- TzuTzu77
- OP
- 119 mesaje
- din 08 Nov 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Brasov
TzuTzu77
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
De ce sa schimbi cablul de ambreiaj? Pt ca pedala se apasa foarte greu,in caz ca nu se rezolva prin ungerea cablului, si ca sa nu se rupa.
Ai nevoie de: surubelnita/levier, ruleta, seringa, ulei, vaselina, patent
Cum se schimba?
Ideal e sa fie 2 persoane, dar e ok si una.
1. Se masoara lungimea filetului pt. a regla noul cablu la aceeasi lungime, desi daca s-a slabit si lungit cablul probabil s-a si ajustat lungimea, iar nefiind de aceeasi lungime masuratoarea e destul de irelevanta, dar e bine de facut, macar ca reper - nr. 1 in poze
2. Se scoate siguranta de la furca cu o surubelnita (daca exista, la mine nu era)- la nr. 1 in poze
3. Daca este intreg cablul, se calca pedala la maxim (daca exista a2a persoana) si cu o surubelnita, ranga, etc se blocheaza furca in acea pozitie, se elibereaza pedala si se trage cablul inapoi (spre fata masinii) iar apoi la dreapta (stanga masinii) ca sa iasa de pe furca - nr 1 in poze
Daca este rupt cablul, calcarea pedalei este inutila, asa ca se impinge furca cu o parghie (surubelnita,ranga) iar in rest se procedeaza ca si in celalalt caz.
4. Se scoate cablul din suport impingand spre spatele masinii - nr.2 in poze
5. Se scoate cablul din clema aflata in spatele vasului de apa pt parbriz - nr. 3 in poze
6. Se scoate capatul celalalt al cablului din pedala tragand spre stanga, pozitia este cam grea, locul greu accesibil, deci totul se face pe pipaite - nr. 5 in poze
7. Se trage cablul din gaura prin care intra in bord -nr. 4 in poze
8. Cablul vechi este scos, se incepe pregatirea cablului nou, indiferent ca este nou sau sh, se unge cu vaselina a ambele capete, scotand-ul in afara la maxim, apoi cu o seringa se injecteaza ulei la ambele capete. Dupa fiecare din aceste operatiuni se misca la maxim cablul, pt ca vaselina si uleiul sa patrunda cat mai bine pe toata lungimea. Aceasta operatiune este obligatorie, pt ca prelungeste viata cablului, fiind mentionata si de catre producator.
9. Montarea noului cablu, proces invers fata de scoatere dar ceva mai complicat, in primul rand se introduce cablul prin bord - nr.4 in poze
10. Cea mai dificila operatiune, prinderea cablului de pedala: gaura in care se prinde capatul cablului (nr.5 in poze) are forma cifrei 8, cu partea de jos mai mare. In partea de jos se afla si capatul unui arc, care are si rolul de siguranta, acesta se impinge spre stanga daca nu a iesit cand a fost scos cablul. Apoi cablul se introduce apasand spre dreapta prin partea mai larga a gaurii, iar arcul se pune la loc impingand in sus si spre stanga pana cand intra la loc (arcul sare spre spatele masinii si se gaseste urcand in sus pe pedala, in dreptul suportului in care este prinsa pedala). Toate acestea se fac pe "pipaite" si de aceea poate fi dificil (mie mi-a luat vreo ora jumate, desi daca stiam exact lucrurile astea, mai mult de 5-10 minute nu dureaza)
11. Se prinde cablul cu tot cu garnitura in suportul din spatele rezervorului de apa - nr.3 in poze
12. Se fixeaza in suport tragand spre fata masinii - nr. 2 in poze
13. Se ajusteaza prinderea pe filet - vezi punctul 1 - nr. 1 in poze
14. Se impinge furca spre spatele masinii, iar cablul tras la maxim se introduce in lacasul din furca - nr. 1 in poze
Mai exista si posibilitatea de a demonta cu totul pedala pt a fixa cablul, dar mi se pare mult mai complicata. De asemenea, la mine nu am panoul de sub bord, cu el montat probabil accesul la pedala se face mai greu.
Cam asta e in principiu, sper sa nu aveti nevoie, dar in caz ca aveti, sa va fie de folos.
Ai nevoie de: surubelnita/levier, ruleta, seringa, ulei, vaselina, patent
Cum se schimba?
Ideal e sa fie 2 persoane, dar e ok si una.
1. Se masoara lungimea filetului pt. a regla noul cablu la aceeasi lungime, desi daca s-a slabit si lungit cablul probabil s-a si ajustat lungimea, iar nefiind de aceeasi lungime masuratoarea e destul de irelevanta, dar e bine de facut, macar ca reper - nr. 1 in poze
2. Se scoate siguranta de la furca cu o surubelnita (daca exista, la mine nu era)- la nr. 1 in poze
3. Daca este intreg cablul, se calca pedala la maxim (daca exista a2a persoana) si cu o surubelnita, ranga, etc se blocheaza furca in acea pozitie, se elibereaza pedala si se trage cablul inapoi (spre fata masinii) iar apoi la dreapta (stanga masinii) ca sa iasa de pe furca - nr 1 in poze
Daca este rupt cablul, calcarea pedalei este inutila, asa ca se impinge furca cu o parghie (surubelnita,ranga) iar in rest se procedeaza ca si in celalalt caz.
