Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • alexandrudicu

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sunt si eu curios care-i faza cu decuplarea bateriei "30 de minute" sau "las-o o ora", cu ce se diferentiaza de decuplarea bateriei timp de 5 minute. EU am decuplat-o 4 minute si mi-a sters codurile stocate. Chestia e ca ma duc la service, schimba o piesa si eu sa insist sa o mai tina pe rampa o ora ca asa e bine ? De ce ? In momentul decuplarii curentul se scurge oricum din circuite, ca la orice aparat electronic. Va rog lamuriti-ma.

Multumesc.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca este un singur cod stocat, 4-5min sunt suficiente. Pentru mai multe coduri, este necesar mai mult timp. Very Happy
Glumesc, desigur. Nu stiu explicatia.
  • cutzitaru

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Kadett 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pai daca ai o baretie foarte buna sa se scurga tot curentul de pe firele de pana la ECU... Laughing Laughing
Serios vorbind din cate stiu sunt unele modele de ECU care au un fel de acumulator pentru caderi de tensiune scerte!
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ECU este un modul electronic complex care foloseste o sumedenie de dispozitive electronice: pasive (rezistori, condensatori si active (semiconductori in general) adica tranzistori si circuite integrate. Tehnologia este foarte complexa cand ne referim in special la elementele active. O particularitate este efectul de camp al tranzistoarelor folosite. Un procesor poate avea sute, mii sau zeci de mii pe cip, in functie de complexitate. O memorie de asemenea, functie de capacitate si raspuns etc. De asemenea si rezistorii si condensatorii se pot integra in cip acesta devenind si mai complex trecand la stadiul pe care noi il numim circuite jungla. ceea ce ne intereseaza aici (fara a intra prea mult in amanunte) sunt memoriile volatile care trebuie sa-si piarda total sarcinile stocate, sarcini care in electronica inseamna informatie. Ori, aceste sarcini sunt detinute in "rezervoare" adica in condensatori. Acestia pot avea capacitati diferite in functie de rolul pe care il indeplinesc in montaj (filtraj, decuplare, cuplare, tampon etc.) Orice capacitate se descarca pe o rezistenta pe care o vede la bornele sale. Cu cat valoarea acestei rezistente este mai mare, cu atat aceasta capacitate se va descarca mai lent adica un timp mai indelungat. Cum elementele cu efect de camp prezinta rezistente de valori mari mai ales la deconectare de sub tensiune, rezulta constante de timp mari si foarte mari de descarcare. O memorie volatila in aceste conditii va pierde sarcinile acumulate (stocate) si care reprezinta informatie, in funtie de acesti factori, de complexitatea schemei sau a functiilor cerute. Acestea sunt valorile "de lucru" ale ECU, valori pe care le invata in timp si in functie de care regleaza parametrii motorului. O alta memorie (nevolatila) va tine tot timpul sarcinile (informatia) cu valorile "implicite" cele puse de fabricant. Acestea nu au voie sa se stearga prin deconectarea bateriei. De ce nu se sterg? Datorita constantelor de descarcare ale capacitatilor pe rezistenta practic infinita. Capacitatea de stocare practic nu pierde nimic. Aceste memorii se sterg numai comandate voit in circuite electrice. Orice interventie cu diferite programe de diagnoza despre care nu se stie mare lucru este periculoasa pentru aceste memorii.Risc de pierdere (stergere) accidentala de informatie ceea ce inseamna rescrierea memoriei. Ca o concluzie si sa nu lungesc vorba, nu se poate vorbi de un timp standard de deconectare a bateriei pentru resetare ECU. Un timp scurt poate fi insuficient precum unul lung sau foarte lung poate fi exagerat dar neafectand cu nimic ECU. Ai doar siguranta ca valorile stocate s-au sters sigur si ca noile valori pe care trebuie ECU sa le invete nu vor fi alterate. Fiecare producator recomanda in manuale proceduri care de regule sunt sigure. E bine ca bateria sa nu se deconecteze prea des doar atunci cand nu se poate altfel. Dar asta este alta teorie care trebuie scisa in alta parte.
  • killer

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2008

  • Mesaj Privat
eu am tinuto 10 minute si sa sters tot.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR