SoponSer
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 CDTI 16valve 150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am un Opel Zafira B , model 2006, 1.9 CDTI, 150 CP, model Ellegance, cu care am parcurs 60.000 km si la care au aparut urmatoarele probleme la motor:
- din cand in cand, fara a putea face legatura cu o cauza si fara ca sa se aprinda nici un bec de semnalizare sau de avarie, deci fara ca calculatorul masinii sa inregistreze o anormalitate, motorul nu se mai tureaza, nu mai are deloc putere si daca incerc sa continui drumul motorul se opreste. Daca il scot din viteza si apas acceleratia pana la fund motorul se tureaza pana la maxim 1500-2000 rpm de la care, tinand acceleratia la podea foarte incet turatia incepe sa creasca iar cand depaseste, dupa cca 10-15 secunde pragul de 3000-3500 rpm se accelereaza brusc ca si cum ar scapa de o piedica, dupa care motorul isi reia functionarea aproximativ normal si pot continua drumul. Insa, se simte o scadere a puterii motorului la turatii scazute( sub 2000 tpm) si consumul de motorina este mai mare cu cca 20% decat atunci cand motorul functiona normal.
Testerul reprezentantei Opel nu a reusit sa descopere nici o cauza aparenta.
Alte simptome observate sunt:
- in perioada de functionare anormala a motorului(cand nu raspunde la acceleratie) fumul scos este foarte pregnant si urat, si senzatia mea subiectiva este ca motorul ar functiona fara aer suficient.
- motorul are perioade cand, in special la drum intins, se comporta ireprosabil, pentru ca la un moment dat sa se simta partial o lipsa de putere si o functionare greoaie a motorului.
- simptome mai accentuate, mai severe, care impiedica pornirea de pe loc, inainte de a reusi turarea puternica a motorului, descrisa la inceput, au aparut cam o data la 3-4 zile, in special cand motorul era rece sau mai mult, dupa functionarea cca 10 minute si apoi oprirea motorului 30-60 min si apoi la incercarea de a porni din nou.
- singurul defect descoperit de reprezentanta Opel din Cluj a fost fisurarea furtunului de vacuum care face legatura dintre pompa de vid si motor, dar simptomele persista si dupa inlocuirea acestuia.
Daca v-ati confruntat cu probleme similare sau dvs sau cineva dintre cunoscutii dvs si ati reusit remedierea acestei probleme, v-as ruga foarte mult sa ma informati si pe mine pentru ca deocamdata nu stim cauza care ar putea genera un astfel de comportament al motorului.
P.S. toate filtrele au fost schimbate, fara rezultat.
- din cand in cand, fara a putea face legatura cu o cauza si fara ca sa se aprinda nici un bec de semnalizare sau de avarie, deci fara ca calculatorul masinii sa inregistreze o anormalitate, motorul nu se mai tureaza, nu mai are deloc putere si daca incerc sa continui drumul motorul se opreste. Daca il scot din viteza si apas acceleratia pana la fund motorul se tureaza pana la maxim 1500-2000 rpm de la care, tinand acceleratia la podea foarte incet turatia incepe sa creasca iar cand depaseste, dupa cca 10-15 secunde pragul de 3000-3500 rpm se accelereaza brusc ca si cum ar scapa de o piedica, dupa care motorul isi reia functionarea aproximativ normal si pot continua drumul. Insa, se simte o scadere a puterii motorului la turatii scazute( sub 2000 tpm) si consumul de motorina este mai mare cu cca 20% decat atunci cand motorul functiona normal.
Testerul reprezentantei Opel nu a reusit sa descopere nici o cauza aparenta.
Alte simptome observate sunt:
- in perioada de functionare anormala a motorului(cand nu raspunde la acceleratie) fumul scos este foarte pregnant si urat, si senzatia mea subiectiva este ca motorul ar functiona fara aer suficient.
- motorul are perioade cand, in special la drum intins, se comporta ireprosabil, pentru ca la un moment dat sa se simta partial o lipsa de putere si o functionare greoaie a motorului.
- simptome mai accentuate, mai severe, care impiedica pornirea de pe loc, inainte de a reusi turarea puternica a motorului, descrisa la inceput, au aparut cam o data la 3-4 zile, in special cand motorul era rece sau mai mult, dupa functionarea cca 10 minute si apoi oprirea motorului 30-60 min si apoi la incercarea de a porni din nou.
- singurul defect descoperit de reprezentanta Opel din Cluj a fost fisurarea furtunului de vacuum care face legatura dintre pompa de vid si motor, dar simptomele persista si dupa inlocuirea acestuia.
Daca v-ati confruntat cu probleme similare sau dvs sau cineva dintre cunoscutii dvs si ati reusit remedierea acestei probleme, v-as ruga foarte mult sa ma informati si pe mine pentru ca deocamdata nu stim cauza care ar putea genera un astfel de comportament al motorului.
P.S. toate filtrele au fost schimbate, fara rezultat.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
SoponSer
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 CDTI 16valve 150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:cauta un prieten cu acelasi motor si fa un schimb de debitmetru dupa care vezi cum merge masina,poate al tau e obosit si nu mai citeste corect cant de aer.ECU nu arata niciodata daca debitmetru e defect,se poate verifica doar citind parametrii trimisi de acesta.
Am lasat masina de cateva zile la service-ul reprezentantei Opel, dar de cand e la ei nu s-au mai manifestat problemele acelea ciudate la motor. Debitmetru de aer se pare ca functioneaza normal, acum speram sa se manifeste din nou cat mai repede problemele semnalate (de lipsa de putere si neaccelerare a motorului ) ca sa poata face in acel moment masuratorile pe tester pt. a descoperi cauza defectului. Tineti-mi pumnii sa am din nou masina mea de sarbatori ! Sanatoasa !
O bulina rosie mare pentru reprezentanta Opel West Oradea! O firma care se respecta si te respecta: pentru ca masina mea este inca in garantie, pe perioada cat masina mea e la ei, mi-au imprumutat o alta masina, Zafra lor democar pt. drive-testuri !
Oare cate reprezentante din Romania ar fi facut asta?!
Multumesc mult pt. sugestii! Daca-ti mai vine vreo idee, o astept cu interes ! Sarbatori fericite !
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
SoponSer
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 CDTI 16valve 150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
da.pe linga turbina ar fi bine sa verifice si tot ansamblul dupa ea,adica racorduri,itercooler.doar e in garantie,asa ca stai calare pe ei sa o rezolve.stiu ca nu se dau in vint cind e vb de schimbat piese foarte scumpe pe garantie si le place sa lungeasca treaba cit mai mult,poate poate iese din garantie si scapa.asa ca stai calare pe ei,nu-i lasa.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Aceasi problema am avut-o si eu , este de la debitmetru ! Nu facea tot timpul doar cand avea ea chef apropo eu am 2.0dti dar am avut aceleasi simptome ! Nu l-am schimbat , mi-a suflat un prieten cu un sprei pe el ( era a lu` masa`mare ) . Omu` a facut de multe ori operatiunea asta la mai multe masini ( este electrician la ford ) . De atunci nu am mai avut probleme dar imediat am schimbat si filtru de aer !
SoponSer
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 CDTI 16valve 150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu, la 1.9 150CP era o problema cu filtrul de ulei din turbina. Mai precis, filtrul e destul de restrictiv iar, in anumite conditii (ulei prea gros), turbina poate ramane fara ulei suficient si ajunge sa se gripeze. In Iasi, o problema de acest fel a fost remediata prin renuntarea totala la filtru. Ma rog, prima oara s-a inlocuit cu unul mai putin restrictiv, dar tot nu s-a rezolvat. Mai nou, se pare ca turbina intra intr-un safe mode, cand decteaza aceasta conditie, si nu se mai strica. Eu m-as uita un pic si la filtrul ala si as schimba cu un ulei mai subtire (0W).
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
la 1.9 cdti de 100 CP, un coleg avea acelasi comportament.
dupa n vizite la service, si dat cu presupusul, schimbat inclusiv un catalizator dupa scandal monstru la reprezentanta.... s-a terminat asa: motorul intra in "regenerare" , adica isi curata catalizatorul.
cauza: drumuri relativ scurte, motorul este rece, nu apuca sa se incalzeasca, arderi incomplete si se depune funingine in catalizator.
solutia: te obisnuiesti cu ideea, incerci sa faci drumuri mai lungi, etc...ati prins ideea
e normal ...
dupa n vizite la service, si dat cu presupusul, schimbat inclusiv un catalizator dupa scandal monstru la reprezentanta.... s-a terminat asa: motorul intra in "regenerare" , adica isi curata catalizatorul.
cauza: drumuri relativ scurte, motorul este rece, nu apuca sa se incalzeasca, arderi incomplete si se depune funingine in catalizator.
solutia: te obisnuiesti cu ideea, incerci sa faci drumuri mai lungi, etc...ati prins ideea
e normal ...
SoponSer
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 CDTI 16valve 150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dragilor va cer iertare ca nu v-am comunicat vestea cea mare decat cu 48 de ore intarziere ! BESTIA a revenit in curte. Joi am fost la Oradea s-o aduc acasa. E cu totul alta masina decat cea pe care am dus-o acolo la reprezentanta acum doua saptamani . Numai ca nu isi ia zborul.... Noroc ca are tetiere bune ca altfel mi-ar rupe ceafa cand accelerez. Nu stiu nici ei exact ce a avut. Debitmetru de aer l-au verificat si citeste O.K., n-au gasit nici un cod de eroare in calculator, singura actiune pe care au intreprins-o a fost sa dea jos EGR-ul si sa-l curete, dupa care l-au pus inapoi. Chestia e ca de atunci motorul n-a mai facut figuri. Au tinut masina acolo inca 10 zile si au circulat cu ea ca sa se asigure ca nu mai apare problema cu lipsa de putere si de turatie, si se pare ca acum totul e O.K. Saptamana viitoare vom ajunge din nou pe autostrazile din Ungaria si Croatia, si abia astept sa vad daca mai stie sa fuga cu 225km/h ca anul trecut.
Probabil ca asa e cu masinile astea "salbatice" , le place sa-si dea importanta si sa faca fitze !
Va multumesc tuturor pentru sugestii si sprijin si va doresc din suflet un CRACIUN FERICIT !
P.S. Exista in Cluj intalniri periodice ale membrilor Clubului ? Cand, unde si pe cine ar trebui sa contactez ca sa pot participa si eu?
Merci!
Probabil ca asa e cu masinile astea "salbatice" , le place sa-si dea importanta si sa faca fitze !
Va multumesc tuturor pentru sugestii si sprijin si va doresc din suflet un CRACIUN FERICIT !
P.S. Exista in Cluj intalniri periodice ale membrilor Clubului ? Cand, unde si pe cine ar trebui sa contactez ca sa pot participa si eu?
Merci!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Chiar daca sunt OFF topic as vrea sa felicit si eu pe cei le la reprezentanta din Oradea care se pare ca sunt singurii profesionisti din Romania pe partea de OPEL. Iar faza cu dat alta masina la schimb e de laudat mai ales ca era aproape de perioada sarbatorilor. FELICITARI si celorlalti atentie mare la drumuri scurte si motor subturat ca atunci se depune calamina atat pe EGR cat si pe catalizator si nu numai. Asa ca la fiecare sfarsit de saptamana dati o talpa sa se curete.
robportal
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mulleradrian
- *
- 7 mesaje
- din 30 Aug 2010
- Zafira 2007
- Sibiu
mulleradrian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2010
- Mesaj Privat
- baisan_dud
- *
- 1 mesaje
- din 19 Mar 2012
- Zafira 2002 y20dth
- Bacau
baisan_dud
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2012
- Mesaj Privat
eu am avut o problema asemanatoare, cu schimbatorul pe liber si cu acceleratia la fund nu trecea de 2000 de ture si nu puteam sa o accelerez sa plec cu ea... nu prindea mai mult de 20 kmh decat dupa ce o incalzeam...am descoperit cu greu ca problema era de la un senzor, cititor de turatii(pe care am dat 80 lei) montat, aparent, pe cutia de viteze care in decurs de doi ani mi s-a stricat de doua ori. in plus, motorul murea , la semafor, aparent fara motiv
- mathias lucian
- **
- 95 mesaje
- din 27 Mar 2013
- Zafira 2006
- Vaslui
mathias lucian
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Vaslui
- Masina: Zafira 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2013
- Mesaj Privat
Sal.am și eu o problema. Când schimb se aude un zgomot ciudat sau când accelerez iau piciorul , accelerez se aude Cum ar pocni ceva dedesubt. Nustiu ce poate fi dak cineva a avut problema ãsta sa îmi dea un sfat.
A doua problema când pornesc la cald motorul pornește în șocuri Cum ar porni de 2 ori ce poate fi?
A doua problema când pornesc la cald motorul pornește în șocuri Cum ar porni de 2 ori ce poate fi?
sorzafiB
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut. Am si eu o Zafira din 2005, motor 1,9DT. A inceput sa consume ulei si sa scoata fum la greu. Am dus-o la service la EDS si am inceput o intreaga lista de modificari si reparatii: curatare injectoare, inlocuit doua dintre ele, eliminat DPF-ul fizic si din calculator, reparat turbina, inlocuit intercoolerul. M-a inebunit scoate un fum cand o turez si dimineata scoate fum alb. I-am intrebat daca e ceva cu compresia mi-au raspuns ca are compresie buna si nu trebuie o segmentare, atunci de ce consuma ulei? Are 300000 km la bord.
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut.Eu am o alta problema la un Opel Vectra c 1.9 dth..Am compresia buna pe toti cilindricã..Dar injectorul de la 4 are valori apropiate de 5.Am schimbat injectoarele ..le-am si verificat..Dar sunt toate bune..Merg perfect pe alta mașina și sunt verificate si pe banc.Nu am erori la diagnoza.Sã fie cumva ECU defect?
Dacã compresia este bunã de ce ECU considerã sa bage mai multa motorinã doar la 4.
Dacã compresia este bunã de ce ECU considerã sa bage mai multa motorinã doar la 4.