4. Se scoate cablul din suport impingand spre spatele masinii - nr.2 in poze
5. Se scoate cablul din clema aflata in spatele vasului de apa pt parbriz - nr. 3 in poze
6. Se scoate capatul celalalt al cablului din pedala tragand spre stanga, pozitia este cam grea, locul greu accesibil, deci totul se face pe pipaite - nr. 5 in poze
7. Se trage cablul din gaura prin care intra in bord -nr. 4 in poze
8. Cablul vechi este scos, se incepe pregatirea cablului nou, indiferent ca este nou sau sh, se unge cu vaselina a ambele capete, scotand-ul in afara la maxim, apoi cu o seringa se injecteaza ulei la ambele capete. Dupa fiecare din aceste operatiuni se misca la maxim cablul, pt ca vaselina si uleiul sa patrunda cat mai bine pe toata lungimea. Aceasta operatiune este obligatorie, pt ca prelungeste viata cablului, fiind mentionata si de catre producator.
9. Montarea noului cablu, proces invers fata de scoatere dar ceva mai complicat, in primul rand se introduce cablul prin bord - nr.4 in poze
10. Cea mai dificila operatiune, prinderea cablului de pedala: gaura in care se prinde capatul cablului (nr.5 in poze) are forma cifrei 8, cu partea de jos mai mare. In partea de jos se afla si capatul unui arc, care are si rolul de siguranta, acesta se impinge spre stanga daca nu a iesit cand a fost scos cablul. Apoi cablul se introduce apasand spre dreapta prin partea mai larga a gaurii, iar arcul se pune la loc impingand in sus si spre stanga pana cand intra la loc (arcul sare spre spatele masinii si se gaseste urcand in sus pe pedala, in dreptul suportului in care este prinsa pedala). Toate acestea se fac pe "pipaite" si de aceea poate fi dificil (mie mi-a luat vreo ora jumate, desi daca stiam exact lucrurile astea, mai mult de 5-10 minute nu dureaza)
11. Se prinde cablul cu tot cu garnitura in suportul din spatele rezervorului de apa - nr.3 in poze
12. Se fixeaza in suport tragand spre fata masinii - nr. 2 in poze
13. Se ajusteaza prinderea pe filet - vezi punctul 1 - nr. 1 in poze
14. Se impinge furca spre spatele masinii, iar cablul tras la maxim se introduce in lacasul din furca - nr. 1 in poze
Mai exista si posibilitatea de a demonta cu totul pedala pt a fixa cablul, dar mi se pare mult mai complicata. De asemenea, la mine nu am panoul de sub bord, cu el montat probabil accesul la pedala se face mai greu.
Cam asta e in principiu, sper sa nu aveti nevoie, dar in caz ca aveti, sa va fie de folos.
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul. Si eu am facut chestia asta fara sa stiu nimic. O chestie la care te-ai chinuit inutil: cu ranga,levier sa impingi furca.. era mult mai usor sa dai pedala in rapel, adica tragi pedala de ambreiaj pana cand ajunge sa atinga bordul (nu e prea explicita chestia dar o tragi si pui ceva s-o tina in pozitia aia) Apoi te duci la compartimentul motor si o sa vezi cablul foarte slab si poti sa-l scoti de pe furca. La fel se face si la montaj: prima oara prins in urechea de la pedala, pedala fixata in rapel si apoi se monteaza in furca. Nu ai nevoie de 2 persoane In rest foarte bine facut. Numa' bine!
- Mr.Opel
- Admin
- 2,388 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,388
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Bravo pentru lucrare.
Tip legat de punctul 8 si de producatorul cablului.
La prima schimbare de cablu de ambreiaj am luat tot Febi, care din pacate nu a mers prea uns ca sa zic asa , si s-a rupt cam in 2-3 luni.
Am cumparat apoi un cablu nou Pimax care are o camasa de protectie suplimentara a cablului de metal.Arata cam ca un cablu coaxial.
Tip legat de punctul 8 si de producatorul cablului.
La prima schimbare de cablu de ambreiaj am luat tot Febi, care din pacate nu a mers prea uns ca sa zic asa , si s-a rupt cam in 2-3 luni.
Am cumparat apoi un cablu nou Pimax care are o camasa de protectie suplimentara a cablului de metal.Arata cam ca un cablu coaxial.
- TzuTzu77
- OP
- 119 mesaje
- din 08 Nov 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Brasov
TzuTzu77
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
Xperiment a scris:Foarte bun tutorialul. Si eu am facut chestia asta fara sa stiu nimic. O chestie la care te-ai chinuit inutil: cu ranga,levier sa impingi furca.. era mult mai usor sa dai pedala in rapel, adica tragi pedala de ambreiaj pana cand ajunge sa atinga bordul (nu e prea explicita chestia dar o tragi si pui ceva s-o tina in pozitia aia) Apoi te duci la compartimentul motor si o sa vezi cablul foarte slab si poti sa-l scoti de pe furca. La fel se face si la montaj: prima oara prins in urechea de la pedala, pedala fixata in rapel si apoi se monteaza in furca. Nu ai nevoie de 2 persoane In rest foarte bine facut. Numa' bine!
La mine era cablul rupt, deci la demontare degeaba trageam pedala.
mctoto a scris:Bravo pentru lucrare.
Tip legat de punctul 8 si de producatorul cablului.
La prima schimbare de cablu de ambreiaj am luat tot Febi, care din pacate nu a mers prea uns ca sa zic asa , si s-a rupt cam in 2-3 luni.
Am cumparat apoi un cablu nou Pimax care are o camasa de protectie suplimentara a cablului de metal.Arata cam ca un cablu coaxial.
Tip legat de punctul 8 si de producatorul cablului.
La prima schimbare de cablu de ambreiaj am luat tot Febi, care din pacate nu a mers prea uns ca sa zic asa , si s-a rupt cam in 2-3 luni.
Am cumparat apoi un cablu nou Pimax care are o camasa de protectie suplimentara a cablului de metal.Arata cam ca un cablu coaxial.
Eu am folosit cablu Cofle (81 lei la Auto A).