Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am tot citit pe net despre turbo/superchargere electrice, si am inteles ca ar fi eficiente in special pe motoare mici. M-am lamurit ca motoarele mari trag mult mai mult aer ca cele mici si de aceea este indicat sa se monteze pe motoare mici.
Deci aceasta nu este o dezbatere pt motoare mari, am inteles ca acolo nu sunt eficiente.

Eu am motor de 1.2 si 45 cai. Este un motor care pentru dimensiunea lui ar fi putut face mai mult, dar este proiectat in perioada opel-euro2 cand toate motoarele au fost restrictionate. Chip tunning este exclus pt ca nu e rentabil cu benzina de 99/100, si pentru ca pe seria c**nz si x**sz nu exista. De aceea ma bate gandul la acel supercharger electric. M-am documentat si cred ca cea mai buna varianta de montaj ar fi pe pedala de la acceleratie. Credeti ca exista vreo sansa ca puterea motorului sa creasca? A mai incercat cineva asa ceva pe motor mic? (1.0, 1.2, 1.4, 1.6 benzina) Daca da, de unde ar fi cel mai bine sa cumpar asa ceva?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Supraalimentarea asta e foarte tentanta pentru multi problema este nu principiul ci amanuntele si anume adaptari,modificari ,ma refer la tubulatura aer ,cine sesizeaza crestrea de presiune in admisie pentru a comanda cresterea corespunzatoare de debit pe injectoare pentru ca efectul de turbo sa fie vizibil? Mai e problema de castigul de putere pe la un 20 - 30 la suta adaugati la 45 de cai tot putin mi se pare.Nu vreau sa te dezamagesc totusi crezi ca merita?Eu oricum o sa urmaresc tema asta pentru ca mi se pare interesanta.
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
In mod normal debitmetrul seziseaza automat cresterea de debit de aer si comanda la injectoare sa dea mai multa benzina, acum mai uitam pe net si am vazut montajul la un astra 1.6 16v si pare oarecum usoara. (acolo se zicea ca s-a facut dyno, si schimbarea a fost de la 101 cai la 118 Shocked )
Cat despre castigul de putere, 20 % la 45 cai inseamna 9 cai, 30% inseamna 13.5, adica 58.5 cai, si la o masina de 800 kile ar trebui sa se observe serios si 5 cai. La o masina de 90 cai, cand se porneste aerul conditionat (3-4cai) se simte clar ca scade puterea.
Adevarul este ca, cu cat citesc mai mult, cu atat ma intereseaza mai tare subiectul, tocmai pentru ca e motorul mic, unde se spune ca functioneaza cel mai bine. Problema e sa functioneze, nu ma astept eu la 20-30% crestere, dar si 10-11% (5 cai) m-ar multumi, deoarece stiu ca s-ar simti. Atat doar, sa functioneze. Rolling Eyes

  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Din ce stiu trebuie sa-ti mai montezi o baterie (sau chiar mai multe).Loc cred ca e doar in portbagaj.
  • add

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
suna interesant, cat ar costa o dracie de asta?
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Din ce am mai citit eu pe net, un turbocharger electic eficient se alimenteaza la 36V si ai nevoie de baterii in portbagaj, iar timpul cit il poti folosi este limitat. In plus masa masinii creste. NU se poate folosi in circulatia de zi cu zi. Ceea ce se gaseste pe ebay si alte magazine online alimentate la 12V sunt niste frectii ineficiente.
As zice sa te mai documentezi si in final, daca ai bani sa experimentezi, poti sa o faci.
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Din cate am vazut eu preturile sunt intre 110 pana la 150, or exista si mai scumpe, dar nu am vazut inca. Legatura s-ar face pe baterie, si ar trebui sa fie suficient.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asteptam cu deosebit interes,primele probe,impresii si daca este posibil masuratori sa vedem in valori interpretabile diferentele dintre cu si fara respectivul supercharger.
  • aTom-CoRy

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 1999 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
am gasit si eu o asemenea chestie si mam gandit sa montez pe corsa meu cu motor de 1,6 16 V 106 CP.
Daca o sa montez o sa revin cu date.
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
da pentru animale mai mari cam de 2000.l mai stie cineva de vinzare 'dracii' d-astea electrice? Embarassed
  • departe

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Supeer tare..da,propun sa se testeze..vreau si eu info pe PM..pare tentant chiar si ptr 10 min de turbo..ador sa vad fata lu unu cu BMW 520 depasit de o galgarita:)) 1.2 Smile)
  • deleted-29701

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
=)) nici nu ai pretentii. poate cu 2 motoare de 1,2 sa ai ceva sanse sa iei fata unui 520.
  • departe

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
acuma daca spun ca am facut un touareg la semafor..pe o distanta mica gen 10 m..stiu ca nu ma crezi...
  • ZouZou

  • Mesaje scrise: 715
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
o fi uitat sa plece de pe loc Very Happy scuze de off topic.
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai luati omul la misto fara sa va documentati, Touareg R5 0-100 km/h 11.60s, Corsa C 12.4s. Diferenta nu este asa de mare. Daca Touaregul era si automat, sau eventual manual dar omul nu a stors tot ce a putut...

http://www.youtube.com/watch?v=MUn_oCH5NjY Corsa
http://www.youtube.com/watch?v=4QD7M8-udj8 Touareg
  • departe

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur sa vad ca macar un coleg ma crede,si intr-adevar ..touaregul era condus de un ..*** de etnie rroma,ca sa nu spun altfel ..sa fiu acuzat de rasism si alte porcarii mai nou asa zise europene...care habar nu avea cum sa conduca,asta daca il credeam posesaor de permis auto..multi nu au asa ceva..
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si .. a incercat cineva ? cel putin din poza de mai sus eu nu prea vad ce mare presiune poate sa tina tubulatura aia ..
da chiar ce presiune baga "feonul" ala ? Very Happy
daca am timp poate incerc un aspirator mai vechi pus invers pe un motor de dacie Laughing macar asa de fantezie ...

sincer acum .. nu vad ce presiune poate crea si mentine jucaria aia de plastic
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
cica exista electrice d-aste bunicele care dau randament si sunt facute de germani dar numai pt motoare mici de maxim 1,2 L si mareste cam 50% cai putere ,insa pe mine ma interesa si darcovenii mai mari pt 'animala' mea de 2000 ......asa facute 'made home' am si eu una care e o bestie si te maninca de curent la greu ...poate fii vazuta la adresa; Electric Supercharger-Masini.ro Forum ,la ultimile postari ...insa cu toata performanta ei ramine tot o 'made home' iar eu vreau ceva de fabrica
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu urma sa incerc, dar intre timp am plecat din tara si nici nu m-am gandit la asta.
Aici este un filmulet de pe youtube cu un astfel de "electric supercharger" ceva mai solid totusi, asa se intelege mai usor si cum functioneaza:

Plus un film cu comparatie intre diferite modele.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si eu sunt plecat , iar aspiratorul il pornesc cand vin Very Happy

cel putin din primul film mai bine pui un feon ( uscator de par ) si iarna pana se incalzeste motorul il dai pe aer cald .. Laughing

totusi aflati presiunea pe care o baga nu vantul pe care il scoate si ar mai fi ceva .. de evacuare cine se ocupa Oare?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR