motor, pe cel vechi nici macar nu l-am mai desfacut. Toata chestia este insa sa stii ce si de la cine cumperi - eu am avut norocul sa il cunosc pe vanzator - altfel poti sa te trezesti cu un morman de fier vechi frumos aranjat la exterior.
ZeD
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat